2019-08-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Den riktigt elake observatören påpekar ju att invandringen till Sverige varit klimatpåverkande hela tiden och fortfarande är det. Att det snabbaste sättet att få den nya ordodoxin att vilja se nyans är att sakligt påtala denna målkonflikt.

Nu är det väl inte ekofascismen att konstatera att det ekologiska fotavtrycket ökar tusenfalt när vi låter exempelvis somalier leva ut sina våtaste materiella drömmar på svensk resurskrävande mark med fortsatt osund avelstakt.

Men att media redan börjar varna för detta riskerar nog att dessa fullt rimliga slutsatser blir lika oandvändbara som övriga sunda argument mot massmigrationen när hornalisterna börjar prickskjuta samtidigt som politiken kommer skrika "det du säger kallas ekofascism och är djupt ovärdigt, du borde skämmas Jimmie".

Ridå

https://www.expressen.se/ledare/lind...-grona-klader/
Klimataktivister bör vara vaksamma. Ekofascister vill gärna infiltrera miljörörelsen.

Extremhögern har insett att det inte bara går att kapitalisera på människors ekonomiska utsatthet, utan också på deras oro inför klimatförändringarna. Rasismen må tvättas i grön miljöaktivism, men är minst lika farlig för det.
Citera
2019-08-10, 11:25
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nja, det handlar inte om att kasta ut. Det handlar om att med kärvänlig hand låta underlätta hemvändandet. Right, oyto? Som sagt, jag tror inte på detta ur moraliska eller långsiktigt politiska grunder. oytos prospekt är ju mellanmjölkens kortsiktighet, under etablissemangets konservering vid makten. Alltså en lek inom den fredsskadade anständighetens gränslösa 'ramar'.
Jag tror tvärtom att detta är den politiskt enda praktiskt möjliga strategin. Åtminstone innan en allvarlig kris inträffar, och det är inte alls önskvärt för det innebär att vårt samhälle redan förstörts. I frågan om strategi är jag så vitt jag kan förstå i stort sett ense med oyto. Men det är inte ett kretslopp när en individ endast tar en sväng genom det. Bättre kalla saker för vad de är.
Citera
2019-08-10, 11:39
Medlem
longbow4ys avatar
Apropå att använda biståndsbudgeten för repatriering så avser regeringen givetvis att göra tvärtom.

Citat:
DN DEBATT 10/8. Regeringen vill bredda biståndsavräkningarna så att de också inkluderar kostnader för anhöriginvandring till Sverige.

https://www.dn.se/debatt/regeringen-...riginvandring/
Citera
2019-08-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det blir, återigen, inte kärvänligt bara för att man använder ett fint ord. Svenskar har mycket bra koll på vad "kasta ut invandrare" är för något, och vice versa. Svenskar är hyper-alerta gällande allting som är negativt mot invandrare. Att betala invandrare för att åka hem betyder ju att man vill bli av med invandrare. Svenskar är inte hur dumma som helst.

Jag vidhåller att det är mer sannolikt att svensken får nog än att svensken ska blåsa en ny bubbla utan andningspaus.

Att du försvarar oyto trots att han tydligen är din svurne meningsmotståndare säger något om samtalsklimatet i den här tråden.

Den gubben går inte. Kinuski och jag är frens, även om han nu verkar ha radikaliserats i riktning mot att vilja kategoriskt nacka och göra rent hus utan att lägga några fingrar alls emellan.

Se det som skillnaden mellan revolution och subversion. I teorin kommer ju revolutionen längre bort, om några av revolutionärerna "får systemet att fungera", vilket är vad Kinuski menar att jag syftar till. Jag å min sida pekar på att det uppenbarligen går att fullständigt omvälva en nation och civilisation stegvis, genom improvisation, kontraintuitiva synergier och smygande entrism.

Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
Nu är det väl inte ekofascismen att konstatera att det ekologiska fotavtrycket ökar tusenfalt när vi låter exempelvis somalier leva ut sina våtaste materiella drömmar på svensk resurskrävande mark med fortsatt osund avelstakt.

Men att media redan börjar varna för detta riskerar nog att dessa fullt rimliga slutsatser blir lika oandvändbara som övriga sunda argument mot massmigrationen när hornalisterna börjar prickskjuta samtidigt som politiken kommer skrika "det du säger kallas ekofascism och är djupt ovärdigt, du borde skämmas Jimmie".

Ridå

https://www.expressen.se/ledare/lind...-grona-klader/
Klimataktivister bör vara vaksamma. Ekofascister vill gärna infiltrera miljörörelsen.

Extremhögern har insett att det inte bara går att kapitalisera på människors ekonomiska utsatthet, utan också på deras oro inför klimatförändringarna. Rasismen må tvättas i grön miljöaktivism, men är minst lika farlig för det.

Mycket intressant. Antingen är instinkterna starka eller så pågår ett väl koordinerat tankesmideri kontinuerligt för att behålla agendans hierarkier och målbilder intakta. Över- och underordning av tabun och prioriteringar.

Samtidigt som det trots allt blir en ny front och dissonans att släpa på.

Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Jag tror tvärtom att detta är den politiskt enda praktiskt möjliga strategin. Åtminstone innan en allvarlig kris inträffar, och det är inte alls önskvärt för det innebär att vårt samhälle redan förstörts. I frågan om strategi är jag så vitt jag kan förstå i stort sett ense med oyto. Men det är inte ett kretslopp när en individ endast tar en sväng genom det. Bättre kalla saker för vad de är.

Är det? Det fungerar alltså inte politiskt att säga något som inte bokstavligt är det man menar?

Du får kanske acceptera ordet som en poetisk frihet från min sida, med ett medvetet syfte. Nämligen att konnotera till det dynamiska och organiska, rörelse i en fullbordad krets till och från. Bara att acceptera att migrationsströmmar för att fungera optimalt inte bör stanna bakom en godtycklig gräns utan kan fullföljas genom att återvända eller fortsätta, är en helt avgörande skillnad mot att acceptera att det bara kommer finnas ett miljonhövdat bidragsproletariat som vi ska försöka integrera med sverigecentra och kulturlotsar.

Det här var alltså långt innan vi visste att SD skulle driva igenom dubblad kvotflyktingmottagning, för att signalera snällhet och rumsrenhet. I en parallell dimension hade de köpt hela min begreppsapparat om den goda återvandringen istället och inte köpt mellanmjölken genom att ÖKA invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Apropå att använda biståndsbudgeten för repatriering så avser regeringen givetvis att göra tvärtom.

https://www.dn.se/debatt/regeringen-...riginvandring/

Det öppnar ju i princip upp för ett tydligare approprierande av återvandringstanken av borgerliga skribenter. Nu jävlar kommer Expressen och GP kasta polemiska brandfacklor! Alice T kommer allra minst fundera kring hur godhet inte alltid är så svartvitt.
Citera
2019-08-10, 13:22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Den gubben går inte. Kinuski och jag är frens, även om han nu verkar ha radikaliserats i riktning mot att vilja kategoriskt nacka och göra rent hus utan att lägga några fingrar alls emellan.

Se det som skillnaden mellan revolution och subversion. I teorin kommer ju revolutionen längre bort, om några av revolutionärerna "får systemet att fungera", vilket är vad Kinuski menar att jag syftar till. Jag å min sida pekar på att det uppenbarligen går att fullständigt omvälva en nation och civilisation stegvis, genom improvisation, kontraintuitiva synergier och smygande entrism.

Nä ok, uppenbarligen inte sugen på att bemöta något jag skriver.

Råder er båda att lära er enkla ord som "kretslopp" och "försvara" (och kanske till och med att bemöta argument utan att slarva bort mer än hälften av det man ska svara på) innan ni börjar sia om de kontraintuitiva synergierna. Men antar att ni är fett tung bror eftersom ni hållit på såhär i flera år så vill inte vara för spydig. Puss och kram.
Citera
2019-08-10, 13:48
Moderator
TheLuckys avatar
UNCHR meddelar att

Citat:
Sverige går nu in en kraftig avmattning i ekonomin. En avmattning som inte enbart kan förklaras av det som sker i omvärlden. Tidigare i Sverige opublicerade uppgifter från UNHCR visar med mycket stor tydlighet att Sverige i allra högsta grad själva och medvetet försatt sig i en situation där systemstress och kulturfriktionen som uppstått är lika logisk som den är omfattande. Inget annat EU-land har exponerat sin ekonomi för risker så mycket som Sverige de senaste tio åren.
https://ledarsidorna.se/2019/08/fn-b...ystemstressen/

Sverige har samma utveckling på sin BNP-per capita som Sudan. DI har tidigare påpekat att svensk valuta i stort sett är värdelös. Det fortsatta scenariot är givet. Regeringen tillsätter en utredning om läget samtidigt som situationen förvärras än mer varvid den utredning man tillsatte inte längre utreder det man var åsatt att göra.

Media kommer att så långt det går att rapportera väldigt lite. När så görs skruvar man förstås till det. Redan nu har vänstern försökt påtala att vi inte kan fortsätta att ha samma standard som förut. Som om det vore vår livsstil som orsakat systemkris och lågkonjunktur. Folkets fel in i det längsta.
Citera
2019-08-10, 14:20
Avstängd
88g14flashplants avatar
Nordfront uppmärksammar idag en granskning som går in på djupet om varför vi har mångfald. Det ni bör hålla i åtanke när ni ser detta inslag är att Edom bibliskt härrör ett rasblandat folkslag som konverterade till judendomen och regerade Judéen på Jesu tid.

Detta var den herodiska dynastin och är vad som ligger till grund för Uppenbarelsebokens 2:9. Med deras identitetsappropriering av Israel följer således en projicering av judarnas egna ursprung på oss. Här får ni höra med deras egna ord om talmudiska "professior" om vad som väntar oss européer och varför.

Pudelns kärna:
https://www.youtube.com/watch?v=54yb4wW_aPc
Citera
2019-08-10, 18:25
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Är det? Det fungerar alltså inte politiskt att säga något som inte bokstavligt är det man menar?

Du får kanske acceptera ordet som en poetisk frihet från min sida, med ett medvetet syfte. Nämligen att konnotera till det dynamiska och organiska, rörelse i en fullbordad krets till och från. Bara att acceptera att migrationsströmmar för att fungera optimalt inte bör stanna bakom en godtycklig gräns utan kan fullföljas genom att återvända eller fortsätta, är en helt avgörande skillnad mot att acceptera att det bara kommer finnas ett miljonhövdat bidragsproletariat som vi ska försöka integrera med sverigecentra och kulturlotsar.

Det här var alltså långt innan vi visste att SD skulle driva igenom dubblad kvotflyktingmottagning, för att signalera snällhet och rumsrenhet. I en parallell dimension hade de köpt hela min begreppsapparat om den goda återvandringen istället och inte köpt mellanmjölken genom att ÖKA invandringen.
Så du myntade inte ”kretsloppsmigration” för att förklara för oss trådläsare vad du menade utan för att lura etablissemanget att acceptera vad som i praktiken inte är cirkulär migration utan repatriering? Jag antar helt fräckt att du vill göra dig förstådd. Ökad tydlighet mellan påstådd och önskad effekt skulle hjälpa. Är ”balans” också ett sånt hära listigt påfund?

Jag känner för övrigt att jag börjar utvecklas till en av trådens främsta oyto-uttolkare.
Citera
2019-08-10, 20:21
Medlem
Allas vår Anna D är tillbaka efter välbehövd psykologhjälp och har nu tänkt till på skarpen om hur det egentligen ligger till med de svenska samhällsproblemen. Jag är bara delvis spydig här då Anna synes efter terapibehandlingen i alla fall gått från "Hur kunde det gå så här snett?" till "hmmm..... det verkar vara mångkulturen som spökar" Hon verkar ta sina stapplande första steg på den tvåstegiga problemlösningstrappan vilken säger att man 1 identifierar att det föreligger ett problem överhuvudtaget (något som Anna varit plågsamt medveten om i ett decennium snart) till 2 försöka identifiera exakt vad problemet består av. Anna tar här ett skär eller två efter att ha släppt sitt panikhårda grepp om åsiktskorridorens hockeyrink.

Citat:
Det verkar helt enkelt saknas en politisk vilja att göra något åt att Sverige glider isär. Det finns ett glapp mellan det som sägs i retoriken och det som föreslås i praktiken. Till vänster vill man till varje pris hålla fast vid höga ingångslöner och den generella bostadspolitiken, det vill säga värna insiders mot outsiders. Till höger månar man lika hårt om låga kapitalskatter och marknadslösningarna inom välfärden.*

So far so Good. Svenska politiker kommer med politiska utspel där de låtsas att allt är som "vanligt" och där Mångkulturen inte fanns som en total barriär och ett omöjliggörande av relevansen av "vanliga" höger/vänster- utspel. Detta regrederande tillstånd hos våra kära folkvalda är illa nog. Det känns lite som ett bunkersammanträde i Berlin april 45 där enda punkten på dagordningen är om Berlins kommunalskatt ska höjas med 50 pfennig per arbetare. Lite mer akuta frågor borde vara mer relevanta kan väl vän av ordning tycka.

Citat:
Frågan är om ens väljarna vill göra något åt den växande ojämlikheten. Det tycks inte så. Låt mig spekulera i några möjliga orsaker till det. Den första är en känsla av att samhällskontraktet håller på att bli svajigt. Om välfärdens resurser börjar tryta blir man mer benägen att försvara det man har.

Här ser man direkt försvarslinjen mot eventuellt brunsmetande från Anders Lindberg et al. Det är inte invandrarnas fel att integrationen fuckats upp big time. Det är inte politikernas fel. Det är inte medias fel. Det är VÄLJARNAS fel!

Citat:
En andra orsak kan vara att solidaritetstanken har försvagats. Det skulle i så fall kunna kopplas till det faktum att många av dem som behöver lyftas mest ur jämlikhetssynpunkt är nyanlända. De har därmed betalat in minst till systemet, vilket utmanar tanken om välfärdsstaten som en försäkring. Det är rimligen skälet till att det inte investeras mer i bostäder till nyanlända, trots det skriande behovet.

Att jag själv tycker att det borde investeras sammanlagt noll kronor i bostäder till nyanlända har helt andra rutiga och randiga förklaringar. Jag tycker inte de borde vara här överhuvudtaget. Huruvida de betalt in till "systemet" eller ej är av väldigt underordnat intresse för mig.

Citat:
En tredje förklaring är att allmänintresset krockar med egenintresset. De flesta kanske håller med om att det vore önskvärt med mer socialt blandade bostadsområden och skolor, exempelvis. Men på det personliga planet väljer man ändå att försöka maximera det egna utfallet.*

Att segregera sig från det som man uppfattar som potentiella problem - stök i skolan, otrygghet, sociala problem, låg skattekraft med mera - är rationellt på individplanet (och kommunplanet). Och det blir än mer rationellt ju större skillnaderna i samhället blir.*

Now we are cooking! White flight! NIMBY! 4% utomeuropeer i bostadsområdet och svenne banan flyttar till vitare marker.! Kom du på det först under semestern Anna? För övrigt skulle jag gärna veta vilka av samhällsproblemen ovan listade Anna själv för sin personliga det skulle uppfatta som "potentiella" problem. Tanken svindlar närmast.

Citat:
Jag har ingen färdig lösning på detta ojämlikhetens dilemma. Det politiska krockar med det personliga intresset även hos mig. Men jag tror att alla skulle tjäna på en ärligare debatt om förutsättningarna att minska de växande klyftorna framöver.

Aj då. Vi får tydligen vänta tills nästa lördag innan Anna har klurat ut lösningen. Inga problem. Även Heydrich och grabbarna fick kämpa lite innan pusselbitarna föll på plats så du är i gott sällskap. Men du ska ha en stor eloge för att du öppet erkänner att du är en White flight, en NIMBY och en i grunden sunt tänkande varelse. Gott så!

https://www.expressen.se/ledare/anna...m-haller-ihop/
Senast redigerad av Runningonempty 2019-08-10 kl. 20:31.
Citera
2019-08-10, 20:29
Medlem
stevenstillss avatar
Desperationen börjar lysa igenom. Vänsterliberalerna är nu så pass pressade att de måste spinna på skjutningarna i USA för att tala om vilka som är de goda och onda på den internationella arenan. Svenska SvD ångar på - nu är det tidningens vänsterliberala USA-korrespendent Jenny Norberg som rycker ut och ska försöka hålla ställningarna nu när högerkrafter - de finns fanimej överallt - allt mer håller på och tar över. Det är inte så lite fräckt när SvD hävdar följande i rubrik och undertext: Rubrik: "INTE BARA INHEMSK TERROR UTAN RISKFYLLT FÖR HELA VÄRLDEN". Undertexten lyder: "Vilket ansvar bär USA för att sprida radikala extremhögeridéer över världen? Med regelbundna masskjutningar – där förövaren hänvisar till en global ideologi – är det inte längre bara inhemsk terror, utan riskfyllt för hela världen."

Det är helt sanslöst. Kan SvD sjunka djupare? Hur är det med självförtroendet hos de vänsterliberala?

https://www.svd.se/det-kommer-aldrig...erextrem-i-usa
Citera
2019-08-10, 20:37
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Allas vår Anna D är tillbaka efter välbehövd psykologhjälp och har nu tänkt till på skarpen om hur det egentligen ligger till med de svenska samhällsproblemen.

Citat:
En andra orsak kan vara att solidaritetstanken har försvagats. Det skulle i så fall kunna kopplas till det faktum att många av dem som behöver lyftas mest ur jämlikhetssynpunkt är nyanlända. De har därmed betalat in minst till systemet, vilket utmanar tanken om välfärdsstaten som en försäkring. Det är rimligen skälet till att det inte investeras mer i bostäder till nyanlända, trots det skriande behovet.

Att jag själv tycker att det borde investeras sammanlagt noll kronor i bostäder till nyanlända har helt andra rutiga och randiga förklaringar. Jag tycker inte de borde vara här överhuvudtaget. Huruvida de betalt in till "systemet" eller ej är av väldigt underordnat intresse för mig.

https://www.expressen.se/ledare/anna...m-haller-ihop/

Men snälla nån. Alla vet väl att det värsta en svensk vet är någon som tränger sig före i kön.
När dessa unga arbetsföra kraftfulla män tränger sig före kvinnor, äldre och barn med krav på försörjning utan arbetsinsats tappar de flesta helt viljan att lägga två fingrar i kors.

Med all rätt.

Svaret på hennes fråga "Vem vill betala för ett Sverige som håller ihop?"är enkelt.

Väldigt få.

Idag föredrar folk ett land som gör skillnad på närande och tärande. Men det över en livcykel. Vi Svenskar värnar pensionärer och är förfärade över att nyanlända får villkor som driver isär landet.

Det är bara en tidsfråga innan det börjar ske en avskjutning av patrasket.

Eller är det det som redan sker? Fundera på vem som egentligen utför alla dessa skjutningar som aldrig klaras upp bland dräggen i förorten.

Decimering?

Jag tror det gömmer sig en hel del aktiviteter från kompetenta civilgarden i den senaste tidens skjutningar. Därav att intresset från medierna att inte uppmärksamma dessa.
Citera
2019-08-10, 20:39
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Desperationen börjar lysa igenom. Vänsterliberalerna är nu så pass pressade att de måste spinna på skjutningarna i USA för att tala om vilka som är de goda och onda på den internationella arenan. Svenska SvD ångar på - nu är det tidningens vänsterliberala USA-korrespendent Jenny Norberg som rycker ut och ska försöka hålla ställningarna nu när högerkrafter - de finns fanimej överallt - allt mer håller på och tar över. Det är inte så lite fräckt när SvD hävdar följande i rubrik och undertext: Rubrik: "INTE BARA INHEMSK TERROR UTAN RISKFYLLT FÖR HELA VÄRLDEN". Undertexten lyder: "Vilket ansvar bär USA för att sprida radikala extremhögeridéer över världen? Med regelbundna masskjutningar – där förövaren hänvisar till en global ideologi – är det inte längre bara inhemsk terror, utan riskfyllt för hela världen."

Det är helt sanslöst. Kan SvD sjunka djupare? Hur är det med självförtroendet hos de vänsterliberala?

https://www.svd.se/det-kommer-aldrig...erextrem-i-usa
Om inte Dagens Nyheter och dess kommunistiske chefredaktör redan lagt beslag på namnet PRAVDA (SANNING på Ryska) som partiorganet i Sovjetunionen hette, så skulle SvD mycket väl kunna vara regimens andra kloaköppning, tidningen där allt som skrivs är skit och lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in