SvD -den publikation som ger mest vankelmod för pengarna?
Å ena sidan tillhandahåller man plattformar för dissidenter som Ivar Arpi, Özge Öner, Per Gudmundsson, och nu senast Hans Bergström.
Å andra sidan upplåter man utrymme åt Bilan Osmans eviga tonårsuppror mot det Sverige vi en gång kände igen oss i:
https://www.svd.se/vem-blir-utsatt-f...pskrynklad-bot
Som att strukturell rasism [inte är ett] mönster i vårt samhälle som visar hur människor i Malmö, Stockholm, Göteborg och Tranås delar erfarenheter av denna typen av behandling. Upplevelser som vittnar om att problematiken är större än några enskilda rötägg, och inte går att beskriva på annat sätt än strukturell.
Jag å min sida vågar nog spekulera i åtminstone EN annan förklaring till att ordningsmakten ingriper mot fler rasifierade än etniska svenskar...
Osmans agenda? Jag kan inte tolka den som annat än att hon tycker rasifierade skall ha carte blanche till, om än inte kriminellt, så i vart fall antisocialt beteende.
Jag har för övrigt aldrig kunnat skönja minsta uns av välvilja gentemot nationen Sverige eller de etniska svenskarna i Bilan Osmans osympatiska texter. Vad har hon för tankar om statsbildningen Sverige och dess folk egentligen?
Hursomhelst: mest gammal skåpmat från en av det identitetspolitiska kökets många, många kockar. Lyfter det här? Lyssnar någon fortfarande på Osman och hennes gelikar?
Men OK, jag kan ge henne att rasprofilering förekommer i Sverige. Det är ju den inkvoterade skribenten själv ett lysande exempel på.