2013-09-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 'DAGGER[X
'|45168456]Misshandeln i Malmö blev kvällens popcornstund. Det känns konstigt att en misshandel får den här uppmärksamheten. Vanligtvis brukar MSM tillmäta dessa händelser så lite uppmärksamhet som möjligt.

Men det är uppenbart vad som gick fel. Det här fallet helt enkelt såg för saftigt ut - media nappade som en fisk som får en stor härlig mask mitt framför ögonen på det förgiftade lockbetet. Så här ett år innan valet så finns det nog en stor önskan att få nya bevis för högerns ondska.
Lindberg på AB blir så halalslaktad i kommentarsfältet till sin lynchningsledare att det inte ens finns en blodpöl kvar. Kejsaren har inga kläder men kommer ändå att låta påskina det imorgon och i övermorgon som om han aldrig haft fel. Kurdisk gängmisshandel, hijabuppropet, segregering på bussar, REVA-debatten, Bästa Beatrice, alltihop var bara luft och desperationen tycks total i jakten på det där halmstrået som ska vända trenden och krossa SD.

En av de bibelfabler jag alltid haft svårast att svälja är den om Noaks ark, då jag är övertygad om att den ena hälften av djuren skulle ha ätit upp den andra hälften innan Noak ens lossat förtöjningarna. Det naiva svenska försöket att bygga en Noaks ark för all världens folkgrupper, i tron att vi alla kommer att dansa euforiskt i ring, har nu pågått i cirka 50 år och detta är resultatet. Alla djuren anländer till arken med sina djupt rotade agg mot andra etniska och religiösa grupperingar, kvinnor samt homosexuella, och skiter fullständigt i vad svenska samhället försöker smälla i dem om tolerans, respekt, jämlikhet och öppenhet. Och sedan får vi svenskar skulden och notan.
Citera
2013-09-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Lindberg på AB blir så halalslaktad i kommentarsfältet till sin lynchningsledare att det inte ens finns en blodpöl kvar. Kejsaren har inga kläder men kommer ändå att låta påskina det imorgon och i övermorgon som om han aldrig haft fel. Kurdisk gängmisshandel, hijabuppropet, segregering på bussar, REVA-debatten, Bästa Beatrice, alltihop var bara luft och desperationen tycks total i jakten på det där halmstrået som ska vända trenden och krossa SD.

En av de bibelfabler jag alltid haft svårast att svälja är den om Noaks ark, då jag är övertygad om att den ena hälften av djuren skulle ha ätit upp den andra hälften innan Noak ens lossat förtöjningarna. Det naiva svenska försöket att bygga en Noaks ark för all världens folkgrupper, i tron att vi alla kommer att dansa euforiskt i ring, har nu pågått i cirka 50 år och detta är resultatet. Alla djuren anländer till arken med sina djupt rotade agg mot andra etniska och religiösa grupperingar, kvinnor samt homosexuella, och skiter fullständigt i vad svenska samhället försöker smälla i dem om tolerans, respekt, jämlikhet och öppenhet. Och sedan får vi svenskar skulden och notan.

Det är ren och skär glädje att läsa kommentarerna. Vissa vädjar till Lindberg att stänga av kommentarsfältet då det barkar åt skogen haha

Jag börjar tro att Aftonbladet håller kommentarerna uppe på Lindbergs "krönikor" som en opinionsmätare, för att se hur mycket motvind de har.
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-09-10 kl. 15:58.
Citera
2013-09-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Det är ren och skär glädje att läsa kommentarerna. Vissa vädjar till Lindberg att stänga av kommentarsfältet då det barkar åt skogen haha

Jag börjar tro att Aftonbladet håller kommentarerna uppe på Lindbergs "krönikor" som en opinionsmätare, för att se hur mycket motvind de har.
Man börjar nästan ana det. Gruppbilden av AB:s mångfaldskramande ledarredaktion är för övrigt vitare än ett nudistläger för albinos.
Citera
2013-09-10, 17:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Din liknelse är bra, men ett tag på 80-talet såg det faktiskt ut att fungera hyggligt, när det mest var juggar och latinamerikaner och de mest ociviliserade invandrarna var turkar. I dagsläget får turkar (bortsett från riktiga lantisar) betraktas som relativt anpassningsbara i jämförelse med de inavlade psykopaterna från MENA.

Riktigt åt helvete barkade det först när man började ösa in araber och negrer. Det är skillnad på invandrare och invandrare, precis som de själva är snabba med att påpeka.

Det ideala tillståndet är förstås ett Sverige helt befriat från invandrare utanför den nordeuropeiska kultursfären.
Citera
2013-09-10, 18:20
Medlem
SmokeOns avatar
Mångkultur faller på sin egen orimlighet. Hur ska människor med olika livsåskådningar, värderingar och kulturella uttryck kunna leva friktionsfritt jämte varandra när det är just homogeniteten i dessa fenomen som är samhällets smörjmedel?
Citera
2013-09-10, 20:04
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
En lika skrämmande som parodisk läsning om en politiker fångad och fjättrad i det moras av vansinnesresonemang kring invandringspolitiken som man för inom sjuklövern.

http://staffandanielsson.blogspot.se...erpartiet.html

Läs centerpartisten Staffan Danielssons krystade och förvridna balansgång mellan sammetslen kritik, förlåt funderingar och resonemang kring Centerpartiets valda väg kring invandringspolitiken.

Tala om åsiktsdiktatur och socialt tryck - svettpärlorna måste ha lackat på stackars Staffans panna när han skrev i hop sina tankar.

För den som inte trodde att det kan bli värre än det är så kan man konstatera att det kan det - ännu enklare att få arbetskraftinvandra med medföljande rättigheter.
Möjligheten att söka asyl på svenska ambassader ute i världen som en uppmjukning till ännu fler regellättnader.
Vilket Väntar om man skall tro på centerns förhoppningar och stämmobeslut.

Staffan Danielsson skall ha heder av att åtminstone reflektera över kostnaderna och den besvärliga arbetsmarknad som möter de hundratusentals tilltänkta flyktingarna som i centerns regi snart är här eller borde få vara här.

Det är något som centerns partistämma och alliansen inte besvärdigar sig att göra.

Oerhört skrämmande läsning om den åsiktskonformism, tabubeläggande och de ideologiska låsningar som kännetecknar svensk debatt om invandringspolitik.

Någon som tror att C behåller sin riksdagsplats, någon som tror att sjuklövern frivilligt kommer att ge upp sin plan?

Någon som tror att de är öppna för rationella resonemang och vill lyssna på någon med avvikande åsikter?
Glöm inte att läsa kommentatorsfältet till artikeln också, skrämmande att se hur en ung centerpartist kommer in och försöker misstänkliggjöra Staffan med alla pk-klyschor han komma på.
Citera
2013-09-10, 21:08
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Din liknelse är bra, men ett tag på 80-talet såg det faktiskt ut att fungera hyggligt, när det mest var juggar och latinamerikaner och de mest ociviliserade invandrarna var turkar. I dagsläget får turkar (bortsett från riktiga lantisar) betraktas som relativt anpassningsbara i jämförelse med de inavlade psykopaterna från MENA.

Riktigt åt helvete barkade det först när man började ösa in araber och negrer. Det är skillnad på invandrare och invandrare, precis som de själva är snabba med att påpeka.

Det ideala tillståndet är förstås ett Sverige helt befriat från invandrare utanför den nordeuropeiska kultursfären.

Här är ett diagram som visar vilka kulturer vi ligger närmast.

http://jaymans.files.wordpress.com/2...ulture-map.jpg

Sedan kan ju de som lämnar sitt hemland avvika från majoritetskulturen på för svenskar negativt eller positivt sätt.

Jag är utlandssvensk men eftersom jag är konservativ och realist så stör det mig inte det minsta att leva i en kultur som (även för den övre medelklassen) ligger närmare mitten i diagrammet.
Citera
2013-09-10, 22:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
På SVT ikväll pratades det en del om Norge på Rapport mm. Det jag slogs av var att gårdagens omnämnande av Norska Framskrittspartiet som "främlingsfientligt" idag hade bytts ut till "Invandringskritiskt". Helt konsekvent hade man bytt ut "främlingsfientligt" mot "Invandringskritiskt" i all rapportering, bara över en natt.
Citera
2013-09-10, 22:50
Medlem
HerrPs avatar
Jag undrar när svensk politik kommer att börja få konsekvenser utomlands? Min facebook har svämmat över av kommentarer från europeiska vänner och bekanta som är skitsura över att Sverige bjuder in Syrien till EU. Det är såklart bara gräsrötter, men förr eller senare kommer nog länder att inse att de måste behandla folk med svenskt pass lite annorlunda.

Hur många terrorister har Sverige levererat den sista tiden? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag började synas lite extra när jag reser.
Citera
2013-09-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På SVT ikväll pratades det en del om Norge på Rapport mm. Det jag slogs av var att gårdagens omnämnande av Norska Framskrittspartiet som "främlingsfientligt" idag hade bytts ut till "Invandringskritiskt". Helt konsekvent hade man bytt ut "främlingsfientligt" mot "Invandringskritiskt" i all rapportering, bara över en natt.
Bra, men ändå märkligt eftersom det inte är FrP:s huvudfråga eller paradgren. Det avslöjar mer om vad SVT tycker är viktigast med ett parti än vad partiet själva tycker. Det är som att ständigt säga "narkotikakritiska Miljöpartiet", även när inslaget handlar om något helt annat, för ett EN av Miljöpartiets många ståndpunkter är att de har ett narkotikafritt samhälle som mål.
Citera
2013-09-10, 23:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Bra, men ändå märkligt eftersom det inte är FrP:s huvudfråga eller paradgren. Det avslöjar mer om vad SVT tycker är viktigast med ett parti än vad partiet själva tycker. Det är som att ständigt säga "narkotikakritiska Miljöpartiet", även när inslaget handlar om något helt annat, för ett EN av Miljöpartiets många ståndpunkter är att de har ett narkotikafritt samhälle som mål.
Jag ser nu att TT verkar ha övergått helt till att köra med "Invandringskritiska Fremskrittspartiet".

http://hd.se/utrikes/2013/09/10/frem...t-inte-som-sd/

Huvudpoängen verkar vara: "FRP vill dock inte kopplas ihop med SD".
Citera
2013-09-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser nu att TT verkar ha övergått helt till att köra med "Invandringskritiska Fremskrittspartiet".

http://hd.se/utrikes/2013/09/10/frem...t-inte-som-sd/

Huvudpoängen verkar vara: "FRP vill dock inte kopplas ihop med SD".
Huvudpoängen är "Vi vill i panik frikoppla FrP från SD för att deras framgångar inte ska smitta av sig på SD. Detta trots att vi fram till igår gjorde allt för att kleta Breivik på SD via FRP som smoking gun".

Jag tycker faktiskt vi är inne i en väldigt underhållande fas. Det finns inget annat slut på utvecklingen än att PK-fnattarna i media och sjuklövern blir tvungna att kapitulera. Om det blir 2015 eller 2020 är svårt att sia om, men till slut står de vid sitt Alamo. Hela EU är emot dem, Norge och Danmark är emot dem, 95% av kommentarsfälten är emot dem, allt fler kommunalråd är emot dem, Migrationsverkets boenden sinar blixtsnabbt, alla händelser de försöker göra till antirasistisk väckelserörelse utmynnar i intet (eller begravs snabbt sedan invandrare visat sig ligga bakom).

Om de bara hade haft ett lik i garderoben, om de bara hade haft lite fel, skulle de kanske redan ha kapitulerat nu. Men de har haft och gjort vrålfel i decennier, de har miljarder lik i garderoben och har så mycket att svara för att de antagligen hellre går i exil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in