2019-03-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Skulle tro att det jag kallar mediakriget mot svenskarna i slutändan kommer att leda till det som Barbara Spectre så profetiskt såg framför sig. Kanske blir det t.o.m. värre än "motvilja". Det är inget som jag ser fram emot med glädje.

Kanske är det så att flera av trådens skribenter hoppas att de som tillhör den etniska diasporan ska komma till insikt att det här kommer inte att sluta väl för oss om vi fortsätter att söka skambelägga och tysta ned majoritetsbefolkningen. Jag är nämligen övertygad om att judar är de bästa att ägna sig åt självpolisning. Om inte annat så av självbevarelsedrift.

Det skulle räcka att någon satte sig ned och gjorde någon typ av kvantitativ analys med datakörning så har man objektivt underlag för att börja fundera om ansvar. Alla grupper slår förr eller senare tillbaka om de pressas. Ordmagi fungera bara så långt och snart kanske det Amerikanska imperiet faller eller tappar intresset när mexare och kineser blir tillräckligt många. Kanske dags för lite självpolisning? Kanske lika bra om vi chillar lite och kastar propagandan för mångkultur och den progressiva alliansen under bussen?

För det första kan jag inte kan ta seriöst vad någon gammal gaggig tant säger. Detta trots att hon är judisk. Gaggig tant som gaggig tant. Vad hon säger anser jag inte tillhöra diskussionen om någonting alls. Profetisk? Hon har sagt något som ska vara upprörande, jag minns inte vad i detalj men kom här ihåg att hon själv gillar idén om att judarna ska vara något sorts styrande skikt i ett mångkulturellt samhälle. Hennes åsikt är inte objektiv utan färgad av <valfri term från oyto>. Premissen i det hon säger är absurd med tanke på muslimsk invandring. Rakt ner i papperskorgen.

Det är möjligt att du har rätt här, att de hoppas på att räddas av... de 0.1% av Sverigs befolkning som är judar. För mig är det perspektivet helt uppåt väggarna.

Vad gäller ansvar så håller jag inte alls med. Expempelvis detta som varit på tapeten i tråden. Rektorer är ansvariga. Skolverket är ansvarigt. Till att börja med. Det går liksom inte att urskulda alla dessa personer genom att hänvisa till en gravsten tillhörande någon som förment påtvingade Sverige mångkultur för ett halvt sekel sedan eller någon gravsten tillhörande en sedan 25 år tillbaka död moderat.
Citera
2019-03-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Innan folk ser att det finns ett problem, kommer inte ens de mest sockersötade fina lösningar vara intressanta för dem.

...

Vill man påverka folk är det alltså problemen som ska hamras in. Lösningarna är inte intressanta förrän problemen är allmänt erkända.

Du har givetvis helt rätt i det du säger, men precis som fasligt var inne på i inlägget jag kommenterade så tycks ju onekligen de gökungelika större ungdomsgängen nu även nagga välbeställd medelklass i såväl Stockholm som Göteborg lite väl bryskt i baken... Så förr eller senare blir det att adressera (vad fasligt kallade) "den kravlösa mångkulturens vara eller inte vara". Och som den framsynta opinionsbildare som fröken Teodorescu onekligen är så kan jag inte tänka mig annat än att hon tillsammans med alla de andra starka, självständiga och modiga kvinnorna som nu börjar ge sig själva till känna "i debatten" på ett väl genomtänkt och ansvarsfullt sätt kommer att ta sig an uppgiften att just få allmänheten att se, förstå och slutligen erkänna - inom ramarna för värdegrunden™, såklart! - de problem vi står inför. Då åligger det givetvis oss att förse dessa våra kloka ledare med mer genomtänkta och framförallt mer ideologiskt konsekventa lösningar än de som de där stackars vänsterblivna nissarna hitintills ägnat sig åt (och som ju tex. både Gür och danskarna hemskt gärna verkar vilja apa efter).

Men, som sagt, du har helt rätt! - Här behövs inte bara värdegrund™sriktiga lösningar på problemen, utan även mer värdegrund™sriktiga beskrivningar av dem!
Senast redigerad av HenKarl 2019-03-17 kl. 19:49. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-03-17, 20:30
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Du har givetvis helt rätt i det du säger, men precis som fasligt var inne på i inlägget jag kommenterade så tycks ju onekligen de gökungelika större ungdomsgängen nu även nagga välbeställd medelklass i såväl Stockholm som Göteborg lite väl bryskt i baken... Så förr eller senare blir det att adressera (vad fasligt kallade) "den kravlösa mångkulturens vara eller inte vara". Och som den framsynta opinionsbildare som fröken Teodorescu onekligen är så kan jag inte tänka mig annat än att hon tillsammans med alla de andra starka, självständiga och modiga kvinnorna som nu börjar ge sig själva till känna "i debatten" på ett väl genomtänkt och ansvarsfullt sätt kommer att ta sig an uppgiften att just få allmänheten att se, förstå och slutligen erkänna - inom ramarna för värdegrunden™, såklart! - de problem vi står inför. Då åligger det givetvis oss att förse dessa våra kloka ledare med mer genomtänkta och framförallt mer ideologiskt konsekventa lösningar än de som de där stackars vänsterblivna nissarna hitintills ägnat sig åt (och som ju tex. både Gür och danskarna hemskt gärna verkar vilja apa efter).

Men, som sagt, du har helt rätt! - Här behövs inte bara värdegrund™sriktiga lösningar på problemen, utan även mer värdegrund™sriktiga beskrivningar av dem!

Brist på åskådningsmaterial lider inte Alice med vänner av i alla fall. En snabb sökning ger lite olika träffar på mångkulturellt hot om ultravåld ifall underkastelse inför mångkulturens agens skulle utebli. Exempel från de allra senaste dagarna:
En pojke i 15-årsåldern har blivit rånad med kniv i Landalabergen i Göteborg. Han uppger för sina föräldrar att rånet ägt rum ungefär tio minuter innan han kom hem från skolan.

Han ska ha bland annat ha blivit av med sin jacka, plånbok och mobil utanför bostaden.

Rånarna ska ha varit i ungefär samma ålder som offret.

Ungefär samtidigt rånades en man i 25-årsåldern vid Annedal, inte långt därifrån. Även han ska enligt uppgifter till polisen blivit rånad av tre unga män. Gärningsmännen ska ha stulit en bärbar dator/platta. Enligt polisen skadades 25-åringen inte fysiskt.

Vid 18.30 var ännu ingen gripen för rånen.
[...]
Klockan 19.40 blev ytterligare en man rånad på Västra Skansgatan. Fyra knivbeväpnade män ska då ha stulit en mobiltelefon och en okänd summa pengar.
Det var alltså torsdagens Göteborgska skörd av anmälda väpnade personrån. Redan på fredagen var det dags igen.
Polisen fick in larmet 21.27. Mannen som är i 40-årsåldern uppger att det var sex ungdomar i 17-årsåldern som rånade honom på hans mobil vid Munkebäckstorget. Inga skador rapporterades i samband med rånet, men mannen uppger att han har blivit slagen.
https://www.gp.se/nyheter/man-rånad-...org-1.14030482

Här rörde det sig om en man i en ålder där skolgången inte per automatik innebar fullskalig indoktrinering i underkastelsens ovillkorliga krav, så han begick väl misstaget att visa sig ovillig att överlämna sina ägodelar utan diskussion. Var väl därför han åkte på lite däng, tillräckligt för att han skulle fatta hur dhimmisystemet funkar i Det Nya Spännande Sverige. Undrar om "ungdomar i 17-årsåldern" är kod för sk baaarn? De där som har spännande frisyrer men inga asylskäl.
Citera
2019-03-17, 20:31
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Helt taget ur luften hur jag "beundrar judar". Det finns inget du kan citera av något jag skrivit som på minsta vis indikerar att jag "beundrar judar".
Trams. Din semitofili går ut på att i alla lägen ta dem i försvar. Det svåra är inte att hitta inlägg som indikerar riktigheten i detta utan att hitta inlägg från dig där det inte avspeglas.
Citera
2019-03-17, 21:20
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Då åligger det givetvis oss att förse dessa våra kloka ledare med mer genomtänkta och framförallt mer ideologiskt konsekventa lösningar än de som de där stackars vänsterblivna nissarna hitintills ägnat sig åt (och som ju tex. både Gür och danskarna hemskt gärna verkar vilja apa efter).

Jag menar fortfarande att påhittade sockersöta lösningar inte spelar nån roll i mediakriget.

Psykologin har dessa steg:

1) Folk tycker inte mångkulturen är ett problem. Vad ska man med lösningar till?

2) Mångkulturen börjar bli ett problem. Man ser till att bosätta sig långt från den, och är väldigt bra på att själv hitta på svepskäl.

3) Mångkulturen har blivit ett väldigt stort problem. Nu vänder man ryggen till, och blir kallsinnig inför vad som händer. Det viktiga är att politikerna städar upp så mycket som möjligt. Vilket de gör med en byråkratisk maskin som sakta men säkert nöter bort problemen. Här behövs inga sockersöta lösningar heller.

Betalar du inte p-böterna kommer till slut fogden hem till dig, eskorterad av polis och låssmed. Det behövs ingen sockersöt inlindning av denna åtgärden. Det är kall och hård maktutövning, med tyst gillande från väljarna.
Citera
2019-03-17, 23:08
Medlem
Citat:
Jag menar fortfarande att påhittade sockersöta lösningar inte spelar nån roll i mediakriget.

1) Folk tycker inte mångkulturen är ett problem. Vad ska man med lösningar till?

2) Mångkulturen börjar bli ett problem. Man ser till att bosätta sig långt från den, och är väldigt bra på att själv hitta på svepskäl.

3) Mångkulturen har blivit ett väldigt stort problem. Nu vänder man ryggen till, och blir kallsinnig inför vad som händer. Det viktiga är att politikerna städar upp så mycket som möjligt. Vilket de gör med en byråkratisk maskin som sakta men säkert nöter bort problemen. Här behövs inga sockersöta lösningar heller.

Betalar du inte p-böterna kommer till slut fogden hem till dig, eskorterad av polis och låssmed. Det behövs ingen sockersöt inlindning av denna åtgärden. Det är kall och hård maktutövning, med tyst gillande från väljarna.

Måhända har du rätt. Men man skulle också kunna ta den politiska omvälvning som bla. SD:s tillblivelse som nära på 20%-parti utgjort som intäkt för att kollektiva lösningar faktiskt efterfrågas, och/men att sådana har att förhålla sig till rådande värdegrund(er). Ju mer i linje med rådande paradigm och ju mer idémässigt konsekvent en policyförändring är desto enklare är den att saluföra och slutligen genomföra. Det gäller även för frökenaktiga månglare som Teodorescu att förhålla sig till.
Citera
2019-03-17, 23:15
Medlem
Citat:

Jag vet uppriktigt sagt inte vart du vill komma med detta inlägg.

Den "kalla, hårda maktutövningen" kommer givetvis slå till med obönhörligt kraft den dag jag inte betalar elräkningen eller mina parkeringsböter . Detta beroende på att jag är en svensk som inordnar mig under systemet.

Vad menar du dock med att politikerna ska "städa upp" i de mångkulturella ghettona? Mångkulturen? Är ju annars vad som skulle krävas för att den där kronofogdemannen fridfullt skulle kunna delge det där indrivningskravet till den berörde. Finns dock inget "sockersött" på Järvafältet idag i den sortens verksamhet.

Jag vet inte vad jag förväntas bli kallsinnig till helt enkelt.
Citera
2019-03-17, 23:39
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jag vet uppriktigt sagt inte vart du vill komma med detta inlägg.

Den "kalla, hårda maktutövningen" kommer givetvis slå till med obönhörligt kraft den dag jag inte betalar elräkningen eller mina parkeringsböter . Detta beroende på att jag är en svensk som inordnar mig under systemet.

Vad menar du dock med att politikerna ska "städa upp" i de mångkulturella ghettona? Mångkulturen? Är ju annars vad som skulle krävas för att den där kronofogdemannen fridfullt skulle kunna delge det där indrivningskravet till den berörde. Finns dock inget "sockersött" på Järvafältet idag i den sortens verksamhet.

Jag vet inte vad jag förväntas bli kallsinnig till helt enkelt.

Här är några av de byråkratiska verktyg som kan införas:

* Utvisning på livstid av alla icke-svenska kriminella
* Betala fattiga länder för att ta emot de som inte kan utvisas på annat sätt
* Hyr in privata bolag för effektiva samordnade flygtransporter av de som utvisas
* Återkalla medborgarskapen för de som ljugit i ansökan, eller begått grova brott efteråt
* Återkalla medborgarskapen för de som fått det genom en familjemedlem som fått sitt återkallat
* Återkalla uppehållstillstånden för de som blir en nettokostnad för samhället
* Inför krav på att alltid bära ID-kort. Privata vaktbolag får rätt att kolla ID helt fritt, med provision på varje illegal invandrare de levererar till polisen.
* Höga böter på att ha personer utan uppehållstillstånd anställda. Lägg ut kontrollerna på privata vaktbolag.

Sammantaget blir det en effektiv, hård, och kall byråkratisk maskin som slipar bort problemen en liten bit i taget.

När svenskarna väl tycker att mångkulturen är ett tillräckligt stort problem kan dessa åtgärder införas med tyst gillande från befolkningen. Det behövs inga svepskäl som att "de får det bättre i hemlandet.". Svenskarna kommer att rationalisera sitt i grunden egoistiska stöd väldigt bra på egen hand.

Tror inte det blir något större mediakrig när det väl gått så långt. Massmedia kommer vara fullt upptagna med klimatkriser, flygskam, och andra nymodigheter man kan slå sina motståndare i huvudet med.
Citera
2019-03-18, 01:42
Medlem
Citat:

* Utvisning på livstid av alla icke-svenska kriminella
* Betala fattiga länder för att ta emot de som inte kan utvisas på annat sätt
* Hyr in privata bolag för effektiva samordnade flygtransporter av de som utvisas
* Återkalla medborgarskapen för de som ljugit i ansökan, eller begått grova brott efteråt
* Återkalla medborgarskapen för de som fått det genom en familjemedlem som fått sitt återkallat
* Återkalla uppehållstillstånden för de som blir en nettokostnad för samhället
* Inför krav på att alltid bära ID-kort. Privata vaktbolag får rätt att kolla ID helt fritt, med provision på varje illegal invandrare de levererar till polisen.
* Höga böter på att ha personer utan uppehållstillstånd anställda. Lägg ut kontrollerna på privata vaktbolag.

Sammantaget blir det en effektiv, hård, och kall byråkratisk maskin som slipar bort problemen en liten bit i taget.

När svenskarna väl tycker att mångkulturen är ett tillräckligt stort problem kan dessa åtgärder införas med tyst gillande från befolkningen. Det behövs inga svepskäl som att "de får det bättre i hemlandet.". Svenskarna kommer att rationalisera sitt i grunden egoistiska stöd väldigt bra på egen hand.

Tror inte det blir något större mediakrig när det väl gått så långt. Massmedia kommer vara fullt upptagna med klimatkriser, flygskam, och andra nymodigheter man kan slå sina motståndare i huvudet med.

Problemet är väl att, som du ju själv säger, det först och främst krävs att mångkulturen uppfattas som ett tillräckligt stort problem av det stora flertalet innan några åtgärder likt dem du beskriver kan tänkas tas upp för diskussion. Vilket mao. betyder att hundratals - ja tusentals, eller tom. tiotusentals! - fler 12-13-åringar skall behöva bli knivrånade, misshandlade och våldtagna innan vi når dithän...

Personligen ser jag hellre en annan, mer human lösning som innebär ett minimum av lidande för alla inblandade. En sådan lösning är ju dessutom möjlig inom rådande ideologiska ramverk, och därmed även tillgänglig för de liberaler som förstår varthän det hela barkar och att klockan klämtar för liberalismen som sådan givet nuvarande utveckling.
Citera
2019-03-18, 01:56
Medlem
Citat:
[...]
Citat:
Problemet är väl att, som du ju själv säger, det först och främst krävs att mångkulturen uppfattas som ett tillräckligt stort problem av det stora flertalet innan några åtgärder likt dem du beskriver kan tänkas tas upp för diskussion. Vilket mao. betyder att hundratals - ja tusentals, eller tom. tiotusentals! - fler 12-13-åringar skall behöva bli knivrånade, misshandlade och våldtagna innan vi når dithän...
[...]

Som referens i sammanhanget så tog det cirka 25 år innan polisen i USA ryckte upp sig på allvar och började göra något åt brottsligheten där. Detta gjordes i början/mitten på 90-talet efter att situationen varit helt ohållbar sedan slutet av 1960-talet. Och naturligtvis: det är oftast inte poliserna själva som är problemet, det är deras politiska styrning och det var domarna som av ren princip (värdegrund) ville släppa brottslingar lösa.

Ett perspektiv på detta vad gäller nuvarande systems försvarsbrigad, varav en betydelsefull del skriver i media, är faktumet att dessa personer har ett ansvar för hur situationen ser ut. När de uttalar sig har de ingen objektivitet utan vad de i praktiken gör är att skydda sig själva. Detta är något som behöver påpekas om och om igen. Även om de själva inte känner att är ansvariga eller om de skjuter det i från sig så finns anklagelsen där och kanske viktigare: det underminerar deras trovärdighet från start.

Apropå de 25 år det tog innan polisen tilläts räta upp situationen i USA så tuggades det vilda teorier och gnölades om judar under alla dessa år. Detta hade ingen som helst effekt.
Citera
2019-03-18, 06:03
Medlem
Evaristos avatar
Mångkulturen har sökt sig hit för att bidragen flödar. Mångkulturen har välkomnats hit för att få stopp på bidragen till svenskar. För att få bort mångkulturen måste bidragen bort från mångkulturen endast.

Detta är den basala logik som en fungerande politik med riktiga lösningar måste erkänna och följa. Att göra det blir mycket komplicerat, konfliktfyllt, våldsamt och allt vad ni vill. Sju svåra år. Där finns säkert sådant som listats ovan, och mycket annat. Det blir svårt, men varje annan väg blir mycket svårare. Det är inte vägval eller strategi, det är gravitation. Den som ska bestiga berg kan tycka att gravitationen gör det svårt, men bortser man från gravitationen blir det mycket svårare.
Senast redigerad av Evaristo 2019-03-18 kl. 06:09.
Citera
2019-03-18, 06:18
Medlem
Fastnade framför ett avsnitt av panelen på Axess. De tog upp brexit och hur EU:s östutvidgning 2004 var starten för detta då GB fick ta emot mängder av lycksökare från öst. Panelen gled sedan samstämmigt över till att konstatera att EU:s yttre gränser, underförstått minskad utomeuropeisk invandring, är den viktigaste frågan att lösa för att rädda unionen.

https://axess.se/tv/program.aspx?id=5818

Var första gången jag stiftade bekantskap med trådkändisen Sanna "låt barnen ta smällarna" Rayman live. Hon framstod som en kvinnlig variant av Göran Greider. Va som att slå på en autistisk pladdrande floskelmaskin men med en förmåga att ändå kunna knyta ihop det och känna in när det var dags att sluta och lyssna på övriga. Intressant vältalig figur men samtidigt en känsla av att nåt inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in