2012-10-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mp...na_7559222.svd
Trots lite försiktig kritik i media det senaste halvåret så fortsätter Mp som inget hänt, i stället ska det ösas på med än mer.

Finns hela horder med medelklassfolk i innerstäderna som egentligen inte berörts av nuvarande invandringspolitik. Inga förstulna meningsyttringar på marginalen i media kommer att flytta på den stora kategori välutbildade unga kvinnor med olika pappersvändarjobb som befolkar storstädernas centrala delar.

Och som utgör miljöpartiets tyngsta väljarbas.

De där brudarna har ingen som helst förståelse för att det är de där otäcka, miljöförstörande industrierna i tråkiga medelstora städer som betalar för deras löner och det "livsfarliga" kärnkraftverket som ser till att det finns el till tvättmaskinen som de kör två gånger om dagen.

Men det finns hopp. Hittills har de kunnat finansiera blattefritt bostadsrättsboende med billiga krediter. Det kommer att ta slut.

http://www.expressen.se/nyheter/sven...-varit-storre/
Citera
2012-10-06, 17:49
Medlem
Antalet nya "antirasistiska" och massinvandringsförespråkande propagandasajter och projekt tycks ploppa upp som svampar ur jorden (Inte rasist men, Migro, Ullenhags egna mytsida mfl.). Ett gott tecken på ökad desperation kanske?

Senast i raden är "Motargument" startad av den fullständigt tokige liberalen Jerlerup med vänner http://motargument.se/2012/10/02/val...otargument-se/ Sidan är fylld med påhittade floskler t.ex. att flyktinmottagning i själva verket inte alls innebär är en negativ kostnad för det mottagande landet utan en investering http://motargument.se/2012/10/03/att...nte-kostnader/ Vilken tur för alla kommuner som nu ska ta emot ytterligare tusentals analfabeta somalier att de i själva verket gör en bra investering enligt Motargument...
Citera
2012-10-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Kvar finns Vänsterpartiet, vars representant Henning Süssner Rubin vi hittar i en lokal strax intill Folkets hus. Här hänger Che Guevara och röda banderoller på väggarna.!
Aftonbladet finns kvar också: ”Kom inte hit” är den nya tidens ”Kör ut dem”.
Citera
2012-10-06, 19:58
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bzo
Aftonbladet finns kvar också: ”Kom inte hit” är den nya tidens ”Kör ut dem”.

En snabb koll på Eniro visar att författaren bor på Södermalm, vilket inte är förvånande.

Aftonbladet kör på Jan Helins "jag gillar olika"-så-länge-de-vistas-på-annan-ort.

När ska dessa människor vara solidariska och bo granne med somalier och zigenare?
När ska de acceptera att deras barn får sämre skolgång på grund av stökiga miljöer och invandrarbarn som sluker skolans begränsade resurser? När ska de ta sin del av otryggheten?

Det är fan helt absurt hur de kan klanka ner på Torkild Strandberg när de själva har hållt alla blattar borta från sina egna oaser. Bostadsköer, ombildning av hyresrätter, upprättandet av naturområden.

Enda anledningen till att det fortfarande kan trycka det här är väl att ingen läser det. Var det inte någon tidigare i denna tråden som hittade hur många träffare en AB artikel får?
Citera
2012-10-06, 20:14
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Kvar finns Vänsterpartiet, vars representant Henning Süssner Rubin vi hittar i en lokal strax intill Folkets hus. Här hänger Che Guevara och röda banderoller på väggarna.

Henning Süssner Rubin skräder inte orden. Han talar om ”folkfördrivning”.

– Man vill byta ut en hel befolkning. Det är upprörande
!

http://www.sydsvenskan.se/sverige/st...bli-som-andra/

Priceless!!

Det där är intressant. Vänsterpartisten har faktiskt rätt. Det är folkfördrivning om man ska vara korrekt. Fast detta är förståeligt. Ekonomin kring getton handlar inte längre bara om att de flesta har försörjningsstöd i sig, utan om att detta sunkar ner kommersen rejält. Och detta väldigt mycket. Åk till valfri förort med hög andel invandrare och du ska finna att handeln i förortscentret går knackigt. Ja, rent av konkursmässigt. Jag har tidigare i tråden talat om gentrifiering, dvs. att man rustar upp en risig miljö där arbetslösa och låginkomsttagare bor och höjer sedan hyrorna så att dessa människor måste flytta varvid medelinkomsttagare (läs i huvudsak svenskar) och högre inkomsttagare kan flytta in. Med detta följer också att handeln – såsom att stora affärskedjor som har fläshiga lunchrestauranger, guldsmedsbutiker, modebutiker, kläder, sminkbutiker, med mera - i området ökar. Detta generar i sin tur i ännu mer företagsinvesteringar, vilket leder till ytterligare skattinkomster för kommunen. Ska man då strunta i allt detta bara för att Ullenhag vill ha global rörlighet och därmed fri invandring? Självklart inte. Kommunerna har numer bilden mycket klart för sig. De befinner sig, till skillnad från Ullenhag och kompani, i direkt förankring med verkligheten. Valet står mellan fortsatt ökning av försörjningsstöd eller nysatsning som genererar stora inkomster. Det valet får väl anses givet. Har man besparat åldringsvård, skola, lokaltrafik och omsorg i generationer, så klarar man också av att se på när de med försörjningsstöd tvingas flytta för att de inte klarar den nya hyran.

I den mediala striden om mångkulturen kommer man inom kort inte längre kunna tala om visioner, utan istället om konkret verklighet där slanten är i fokus. Mångkulturkramarna är inte rustade för detta. Jag kan redan nu i många debattartiklar se en desperation. Massinvandringskritikerna har hela tiden haft rätt i denna fråga och det svider. Och skulle man erkänna att dessa kritiker haft rätt så vore detta detsamma som att förinta sig själv. Allsköns medel från fonder och eu-bidrag till olika projekt vore därmed slut. Alltså handlar det om att sakta svänga fokus – dvs att av och till under en längre period droppa kritiker till invandringen samtidigt som man själv som media är för massinvandring - för att senare kunna säga att man genom detta minsann var de som förutsåg vad som skulle ske.
Citera
2012-10-06, 20:19
Bannlyst
Hur går det i kriget? Det verkar enastående lågintensivt ur en oinsatts perspektiv måste jag säga. Vilka var det som krigade mot varandra nu igen?
Citera
2012-10-06, 20:21
Medlem
Det handlar om konsensusteater, inte mediakrig.
Senast redigerad av Snart.Snart 2012-10-06 kl. 20:32.
Citera
2012-10-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det där är intressant. Vänsterpartisten har faktiskt rätt. Det är folkfördrivning om man ska vara korrekt. Fast detta är förståeligt. Ekonomin kring getton handlar inte längre bara om att de flesta har försörjningsstöd i sig, utan om att detta sunkar ner kommersen rejält. Och detta väldigt mycket. Åk till valfri förort med hög andel invandrare och du ska finna att handeln i förortscentret går knackigt. Ja, rent av konkursmässigt. Jag har tidigare i tråden talat om gentrifiering, dvs. att man rustar upp en risig miljö där arbetslösa och låginkomsttagare bor och höjer sedan hyrorna så att dessa människor måste flytta varvid medelinkomsttagare (läs i huvudsak svenskar) och högre inkomsttagare kan flytta in. Med detta följer också att handeln – såsom att stora affärskedjor som har fläshiga lunchrestauranger, guldsmedsbutiker, modebutiker, kläder, sminkbutiker, med mera - i området ökar. Detta generar i sin tur i ännu mer företagsinvesteringar, vilket leder till ytterligare skattinkomster för kommunen. Ska man då strunta i allt detta bara för att Ullenhag vill ha global rörlighet och därmed fri invandring? Självklart inte. Kommunerna har numer bilden mycket klart för sig. De befinner sig, till skillnad från Ullenhag och kompani, i direkt förankring med verkligheten. Valet står mellan fortsatt ökning av försörjningsstöd eller nysatsning som genererar stora inkomster. Det valet får väl anses givet. Har man besparat åldringsvård, skola, lokaltrafik och omsorg i generationer, så klarar man också av att se på när de med försörjningsstöd tvingas flytta för att de inte klarar den nya hyran.

I den mediala striden om mångkulturen kommer man inom kort inte längre kunna tala om visioner, utan istället om konkret verklighet där slanten är i fokus. Mångkulturkramarna är inte rustade för detta. Jag kan redan nu i många debattartiklar se en desperation. Massinvandringskritikerna har hela tiden haft rätt i denna fråga och det svider. Och skulle man erkänna att dessa kritiker haft rätt så vore detta detsamma som att förinta sig själv. Allsköns medel från fonder och eu-bidrag till olika projekt vore därmed slut. Alltså handlar det om att sakta svänga fokus – dvs att av och till under en längre period droppa kritiker till invandringen samtidigt som man själv som media är för massinvandring - för att senare kunna säga att man genom detta minsann var de som förutsåg vad som skulle ske.

Ja, kommunerna har dragit ii nödbromsen och river bostäder i det tysta för att stoppa massinvandringen på kommunal nivå samtidigt som rikspolitiker formulerar visioner om generösare invandring. Det nya är att vissa kommunalpolitiker helt otaktiskt är ärliga med det som flera kommuner i tysthet sysslat med i snart 25 år.

De flesta är det inte och det är just därför som invandringen kommer att gå in i väggen nu utan att tyckarna och politikerna på riksnivå fattar vad som händer, utan kan fortsätta leva i tron att Sveriga kan sluka runt 400 000 nya analfabeter/mandatperiod.

Det finns ca 1800 hotell med 100 000 hotellrum i Sverige. Sen tar det stopp. Vad blir det sen? Idrottsanläggningar? Tältläger?

Massinvandringsvisionerna och verkligheten befinner sig på kollissionskurs och det finns förutsättningar
kollissionen intrfäffar före 2014.

Den stockholmska pk-maffians första reaktion i media blir väl att skylla ifrån sig...på kommunerna.

(Det komiska med vänsterpartisten i Landskrona är att det utbyte av befolkningen han är upprörd över har redan skett...nu håller Landskrona på att byta tillbaka.)
Senast redigerad av SnyggSmartochLat 2012-10-06 kl. 20:43. Anledning: fel
Citera
2012-10-06, 20:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hur går det i kriget? Det verkar enastående lågintensivt ur en oinsatts perspektiv måste jag säga. Vilka var det som krigade mot varandra nu igen?

Nja, inte så lågintensivt. Det som hänt ungefär de senaste två veckorna, är att det varit förpostfäktningar mellan dels en och annan tidigare mångkulturkramare och fortsatta kramare i fråga om det verkligen är ekonomiskt hållbart med massinvandring av somalier, dels att det utbrutit litet större skärmytslingar kring Tintin och litteraturcensur. I den senare striden hamnade intressant nog Flashbacks mångkulturkritiker på samma sida som Åsa Linderborg. Givetvis av olika anledningar, men likafullt.
Citera
2012-10-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Innan verkligheten kom ikapp massinvandringen var det två olika sorters liberaler om man ska tro TS och nu är det alla (=etablissemanget) mot verkligheten (=komunerna).

Den ena parten är verbalt/medialt passiv och ägnar sig åt att riva hyresbostäder medans den förra bakar moralkakor som den kastar på den senare som bara duckar lite och fortsätter att riva hyresbostäder.
Citera
2012-10-06, 21:18
Bannlyst
Då får jag tacka så mycket helt enkelt, jag tror jag förstår magnituden av det hela ganska bra nu och vilken nivå det håller sig på.
Citera
2012-10-06, 21:39
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsharessa
Alltså nu är jag valigtvis inte så konspiratoriskt lagd men en av de saker som slog mig som märkligt i zigenarinslaget var när en av mack-personalen sa något i stil med:

"Vi har inga bilar förrän efter midsommar, det är sommar och sol nu... Du vet".

Jag sitter i bilen.... Lite förvånat tittar jag ner på instrumentpanelens termometer och ser att den visar 10 grader. Jag vänder blicken åt vänster och ser en kvinna i täckjacka med luvan uppfälld. Någon som jag tror är hennes man försöker vända på sitt paraply efter att det vänt sig i den regnstinna vinden. Ett rött löv blåser förbi....
Jag undrar så smått - Om det nu inte är sommar och sol här där jag befinner mig så kanske skåne fortfarande har lite värme kvar? Det ligger ju söderut i förhållande till där jag befinner mig och kanske är reportaget därifrån? Men plötsligt drar jag mig till minnes att jag minsann redan firat midsommar i år.
Jag drar istället slutsatsen att det någonstans uppstått en tidsskillnad och efter lite reflektion utesluter jag att den skulle bero på tidsdilation som en konsekvens av min hastighet, för så snabb är inte min bil. Speciellt inte i rusningstrafik.
Istället frågar jag mig om SR har suttit på det här gråtmilda topp-scoopet men att det tagit ett halvår av pillande i redigerarbåset innan det sändes? Seriöst?

Man kan ju fråga sig varför SR skulle göra på detta viset men jag orkar inte utan påminner mig istället om att man tekniskt sett INTE lider av förföljelsemani om hela världen faktiskt ÄR ute efter en.

Tidskillnaden beror nog på att argumenten för den förda flyktingpolitiken och framtidsutsikterna för en förändring är ett enda stort svart hål. Och i närheten av svarta hål påverkas tiden. Så måste det vara.

Tack för fisken.
Lite sen kommentar, men jag skulle gissa att anledningen till att de till slut valde att göra en nyhet av detta är att den nyutkomna boken om Katarina Taikon fått stort mediautrymme, http://www.nok.se/nok/allmanlitterat...9789127132795/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in