2019-07-27, 15:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du kan väl påpeka fenomenet nästa gång det inträffar. Är det främst i "Medier och Journalistik", som det är tydligt?

Jag vill minnas att det hände i tråden om "WeAreSthlm" med sexofredande som Hanne Kjöller och DN mörkade. Det blev en jävla damage-control där av DN.

Edit:
(FB) Så mörkade DN omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm (samt medias hantering)
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-07-27 kl. 15:11.
Citera
2019-07-27, 15:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Att Aftonbladet har färre försvarare på Flashback, än vad DN har, kan kanske avspegla, att det förmodligen finns färre socialdemokrater/vänsterpartister/miljöpartister på Flashback jämfört med personer, som kallar sig för borgerliga.

Men, om det är ff.a. nyreggade, eller gamla användare som knappt postat tidigare, som engagerar sig i en damage control, så verkar det ju skumt.

Du kan väl påpeka fenomenet nästa gång det inträffar. Är det främst i "Medier och Journalistik", som det är tydligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vill minnas att det hände i tråden om "WeAreSthlm" med sexofredande som Hanne Kjöller och DN mörkade. Det blev en jävla damage-control där av DN.

Edit:
(FB) Så mörkade DN omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm (samt medias hantering)

Det var en av gångerna då det blev uppenbart att det sattes in avlönade shills för att försöka blanda bort korten.

Aftonbladet har också sina försvarare, men då rör det sig oftast om välkända signaturer som varit med länge. Även om sossarna ju testade med någon kampanj "Nu tar vi fighten" eller vad det nu hette. Men det gick ju snabbt åt helvete.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-07-27 kl. 15:47.
Citera
2019-07-27, 16:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Obs: Vi bor i Sverige, inte USA. Tråden borde handla om det svenska mediakriget; det amerikanska mediakriget är bara intressent i den mån det påverkar det svenska.

Det amerikanska mediakriget och politiska företeelser som pågår där kommer alltid hit som ett brev på posten. Sverige är idag (de senaste 20 åren) närmare NATO och USA än vi någonsin varit. Amerikanska (judiska) medianarrativ klipps och klistras rakt av in från amerikansk media och kallas "agendasättande journalistik". Sverige behöver återta sin självständighet och sitt självbestämmande och inte lealöst följa efter den "liberala demokratin". När vi kan bestämma själva kan vi påverka vår egen situation igen.
Citera
2019-07-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det amerikanska mediakriget och politiska företeelser som pågår där kommer alltid hit som ett brev på posten. Sverige är idag (de senaste 20 åren) närmare NATO och USA än vi någonsin varit. Amerikanska (judiska) medianarrativ klipps och klistras rakt av in från amerikansk media och kallas "agendasättande journalistik". Sverige behöver återta sin självständighet och sitt självbestämmande och inte lealöst följa efter den "liberala demokratin". När vi kan bestämma själva kan vi påverka vår egen situation igen.

Sverige kan inte göra något för att påverka judarnas makt över USA, och de svenska judarnas makt i Sverige är av underordnad betydelse eftersom att de ändå bara återberättar det som de hör från USA. Detta betyder att det är USA:s makt över Sverige som är intressant, eftersom det är något som Sverige har möjlighet att påverka.
Citera
2019-07-27, 16:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Sverige kan inte göra något för att påverka judarnas makt över USA, och de svenska judarnas makt i Sverige är av underordnad betydelse eftersom att de ändå bara återberättar det som de hör från USA. Detta betyder att det är USA:s makt över Sverige som är intressant, eftersom det är något som Sverige har möjlighet att påverka.

Att USA har ett otillbörligt stort inflytande i Sverige är vi överens om. EU är ett annat problem, eftersom det är utsatt för samma påverkan. Att återta nationellt självbestämmande är kritiskt.
Citera
2019-07-27, 17:09
Medlem
rough-justices avatar
Runar Sögaard har skrivit en väldigt intressant krönika. Han avpixlar dom onda krafterna i Sverige och resten av västlandet. Han kallar dom för intellektuella dvärgar. Groomade Greta Thunberg får en släng av sleven. Samma sak med Annie Lööf och Margot Wallström. I vilket fall som helst så är det en faktabyggd krönika som aldrig skulle publiceras av Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Expressen eller Aftonbladet. Sanningen gör ont för dom som har lögnen som levebröd.

Citat:
Vi lever i häpnadsväckande tider!

Majoriteten av Europas politiska ledare och intellektuella elit är mestadels verklighetsfrånvända broilers som oftast vare sig har någon högre utbildning eller någon praktisk arbetslivserfarenhet.
Förr i tiden var epitetet ”kunskap är makt” en ledande sanning.
Ord som heder, moral, etik, personligt ansvar och konsekvens är termer och benämningar som historielösa människor avskyr, ogillar och fasar för.

I dagens samhälle handlar det enbart om att vara politiskt korrekt, rätta sig in i de partipolitiska leden, inte stöta sig med någon samhällsgrupp, och framför allt;
Gör ALDRIG några utspel eller uttalanden som kan stöta sig med massmedias åsiktsfascism och inte får plats i den spagettitunna åsiktskorridoren.
Sanning har ersatts av individers egenproducerade åsikter, uppfattningar och hemmasnickrade ideologier och värderingar.

Är man högutbildad, erfaren och kunnig, så är risken stor att man från journalister blir förlöjligad och av politiker föraktad.

Han använder Jordan Peterson för att såga Anders Lindberg, Margot Wallström och Annie Lööf.
Citat:
Nyligen besöktes Skandinavien av en av världens mest respekterade professorer i psykologi från University of Toronto, Jordan B. Peterson.
Aftonbladets politiska chefredaktör, Anders Lindberg, hängde ut honom som ”en Kalle Anka-forskare”.
Utrikesminister Margot Wallström bad honom ”krypa tillbaka under den sten han kom från” och skönheten, fröken Annie Lööf, satte näsan i vädret i Skavlans fåtölj, och sade att alla de globala studier, forskningar och fakta Peterson byggde sina teser på, de ”trodde hon inte alls på”. Ridå!
Snacka om intellektuella dvärgar.

Hans avslutning tål att upprepas om och om igen.
Citat:
Om du ser en dåre som låter som en dåre, så är det troligen en dåre…

Det är möjligt att Runar har censurerat hejvilt bland läsarkommentarerna. Nästan varenda en lovordar Runar. Slutsatsen blir att vi är så många fler än Anders Lindberg, Peter Wolodarski, Greta Thunberg. I ett demokratiskt land hade majoritetens åsikt speglats av massmedier.

https://runarsogaard.com/blogg/intel...mistiskt-barn/
Citera
2019-07-27, 18:49
Medlem
Medan jag rotade i en förvaringskartong i förrådet hittade jag ett exemplar av DN från 2004 som utfyllnad. Jag kikar i Kultur-delen... Icke en nigger eller muselman i hela delen. Icke det ringaste migrantsnyft. Icke en endaste fistfuckande queer eller icke-binär. Endast vita på varje bild. Sicken kulturkrock. En flashback från femton år tillbaka.
Citera
2019-07-27, 21:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Du kan titta på Trading Economics och andra offentliga databaser som visar på olika ekonomiska och sociala indikatorer och jämföra hur det går i världen. Det som sker är att de fattigaste länderna (med undantag) blir rikare, får tillgång till bättre infrastrukturer, bättre utbildning, minskade barngrupper, en högre utbildad befolkning (det kan vara positivt och negativt), bättre jobb osv. Stora delar av världen genomgår just nu industrialismen som vi gjorde på 1800-talet. Det innebär massiva möjligheter men det innebär också att överskottsbefolkningen (deras jobb försvinner) inte har någonstans att ta vägen annat än att migrera till oss. Det som sker är att våra industrier och sådan tjänstesektor som inte behövs flyttar till dem. Vi har blivit en lånedriven finansekonomi med en servicesektor medan andra och tredje världen producerar åt oss. En del länder så som Sydkorea, Singapore och Japan är idag mer lika oss. Deras elit har i sin tur skickat produktionen till fattiga länder så som Vietnam, Bangladesh, Indien, Malaysia, Indonesien, Filippinerna osv. som nu får samma möjligheter som de fick. Kina skyddar mycket av sin produktion och bedriver det som kallas för ”neo-merkantilism”. De äger, producerar och säljer medan de undviker att importera sådant som de absolut inte kan producera själv.

Amerikanerna trodde de skulle sälja kylskåp, tv-apparater, finansiella tjänster och allt möjligt till Kina. Kina vill ha tekniken och kunskapen men de vill inte köpa prylar av amerikanerna. De vill bara sälja prylar. Det är det som Donald Trumps rätt minimala handelskrig handlar om. Neo-klassiska ekonomer (har sitt ursprung i England) i västvärlden hävdar alltid att handel och utbyte inte är ett nollsummespel. De är djupt influerade av bland annat sådana som Frédéric Bastiat och David Ricardo. Asien? De ser däremot handel som ett nollsummespel. Om du inte känner till detta såg USA fram 1970-talet handel och andra ekonomiska frågor just som ett nollsummespel. Nu är jag inte emot handel (du måste handla) som sådant men jag är inte för ”fri handel” (det är förövrigt en idealtyp och vi har aldrig haft fri handel).

De problem som vi möter är att om människor inte har jobb eller bra betalada jobb så kan de inte konsumera. Staten och näringslivet har försökt med kreditkort och lån men du kan inte låna förevighet. Medelamerikanen kan inte längre konsumera (brist på tillgång till bra jobb) på det sättet som de kunde för 30 år sedan. Det är därför köpcentrum och detaljhandel förlorar kunder. Ett annat sätt som staten (framförallt) har försökt göra är att massutbilda.

Det har inte fungerat heller eftersom de nya ”bra betalda jobben” som uppstår inte täcker upp för de förlorade jobben i industrin. Så kallade liberaler tror att andra och tredje världen, allt eftersom de blir rikare, kommer adoptera västerlandets politiska syn om liberal demokrati, feminism, hbtq osv. Det kommer de inte. De kommer inte adoptera skadliga ideologier. Till och med de liberala och neo-konservativa tankesmedjorna förstår nu detta. Mustafa Kemal Atatürk försökte stampa in ateistisk (etno)nationalism och liberalism i turken idag överger turkarna liberalismen och ateismen för Islam och andlighet. Nationalism, konservatism och religion hör ihop. Du behöver allt vilket de här turkiska nationalisterna inte kan erbjuda.

När de kommer till MENA, Afrika och Latinamerika har de demografin på sin sida. De blir hela tiden fler och vi blir färre. Det finns undantag så som Iran. Hur som helst. Det blir bättre och bättre ekonomiskt (i bred bemärkelse) enligt rätt många mått. Den anekdoten du tar upp är typiskt för afrikaner och tredje världen. Sådant försvinner med tiden vilket kan ses i Botswana. Det som kommer ske är som sagt att delar av Asien och Östeuropa kommer gå om västra EU, USA och Kanada. Sverige är antagligen det landet som är mest sjukt. Notera nu att om vi får en ny elit kan allt ändras nästan över natten men eftersom vi inte får det trots att alla väljare ser problemen utgår jag från att det är kört. Nya PEW rapporten om tilliten i USA 2019. Läs och gråt. För nu börjar USA nå tredje världen nivåer i tillit. Bowling Alone (Putnams bok) på steroider.

https://www.people-press.org/2019/07...st-in-america/
Bra argument!

Det tog ett par dagar för mig att komma igen, i en muntlig debatt skulle jag inte ha en chans!

Men nu gör jag ett försök, för det första håller jag med om att det inte ser ljust ut för väst, dit jag också räknar Sydamerika sedan tvingas jag nu också försvara synen på ekonomi som inte varandes ett nollsummespel som jag annars brukar hävda, åtminstone delvis.

Men trots allt tycker jag nog att nya uppfinningar och upptäckter kan förbättra levnadsstandarden generellt i världen. Framförallt så tror jag att katastrofer av olika slag kan försämra levnadsstandarden generellt i världen, den enes död är inte alltid den andres bröd, på så sätt tror jag inte världsekonomin är ett nollsummespel.

Ta Zimbabwe till exempel, där tog så att säga Afrika över västs roll när afrikanerna tog över de vitas (västättlingarnas) egendom, hur gick det? Som jag förstår det så blev det i längden en total försämring eller kanske rent av en katastrof för samtliga berörda, alla förlorade, utom kanske några korrupta pampar.

Mitt intryck är att detta gäller för samtliga forna europeiska kolonier i Afrika, sedan afrikanerna fick ansvaret så blev det skit eller i alla fall inte bättre.

Sedan vad det gäller industrins utlokalisering till tredje världen, så bygger det framförallt på två förutsättningar, för det första...att lönerna till de anställda ska ligga långt under lönerna i väst, alltså att de anställda ska fortsätta att leva i sin fattigdom. För det andra...att det finns konsumenter i västvärlden som har råd att handla varorna.

Dessutom har det inte gått så fantastiskt bra med utlokaliseringarna som det förutspåddes en gång, jag jobbar ju själv i industrin och får höra och se ett och annat ibland men det har ju också skrivits om saken.

Det är inte så lätt att lyckas etablera fabriker i länder med helt andra kulturer och värderingar har man upptäckt, exempelvis har vi betydligt bättre utbildning här och en svensk arbetare gör mycket som det i andra länder krävs mellanchefer och administratörer för att utföra så även om lönerna är låga så krävs det ofta mer personal, många har på senare tid tagit hem produktion, en robot här hemma kan göra de enkla arbetsuppgifterna istället.

Sedan det i mina ögon kanske det viktigaste, alla dina goda exempel kommer från en värld där väst dominerar och är en del av ekvationen.

Tar man bort väst ur den ekvationen så blir allt annorlunda, vi är den civilisationen som har det drivet att vara en motor och den kulturen att frivilligt göra rätt för sig med arbete och skapa välstånd för framtiden.

Väldigt unik i en värld där normen och det normala sättet att berika sig har varit att plundra och ta från andra, det är väst som har stått för nästan all innovation, väst som har utforskat världen, det är västerlänningar som hittar på nya saker att roa sig med, det är västerlänningar som anstränger sig för meningslösa saker som att dyka i hav och bestiga berg osv osv.

För bara tio år sedan trodde jag säkert slentrianmässigt att alla kulturer var lika bra, nu anser jag att vår kultur är totalt överlägsen när det gäller att skapa det välstånd som hela världen suktar efter men få utanför väst orkar anstränga sig för att skapa, enklare är det att söka sig hit för att leva på oss.
Citera
2019-07-27, 21:27
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vår strategi funkar. Varför tror du annars att ZOG försöker stänga ner internet? För att folk INTE blir antisemiter i rasande takt?
Eran så kallade strategi är en olycka för svenska folket, den fungerar utmärkt för globalisternas syften, dem enda ni skrämmer är kvinnor och barn som samt stackare som Arnstad som tror att ni är en stor och farlig rörelse.

Opinionsbildarna gnuggar händerna av lycka över er existens och era utspel, "titta bara, svenskafolket se hur hemska ni kommer att bli om ni dristar er till att rösta på SD eller vågar opponera er mot vår immigrationspolitik!"

Om ni inte fanns skulle etablissemanget tvingats att uppfinna er, tack så j-vla mycket för att ni gör så att svensken kryper tillbaka in i fållan!
Senast redigerad av orrtupp 2019-07-27 kl. 21:30.
Citera
2019-07-27, 21:31
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är inte så lätt att lyckas etablera fabriker i länder med helt andra kulturer och värderingar har man upptäckt, exempelvis har vi betydligt bättre utbildning här och en svensk arbetare gör mycket som det i andra länder krävs mellanchefer och administratörer för att utföra så även om lönerna är låga så krävs det ofta mer personal, många har på senare tid tagit hem produktion, en robot här hemma kan göra de enkla arbetsuppgifterna istället.

Sedan det i mina ögon kanske det viktigaste, alla dina goda exempel kommer från en värld där väst dominerar och är en del av ekvationen.

Tar man bort väst ur den ekvationen så blir allt annorlunda, vi är den civilisationen som har det drivet att vara en motor och den kulturen att frivilligt göra rätt för sig med arbete och skapa välstånd för framtiden.

Väldigt unik i en värld där normen och det normala sättet att berika sig har varit att plundra och ta från andra, det är väst som har stått för nästan all innovation, väst som har utforskat världen, det är västerlänningar som hittar på nya saker att roa sig med, det är västerlänningar som anstränger sig för meningslösa saker som att dyka i hav och bestiga berg osv osv.

För bara tio år sedan trodde jag säkert slentrianmässigt att alla kulturer var lika bra, nu anser jag att vår kultur är totalt överlägsen när det gäller att skapa det välstånd som hela världen suktar efter men få utanför väst orkar anstränga sig för att skapa, enklare är det att söka sig hit för att leva på oss.

Intressant med vilka kulturer som skapar välstånd. Jag har varit mycket i Thailand där folk jobbar och står i fast det är 35 grader varmt typ. Alla håller på med något. Utvecklar något, säljer något. Knyter mattor av torra bambublad och annat och säljer. Kreativiteten vet ingen gräns. Det finns 40 olika banan-snacks. Folk arbetar konstant i värmen. OK......landet lever på fabrikerna runt Bangkok där Panasonic och Hitachi m. fl har sina sammansättningsfabriker. Men det finns också en marknad för vardagens småsaker. Det kryllar av småföretagare. Förr eller senare måste mängden arbete som utförs få genomslag. Jag tror mycket på Asien, det måste jag säga. Det finns inga bidrag att få och pensionerna är non-existent för vanligt folk. Man måste tillverka och eller sälja något för att överleva.
Och man gör det med gott humör mestadels. Go Asia.
Citera
2019-07-27, 21:48
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Eran så kallade strategi är en olycka för svenska folket, den fungerar utmärkt för globalisternas syften, dem enda ni skrämmer är kvinnor och barn som samt stackare som Arnstad som tror att ni är en stor och farlig rörelse.

Opinionsbildarna gnuggar händerna av lycka över er existens och era utspel, "titta bara, svenskafolket se hur hemska ni kommer att bli om ni dristar er till att rösta på SD eller vågar opponera er mot vår immigrationspolitik!"

Om ni inte fanns skulle etablissemanget tvingats att uppfinna er, tack så j-vla mycket för att ni gör så att svensken kryper tillbaka in i fållan!

Det är till att ha varit på drickat antar jag. Edgertons eviga mantra om social stratifiering, förväxlad som orsak före organiskt faktum, är slutsatsen av dreglande idioter. Alla samhällen stratifieras - det är dock en förfalskning att stratifiering därmed är rationell. Jag ska inte bli långdragen med anekdoter, men det är uppenbart för alla presterande och originella individer, att de konservativa socialt bevarande spyor som förr lät flötskalle-Bengt ärva forstmästartiteln, idag har ersatts, men inte avskaffats, av ett slags samhällets missfoster, men orättvisan är jämn!

Dagens kulturmarxister idkar samma godtyckliga medelklassavsky mot det de utsett som det mindre bemedlade än vad gårdagens vattenkammade kristna grisar gjorde 50 år tidigare.

Begriper man inte att se sammanbandet mellan dagens medialt konstruerade bajskorv över de olyckliga som inte slickar arsle på riktad skattekonsumtion, och gårdagens stofila arvegods av numer avskaffade titlar, så är man en hycklare och idiot, som Edgerdon, och resten av det romantiska tattarslödder som här kallar sig höger.
Citera
2019-07-27, 22:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Intressant med vilka kulturer som skapar välstånd. Jag har varit mycket i Thailand där folk jobbar och står i fast det är 35 grader varmt typ. Alla håller på med något. Utvecklar något, säljer något. Knyter mattor av torra bambublad och annat och säljer. Kreativiteten vet ingen gräns. Det finns 40 olika banan-snacks. Folk arbetar konstant i värmen. OK......landet lever på fabrikerna runt Bangkok där Panasonic och Hitachi m. fl har sina sammansättningsfabriker. Men det finns också en marknad för vardagens småsaker. Det kryllar av småföretagare. Förr eller senare måste mängden arbete som utförs få genomslag. Jag tror mycket på Asien, det måste jag säga. Det finns inga bidrag att få och pensionerna är non-existent för vanligt folk. Man måste tillverka och eller sälja något för att överleva.
Och man gör det med gott humör mestadels. Go Asia.
Sydostasien, jo absolut, duktigt folk, se bara på bärplockarna som kommer till mina trakter.
Men återigen så är väst viktig i ekvationen...som du säger, de jobbar hårt för att överleva och det är så jag tror det kommer att bli efter oss, man kommer att jobba för att överleva och nöja sig med det, inte att jobba för något högre som ett bättre eller rättvisare samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av hahatamejomnikan
Det är till att ha varit på drickat antar jag. Edgertons eviga mantra om social stratifiering, förväxlad som orsak före organiskt faktum, är slutsatsen av dreglande idioter. Alla samhällen stratifieras - det är dock en förfalskning att stratifiering därmed är rationell. Jag ska inte bli långdragen med anekdoter, men det är uppenbart för alla presterande och originella individer, att de konservativa socialt bevarande spyor som förr lät flötskalle-Bengt ärva forstmästartiteln, idag har ersatts, men inte avskaffats, av ett slags samhällets missfoster, men orättvisan är jämn!

Dagens kulturmarxister idkar samma godtyckliga medelklassavsky mot det de utsett som det mindre bemedlade än vad gårdagens vattenkammade kristna grisar gjorde 50 år tidigare.

Begriper man inte att se sammanbandet mellan dagens medialt konstruerade bajskorv över de olyckliga som inte slickar arsle på riktad skattekonsumtion, och gårdagens stofila arvegods av numer avskaffade titlar, så är man en hycklare och idiot, som Edgerdon, och resten av det romantiska tattarslödder som här kallar sig höger.
Tyvärr är det så illa ställt med mig att jag inte ens begriper hälften av det du skrev. Ändå är jag nykter😫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in