2019-06-17, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ivar Arpi har i två artiklar lyft ett perspektiv, som är helt TABU - konsekvenserna för Svensson i det Nya Sverige. Det har resulterat i en ström av artiklar som dels fördömer Ivar Arpi, dels fördömer alla som inte delar ståndpunkten, att negativa konsekvenser för gemene svensk saknar intresse.

Den unika svenska invandringspolitiken vilar på det fundamentala grundantagandet, att det är *likgiltigt* om massinvandringen får negativa konsekvenser för Svensson.

Våldtäkter, överfall, personrån, sprängningar - who cares hur Svensson drabbas, anser de sju migrationsansvariga partierna. Väljarna har emellertid aldrig tillfrågats om de delar den grundinställningen.

Om gemene svensk far illa har vidare stämplats som ett rasistiskt", "fascistiskt" och ett "oanständigt" perspektiv, så att ingen ska våga väcka den frågan.

Gemene svensk betraktas helt självklart som kanonmat (collateral damage) när Sverige förvandlas till Nya Sverige med en icke-nordisk befolkning ff.a. från Mellanöstern, Asien och Nordafrika.

------

Ivar Arpi 10/6 2019: Migrationen förändrar hela Sverige i grunden

https://www.svd.se/migrationen-foran...rige-i-grunden

Ivar Arpi 10/6 2019: Det är demografin, dumbom!

https://www.svd.se/det-ar-demografin-dumbom-neuk

Arpi har blivit angripen av i DN av Per Svensson och Erik Helmersson, i Aftonbladet av Martin Aagård och Johanna Frändén samt i Expressen av Isobel Hadley-Kamptz. Idag ansluter sig Margit Richert i SvD.

11/6 : Ivar Arpi passerar en gräns (Per Svensson)

11/6 : Vi är inte vita nog för Arpi (Martin Aagård)

13/6 : Äntligen talas det klarspråk om ”invandringskritiken” (Erik Helmerson)

Google visar rubriken: "Arpis text är klarspråk om rasism och främlingsfientlighet". Det är kanske rubriken i papperstidningen?

14/6: Naturligt att folk från andra kulturer slår dank i centrum (Johanna Frändén)

14/6: Nya rön om invandring - då häcklar högern forskarna (Isobel Hadley-Kamptz)

17/6 : SD:s väljare hatar inte invandrare – de hatar er, stockholmare! (Margit Richert)

-----------------------

Idag är det alltså Margit Richert som hugger in: "Lantissafarisäsongen är igång. Journalister och andra lösa tyckare ger sig ut på landsbygden för att skakade återvända till sina hyperbelånade skokartonger och skildra allt vad de sett."

Själv gläds Margit Richert över Nya Sverige:

Ivar Arpi har kommenterat på Facebook och citerat hur Margit Richert skrev 2015 på sin Facebooksida om sina upplevelser i Kosta i Småland 2013. Margit Richert kommenterade då, att Fredrik Virtanen förmodligen hade rätt i, att ingen på Södermalm har påverkats i någon större utsträckning. Hon fortsatte:

"Men låt mig berätta om hur det ser ut utanför tullarna. För två år sedan – alltså långt innan det som kallas ”flyktingkrisen” uppstod – bodde jag i Kosta i Småland och gjorde smör. Ibland behövde jag åka in till Lessebo: till Systembolaget för att köpa vin, till Konsum för att köpa mat. Ni vet, livet i glesbygd.

Första gången klädde jag mig som jag brukar om sommaren, dvs i korta shorts och en helt vanlig halvurringad top. Det gjorde jag inte om. Jag löpte gatlopp mellan unga män som inte hade något bättre för sig än att sitta på torget och trakassera sådana som jag. Och ja, jag vet att det är en total jävla tristess att vänta på uppehållstillstånd; ja, jag vet att det inte tar fram det bästa hos människor.

”Hey sexy” skrek en kille i mitt öra. ”I will fuck you” väste en annan, som tryckte sig mot mig. ”You buy wine – you are haaram” berättade en tredje för mig när jag kom ut från Systemet. Jag väntade på bussen tillbaka under en väldigt hotfull stämning – klockan ett på dagen.

Nästa gång hade jag långkjol på mig, och heltäckande tröja. Då slapp jag de värsta trakasserierna, men återigen skrek unga män åt mig att jag inte fick köpa vin – och spottade på mig när jag gjorde det. Det är inte ett Sverige jag känner igen. Det är däremot ett Sverige som gör mig förstående, om än förtvivlad, inför proteströster på SD. Det är inte riktigt det folkhem vi strävat efter.”

Ivar Arpi underar, hur spottloskan hade känts i dag, nu när hon valt att välkomna förändringen? Den frågan hade jag också önskat ett svar på.

-----

Studio Ett ska i dag efter 17 diskutera "demografi, integration och invandring" med Arpi.

Vi får väl se hur det blir. Den ståndpunkt, som Arpi har valt som sin utgångspunkt är alltså, att om migrationenen går mer långsamt, så upplever inte Svensson så stora förändringar.

Den typen av tillbaka-kakor som Ivar Arpi här serverar Margit Richert, utifrån hennes egna ord i en annan text, har av hävd varit effektfulla argument: de visar upp svajighet, partiskhet och/eller dubbla måttstockar. Men i dagens medieklimat är de inte alls lika effektiva längre. Dels förutsätter de att läsarna verkligen får syn på alla inläggen som bildar kedja, att större delen av debatten förs i en eller ett par tidningar så att de båda sidorna faktiskt konfronteras på samma blad - och den sortens långa genomkörardebatter på ett enda ställe förekommer knappt längre i Sverige. Folk skriver i sin "hemmatidning", på Facebook eller på sin blogg, och i alla tre fallen kan de skydda sig/skyddas mot alltför skarpa motrepliker på samma ställe.

Dessutom fokuserar debatter numera mer på personer med ett häftigt ego, och på narrativ (och personliga anekdoter), än på argument, logik och fakta - och då blir det mycket lättare att bara snacka bort eller ignorera den här sortens invändningar, som förutsätter ett krav på att offentliga personer ska stå fast vid sina ståndpunkter eller annars redovisa öppet varför de inte tycker så längre. Folk som Wolodarski, Per Svensson, Lisa Magnusson, Isobel och Jonas Gardell har ändrat uppfattning mängder med gånger i känsliga frågor, eller brutit mot sina principer - för att inte tala om Ann Heberlein - men det är svårt att med kraft sätta dit dem för detta och avkräva dem några tydliga besked.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-06-17 kl. 16:43.
Citera
2019-06-17, 16:56
Medlem
Citat:
Idag är det alltså Margit Richert som hugger in: "Lantissafarisäsongen är igång. Journalister och andra lösa tyckare ger sig ut på landsbygden för att skakade återvända till sina hyperbelånade skokartonger och skildra allt vad de sett."

Här kan man ju snacka om en "kolonial blick". Åsynen av den bruna flickan som får sitt svenska medborgarskap och därigenom blir frälst från barbari och åsynen av den beslöjade kvinnan med sitt lilla barn, som räddas inte bara av västerländsk medicin utan även av västerländskt byråkratiskt nit.

Sådana syner gör kolonialherrens fru nöjd. "Visst saknar jag mitt hemland ibland", tänker hon "men att få frälsa dessa efterblivna bruna människor är ett ädelt uppdrag. Förvisso råkade jag en gång gå vilse i bushen, och det var ju inte så roligt, men jag är övertygad om att vi kommer att kunna kuva de motsträviga vildarna där ute förr eller senare." Tyvärr kommer det då och då inspektörer från metropolen och granskar kolonin. De frågar sig om projektet är ekonomiskt lönsamt och oroar sig för vad som händer med de vita bosättarna som lever i långintensiva stridigheter med de färgade vildarna. Kommer dessa vita bosättare att fortsätta vara lojala mot riksdagen på andra sidan havet, eller kommer de att förvildas och göra uppror? "Bry er inte om det" säger då kolonialherrens fru "Jag vet hur det går till här ute i vildmarken. Stanna hemma, ställ inga frågor och fortsätt att skicka bidrag så garanterar jag att det blir frid och fröjd och att gummit och sepoyerna kommer fram till er på utsatt tid. De vita bosättarna och de färgade vildarna är av samma skrot och korn och jag vet hur man handskas med enkelt folk".

Som bekant upprepar sig historien först som en tragedi och sedan som en fars.
Citera
2019-06-17, 17:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Den unika svenska invandringspolitiken vilar på det fundamentala grundantagandet, att det är *likgiltigt* om massinvandringen får negativa konsekvenser för Svensson.

Den utopistiska grunden kan illustreras med uttrycken som användes för att säga samma sak, i en annan tid, en annan plats.

Det går inte att göra omelett utan att knäcka ägg. Man kan inte hugga ved utan att flisorna yr.

Man kan inte implementera mångkultur utan att några losers i glesbygden far illa.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-06-17 kl. 17:59.
Citera
2019-06-17, 18:06
Medlem
Judisk kristen etik

Kristdemokraterna anser att en ökad familjeåterförening i Sverige är önskvärd då den grundas i judisk-kristen etik.

Citat:
Han anser att familjeåterförening är "grundläggande" för en bättre och mer fungerande så kallad integration.
– Alla kan själva tänka tanken hur det skulle vara som mamma och pappa, hustru eller make, om personerna man älskar befinner sig långt borta i ovisshet. Hur intresserad och fokuserad kan man då vara på att lära sig svensk grammatik?, säger Hans Eklind till Världen idag.
Han påpekar att det avgörande för KD är att politiken förankras i "judisk-kristen etik", vilket alltså familjeåterförening skulle göra.

https://www.friatider.se/kd-f-rsvara...re-integration

Frågan har ju ställts tidigare i tråden när det judiska elementet kröp in i den judisk-kristna etiken. Själv är jag frågande inför vad en judisk etik är vad gäller den faktiskt existerande staten Israel som väl får antas vara byggd på judisk etik. Den verkar ju inte vara så generös och judisk beträffande icke-judiska flyktingar.

Man jag måste erkänna att jag annars inte är så kunnig i ämnet judisk etik. Min ganska grunda uppfattning är att den judiska etiken i mångt och mycket de facto är inriktad mot ett etnocentrerat synsätt. Men jag kan ju ha fel på den punkten.

Så Kristdemokraterna kanske rent av bör döpa om partiet till Judisk-Kristna Demokraterna?
Citera
2019-06-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Här kan man ju snacka om en "kolonial blick". Åsynen av den bruna flickan som får sitt svenska medborgarskap och därigenom blir frälst från barbari och åsynen av den beslöjade kvinnan med sitt lilla barn, som räddas inte bara av västerländsk medicin utan även av västerländskt byråkratiskt nit.

Sådana syner gör kolonialherrens fru nöjd. "Visst saknar jag mitt hemland ibland", tänker hon "men att få frälsa dessa efterblivna bruna människor är ett ädelt uppdrag. Förvisso råkade jag en gång gå vilse i bushen, och det var ju inte så roligt, men jag är övertygad om att vi kommer att kunna kuva de motsträviga vildarna där ute förr eller senare." Tyvärr kommer det då och då inspektörer från metropolen och granskar kolonin. De frågar sig om projektet är ekonomiskt lönsamt och oroar sig för vad som händer med de vita bosättarna som lever i långintensiva stridigheter med de färgade vildarna. Kommer dessa vita bosättare att fortsätta vara lojala mot riksdagen på andra sidan havet, eller kommer de att förvildas och göra uppror? "Bry er inte om det" säger då kolonialherrens fru "Jag vet hur det går till här ute i vildmarken. Stanna hemma, ställ inga frågor och fortsätt att skicka bidrag så garanterar jag att det blir frid och fröjd och att gummit och sepoyerna kommer fram till er på utsatt tid. De vita bosättarna och de färgade vildarna är av samma skrot och korn och jag vet hur man handskas med enkelt folk".

Som bekant upprepar sig historien först som en tragedi och sedan som en fars.

En elegant och roande analys på min ära!
Citera
2019-06-17, 18:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Judisk kristen etik

Kristdemokraterna anser att en ökad familjeåterförening i Sverige är önskvärd då den grundas i judisk-kristen etik.

https://www.friatider.se/kd-f-rsvara...re-integration

Frågan har ju ställts tidigare i tråden när det judiska elementet kröp in i den judisk-kristna etiken. Själv är jag frågande inför vad en judisk etik är vad gäller den faktiskt existerande staten Israel som väl får antas vara byggd på judisk etik. Den verkar ju inte vara så generös och judisk beträffande icke-judiska flyktingar.

Man jag måste erkänna att jag annars inte är så kunnig i ämnet judisk etik. Min ganska grunda uppfattning är att den judiska etiken i mångt och mycket de facto är inriktad mot ett etnocentrerat synsätt. Men jag kan ju ha fel på den punkten.

Så Kristdemokraterna kanske rent av bör döpa om partiet till Judisk-Kristna Demokraterna?
KD började använda uttrycket "judisk-kristen etik" på Alf Svenssons tid, det var ur hans mun jag först hörde det. Bakgrunden var, om jag minns rätt, misstänkliggöranden rörande kristocentrisk chauvinism som var i svang. Då lade han till "judisk". Det är årtionden sedan. Om han egentligen menade något särskilt eller bara ville bredda rekryteringsgrunden och putsa sin image vet jag inte. Judar har ju tillkommit i alla fall.

Vad kan det tänkas betyda? Ungefär vad som helst som står i Gamla testamentet och har en moraliserande ton.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-06-17 kl. 18:28.
Citera
2019-06-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
KD började använda uttrycket "judisk-kristen etik" på Alf Svenssons tid, det var ur hans mun jag först hörde det. Bakgrunden var misstänkliggöranden rörande kristocentrisk chauvinism som var i svang. Då lade han till "judisk". Det är årtionden sedan. Om han egentligen menade något särskilt eller bara ville bredda rekryteringsgrunden och putsa sin image vet jag inte.

OK - Tack för klarläggande beträffande KD och Alf Svensson var väl teologiskt skolad?

Men under hela min uppväxt talade man om att vårt västerländska samhälle var grundat på grekisk-romerska och kristna värderingar. Filosofi, vetenskapssyn och världsbild etc. Jag förstår inte när det judiska elementet togs in och ersatte det grekisk-romerska. Men vi lever ju på kanten av minneshålet.

Fenomenet verkar ju också vara internationellt. I USA talas det numera konsekvent om judeo-christian values.
Citera
2019-06-17, 18:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
OK - Tack för klarläggande beträffande KD och Alf Svensson var väl teologiskt skolad?

Men under hela min uppväxt talade man om att vårt västerländska samhälle var grundat på grekisk-romerska och kristna värderingar. Filosofi, vetenskapssyn och världsbild etc. Jag förstår inte när det judiska elementet togs in och ersatte det grekisk-romerska. Men vi lever ju på kanten av minneshålet.

Fenomenet verkar ju också vara internationellt. I USA talas det numera konsekvent om judeo-christian values.
Svensson var lärare men jag tror att hans far var pingstkyrkopräst, så eventuell teologisk skolning kom nog mest därifrån, knappast någon högre nivå. Det finns ju ett rätt stort antal frireligiösa som är varmt och innerligt Israel-vänliga (tänk Siewert Öholm). Dessa är nog partiet måna om att hålla sig väl med också.

Hur får man in familjeåterförening i det här? Kristligt kan man ju tänka sig de martyrer som utan skräck lät sig ätas av lejon i det gamla Rom, att offra Sverige i deras anda. Judiskt och kristet - folk gifter sig och sammanhållna familjer är ett levande, om än vacklande, ideal. Nu rör det sig inte om vare sig judiska eller kristna familjer som ska återförenas, det är där offerviljan kommer in. Den är nog exklusivt kristen och inskränker sig till en viss typ av kristendom.

USA-influenser av relativt sent datum lär inte saknas i de här sammanhangen. Det gamla Aten har fått stryka på foten. George W Bush skröt om att han bara läst en enda bok under sin tid vid universitetet, sedan må Vita huset vara smyckat med hur joniska kolonner som helst.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-06-17 kl. 19:00.
Citera
2019-06-17, 19:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ivar Arpi har i två artiklar lyft ett perspektiv, som är helt TABU - konsekvenserna för Svensson i det Nya Sverige. Det har resulterat i en ström av artiklar som dels fördömer Ivar Arpi, dels fördömer alla som inte delar ståndpunkten, att negativa konsekvenser för gemene svensk saknar intresse.

Våldtäkter, överfall, personrån, sprängningar - who cares hur Svensson drabbas, anser de sju migrationsansvariga partierna. Väljarna har emellertid aldrig tillfrågats om de delar den grundinställningen.

Om gemene svensk far illa har vidare stämplats som ett rasistiskt", "fascistiskt" och ett "oanständigt" perspektiv, så att ingen ska våga väcka den frågan.

Gemene svensk betraktas helt självklart som kanonmat (collateral damage) när Sverige förvandlas till Nya Sverige med en icke-nordisk befolkning ff.a. från Mellanöstern, Asien och Nordafrika.

------

Arpi har blivit angripen av i DN av Per Svensson och Erik Helmersson, i Aftonbladet av Martin Aagård och Johanna Frändén samt i Expressen av Isobel Hadley-Kamptz. Idag ansluter sig Margit Richert i SvD.

Google visar rubriken: "Arpis text är klarspråk om rasism och främlingsfientlighet". Det är kanske rubriken i papperstidningen?

14/6: Naturligt att folk från andra kulturer slår dank i centrum (Johanna Frändén)

14/6: Nya rön om invandring - då häcklar högern forskarna (Isobel Hadley-Kamptz)

17/6 : SD:s väljare hatar inte invandrare – de hatar er, stockholmare! (Margit Richert)

-----------------------

Ivar Arpi har kommenterat på Facebook och citerat hur Margit Richert skrev 2015 på sin Facebooksida om sina upplevelser i Kosta i Småland 2013. Margit Richert kommenterade då, att Fredrik Virtanen förmodligen hade rätt i, att ingen på Södermalm har påverkats i någon större utsträckning. Hon fortsatte:

"Men låt mig berätta om hur det ser ut utanför tullarna. För två år sedan – alltså långt innan det som kallas ”flyktingkrisen” uppstod – bodde jag i Kosta i Småland och gjorde smör. Ibland behövde jag åka in till Lessebo: till Systembolaget för att köpa vin, till Konsum för att köpa mat. Ni vet, livet i glesbygd.

Första gången klädde jag mig som jag brukar om sommaren, dvs i korta shorts och en helt vanlig halvurringad top. Det gjorde jag inte om. Jag löpte gatlopp mellan unga män som inte hade något bättre för sig än att sitta på torget och trakassera sådana som jag. Och ja, jag vet att det är en total jävla tristess att vänta på uppehållstillstånd; ja, jag vet att det inte tar fram det bästa hos människor.

”Hey sexy” skrek en kille i mitt öra. ”I will fuck you” väste en annan, som tryckte sig mot mig. ”You buy wine – you are haaram” berättade en tredje för mig när jag kom ut från Systemet. Jag väntade på bussen tillbaka under en väldigt hotfull stämning – klockan ett på dagen.

Nästa gång hade jag långkjol på mig, och heltäckande tröja. Då slapp jag de värsta trakasserierna, men återigen skrek unga män åt mig att jag inte fick köpa vin – och spottade på mig när jag gjorde det. Det är inte ett Sverige jag känner igen. Det är däremot ett Sverige som gör mig förstående, om än förtvivlad, inför proteströster på SD. Det är inte riktigt det folkhem vi strävat efter.”

Ivar Arpi underar, hur spottloskan hade känts i dag, nu när hon valt att välkomna förändringen? Den frågan hade jag också önskat ett svar på.

-----

Studio Ett ska i dag efter 17 diskutera "demografi, integration och invandring" med Arpi.

Vi får väl se hur det blir. Den ståndpunkt, som Arpi har valt som sin utgångspunkt är alltså, att om migrationenen går mer långsamt, så upplever inte Svensson så stora förändringar.

Jag skrev tidigare att migrantvännerna är sketarädda för att de ska vara i minoritet. Särskilt nu när kommunkriserna slår hårt och finansministern sa att det fattas 90 miljarder. EBT har nu åter vänt i migrationsfrågan när opinionen rasar. Som-institutet visar att 60 procent vill minska invandringen kraftigt, bara 20 procent vill ha den kvar medan 20 är osäkra eller inte vet ännu.

Sedan 1989 efter Berlinmurens fall har vänstern fått ensamrätt på att trasa sönder sammanhållningen i landet. Borgerligheten följde till slut med i rädsla för etablissemanget. Men vinsterna för mångkulturen inföll aldrig, hotet från rasister verkar uppenbarligen vara en myt, bombningar sker varje dag och vi har haft flera terrorattacker från de vi sa skulle berika. M, KD har tvingats svänga i frågan. Sabuni kommer att ta med L i denna om hon väljs till partiledare (hon har varit öppen med att hon inte tålde Reinfeldt) och då skulle dessa sammantaget med SD representera det allmänna motståndet mot mångkultur och volymerna. I ett sådant läge tror jag också att centern skulle släppa grejen liksom man gjorde med kärnkraftsfrågan. Kvar blir Mp, S och V med Svarte Petter. Då är vi tillbaks till ruta ett eftersom det var dessa partier som lanserade grejen med mångkultur, men att vi idag har en helt annan spelplan där inte längre S har 45 procent av rösterna.

Partier kan strunta i vad väljarna tycker om väljarna inte drabbas. Men nu är det så uppenbart att de gör det. Färdriktningen är därmed given.
Citera
2019-06-17, 19:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Den utopistiska grunden kan illustreras med uttrycken som användes för att säga samma sak, i en annan tid, en annan plats.

Det går inte att göra omelett utan att knäcka ägg. Man kan inte hugga ved utan att flisorna yr.

Man kan inte implementera mångkultur utan att några losers i glesbygden far illa.

Japp. Ytterst handlar det om ändamålet helgar medlen eller ej.

De sju migrationsansvariga partierna anser, att det är "värt priset", att väljarna "får känna [sig] mera otrygga och bli ihjälslagna ibland" (citerar Torbjörn Tännsjö).

-----

Inslaget med Ivar Arpi och Jens Liljestrand kom sist i Studio Ett. Här är en kort sammanfattning:

Ivar Arpi: Hela stadsbilden har förändrats i Uppsala, en rånvåg, ordningsvakter, unga flickor känner sig inte trygga. Å ena sidan har vi en offentlig diskurs att multikultur är enbart berikande - samtidigt flyttar folk från s.k. utsatta områden och inte till utsatta områden. Integrationspotentialen är passerad för flera år sedan.

Ivar Arpi säger explicit, att problemet är att man ska gilla förändringen eller så ska man hålla tyst. Men det finns det många människor som är kritiska och det är legitimt.

Jens Liljestrand skrev i sin artikel 6 juni, att "landsbygden, sedan länge ett långsamt slocknande och avfolkat ålderdomshem, nu också har blivit en flyktingförläggning, ett asylboende, ett nybyggarland".

Liljestrand utgår från att det finns en nybyggaranda bland invandrare på landsbygden - inte minst då han ser många invandrare i små orter. Men anledningen till att man ser många nyanlända på gator och torg är, att de inte befinner sig på arbetsmarknaden, genmäler Ivar Arpi.

Jens Liljestrand anser, att man ska lära sig att lovprisa andra kulturer, säger Ivar Arpi. Jens Liljestrand instämmer i, att han anser det. (!)

För många (kanske för de flesta) som läser och skriver i den här tråden, så ter sig Jens Liljestrands mästrande uppfattning klandervärd. Men för Jens Liljestrand och andra kommendanter (DN:s ledarredaktion, Aftonbladets ledarredaktion m.fl) så ter det sig som en fullkomligt naturlig attityd, att mästra, fostra och hunsa Svensson, som man betraktar med ett självklart förakt.

Svensson är blott ett disponibelt försörjnings- och integrationsinstrument som ska sugas ut, när de sju migrationsansvariga partierna skapar Nya Sverige.

Om ngn ser fler artiklar som anknyter till denna debatt men inte själv vill fatta pennan, så kan ni väl skicka ett PM till mig.

Tror inte att Ivar Arpi kommer att backa från ståndpunkten, att det är legitimt att ogilla förvandlingen av Sverige - samtidigt som DN-sekten anser, att det är "oanständigt", "rasistiskt" och "främlingsfientligt" att ogilla, om Nya Sverige i grunden blir ett helt annat (både farligt och fattigare) land med en befolkning från Mellanöstern, Asien och Nordafrika.

------

Kompletterar med en länk till Jens Liljestrands artikel den 6 juni, då den har tagits upp i debatten som en slags antites till Ivar Arpis perspektiv. "Jag är och har alltid varit principiellt förespråkare av totalt fri invandring." skriver kommendant Liljestrand. Who cares om Svensson far illa (jag lägger ord i hans mun).

Jens Liljestrans: Det är det här landet SD:s väljare menar

Missade en artikel som angrep Arpi i DN 16/6. Kompletterar därför listan över de artiklar jag sett hittills.

Senast redigerad av Meiji 2019-06-17 kl. 19:14.
Citera
2019-06-17, 20:07
Medlem
Citat:

------

-----------------------

-----

Man har ju svårt att tro att Richert är författare till båda artiklarna. I synnerhet beroende på tidsordningen. Det finns ju ett antal exempel på det motsatta förhållandet där personer 2014 skanderade "hata SD" och idag desperat skriker "stoppa invandringen" och där Janouch och Heberlein kanske utgör några av de mest prominenta kappvändarna.

Jag kan dock på rak arm inte komma på ett enda exempel där personer gått från full klarsynthet kring mångkulturens inneboende dysfunktionalitet till pekoralt och närmast patetiskt lovordande av samma destruktiva mångkultur som en gång förkastats. En förvandling jag knappast trodde var moraliskt eller intellektuellt möjlig faktisk. Att Janouch 2014 applåderade brevbärare som slängde SD-valsedlar går ju alltid att bortförklara med att man "var naiv men nu har skådat ljuset". Jag får nog ställa mig i kön efter dig och Arpi vad avser en vilja att få svaret på spottloskan.
Citera
2019-06-17, 20:17
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Det går inte att göra omelett utan att knäcka ägg.

Varpå socialistrenegaten George Orwell retoriskt frågade: "var är omeletten"?

Sanningen är den att det aldrig blev några gyllengula omeletter i de socialistiska paradisen. Det blev istället tortyr, massmord, övergrepp, ett omänskligt förtryckarsystem, ett lidande på en skala som skulle få dagens anarkistiska möllevångsvänster och blöjsocialister som Göran Greider att kissa ner sina trosor och dö.

Det som skrämmer mig är att det inte heller kommer bli några mångkulturella omeletter i Sverige, den mångkulturella utopin kommer sluta med totalitärt värdegrundsförtryck och mycket mänskligt lidande för att till slut kollapsa pga inbördeskrig eller full blown folkmord.

Förutsatt att vi inte inleder oytos kretsloppsmigration och skickar alla liberala ledarskribenter till bushen i Botswana för att framleva återstoden av sina usla liv som livegna arbetare på gummiplantagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in