Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Är en elak jävel, men spelar gör jag inte. Jag är en oberoende svensk nationalist och skriver om det jag finner relevant och intressant. Det är inte heller att vare sig tråden uteslutande handlar om judar, även om det rapporterats och skrivits många analyser om dem. Med tanke på att fullkomligt dominerar ägandet av medier och allt som oftast driver en fientlig agenda mot oss är det inte konstigt att det avhandlas och att det bitvis görs grundligt. Kanske i synnerhet nu när det inte skrivs mycket annat av värde och för tråden i deras medier i övrigt. Det finns liksom inget som hindrar dig från att ta upp något annat av värde för diskussion i tråden. Men de senaste inläggen jag sett från dig har ju mest varit menlösa oneliners likt denna.
Nu var mitt inlägg inte riktat mot just dig personligen & jag pekar inte heller ut dig som någon MSB-operatör, det vore dessutom ett regelbrott. Men att tråden tappat fart, styrka & relevans är väl ganska uppenbart.
I motsats till "experten" så tror jag sällan att "skit bara händer" utan att någon driver en agenda att störa ut tråden. Paradoxalt nog kan jag till och med tänka att "judarna på Bonniers" kan ha ett finger med i spelet. För att det existerar en ganska aggressiv judisk identitetspolitik tror jag nästan ingen förnekar.
Tråden har dock på sistone utvecklats i en bitvis parodisk riktning. Vem tjänar på det?
När någon skribent eller författare skriver något som många här i tråden håller med om & har efterfrågat, så avfärdas ofta detta som dåligt "
för han nämner inte att allt är judarnas fel". Vem tjänar på det?
Man får lite samma känsla som när svarta grupperingar i USA dillar om att "
alla våra problem beror på elaka vita". En slags svartpillring som mest skapar defaitism. Vem tjänar på det?
Att peka på att vissa judiska debattörer agerar oärligt när dom förespråkar judisk identitetspolitik, men motsätter sig svensk identitetspolitik, är högst relevant. Men att att bara räkna upp en massa skit "titta så dumma judarna är" är högst kontraproduktivt & appellerar kanske till 500 pers i Sverige & alienerar resten. Vem tjänar på det?
Att peka på den stora omfattningen av judiskt ägande & inflytande i media är självklart också relevant. Men det behöver göra med mer finess & relevans än svepande uppräkningar om "
hur dåliga judar är".
Även om man nu skulle vara av uppfattningen att "
allt är judarnas fel" så borde man inse att Overton-fönstrets nuvarande position är sådan att "
allt är judarnas fel" är kontraproduktivt & gör att folk slutar lyssna på vad man säger. Istället bör man inrikta sig på fiendens svagaste punkter & koncentrera sina ansträngningar där, hitta motsägelser & felaktigheter som kan kritiseras, för att långsamt flytta den allmänna diskursen i önskad riktning.
Att Bonniers har ett antal avlönade shills är rätt uppenbart i trådar där t.ex. DN kritiseras. Om jag vore chef för den operationen & upptäcker att en tråd på Flashback börjar komma lite för nära sanningen så hade jag definitivt skickat in ett gäng som fyller tråden med "
allt är judarnas fel". Betydligt mer effektivt än att skicka in diverse "experter" som påstår att "
skit bara händer".
--
Sen är jag fullt medveten om att alla ibland behöver sitta med meningsfränder & kräka ur sig sin frustration över sakernas tillstånd. Men frågan är om den här tråden är ett lämpligt forum för sådant.
Peace out.