2019-11-26, 18:20
Medlem
Jenny Lindahl och Torbjörn Nilsson i tv-samtal om S-krisen

https://www.expressen.se/tv/kultur/k...randra-sverige

Summerat tror de SD/M/KD snart tar över rodret och sosseriet med bihang får stå i skuggan under lång tid framåt.

De nämner också, framför allt Jenny att partierna har gett upp om framtiden, finns ingen som tror på att vi kan få tillbaka någon form av värdigt samhälle igen, inte ens vänstern tror att det går att lösa problemen. Stora förändringar väntar och det är bara att acceptera och åka med som tredje klassens passagerare.

Som Jenny säger: ”Bara SD som tror att det går att förändra Sverige”

Gällande Lena.B är nog en återkomst till kommunalpolitiken inte aktuellt trots allt, att en vevande herr Allard väntar med sitt lokala parti som bara kommer växa hjälper nog till. Vart brukar förbrukade partisekreterare hamna?
Citera
2019-11-26, 18:22
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som en personlig utvikning så jobbade jag på ett release-party med Bo Kaspers förra veckan. Riktigt bra nya låtar, inte alls så vemodiga som tidigare & Bosse såg riktigt glad ut. Tänk så trevligt det kan bli när man skiljer sig från Lena Sundström & slipper höra "rasist"-dillande dagarna i ända.

Får mig att tänka på DDR-gränsvakterna som gick runt och mös i flera månader efter att muren fallit...
Citera
2019-11-26, 18:46
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Intressant lyssning. Jag hade sett de två klippen från kommunfullmäktige tidigare, och kommer ihåg honom redan från den tiden när han blev utesluten ur Ung vänster.

Därför var det intressant att höra hans svar på frågan var han befann sig på höger-vänsterskalan idag. Han kunde inte svara. Han brydde sig mer om sakpolitik sa han.

Jag tror jag är en allardist. Jag brukar beskriva mig själv som högerpopulist, men egentligen är jag inte ideoloisk höger. Jag vill att folkets pengar ska användas till sådant som folk vill ha och har efterfrågat. Ingenting annat.

Hoppas verkligen att det finns en framtid för Allard i rikspolitiken så småningom.

När jag skulle rösta i det lokala valet så stod det mellan Örebropartiet och Sverigedemokraterna vart min röst skulle jag hamna, jag är extremt nöjd att jag valde Örebropartiet, dock så hade partiet inte kommit in i fullmäktige om det inte vore för Peter Springare som ställde upp som kandidat för partiet. Och i ärlighetens namn så hade nog inte jag heller då röstat på partiet om det inte vore Springare.

Men Allard är helt klart en lysande stjärna.
Citera
2019-11-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Socialdemokraternas gamla bunkerlinje

Det står nu klart att Löfvens infamösa insats hos SvT härförleden var en riktig stinker. Han försökte bita sig fast i försvarslinjen sosseekonomiska förutsättningar som varit en maginotlinje för den progressiva Socialdemokratin under tiotals år. Den har försvarats av gamla ärrade etniska kämpar som Jerzy som kunnat ta färdtjänsten från äldreboendet till TV studion. Den har varit i princip ointaglig.

Men det som nu verkar hända är att svenska journalister - i vart fall för stunden - inte längre är villiga att bidra till att försvara maginotlinjen. Tidigare har de i princip mangrant slutit upp kring den obevisade hypotesen om sosseekonomiska förutsättningar. Men nu verkar verkligheten och Löfvens uppenbara svamlande inte räcka till längre. Kommer de att fortsätta söka svar i verkligheten eller kommer de att vända om och försvara linjen igen. Kommer Bonniers och SvTs samlade piskor och morötter att kunna hålla fronten?

Vi har dock samtidigt sett att generalstabschefen Brååstad ryckt ut till undsättning för att försvara maginotlinjen och ett sådant tidigare trumfkort som Bodström har kallats in från reserven för att backa upp det vacklande försvaret. Andra gamla frontkämpar är också inkallade. Möjligen kommer Jerzy själv att kallas in igen från äldreboendet.

Kommer Socialdemokraterna att lyckas hålla den sosseekonomiska försvarslinjen i mediakriget mot svenskarna? Vad tror trådens giganter och följare?

De egna befälen sviker - linjen sviktar

Efter att personer som Anne Ramberg och Thomas Bodström sökte hålla den sosseekonomiska försvarslinjen så visar det sig att det finns befäl i de egna leden som utsätter högkvarteret för "friendly fire".

Citat:
Stefan Löfven vill inte dra paralleller mellan invandring och brottslighet.
Men för S-toppen Jimmy Jansson, kommunstyrelsens ordförande i Eskilstuna, är kopplingen glasklar.
Att Miljöpartiet vill ha en fortsatt generös flyktingpolitik kallar han ”verklighetsfrånvänt”.
– Det är för mig helt absurt, säger Jansson

https://www.expressen.se/nyheter/s-t...-okade-valdet/

Läget börjar bli ohållbart. Kommer ett tidigare wunderwaffe som Jerzy att rullas ut från äldreboendet till TV sofforna för att staga upp linjen?
Citera
2019-11-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Positionsförflyttningarna & kappvändandet går så snabbt nu att man knappt hänger med. Det är ju något nytt i gammelmedia varje dag nu

Extra festligt att allt detta utspelas samtidigt som sossarna har dragit igång någon slags shill-kampanj här på flashback som försöker med helt utdaterad damage control, det måste vara någon sosse-avdelning som inte fått det senaste PM:et.

Som en personlig utvikning så jobbade jag på ett release-party med Bo Kaspers förra veckan. Riktigt bra nya låtar, inte alls så vemodiga som tidigare & Bosse såg riktigt glad ut. Tänk så trevligt det kan bli när man skiljer sig från Lena Sundström & slipper höra "rasist"-dillande dagarna i ända.

AfS har infiltrerat Expressens ledarredaktion!

Situationen i mediakriget är just nu oklar. De goda och anständiga progressiva liberalerna befinner sig i upplösning och nu visar det sig att Expressens ledarredaktion har infiltrerats av AfS anhängare genom en trotskistisk omfattningsmanöver. Titta bara på detta ledarstick som handlar om den möjliga korruption som inträffat hos Migrationsverket när Iraks försvarsminister beviljades PUT.

Citat:
Har det hänt något under de tio åren i Irak som har gjort att al-Shammari har gått från att behöva söka skydd i Sverige till att han har kunnat återvända i triumf som minister? Eller lämnade han missvisande information i syfte att få uppehållstillstånd?
Svaren på de frågorna spelar märkligt nog ingen roll för hans status som svensk medborgare. Till skillnad från i andra nordiska länder finns ingen möjlighet för svenska myndigheter att återkalla medborgarskap som fåtts på grundval av felaktiga uppgifter.
De som är kritiska till att införa sådana regler brukar mena att medborgarskapet ska vara okränkbart. Men om det är något som undergräver medborgarskapets värde torde det vara att det ostraffat går att fuska till sig svenska pass. Det finns dessutom stöd i folkrätten för att dra in medborgarskap.

https://www.expressen.se/ledare/det-...medborgarskap/

Ber er notera att fetningen av texten inte är min. Den är Expressens egen eller så är det Kasselstrand som infiltrerat redaktionen.
Citera
2019-11-27, 12:29
Avstängd
88g14flashplants avatar
Samhällsnytt publicerar idag ett referat av en artikel från TT över den nya tidens dominanskriminalitet. Det handlar, som Dagens Nyheter förkunnade redan år 2006, om att "invandrare krigar mot svenskar med rån" mm. Pettersson har bakgrunden till DNs rubrik för er som vill blicka bakåt i medietiden.

https://petterssonsblogg.se/2017/02/...nskar-med-ran/

Ni vet vad det handlar om: invandrade förövare och svenska offer som tvingas klä av sig nakna, får sina öron avskurna osv. Betänk att detta primärt gäller våld mot pojkar och män. Kvinnor blir, som ni också vet, i regel våldtagna.

Göteborgs polischef Erik Nord, nu även krönikör på GT och känd för sin önskan att införa kollektiv bestraffning för åsiktsbrott, menar att det handlar om "ungdomar" som "har långtråkigt". Han är dock inte ensam om att uttala sig. Jag citerar här ifrån Samhällsnytt:
Enligt Niklas Långström, psykiater och våldsforskare vid Karolinska institutet, visar internationell forskning att drivkrafterna vid denna typ av brott i bland kan liknas de som kan ses vid sexualbrott eller misshandel och rånarna vill hävda sig inför varandra. Man uttrycker överläge och makt och offret avhumaniseras och förnedras.
https://samnytt.se/ny-typ-av-sadisti...t-andra-motiv/

Niklas Långströms forskning på Ki har tidigare tagits upp i tråden, men det tåls att sägas igen:

"that genetic factors are largely responsible ... and that environmental factors ... have only a minor influence."

Detta är självklart inget som sägs i vare sig TTs artikel eller Samhällsnytts referat, men är likväl kontentan av vad som sägs. Intressant? Jag tycker det. Samtidigt kan vi i Samhällsnytt läsa rubriker som dessa:

Lärare i Malmö vittnar: ”Barnen får lära sig om svenskar som otrogna hundar redan i lågstadiet”

Carl Bildts krav: ”Ta hem IS-terrorister och integrera dem”

Carl Bildt, förstås: de Jugoslaviska kommunisternas bästa vän och därav förklarad persona non grata på Balkan. Det vore klädsamt om vi kunde göra detsamma.

Medan Löfvén blir fullkomligt diskrediterad efter att ha hävdat den ekonomiska förklaringsmodellen i Agenda, så lyfts nu både kulturella och genetiska förklaringar fram. Bra!
Citera
2019-11-27, 14:57
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
AfS har infiltrerat Expressens ledarredaktion!

Situationen i mediakriget är just nu oklar. De goda och anständiga progressiva liberalerna befinner sig i upplösning och nu visar det sig att Expressens ledarredaktion har infiltrerats av AfS anhängare genom en trotskistisk omfattningsmanöver. Titta bara på detta ledarstick som handlar om den möjliga korruption som inträffat hos Migrationsverket när Iraks försvarsminister beviljades PUT.

https://www.expressen.se/ledare/det-...medborgarskap/

Ber er notera att fetningen av texten inte är min. Den är Expressens egen eller så är det Kasselstrand som infiltrerat redaktionen.
Nyckelord: Folkrätten

Citat:
Oyto
Nationalism måste förstås och kommuniceras som synonymt med folkrätt, en legitim politisk kamp som bara blir mindre legitim av att spädas ut.
Citera
2019-11-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Nyckelord: Folkrätten

I princip så kan allt motiveras av folkrätten eftersom den täcker in hela kristenhetens rättsutveckling sedan 1600 talet. Vi bör särskilt ta fasta på nationernas rätt till självbestämmande som den mest fundamentala principen. Det axiom som allt vilar på.
Citera
2019-11-27, 15:11
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
I princip så kan allt motiveras av folkrätten eftersom den täcker in hela kristenhetens rättsutveckling sedan 1600 talet. Vi bör särskilt ta fasta på nationernas rätt till självbestämmande som den mest fundamentala principen. Det axiom som allt vilar på.
Ja, Oyto har i tråden och annorstädes för den delen också, påtalat just folkrätten som ett av grundfundamenten. Det är inte svårt kortsluta rådande narrativ medelst folkrätten - bara plattform upplåtes härtill.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2019-11-27 kl. 15:13.
Citera
2019-11-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Ja, Oyto har i tråden och annorstädes för den delen också, påtalat just folkrätten som ett av grundfundamenten. Det är inte svårt kortsluta rådande narrativ medelst folkrätten - bara plattform upplåtes härtill.

Tror att varken Bonniers eller Schibsted kommer att frivilligt upplåta sina mediala plattformar för den debatten på samma sätt som Bonniers skapade ett drivhus för den ursprungliga debatten som ledde till mångkulturen.

Statstelevisionen efter ett regimskifte möjligen.

Kanske kan även en tvingade realpolitisk utveckling leda till en sådan debatt om mångkulturen.
Citera
2019-11-27, 18:08
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Enligt Niklas Långström, psykiater och våldsforskare vid Karolinska institutet, visar internationell forskning att drivkrafterna vid denna typ av brott i bland kan liknas de som kan ses vid sexualbrott eller misshandel och rånarna vill hävda sig inför varandra. Man uttrycker överläge och makt och offret avhumaniseras och förnedras.
https://samnytt.se/ny-typ-av-sadisti...t-andra-motiv/

Niklas Långströms forskning på Ki har tidigare tagits upp i tråden, men det tåls att sägas igen:

"that genetic factors are largely responsible ... and that environmental factors ... have only a minor influence."
Citerar mig själv här då det inte är ofta man känner sig nödgad att kritisera alternativmedia. Men så plötsligt händer det. Här, när man har världens möjlighet att reda ut vad Niklas Långström faktiskt menar när han säger att "drivkrafterna vid denna typ av brott ... kan liknas de som kan ses vid sexualbrott", så tappar man det helt och fokuserar istället uteslutande på åsnebarnet Erik Nord och dennes påstående att det handlar om barn som har "långtråkigt". Seriöst. Det är så undermåligt som det kan bli.

Här har vi alltså en vetenskapsman på Karolinska Institutet, vars egen forskning visar att benägenhet att våldta är genetiskt betingad och som klart och tydligt förklarar att drivkrafterna bakom denna typ av brott är att likna vid de som hans egen forskning visat gälla för sexualbrott: dvs, att benägenheten att begå allvarliga våldsbrott likaledes är genetiskt betingad. Därtill hänvisar han vidare till internationell forskning, vilket jag även jag själv gjort när frågan om dessa betingelser uppstått:

https://www.youtube.com/watch?v=uo0hCehlN8A

Det är skillnad mellan att driva på och flytta fram positioner och att inte göra det. Det senare duger inte.
Citera
2019-11-27, 18:46
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Liberala krafter som ligger nära makten och kapitalet verkar allt häftigare för yttrandefrihetsbegränsningar. Senast har Sacha Baron Cohen—som själv frossat i och byggt sin karriär på stereotypa karikatyrer: österrikare, centralasiater, pakistanier m fl—klagat på att nätjättarna inte stänger av nog många dissidenter. Twitter stängde nyligen av en asiatisk-amerikan, Ngo, för en tweet som till sitt innehåll helt höll sig till fakta.

För de som på allvar räds en utveckling mot tyranni bör man dock beakta detta:
Even more troubling was Baron Cohen’s appeal to the crimes of Nazi Germany. The enemies of free speech see ‘Hitler’ as a kind of trump card against calls for unrestricted and unadulterated free speech. The implication is that the Nazis’ rise to power and the Holocaust could have been prevented if only the German state had been prepared to censor Nazi propaganda.

The historical truth is that the Nazis and their ideas were often censored in Weimar Germany. Anti-Semitic speech was prohibited by law. The offence of ‘insulting communities of faith’ carried a three-year prison sentence. As Flemming Rose points out in The Tyranny of Silence, leading Nazis including Joseph Goebbels, Theodor Fritsch and Julius Streicher were all prosecuted for hate speech before they rose to power – and Streicher was imprisoned twice. The Nazi publication Der Stürmer was regularly confiscated and its editors were taken to court on at least 36 occasions.

Far from ‘free speech’ allowing Nazism to flourish, attempts to censor Nazi propaganda often backfired. Rather than tackling Nazi anti-Semitism, dragging leading Nazis through the courts allowed them to pose as martyrs. As Alan Bovoroy, general counsel of the Canadian Civil Liberties Association, writes in When Freedoms Collide: ‘During the 15 years before Hitler came to power, there were more than 200 prosecutions based on anti-Semitic speech… As subsequent history so painfully testifies, this type of legislation proved ineffectual on the one occasion when there was a real argument for it.’

In fact, surely the Third Reich itself should give any right-thinking person pause for thought when calling for censorship and restrictions on speech. Books were burned, opposition parties were banned, and dissenters were thrown in jail or into concentration camps. The absence of free speech and open, critical debate is what has allowed authoritarians the world over to keep hold of power – to cover up atrocities and to propagate lies that go unchallenged. The Nazis should act as a grave warning of the perils of censorship, not as a spur for more censorship.
https://www.spiked-online.com/2019/1...-social-media/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in