Yoram Hazony är ett namn som diskuterats i tråden. Jag tror även att Ivar Arpi använde honom som judiskt alibi när han skulle ursäkta sin användning av begreppet "globalist".
Eftersom användarna i den här tråden lyfter honom positivt (jag är den enda som har reserverat mig) är det min plikt att rapportera in händelser som den nedan. Ni hade aldrig vetat annars. Men detta är Hazony (och hans
ilk) som han är.
Den amerikanske nationalisten (en person jag inte ger mycket för egentligen) Patrick Casey, som ledde Identity Evropa, ville delta på en konferens som Hazonys nystartade grupp "Edmund Burke Foundation" anordnade. Fick följande svar:
https://twitter.com/PatrickCaseyUSA/...97151980175360
Amerikansk nationalism = inkompatibel med nationalkonservatism
Judisk nationalism = kompatibel med nationalkonservatism
Sen det här att ett gäng judar startar en Edmund Burke-stiftelse.
Citat:
All the prizes of honor and virtue, all the rewards, all the distinctions remained. But your present confusion, like a palsy, has attacked the fountain of life itself. Every person in your country, in a situation to be actuated by a principle of honor, is disgraced and degraded, and can entertain no sensation of life except in a mortified and humiliated indignation. But this generation will quickly pass away. The next generation of the nobility will resemble the artificers and clowns, and money-jobbers usurers, and Jews, who will be always their fellows, sometimes their masters.
- Reflections on the revolution in France
Det var som nån beskrev hur judarna arbetar. Parafras: "Här har du Schopenhauer som kallade judarna för "lögnens mästare" och "jordens avskum". Hur reagerade judarna? De grundade Schopenhauer-institutet".
De älskar att lägga beslag på våra tänkare.
Hazony och hans gäng i den här nya nationalkonservativa satsningen kommer att försöka lägga beslag på nationalismen, och göra nationalismen "good for jews", precis som de har gjort med alla andra ideologier. Och människorna i den här tråden (och alla andra slavar) kommer äntligen att våga bli nationalister.