2019-08-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Så du myntade inte ”kretsloppsmigration” för att förklara för oss trådläsare vad du menade utan för att lura etablissemanget att acceptera vad som i praktiken inte är cirkulär migration utan repatriering? Jag antar helt fräckt att du vill göra dig förstådd. Ökad tydlighet mellan påstådd och önskad effekt skulle hjälpa. Är ”balans” också ett sånt hära listigt påfund?

Jag känner för övrigt att jag börjar utvecklas till en av trådens främsta oyto-uttolkare.

Jag lurade ju dig och du är vad jag förstår rätt altruistisk av dig? Är etablissemanget smartare än du är på att genomskåda mina listiga påfund?

Jag menar precis vad jag skrivit en massa gånger. En incitamentsstyrd återvandring är att spela med husets pengar, jämfört med alternativen som Åkesson och Gür skisserar. De vill ösa resurser utan trovärdig bortre horisont för att hantera ett etniskt bidragsproletariat med kulturlotsar, poliser och utbildning. Samma mängd människor kan ledigt försörjas i sina hemländer ur befintlig biståndsbudget, på grund av kostnadsläget. Varje återetablering blir dessutom en permanent, kumulativ besparing över tid jämfört med första, andra, tredje, fjärde generationens inbyggare i Orten, som hela tiden måste återerövras.
Citera
2019-08-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag lurade ju dig och du är vad jag förstår rätt altruistisk av dig? Är etablissemanget smartare än du är på att genomskåda mina listiga påfund?

Jag menar precis vad jag skrivit en massa gånger. En incitamentsstyrd återvandring är att spela med husets pengar, jämfört med alternativen som Åkesson och Gür skisserar. De vill ösa resurser utan trovärdig bortre horisont för att hantera ett etniskt bidragsproletariat med kulturlotsar, poliser och utbildning. Samma mängd människor kan ledigt försörjas i sina hemländer ur befintlig biståndsbudget, på grund av kostnadsläget. Varje återetablering blir dessutom en permanent, kumulativ besparing över tid jämfört med första, andra, tredje, fjärde generationens inbyggare i Orten, som hela tiden måste återerövras.
Självklart är frivillig, incitamentsdriven återvandring att föredra, oavsett vilken rubrik vi ger detta fenomen. Poängen är att många invandrare också faktiskt gärna bebor sina hemländer som Sverige, tuberkulos och relativ fattigdom till trots. Jag vill minnas att den statskontrollerade radions nyhetssändning för några månader sedan lät meddela att en undersökning visat att inte mindre än 60% av invandrarna i Sverige faktiskt ville bo i här. Det betyder att sisådär 800 000 människor faktiskt inte vill göra det. Låt dem slippa! Ge dem försörjningsstödet utbetalt i hemlandet under 10 år, så kommer de att sticka som en avlöning. Pengarna räcker ju också så oerhört mycket längre där - man kan leva som en prins och ändå försörja hela klanen! Vi ska också komma ihåg att 30 miljarder skickas tillbaka till hemländerna från Sverige redan nu, så det är inte något nytt fenomen med bidrag som försörjer familjemedlemmar i hemländerna.

I Markus och Malcom-podden berättade nyligen Markus Allard att han varit på något slags diplomatmiddag och där talat med en SD-snubbe, som meddelade honom att partiet helt uteslöt repatriering. I samma ögonblick knackade en återvandringsentreprenör i glaset och höll ett anförande om alla möjligheter som finns med denna expansiva näringsgren. Verkligheten är på väg att komma ikapp diskussionen, tycks det.
Citera
2019-08-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty

Now we are cooking! White flight! NIMBY! 4% utomeuropeer i bostadsområdet och svenne banan flyttar till vitare marker.! Kom du på det först under semestern Anna? För övrigt skulle jag gärna veta vilka av samhällsproblemen ovan listade Anna själv för sin personliga det skulle uppfatta som "potentiella" problem. Tanken svindlar närmast.

https://www.expressen.se/ledare/anna...m-haller-ihop/

Man undrar ju vem/vilka det är som vill ha "mer socialt blandade bostadsområden"? Som känner att "det är ju väldigt fint här i området, men det vore ju trevligt om vi kunde få in lite mer kriminella och socialfall som kunde bidra med lite våld och kostnader".
Citera
2019-08-11, 10:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Men snälla nån. Alla vet väl att det värsta en svensk vet är någon som tränger sig före i kön.
När dessa unga arbetsföra kraftfulla män tränger sig före kvinnor, äldre och barn med krav på försörjning utan arbetsinsats tappar de flesta helt viljan att lägga två fingrar i kors.

Med all rätt.

Svaret på hennes fråga "Vem vill betala för ett Sverige som håller ihop?"är enkelt.

Väldigt få.

Idag föredrar folk ett land som gör skillnad på närande och tärande. Men det över en livcykel. Vi Svenskar värnar pensionärer och är förfärade över att nyanlända får villkor som driver isär landet.

Det är bara en tidsfråga innan det börjar ske en avskjutning av patrasket.

Eller är det det som redan sker? Fundera på vem som egentligen utför alla dessa skjutningar som aldrig klaras upp bland dräggen i förorten.

Decimering?

Jag tror det gömmer sig en hel del aktiviteter från kompetenta civilgarden i den senaste tidens skjutningar. Därav att intresset från medierna att inte uppmärksamma dessa.

Dahlberg har insett att det saknas en såväl politisk som folklig vilja att stoppa utvecklingen mot att samhället totalt glider isär. Men som vanligt stannar man bara vid ett konstaterande. Att dräggen inte grips hänger förstås ihop med gymnasieamnestin, häktningen av Asap Rocky, de usla skolresultaten, hbt-q, en socialtjänst som inte fungerar med mera. Man skapar medvetet ett instabilt samhälle för att kunna berika sig själv. Och det börjar bli väldigt tydligt.

Ett postmodernt och högteknologiskt samhälle med en effektiv byråkrati och en välfärd i världsklass har en stark befolkning som gör det svårt för dem med makten att berika sig. Därför måste dessa system söndras och befolkningen tunnas ut med de mest kaosartade bosättare man kan finna.
Citera
2019-08-11, 10:42
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Haha ja du lurade mig. Då skall jag fortsättningsvis läsa dig så.
Citera
2019-08-11, 14:40
Medlem
theMowgs avatar
SvD rapporterar att The New York Times granskar den högerpopulistiska opinionsbildningen i Sverige.
Artikeln är låst men dom länkar samtidigt till artikeln i NYT.
https://www.svd.se/tidning-svenska-s...al-nationalism

Länk till artikeln i NYT, som är författad av Christina Anderson.
https://www.nytimes.com/2019/08/10/w...re-ipad-share#
Bland de intervjuade finns bla Daniel Poohl, Mattias Karlsson och Chang Frick.
Citera
2019-08-11, 20:54
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
SvD rapporterar att The New York Times granskar den högerpopulistiska opinionsbildningen i Sverige.

Detta följs upp i regimtrogna SR som kör sitt gamla narrativ "Putin did it!" igen.
Tidningen New York Times publicerar i dag en omfattande granskning om Sverige i fokus för en global högerextrem kampanj mot invandring.

Tidningen uppger bland annat att ungdomar i Rinkeby erbjudits mutor av ryska journalister, för att starta bråk framför kameror, efter att USA:s president Donald Trump för två år sen målade ut Sverige som präglat av våld efter en stor invandring.
...
Och tidningen New York Times publicerar i dag en lång artikel där den beskriver hur Sverige är fokus för en internationell, invandringskritisk och högerextrem desinformationskampanj, där just den bilden av Sverige är central, med syfte att påverka opinionen i Sverige – men också genom att använda Sverige som skräckexempel för att påverka opinionen i andra länder som nu ser framväxten av högerpopulistiska partier.

Måltavlan för kampanjen är enligt tidningen bland annat invandringskritiska svenskar som är aktiva i frågan på nätet på olika sätt.

Granskningen visar hur utländska aktörer, inklusive stater riktar in sig på den gruppen via svenska högerextrema sajter. Till exempel genom annonser från ett rysk- och ukrainsktägt företag som innehåller dolda länkar till högerextremt innehåll.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7278406

Så det var Ryssar som bjöd in Afghaner, Syrianer, Somalier i en strid ström?
Löfven: ”Mitt Europa bygger inte murar”

För att bara några månader senare säga sig stoppa bosättarna gråtande framför TV-kamerorna.
Eller var det Trump innan han var vald?

Trump och Putin har ifrågasatt vad faan vi håller på med och sedan har våra politiker valt att närma sig den migrationspolitik som resten av världen inklusive USA och Ryssland för.

Jag kan hålla med om att det pågår en kampanj mot Sverige men i detta fall kommer den från samma källa som försökte förklara demokraternas förlust med att "Putin did it!".

En mediasanning som fått sig en rejäl törn och som nu fnissas åt. Muellerrapporten dödade den "sanningen". Ändå:
Då kommer NYT med SAMMA skåpmat igen och det indikerar samma politiska källa för denna kampanj som faktiskt pågår mot Sverige.
En kampanj som går ut på att splittra landet för generationer framåt med en huvudlös migrationspolitik.

Eller menar de att Löven, Lövin, Romson, Reinfeldt mfl gått i Putins ledband?
Tror inte det.

Detta OCH den förda migrationspolitiken i Sverige var och är helt klart en kampanj med rötterna i DNC och inrikespolitik i USA för kan man bara lite om orsak och verkan i Sverige är nog Putin den siste de kan skylla på.
Senast redigerad av longbow4y 2019-08-11 kl. 20:57.
Citera
2019-08-11, 21:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Tidningen New York Times publicerar i dag en omfattande granskning om Sverige i fokus för en global högerextrem kampanj mot invandring.

Tidningen uppger bland annat att ungdomar i Rinkeby erbjudits mutor av ryska journalister, för att starta bråk framför kameror, efter att USA:s president Donald Trump för två år sen målade ut Sverige som präglat av våld efter en stor invandring.
En festlig rövarhistoria. Om några "ryssar" hade kommit & viftat med sedlar i Rinkeby så hade dom självfallet direkt blivit rånade på pengar & utrustning.
Citera
2019-08-11, 22:10
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg

Om det förekommit några färska intervjuer till denna tendentiösa partsinlaga är ytterst tveksamt, det verkar snarare vara copy paste-journalistik av skamlösaste sort. Det kryllar av kommentarer kring Trumps "Last night in Sweden"-kommentar. Huvudbudskapet är att allt är väl i det progressiva sossestyrda Sverige. Alla antydningar om annat sprids av Putins trollfabriker i syfte att polarisera och att få svenskarna att tvivla på att de har det så bra, lugnt och fint som de har. Putin did it, tillsammans med Sverigedemokraterna och möjligtvis Orban. Och så finns antisemitism med på något sätt också i demoniseringen av muslimer och Rinkeby. Några Rinkebybor som anlänt annanstans ifrån bedyrar att det är jättelugnt och fint i Rinkeby. Inga mångkultursproblem där inte. Nejdå, absolut inte. De bekymmer som ändå finns är samtliga relaterade till "the far right", alternativmedier och som sagt, Putin, Sverigedemokraterna och högerextremistisk antisemitism. Rinkebyposterade poliser fastslår tvärsäkert att våldet och övrig kriminalitet i Rinkeby går ner, ner och ner samtidigt som Christina Anderson (finns hon ens?) inte sparar på brunfärgen - eller ens det rent svarta - i beskrivningen av Sverigedemokraternas nazistiska rötter. Hon lyckas t o m smeta Ku Klux Klan på dem. Och alternativa medier påstås finansieras av "ryska och ukrainska affärsmän" vilka även på något sätt är befryndade med Viktor Orban och därför antisemiter eftersom George Soros affärsmetoder kritiseras.

Ja, jösses. Det ironiskt festliga är att Expressen samma dag, dvs igår, körde denna:
Dödspatrullens mordiska sommar: Är kod ”röd” nu

”Dödspatrullens” blodiga framfart tvingar polisen att använda koden ”röd” för läget i Rinkeby.

Gänget kan ligga bakom fyra nya mord bara i sommar – dödsskjutningen i Tensta i veckan kopplas ihop med det våldsamma dubbelmordet i Köpenhamn i juni.

– För varje nytt brott uppstår nytt hat och nya konflikter – en ny hämndspiral, säger Frida Nordlöf, tillförordnad chef för polisen i Järva.
[...]
De populära rapparna Yasin Byn och Jaffar Byn – båda dömda för vapenbrott – kopplas till ”Shottaz”-sidan av Rinkebykonflikten. Jaffar Byn berättade nyligen i en intervju med Expressen att han sett 18 personer dö unga och varit på ”fler begravningar än födelsedagsfester.”
https://www.expressen.se/nyheter/kri...ar-kod-rod-nu/

Detta alltså medan New York Times kör gammal skåpmat via "Christina Anderson" och t o m lyckats skaffa fram en palestinsk anhörig till Lasermannens sista offer och mångkulturella vittnen - ett par stycken turligt nog från svenska statens etermedier - som lägligt bekräftar att Putin did it även när de allvarliga kravallerna bröt ut två dagar efter Trumps uttalande.
By the time Mr. Trump zeroed in on Rinkeby, “the government was tackling the problems,” said Amela Mahovic, a local reporter for Swedish public television. When the actual clash broke out soon after, she said, community elders spread the word to local youths: “You need to stop this.”

But soon, they said, they found that outside forces wanted the world to see a different picture.

Guleed Mohamed, then a researcher for public television, said he had spoken to a reporting team from Russia and Ukraine in Rinkeby Square that week and had tried to ask about Russia.

“They changed the subject to how multiculturalism doesn’t work,” he recalled. “And then they quickly connected that to the clash — ‘I want to talk about the riot. Don’t you think this is connected to the influx of migrants?’”

Hani Al Saleh, a Syrian who came to Sweden as a teenager, was working as a guard in Rinkeby. Tall and muscular with a sculpted beard, Mr. Saleh is known as “Amo,” or uncle, by the local youth. He said three young immigrants he knew told him that Russian journalists had tried to bribe them with 400 kronor (about $43) apiece.

“Boys, do you want to do some action in front of the camera?” they said the Russian journalists asked them.

Mr. Saleh later took a Danish journalist to meet two of the young men. After searching online, they recognized the logo of the Russian state-owned news channel NTV, along with the Russians who had made the offer.

The journalist contacted NTV, which denied the whole thing. But besides Mr. Castillo, the night watchman, The Times found other witnesses who backed up Mr. Saleh’s account.

Elvir Kazinic and Mustafa Zatara said they were in the square a couple of days after the clash when they overheard another group of young men talking about Russian journalists and a 400 krona bribe to fight.

“To stoop to that level and offer kids money,” said Mr. Kazinic, a Bosnian émigré who serves on Rinkeby’s district council, “that is low.”

Mr. Zatara, a poet, knows well the consequences of stirring up anti-immigrant racism. His father, Hasan Zatara, a Palestinian, came to Sweden in 1969, earned a high school diploma and opened a convenience store.

Standing behind the cash register on a January afternoon 27 years ago, he became the final victim of John Ausonius, a serial shooter who terrorized immigrant communities, killing one person and wounding 10 others. Hasan Zatara was paralyzed.

Mr. Ausonius later said he was inspired by the anti-immigrant party of the day, New Democracy.

“When my father was shot in 1992, we had New Democracy,” Mustafa Zatara said. “Today we have the Sweden Democrats. Then, they wore bomber jackets and boots. Today, they wear bow ties and suits. It’s normalized now in the Swedish political corridor.”
"Christina Anderson" hävdar frankt att Ryssland påverkade det amerikanska presidentvalet 2016 och att det var stor risk att Putin skulle pilla även med det svenska, men som tur är har vi i Sverige vår förträffliga socialdemokrati som oövervinnerlig progressiv grindvakt så här hos oss blev det ingen rysk påverkansoperation. Även Putin förstår när han mött sin överman - Löfven - så här försökte han inte ens. Här i Super-Stefans svetsarland får Putin hålla sig till att mickla med den högerpopulistiska ekokammaren på nätet.Tur.
As the 2018 elections approached, Swedish counterintelligence was on high alert for foreign interference. Russia, the hulking neighbor to the east, was seen as the main threat. After the Kremlin’s meddling in the 2016 American election, Sweden had reason to fear it could be next.

“Russia’s goal is to weaken Western countries by polarizing the debate,” said Daniel Stenling, the Swedish Security Service’s counterintelligence chief. “For the last five years, we have seen more and more aggressive intelligence work against our nation.”

But as it turned out, there was no hacking and dumping of internal campaign documents, as in the United States. Nor was there an overt effort to swing the election to the Sweden Democrats, perhaps because the party, in keeping with Swedish popular opinion, has become more critical of the Kremlin than some of its far-right European counterparts.

Instead, security officials say, the foreign influence campaign took a different, more subtle form: helping nurture Sweden’s rapidly evolving far-right digital ecosystem.
https://www.nytimes.com/2019/08/10/w...ationalism.htm

"Christina Anderson" presenteras på detta högst förtroendeingivande vis: "Christina Anderson contributed reporting."
Citera
2019-08-11, 22:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
We are all russians now.
Citera
2019-08-11, 22:52
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Om det förekommit några färska intervjuer till denna tendentiösa partsinlaga är ytterst tveksamt, det verkar snarare vara copy paste-journalistik av skamlösaste sort. Det kryllar av kommentarer kring Trumps "Last night in Sweden"-kommentar. Huvudbudskapet är att allt är väl i det progressiva sossestyrda Sverige. Alla antydningar om annat sprids av Putins trollfabriker i syfte att polarisera och att få svenskarna att tvivla på att de har det så bra, lugnt och fint som de har. Putin did it, tillsammans med Sverigedemokraterna och möjligtvis Orban. Och så finns antisemitism med på något sätt också i demoniseringen av muslimer och Rinkeby. Några Rinkebybor som anlänt annanstans ifrån bedyrar att det är jättelugnt och fint i Rinkeby. Inga mångkultursproblem där inte. Nejdå, absolut inte. De bekymmer som ändå finns är samtliga relaterade till "the far right", alternativmedier och som sagt, Putin, Sverigedemokraterna och högerextremistisk antisemitism. Rinkebyposterade poliser fastslår tvärsäkert att våldet och övrig kriminalitet i Rinkeby går ner, ner och ner samtidigt som Christina Anderson (finns hon ens?) inte sparar på brunfärgen - eller ens det rent svarta - i beskrivningen av Sverigedemokraternas nazistiska rötter. Hon lyckas t o m smeta Ku Klux Klan på dem. Och alternativa medier påstås finansieras av "ryska och ukrainska affärsmän" vilka även på något sätt är befryndade med Viktor Orban och därför antisemiter eftersom George Soros affärsmetoder kritiseras.

Ja, jösses. Det ironiskt festliga är att Expressen samma dag, dvs igår, körde denna:
Dödspatrullens mordiska sommar: Är kod ”röd” nu

”Dödspatrullens” blodiga framfart tvingar polisen att använda koden ”röd” för läget i Rinkeby.

Gänget kan ligga bakom fyra nya mord bara i sommar – dödsskjutningen i Tensta i veckan kopplas ihop med det våldsamma dubbelmordet i Köpenhamn i juni.

– För varje nytt brott uppstår nytt hat och nya konflikter – en ny hämndspiral, säger Frida Nordlöf, tillförordnad chef för polisen i Järva.
[...]
De populära rapparna Yasin Byn och Jaffar Byn – båda dömda för vapenbrott – kopplas till ”Shottaz”-sidan av Rinkebykonflikten. Jaffar Byn berättade nyligen i en intervju med Expressen att han sett 18 personer dö unga och varit på ”fler begravningar än födelsedagsfester.”
https://www.expressen.se/nyheter/kri...ar-kod-rod-nu/

Detta alltså medan New York Times kör gammal skåpmat via "Christina Anderson" och t o m lyckats skaffa fram en palestinsk anhörig till Lasermannens sista offer och mångkulturella vittnen - ett par stycken turligt nog från svenska statens etermedier - som lägligt bekräftar att Putin did it även när de allvarliga kravallerna bröt ut två dagar efter Trumps uttalande.
By the time Mr. Trump zeroed in on Rinkeby, “the government was tackling the problems,” said Amela Mahovic, a local reporter for Swedish public television. When the actual clash broke out soon after, she said, community elders spread the word to local youths: “You need to stop this.”

But soon, they said, they found that outside forces wanted the world to see a different picture.

Guleed Mohamed, then a researcher for public television, said he had spoken to a reporting team from Russia and Ukraine in Rinkeby Square that week and had tried to ask about Russia.

“They changed the subject to how multiculturalism doesn’t work,” he recalled. “And then they quickly connected that to the clash — ‘I want to talk about the riot. Don’t you think this is connected to the influx of migrants?’”

Hani Al Saleh, a Syrian who came to Sweden as a teenager, was working as a guard in Rinkeby. Tall and muscular with a sculpted beard, Mr. Saleh is known as “Amo,” or uncle, by the local youth. He said three young immigrants he knew told him that Russian journalists had tried to bribe them with 400 kronor (about $43) apiece.

“Boys, do you want to do some action in front of the camera?” they said the Russian journalists asked them.

Mr. Saleh later took a Danish journalist to meet two of the young men. After searching online, they recognized the logo of the Russian state-owned news channel NTV, along with the Russians who had made the offer.

The journalist contacted NTV, which denied the whole thing. But besides Mr. Castillo, the night watchman, The Times found other witnesses who backed up Mr. Saleh’s account.

Elvir Kazinic and Mustafa Zatara said they were in the square a couple of days after the clash when they overheard another group of young men talking about Russian journalists and a 400 krona bribe to fight.

“To stoop to that level and offer kids money,” said Mr. Kazinic, a Bosnian émigré who serves on Rinkeby’s district council, “that is low.”

Mr. Zatara, a poet, knows well the consequences of stirring up anti-immigrant racism. His father, Hasan Zatara, a Palestinian, came to Sweden in 1969, earned a high school diploma and opened a convenience store.

Standing behind the cash register on a January afternoon 27 years ago, he became the final victim of John Ausonius, a serial shooter who terrorized immigrant communities, killing one person and wounding 10 others. Hasan Zatara was paralyzed.

Mr. Ausonius later said he was inspired by the anti-immigrant party of the day, New Democracy.

“When my father was shot in 1992, we had New Democracy,” Mustafa Zatara said. “Today we have the Sweden Democrats. Then, they wore bomber jackets and boots. Today, they wear bow ties and suits. It’s normalized now in the Swedish political corridor.”
"Christina Anderson" hävdar frankt att Ryssland påverkade det amerikanska presidentvalet 2016 och att det var stor risk att Putin skulle pilla även med det svenska, men som tur är har vi i Sverige vår förträffliga socialdemokrati som oövervinnerlig progressiv grindvakt så här hos oss blev det ingen rysk påverkansoperation. Även Putin förstår när han mött sin överman - Löfven - så här försökte han inte ens. Här i Super-Stefans svetsarland får Putin hålla sig till att mickla med den högerpopulistiska ekokammaren på nätet.Tur.
As the 2018 elections approached, Swedish counterintelligence was on high alert for foreign interference. Russia, the hulking neighbor to the east, was seen as the main threat. After the Kremlin’s meddling in the 2016 American election, Sweden had reason to fear it could be next.

“Russia’s goal is to weaken Western countries by polarizing the debate,” said Daniel Stenling, the Swedish Security Service’s counterintelligence chief. “For the last five years, we have seen more and more aggressive intelligence work against our nation.”

But as it turned out, there was no hacking and dumping of internal campaign documents, as in the United States. Nor was there an overt effort to swing the election to the Sweden Democrats, perhaps because the party, in keeping with Swedish popular opinion, has become more critical of the Kremlin than some of its far-right European counterparts.

Instead, security officials say, the foreign influence campaign took a different, more subtle form: helping nurture Sweden’s rapidly evolving far-right digital ecosystem.
https://www.nytimes.com/2019/08/10/w...ationalism.htm

"Christina Anderson" presenteras på detta högst förtroendeingivande vis: "Christina Anderson contributed reporting."

Stora delar av artikeln är bara en upprepning av en (kritiserad) MSB rapport från det subversiva judiska trollet Anne Applebaum.

https://www.isdglobal.org/isd-public...dish-election/

Hon är en fullfjädrad neocon och medlem av "Council on Foreign relations".

https://en.wikipedia.org/wiki/Counci...eign_Relations
Citera
2019-08-11, 23:31
Medlem
fasligts avatar
En twitterrant från Chang Frick med anledning av NYT:s lilla pappslöjdsarbete.
NYT falsely claims that I “readily admits to being a paid contributor to RT”. I am not and have never been a contributor to RT. I used to work as a photographer and they were clients, just as Swedish TV and news agencies. This unfair misleading smear should be corrected.
https://twitter.com/ChangFrick/statu...26825007161348
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in