2019-06-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En fråga jag brinner för inom mediekriget om mångkulturalismen är följande: var i hela helvetet är ansvarsutkrävandet? Det börjar onekligen brinna i knutarna. Mångkulturens effekter är omöjliga att dölja. Vad är det med Svensson? Har han en dödslängtan?
Svensken är inte revolutionär, svensken anpassar sig till överheten. Vi har aldrig haft någon folklig revolution som frigjort svensken från den typ av feodalistiska system som rått i Sverige. Den har bara följt det som skett i utlandet och moderniserats för att passa in i den nya tiden.

Ju mer mångkulturprojektet visar upp sitt rätta ansikte desto mer har man skruvat en orimlig klimatalarmism. En tillfällighet?
Citera
2019-06-15, 12:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadebusen
Arpi har gett sig in i en strid han inte kan vinna eftersom det avgörande slaget i striden skulle tvinga honom att säga vad han tycker och vad alla vet vad han menar. Det går som bekant inte eftersom den lede fi (ur Arpis perspektiv) i så fall skulle svara med värdegrundsvapnet. Om Arpi svarar NEJ på frågan han fick på Twitter så är han passé och för evigt avförd och bannlyst i alla former av media. Han kan ju inte heller säga JODÅ, eftersom han då har kapitulerat och aldrig mer kan yttra sig om ämnet i igen.

Alltså återstår det bara att fulpudla och försöka slingra sig så långt det går och hoppas på att stormen lugnar sig så snart som möjligt. Arpi borde ha vett nog att inte trampa i värdegrundsfällan.

Evin Rubar tillhör dem som genuint ogillar det etniskt svenska. Hon skulle kunna säga att de parallella samhällena också är en del av Sverige och det svenska. Man är parallell på ett svenskt sätt ungefär. Den här typen av skruvad logik fungerar inte längre i och med att naturlagarna tvingar sig på. Kommun efter kommun hamnar i ekonomisk kris, bombningar och mord sker varje dag och det fattas 90 miljarder (säkert mycket mer) för att "rädda" välfärden.

Jag menar att det senaste decenniets ensidiga vansinnesdebatt är över. Sådana som Hanif Bali och Ivar Arpi kommer att vara kvar. De behöver inte pudla och eftersom behöver media en ny sorts dramaturgi där SD inte är i centrum. Media är tvungen att tala om problemen men då vill man inte ge SD rätt, utan låter då dem som redan är inne i sfären käfta med varandra.
Citera
2019-06-15, 17:11
Medlem
Håll i hatten! En av landets största tidningar kastar sig in i Arpi-fejden: det är läkaren Kajsa Dovstad på GP som skriver:

https://www.gp.se/ledare/har-du-haft...lOvoJmZ9N1wCY8

Först sätter hon stämningen:

Det är en mörk, kall novemberkväll i Gävle. Bakom sjukhuset ligger miljonprogramsområdet Sätra, där läkarstudenter inkvarteras under praktikveckorna. Jag pulsar genom snön med min tunga väska, på jakt efter lite mat att köpa. Till slut hittar jag en butik med skyltar på arabiska utanför. Inuti är köttet märkt “halal” på både arabiska och svenska. I frysdisken finns hela smådjur och på hyllorna står enorma förpackningar med linser.”

Därefter slutsatsen, här skriver hon det onämnbara, men ack så självklara; att man inte måste gilla, att man rentutav kan ogilla den där känslan av att ens egen kulturella sfär långsamt krymper, till förmån för nykomlingar:

Jag är i Sverige, ett Sverige som inte känns svenskt. Och jag gillar det inte. Jimmie moment, som min bekant skulle säga.”

Texten är läsvärd i sin helhet och förtjänar alla klick den kan få.

Dovstad håller ryggen fri genom att personligen ta avstånd från att rösta på Jimmie (det kan ju framstå som lite ryggradslöst, men fullt förståeligt i hennes yrkeskontext, dessutom uteblir de tidigare obligatoriska fördömandena av SD och dess väljare) samt genom att berätta om sitt tidigare engagemang för flyktingar. Genom sin läkarroll är hon ju tillika värdegrundscertifierad. Hon uppvisar alltså flera yttre attribut som signalerar hygglighet och anständighet.
Likafullt erkänner denna skribent att hon inte kan leva upp till de orimliga förväntningar som ställs på den etniske svensken: att man bör hata det land man växte upp i, samt att man utan att tveka bör välkomna dess metamorfos.

Om jag var globalistjournalist på DN nu, skulle jag känna mig som King Kong uppe i Empire State Building, omgiven av surrande smygnationalistiska dubbeldäckare med kulsprutor.

Skicka fler flygplan och skjut ner apskrället!
Senast redigerad av BarrySlisk 2019-06-15 kl. 17:36.
Citera
2019-06-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Håll i hatten! En av landets största tidningar kastar sig in i Arpi-fejden: det är läkaren Kajsa Dovstad på GP som skriver:

https://www.gp.se/ledare/har-du-haft...lOvoJmZ9N1wCY8

Först sätter hon stämningen:

Det är en mörk, kall novemberkväll i Gävle. Bakom sjukhuset ligger miljonprogramsområdet Sätra, där läkarstudenter inkvarteras under praktikveckorna. Jag pulsar genom snön med min tunga väska, på jakt efter lite mat att köpa. Till slut hittar jag en butik med skyltar på arabiska utanför. Inuti är köttet märkt “halal” på både arabiska och svenska. I frysdisken finns hela smådjur och på hyllorna står enorma förpackningar med linser.”

Därefter slutsatsen, här skriver hon det onämnbara, men ack så självklara; att man inte måste gilla, att man rentutav kan ogilla den där känslan av att ens egen kulturella sfär långsamt krymper, till förmån för nykomlingar:

Jag är i Sverige, ett Sverige som inte känns svenskt. Och jag gillar det inte. Jimmie moment, som min bekant skulle säga.”

Dovstad håller ryggen fri genom att personligen ta avstånd från att rösta på Jimmie (det kan ju framstå som lite ryggradslöst, men fullt förståeligt i hennes yrkeskontext, dessutom uteblir de tidigare obligatoriska fördömandena av SD och dess väljare) samt genom att berätta om sitt tidigare engagemang för flyktingar. Genom sin läkarroll är hon ju tillika värdegrundscertifierad. Hon uppvisar alltså flera yttre attribut som signalerar hygglighet och anständighet.
Likafullt erkänner denna skribent att hon inte kan leva upp till de orimliga förväntningar som ställs på den etniske svensken: att man bör hata det land man växte upp i, samt att man utan att tveka bör välkomna dess metamorfos.

Om jag var globalistjournalist på DN nu, skulle jag känna mig som King Kong uppe i Empire State Building, omgiven av surrande smygnationalistiska dubbeldäckare med kulsprutor.

Skicka fler flygplan och skjut ner apskrället!
Det är knappast det omöjliga i att köpa svensk mat en sen kväll i ett visst område i Gävle som gör det sk Jimmie momentet. Att kunna handla mat en sen kväll var förr och ofta även nu omöjligt om man inte söker sig till ett fåtal ställen som har öppet sent.
Om man vet att det blir sent och ska övernatta i ny lägenhet förbereder de flesta sig med mat som inte behöver hållas kylt. Det är det normala att man planerar sådant.

Det är förstås butiken i sig som ger Jimmie momentet, ett helt annat utbud och standard som blivit det nya ”normala” i allt fler områden i Sverige. Och den som sköter butiken kan du i bästa fall föra en steril konversation med om du begränsar dig till ett anorektiskt ordförråd.

Lilla Kajsa D börjar så smått inse att det är en grundläggande fundamental kulturell förändring som håller på att ske i landet och att den inte är till det bättre för ”urinvånarna”.
Citera
2019-06-15, 21:32
Medlem
fasligts avatar
Just idag är årsdagen för slaget om Kosovo, vilket kom att leda till 150 år av muslimskt förtryck av de östeuropeiska folken. Minnet av denna period lever kvar i folkmedvetandet och präglar folkens ovilja att leva med muslimer än idag. Inte bara muslimer och andra sk minoritetsrepresentanter kan uppleva retroaktiv kränkning, detsamma gäller kristna européer som har erfarenheter av begångna övergrepp i det förflutna. Östeuropéer som kan sin historia vet att muslimer en gång rensade deras hemländer på den kristna ursprungsbefolkningen, förödde deras kultur och förslavade de kvarvarande. Ett millennium av konstant jihad sätter sina outplånliga avtryck i de utsattas folkmedvetande.
Why Eastern Europeans are much more reluctant to accept Muslim migrants than their Western counterparts can be traced back to circumstances surrounding a pivotal battle, that of Kosovo, which took place today, June 15, exactly 630 years ago today in 1389. It pitted Muslim invaders against Eastern European defenders, or the ancestors of those many Eastern Europeans today who are resistant to Islam.

Because the jihad is as old as Islam, it has been championed by diverse peoples throughout the centuries — Arabs in the Middle East, Moors (Berbers and Africans) in Spain and Western Europe, etc. Islam's successful entry into Eastern Europe was spearheaded by the Turks, specifically that tribe centered in westernmost Anatolia (or Asia Minor) and thus nearest to Europe, the Ottoman Turks, so-named after their founder, Osman Bey. As he lay dying in 1323, his parting words to his son and successor, Orhan, were for him "to propagate Islam by your arms."

This his son certainly did; the traveler Ibn Batutua, who once met Orhan in Bursa, observed that although the jihadi had captured some one hundred Byzantine fortresses, "he had never stayed for a whole month in any one town," because he "fights with the infidels continually and keeps them under siege." Christian cities fell like dominoes: Smyrna in 1329, Nicaea in 1331, and Nicomedia in 1337. By 1340, the whole of northwest Anatolia was under Turkic control. By now and to quote a European contemporary, "the foes of the cross, and the killers of the Christian people, that is, the Turks, [were] separated from Constantinople by a channel of three or four miles."

By 1354, the Ottoman Turks, under Orhan's son, Suleiman, managed to cross over the Dardanelles and into the abandoned fortress town of Gallipoli, thereby establishing their first foothold in Europe: "Where there were churches he destroyed them or converted them to mosques," writes an Ottoman chronicler. "Where there were bells, Suleiman broke them up and cast them into fires. Thus, in place of bells there were now muezzins."

Cleansed of all Christian "filth," Gallipoli became, as a later Ottoman bey boasted, "the Muslim throat that gulps down every Christian nation — that chokes and destroys the Christians." From this dilapidated but strategically situated fortress town, the Ottomans launched a campaign of terror throughout the countryside, always convinced they were doing God's work. "They live by the bow, the sword, and debauchery, finding pleasure in taking slaves, devoting themselves to murder, pillage, spoil," explained Gregory Palamas, an Orthodox metropolitan who was taken captive in Gallipoli, adding, "and not only do they commit these crimes, but even — what an aberration — they believe that God approves them!"
[...]
As Hungarian Prime Minister Viktor Orbán once explained:
[...]
"We do not like the consequences of having a large number of Muslim communities that we see in other countries, and I do not see any reason for anyone else to force us to create ways of living together in Hungary that we do not want to see[.] ... I have to say that when it comes to living together with Muslim communities, we are the only ones who have experience because we had the possibility to go through that experience for 150 years."

And those years — 1541 to 1699, when the Islamic Ottoman Empire occupied Hungary — are replete with the massacre, enslavement, and rape of Hungarians.
https://www.americanthinker.com/arti...ike_islam.html

Ungern har sannerligen goda skäl att inte frivilligt bjuda in sina tidigare plågoandar på en ny ockupationsrunda.
Citera
2019-06-15, 23:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Samtidigt som han indirekt erkänner att mångkulturen har tvingat bort honom från Malmö så indikerar han att han minsann har värdegrunden intakt och kommer attackera var och en som påtalar "invandringens faror". Hyckleriet känner inga gränser.

https://www.expressen.se/kultur/ide/...rotator-item-2

En gång i tiden myntade ju Sydsvenskan uttrycket "Haur du sitt Malmö haur du sitt varrden". Det skulle uttrycka drömmen, utopin, hänförelsen över det mångkulturella samhället.

Den ende som verkar använda det uttrycket numera är signaturen Spoiler här på FB, fast i en lite omgjord version: "Har du sett Malmö har du sett Mordor".
Citera
2019-06-16, 08:01
Medlem
Dahlberg vädjar desperat till våra politiker som sig "bör". Dessa kommer i veckan skriva färdigt ytterligare ett kapitel i sveriges dödssaga. Anna tjatar på utan gehör och man undrar hur kvinnan mår, kan inte vara roligt att år efter år påtala brister som ingen politiker ens ids kommentera. Men tydligare än så här kan väl inte Anna bli utan att bli oanständig, men kanske är det sluttjatat nu, hon har nått gränsen, tappat allt hopp. Slutreplik.

"Ser ni inte verkligheten? Migrationen bör minska."

https://www.expressen.se/ledare/anna...en-bor-minska/
På tisdag klubbar riksdagen beslutet att underlätta för anhöriginvandring. De rödgröna vill tillsammans med C, L och KD ge gruppen alternativt skyddsbehövande samma möjligheter som personer med flyktingstatus att ta hit sina anhöriga.

Migrationsverket varnar i sitt remissvar för att ”lagen får konsekvenser som vi aldrig sett tidigare” när lapptäcket av tillfälliga lagar ska tolkas.

När Riksrevisionen härom året granskade 26 migrationspolitiska propositioner under åren 2004-2015 konstaterades att bristen på konsekvensanalyser har varit systematisk.

Tvärtemot en vanlig uppfattning har invandringen inte alls minskat drastiskt de senaste åren. Den ligger kvar på en historiskt hög nivå; det är bara grunderna för uppehållstillstånden som har skiftat.

Tidigare dominerade de asylsökande; nu är det i stället tillstånden för anknytning och arbete som har dragit iväg. Av erfarenhet vet man att det sker sådana överflyttningar mellan olika spår, och eftersom Sverige har västvärldens mest generösa villkor för lågkvalificerad arbetskraftsinvandring är det en logisk utveckling. Den som köper en skenanställning kan dessutom ta flyget till Sverige och få med sig familjen direkt. Efter fyra år i Sverige öppnas dörren till ett permanent uppehållstillstånd.

En annan fråga som skulle behöva lyftas är kvotflyktingarna [...] frågan är om det är rimligt att Sverige ska tillhöra världens mest ambitiösa länder även på detta område. År 2016 låg den svenska kvoten på 1 900 personer. Året efter höjdes kvoten till 3 400 och från och med år 2018 gäller 5 000 om året. Totalt fördelades 55 700 personer inom programmet under förra året. Sverige står alltså för närmare tio procent av det globala flyktingmottagandet inom FN:s ram.

Det är uppenbart att de rödgröna partierna tillsammans med C, L och KD ser en stor reservkapacitet någonstans, som möjliggör en fortsatt historiskt hög invandring. Allt går tydligen att ställa till rätta om den politiska viljan finns: den akuta bristen på bostäder för resurssvaga hushåll, utslagningen av en halv miljon unga människor i skolan fram till år 2030, sprängningarna och skjutningarna som emanerar ur det växande utanförskapet, hedersförtrycket, bristen på legitimerad personal och underskotten i kommunernas socialbudgetar.

En mer ansvarsfull hållning vore att inse att Sverige har överskridit sin integrationspotential. Det är inte hållbart att låtsas som något annat.
Sverige har överskridit sin integrationspotential
.................
.................
Syntax error......
Citera
2019-06-16, 08:30
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk

Sverige noir. Gråkall novemberkväll i Gävle, och mångkulturens kulinariska fördelar levererar inte. Kulturkrocken med de äckliga fermenterade grönsakerna gav Kajsa ett "Jimmie moment". Eller var det något mer också? Hon antyder i varje fall att SKL-rapporten oroar, och kanske är det därför som hon sadlar om till ledarskribent?

Har inte hört talas om den här människan tidigare, men det ser ut som att hon nu delvis försörjer sig genom att skriva opinionstexter.

Läsvärd tycker du? Nja, jag håller inte direkt med. Värd att klickas? Absolut inte. Texten gav inte mig ett dugg mer än vad jag redan visste om mig själv, om andra, och om Sverige. De "läsvärda tankarna" tänks redan i miljontal dagligen hos människor i landet som för många, många, år sedan genomgått ett "Jimmie moment" och nu kanske skaffat sig ännu mer radikala (eller uppgivna) tankar.

Behöver vi verkligen en till Teodorescu eller Dahlberg?
Citera
2019-06-16, 09:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
Dahlberg vädjar desperat till våra politiker som sig "bör". Dessa kommer i veckan skriva färdigt ytterligare ett kapitel i sveriges dödssaga. Anna tjatar på utan gehör och man undrar hur kvinnan mår, kan inte vara roligt att år efter år påtala brister som ingen politiker ens ids kommentera. Men tydligare än så här kan väl inte Anna bli utan att bli oanständig, men kanske är det sluttjatat nu, hon har nått gränsen, tappat allt hopp. Slutreplik.

"Ser ni inte verkligheten? Migrationen bör minska."

https://www.expressen.se/ledare/anna...en-bor-minska/
På tisdag klubbar riksdagen beslutet att underlätta för anhöriginvandring. De rödgröna vill tillsammans med C, L och KD ge gruppen alternativt skyddsbehövande samma möjligheter som personer med flyktingstatus att ta hit sina anhöriga.

Migrationsverket varnar i sitt remissvar för att ”lagen får konsekvenser som vi aldrig sett tidigare” när lapptäcket av tillfälliga lagar ska tolkas.

När Riksrevisionen härom året granskade 26 migrationspolitiska propositioner under åren 2004-2015 konstaterades att bristen på konsekvensanalyser har varit systematisk.

Tvärtemot en vanlig uppfattning har invandringen inte alls minskat drastiskt de senaste åren. Den ligger kvar på en historiskt hög nivå; det är bara grunderna för uppehållstillstånden som har skiftat.

Tidigare dominerade de asylsökande; nu är det i stället tillstånden för anknytning och arbete som har dragit iväg. Av erfarenhet vet man att det sker sådana överflyttningar mellan olika spår, och eftersom Sverige har västvärldens mest generösa villkor för lågkvalificerad arbetskraftsinvandring är det en logisk utveckling. Den som köper en skenanställning kan dessutom ta flyget till Sverige och få med sig familjen direkt. Efter fyra år i Sverige öppnas dörren till ett permanent uppehållstillstånd.

En annan fråga som skulle behöva lyftas är kvotflyktingarna [...] frågan är om det är rimligt att Sverige ska tillhöra världens mest ambitiösa länder även på detta område. År 2016 låg den svenska kvoten på 1 900 personer. Året efter höjdes kvoten till 3 400 och från och med år 2018 gäller 5 000 om året. Totalt fördelades 55 700 personer inom programmet under förra året. Sverige står alltså för närmare tio procent av det globala flyktingmottagandet inom FN:s ram.

Det är uppenbart att de rödgröna partierna tillsammans med C, L och KD ser en stor reservkapacitet någonstans, som möjliggör en fortsatt historiskt hög invandring. Allt går tydligen att ställa till rätta om den politiska viljan finns: den akuta bristen på bostäder för resurssvaga hushåll, utslagningen av en halv miljon unga människor i skolan fram till år 2030, sprängningarna och skjutningarna som emanerar ur det växande utanförskapet, hedersförtrycket, bristen på legitimerad personal och underskotten i kommunernas socialbudgetar.

En mer ansvarsfull hållning vore att inse att Sverige har överskridit sin integrationspotential. Det är inte hållbart att låtsas som något annat.
.................
.................
Syntax error......

Det som bör sägas är väl snarare att hoppet är ute, och att var och en bör rädda sig själv. En sådan text skulle verkligen lyfta fram allvaret och säga som det är. Givetvis vore en sådan artikel omöjlig att publicera. Men med en sådan i riktlinjen förstår man att de texter som Arpi och Dahlberg levererar egentligen bara förlänger plågan. Varför låtsas om att vi kan komma undan konsekvenserna?
Citera
2019-06-16, 09:35
Medlem
fasligts avatar
Detta är ju oerhört märkligt. Gymnasieafghanerna som fått en hel rättsvidrig lagstiftning ordnad för sig med hänvisning till att dessa karlar hunnit bli så väldigt välrotade i Sverige pga lååång vistelsetid och alldeles osedvanligt klipsk driftighet och enorm ambitionsnivå har visst i många fall så pass stora svårigheter att inte ens den otympliga och otydbara gymnasielagen med alla sina möjligheter till godtycklig läsning kan tillämpas.
För elever som väljer nationella program i gymnasieskolan råder inga oklarheter, men för elever som väljer introduktionsprogram eller yrkesutbildning på komvux finns fler frågetecken.

De elever som har svårt att klara av svenskan och därför inte kan läsa på gymnasienivå, måste ofta kombinera en yrkesutbildning med extra svenskaundervisning, yrkes-sfi. Enligt den tillfälliga gymnasielagen måste de som ska få förlängt uppehållstillstånd gå en utbildning som sen ska leda till ett kvalificerat arbete. Men det är oklart om yrkes-SFI kommer att accepteras av Migrationsverket för att få förlängt uppehållstillstånd.

Socialstyrelsen har konstaterat att det råder stor oklarhet i vad som gäller och Sveriges kommuner och landsting, SKL, får många frågor om detta.

– Jag har uppfattat det som att det finns ett väldigt stort informationsbehov ute i landet, hos kommunerna och inte minst hos individerna, säger Mia Hemmestad, förbundsjurist på SKL.

– Vi uppmanar studie- och yrkesvägledarna att be eleverna att vända sig till Migrationsverket för frågor om uppehållstillstånd, men vi får också signaler om att eleverna inte får tillräcklig information. Det är jätteviktigt att eleverna har tillräcklig information att kunna göra ett medvetet val, eftersom valet av studier blir helt avgörande för deras möjlighet att få stanna i Sverige.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7243066

Att bara konstatera att dessa personer helt enkelt inte har förutsättningar att kvalificera sig för lagenlig vistelse i Sverige och därför utvisa dem till hemlandet verkar absolut inte vara ett alternativ. Låång vistelsetid, enorm ambitionsnivå, extraordinär uppbackning från hela batiksamhället med sugarmamis och hela paketet har alltså inte hjälpt de arma gossemännen att ens lära sig grundläggande svenska och därför jobbar nu batiksamhället på att få till stånd en specialare där trögtgående sfi-studier i sig ska kunna utgöra grund för rätt till uppehållstillstånd. Allt detta krumbuktande för en grupp som de facto hamnat i den sits de befinner sig i just för att de inte har, haft eller kommer att få skyddsskäl enligt internationell asylrätt. Ska denna fars aldrig sluta?

Kanske kommer intresset för afghanerna inte mattas av förrän möjligheten att få batikmassera en ny grupp migranter uppenbaras. Det ser ut att kunna vara något på gång.
Europa har blivit allt mer attraktivt för alla de som flyr undan gängvåldet i El Salvador. Detta eftersom många oroar sig för att inte kunna komma in i USA.

Enligt siffror från EU:s statistikbyrå Eurostat ökade antalet asylsökande från till exempel El Salvador med 50 procent sista kvartalet 2018 jämfört med motsvarande kvartal 2017.
[...]
Till tidningen New York Times berättar centralamerikaner att Europa har flera fördelar. Det kan vara billigare att ta sig hit trots att avståndet är längre än till USA, då en flygbiljett kostar mindre än smugglarna.
[...]
Enligt New York Times har Spanien tusentals asylärenden utan beslut, men spanjorerna godkänner inte gängvåld som skyddsskäl. Det gör däremot Belgien, som liksom Sverige ännu inte tagit emot många centralamerikaner.

Men möjligen kommer belgarna att se fler framöver, eftersom informationen vart man kan söka sig och var chanserna är störst sprids fort.
https://sverigesradio.se/sida/grupps...rtikel=7243061

Garanterat kommer Alice Petrén själv var ytterst behjälplig med den informationsspridningen. Att det vattnas i munnen på batiksamhället kan man nog också vara tämligen säker på, liksom ett varmt mottagande redan på Arlanda. Underbara utsikter till batikmassage av mängder av folk som påstår sig tillhöra totalförtryckta grupper av diverse ursprungsbefolkningar. Ingen som kan något, ingen som vet något men alla är offer för allt, inte minst för Trump. Centralamerikanska samer liksom. Mumma. För dem måste ovillkorligen särskilda trivselarrangemang anordnas med den svenska specialiteten försörjning utan annan motprestation än att vara inskriven på sfi.
Citera
2019-06-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det som bör sägas är väl snarare att hoppet är ute, och att var och en bör rädda sig själv. En sådan text skulle verkligen lyfta fram allvaret och säga som det är. Givetvis vore en sådan artikel omöjlig att publicera. Men med en sådan i riktlinjen förstår man att de texter som Arpi och Dahlberg levererar egentligen bara förlänger plågan. Varför låtsas om att vi kan komma undan konsekvenserna?
Slutreplik till Anna.

Stäng gränserna, kasta ut den värsta skiten direkt. Öka incitamenten för återvandring, minska bidrag, prioritera kontroll av bidragsfusk, ställ krav på motprestation för dagdrivarna. Ta bort statlig finansiering av religiösa skolor. Sluta ös bidrag och arvfondspengar till föreningar och projekt som bara föder utanförskap, religiös fanatism och svenskhat. Justera lagboken så att den bättre svarar upp mot importerad hot och våldskultur och koppla tidigt ihop detta med rätten till medborgarskap och rätt till bidrag. Skydda våra myndighetspersoner kraftfullt mot kriminella påtryckningar och enskilda hot m.m.

Varför har inte dessa exempel på självklara åtgärder vidtagits?

Det går inte. Den krav- och ansvarslösa låtgå mentaliteten tillsammans med den allt för stora och ständigt växande mängden tillkomna gör alla försök till framtida nödvändiga förändringar omöjligt.

Det har helt enkelt gått för långt.

Vad väntar då när pengarna tar slut och gator, torg och andra livsutrymmen fortsätter fyllas till bredden med importerad valboskap som missnöjt kräver sin rätt som nya medborgare. Ja, det kommer nog inte bli vackert och definitivt inte redas ut inom ramen för allmänna val och s.k. demokratiska metoder.

Den som lever får se och övriga slipper, frågan är vilket som lockar mest?
Citera
2019-06-16, 10:18
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Vår judiske psykopat Wolodarski kopplar grepp på den internationella delen av kriget mot vita människors rätt till identitet och homogena trygga länder. Signerat av the man himself och pubbat på DNs ledarsida:

Citat:
Ursprungligen postat av Judisk Psykopat
En föreställning om elitmänniskan. En tro på det rena samhället där människor ställs mot varandra. En ultramaskulin propagandaapparat som understryker vikten av muskler och sexuell återhållsamhet inför det väntande inbördeskriget.

Nu är jag ingen större fan av det "content" som den svagt homoerotiske Marcus Follin producerar och lägger ut på youtube, men om hans videor kan få unga vita män att börja träna, dra ned på porrmissbruket och istället engagera sig för samhället så är det av godo enligt mig. Att den undernärda Wolodarski skräms av inoljade germanska kroppar med svällande muskler kan jag i viss mån förstå.

Citat:
Det politiska budskapet är smart inklämt i en orgie av testosteronstint muskelförhärligande, som kan verka harmlöst och opolitiskt. I själva verket illustrerar bilderna det större budskapet om att förbereda sig för våldsam konfrontation.

Ja Peter, kan du någon gång kliva ut från din etniskt liberala bubbla och försöka ta in det rent mänskliga och mycket förståndiga i att vissa vita män börjar förbereda sig på våldsamheter i det samhälle du och dina liberala medpsykopater skapat under loppet av ett par decennier - en rekordsnabb destruktiv omvandling av det samhälle våra barn och barnbarn ska leva i. Det ska inte krävas att 8 afghaner turas om att gängvåldta en naiv svensk kvinna i timmar - så att hon blir rullstolsbunden en tid pga skador i underlivet - för att på ett grundläggande plan förstå att det kommer sluta illa om man mycket hastigt radikalt förändrar befolkningssammansättningen i ett tidigare homogent land. Hade du inte varit en psykopat hade du klykat detta, Peter.

Citat:
När man läser kommentarerna till Golden Ones videopubliceringar är nämligen inte den öppna rasismen och grovheterna det riktigt skrämmande. Det mest oroande är att arenan helt uppenbart tjänar som en tummelplats för radikalisering, ett slags digital fritidsgård för personer som söker samhörighet, mening och riktning.

Peter, jag skräms mycket mer av det faktum att en så känslokall och ond människa som du har en så oerhörd makt över Sveriges politiska diskurs. Hur du utan att tveka ständigt försöker brunmåla, fula ut och tysta även den mildaste kritik av det brott mot mänskligheten som är det liberala folkutbytet. Varför är du så ond Peter, varför vill du förinta det svenska folket?

Citat:
Översatt till politik så har Youtubes algoritmer drivit människor längre och längre bort från centrum. Klickar du på en video som diskuterar invandring dröjer det inte länge innan du rekommenderas att ta del av högerextremism.

Ja Peter, jag antar att du och jag har olika åsikter om vad som är "högerextremism", och jag förstår dina obehagskänslor när vita människor fritt kan ta del av och sprida information som inte vilar på en plattform av historisk skuld för förintelsen och negerslaveriet.

Att vi på riktigt skulle börja diskutera huruvida det är moraliskt försvarbart att 24/7 använda din judiskt orienterade plattform för att basunera ut en politik som kommer göra oss svenskar till en minoritet ligger givetvis bortom det anständigas horisont och fortsätter att vara en fåfäng jakt på vind.

Citat:
Åtminstone fram till för en vecka sedan, då Youtube meddelade att man stänger av Golden One från sitt annonssystem (rätten att sprida materialet i stor skala finns dock kvar). Åtgärden tycks vara en del av ett globalt beslut från videoplattformen där man påstår sig ta krafttag mot extremism, kvinnohat och falsk information.

Japp, dina judiska psykopatpolare i ADL har stoppat de shekels som den homoerotiske germanen kunde tjäna på youtube. Men jag utgår kallt ifrån att du helst skulle sett en total nedsläckning av den inoljade kroppsbyggaren, eller hur Peter?

Citat:
Det är ett viktigt erkännande om att Youtubes egna system inte klarar av att hantera plattformen. Det behövs människor med omdöme om man ska kunna driva världens största videonätverk.

Japp, det behövs ett expertråd av judiska humanister som i förväg granskar och godkänner vad vita människor får ta del av på internätet, och här börjar ju nu en judisk censurstruktur att ta form - tack och lov!

Kanske att vi inom en snar framtid, via sond, tvångsmatas med slangar kopplade till moderskeppet DN och dess liberala ledarredaktion. En mångkulturell näringslösning kemiskt ren från djupt liggande mänskliga behov så som samhörighet, mening och riktning.

Edit: länk till skiten: https://www.dn.se/ledare/peter-wolod...for-extremism/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in