Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Det blir, återigen, inte kärvänligt bara för att man använder ett fint ord. Svenskar har mycket bra koll på vad "kasta ut invandrare" är för något, och vice versa. Svenskar är hyper-alerta gällande allting som är negativt mot invandrare. Att betala invandrare för att åka hem betyder ju att man vill bli av med invandrare. Svenskar är inte hur dumma som helst.
Jag vidhåller att det är mer sannolikt att svensken får nog än att svensken ska blåsa en ny bubbla utan andningspaus.
Att du försvarar oyto trots att han tydligen är din svurne meningsmotståndare säger något om samtalsklimatet i den här tråden.
Den gubben går inte. Kinuski och jag är
frens, även om han nu verkar ha radikaliserats i riktning mot att vilja kategoriskt
nacka och göra rent hus utan att lägga några fingrar alls emellan.
Se det som skillnaden mellan
revolution och
subversion. I teorin kommer ju revolutionen längre bort, om några av revolutionärerna "får systemet att fungera", vilket är vad Kinuski menar att jag syftar till. Jag å min sida pekar på att det uppenbarligen går att fullständigt omvälva en nation och civilisation stegvis, genom improvisation, kontraintuitiva synergier och smygande entrism.
Citat:
Ursprungligen postat av
CJFleetwood
Nu är det väl inte ekofascismen att konstatera att det ekologiska fotavtrycket ökar tusenfalt när vi låter exempelvis somalier leva ut sina våtaste materiella drömmar på svensk resurskrävande mark med fortsatt osund avelstakt.
Men att media redan börjar varna för detta riskerar nog att dessa fullt rimliga slutsatser blir lika oandvändbara som övriga sunda argument mot massmigrationen när hornalisterna börjar prickskjuta samtidigt som politiken kommer skrika "det du säger kallas ekofascism och är djupt ovärdigt, du borde skämmas Jimmie".
Ridå
https://www.expressen.se/ledare/lind...-grona-klader/
Klimataktivister bör vara vaksamma. Ekofascister vill gärna infiltrera miljörörelsen.
Extremhögern har insett att det inte bara går att kapitalisera på människors ekonomiska utsatthet, utan också på deras oro inför klimatförändringarna. Rasismen må tvättas i grön miljöaktivism, men är minst lika farlig för det.
Mycket intressant. Antingen är instinkterna starka eller så pågår ett väl koordinerat tankesmideri kontinuerligt för att behålla agendans hierarkier och målbilder intakta. Över- och underordning av tabun och prioriteringar.
Samtidigt som det trots allt blir en ny front och dissonans att släpa på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vågskålen
Jag tror tvärtom att detta är den politiskt enda praktiskt möjliga strategin. Åtminstone innan en allvarlig kris inträffar, och det är inte alls önskvärt för det innebär att vårt samhälle redan förstörts. I frågan om strategi är jag så vitt jag kan förstå i stort sett ense med oyto. Men det är inte ett kretslopp när en individ endast tar en sväng genom det. Bättre kalla saker för vad de är.
Är det? Det fungerar alltså inte politiskt att säga något som inte
bokstavligt är det man menar?
Du får kanske acceptera ordet som en poetisk frihet från min sida, med ett medvetet syfte. Nämligen att konnotera till det dynamiska och organiska, rörelse i en fullbordad krets till och från. Bara att acceptera att migrationsströmmar för att fungera optimalt inte bör stanna bakom en godtycklig gräns utan kan fullföljas genom att återvända eller fortsätta, är en helt avgörande skillnad mot att acceptera att det bara kommer finnas ett miljonhövdat bidragsproletariat som vi ska försöka integrera med sverigecentra och kulturlotsar.
Det här var alltså långt innan vi visste att SD skulle driva igenom dubblad kvotflyktingmottagning, för att signalera snällhet och rumsrenhet. I en parallell dimension hade de köpt hela min begreppsapparat om den goda återvandringen istället och inte köpt mellanmjölken genom att ÖKA invandringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Apropå att använda biståndsbudgeten för repatriering så avser regeringen givetvis att göra tvärtom.
https://www.dn.se/debatt/regeringen-...riginvandring/
Det öppnar ju i princip upp för ett tydligare approprierande av återvandringstanken av borgerliga skribenter. Nu jävlar kommer Expressen och GP kasta polemiska brandfacklor! Alice T kommer allra minst
fundera kring hur godhet inte alltid är så svartvitt.