2019-01-26, 13:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Man ser inte så ofta slika uttryck hos dn om samer, kurdiska kulturföreningar eller judar, fast dessa kanske har "riktiga" och skyddsvärda identiteter.

Sverige har också den "mest fria" pressen. DN är subversiv verksamhet. Inte press. Frågan är om Wollodarski får hållas efter EU-valet. Det är ju som vi ser panik nu inför vad som förväntas bli resultatet i EU-valet. Och givet hur mycket vårt handlingsförlamade etablissemang åstadkommer kommer dom inte kunna stoppa de "mörka krafter" som dom ser komma heller.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-01-26 kl. 13:59.
Citera
2019-01-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jo men Carl Hamilton var likafullt ohederlig. Alla som följer uppgifterna från Migrationsverket vet ju att narrativet om de stängda gränserna är fejk news. Den förra regeringen fortsatte ju att skotta in menaiter i landet. Frågan är varför Hamilton är så ohederlig.

Han förordar linjen om "the great fuck-up" och avvisar därmed att det hela tiden varit medvetna beslut som fört oss fram till dagens situation. Medvetna beslut som fortsätter in i den nya mandatperioden.
Han är väl "försiktig" general, och troligen vill han tillhöra "de goda" men är kritisk till de den nuvarande och moderna ekonomiska verklighetsbeskrivningen. Han tillhörde de som var kritiska till det officiella, och av "alla" omfattade, narrativtet av 90-tals krisen och den sk budgetsaneringen när det begav sig. Då hade han en viss medieplattform men sen försvann han till mycket från denna. Undrar om det var frivilligt?
Det finns troligen en gräns för hur kritisk man kan vara utan att totalt bli persona non grata hos det inavlade lilla svenska etablissemanget. Sådant får ekonomiska konsekvenser. Ännu inte riktigt läge att påpeka invandringsåtstramningsbluffen.
Senast redigerad av nbsp 2019-01-26 kl. 14:07.
Citera
2019-01-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som vanligt missförstår du medvetet & försöker på så vis blanda bort korten. Vilket också är ditt uppdrag.

Så jag frågar igen. Om nu Reinfeldt innehar så speciella kunskaper efter att ha varit statsminister i Sverige att han är värd 50 miljoner på tre år. Då borde självfallet Viktor Orbán eller Jarosław Kaczyński ha likartade kompetenser. Tror du att även dessa kommer att få extremt välavlönade no-show-jobb inom den internationella storfinansen när dom är klara med politiken? Ja eller Nej?

Jag tolkar detta som att du tror att de kommer få sådana jobb, antagligen som en del i ännu en rutten teori. Skuggfigurer och gigantiskt skådespel gissar jag att den går ut på. Håll det för dig själv. Jag däremot tror inte att de kommer att få det.
Citera
2019-01-26, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tolkar detta som att du tror att de kommer få sådana jobb, antagligen som en del i ännu en rutten teori. Skuggfigurer och gigantiskt skådespel gissar jag att den går ut på. Håll det för dig själv. Jag däremot tror inte att de kommer att få det.
Varför skulle inte dom få denna typ av jobb? Dom måste ju ha samma unika & eftersökta kompetens som Reinfeldt.
Citera
2019-01-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför skulle inte dom få denna typ av jobb? Dom måste ju ha samma unika & eftersökta kompetens som Reinfeldt.

Mycket bra fråga. Varför skulle inte Orban erbjudas arbete av internationella företag när han profilerat sig som skeptiker mot värdet av globalisering som sådant? Det är ju som Enoch säger, det vore ju fullt logiskt att han skulle få ett sådant jobb. Konstigt om han inte skulle få det inser jag nu. Vem vet, Orban kanske avgår i helgen och börjar på Merrill Lynch på måndag morgon. Mycket möjligt!

Jag får helt enkelt medge att jag inte har svaret på frågan. Vi får se om någon annan kommer på någon anledning.
Citera
2019-01-26, 14:50
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ni andra i tråden kan kalla er värdekonservativa eller libertarianer eller vad ni vill men jag undrar nu om inte reaktionär är framtidens rätta ståndpunkt.

I en parallell verklighet till våran har 87 personer som kallar sig influencers påropat att regeringen måste införa ekofascism beskattningsvägen. Det finns en särskild tråd om detta här på Flashback.

https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p66539131

https://www.expressen.se/debatt/kor-...adda-klimatet/

Men orsaken till att jag tar upp ämnet här i tråden om mediakriget mot svenskarna är att de 87 influencers som önskar sig en totalitär skattestyrning av klimatfrågor visar sig innehålla en grotesk överrepresentation av kvinnor med endast ett fåtal medverkande hens. Det visar med skrämmande tydlighet hos vilket kön den skickligt av Bonniers, Schibsted och SVT utformade propagandan lättast får fäste.

Mediakriget mot svenskarna riktar sig primärt mot den kvinnliga delen av befolkningen där den lättast får fäste. Den aspekten glöms alltför lätt bort.

Det är också bra att dessa "influencers" visar var det verkligt auktoritära tankegodset har sin boning. Medan de påstått auktoritära högerpopulisterna nöjer sig med att vilja begränsa utlänningars rätt att slå sig ner var de vill för att låta sig försörjas av valfri värdbefolkning samt storfinansens rätt att härja som de vill med nationalstater och människors försörjningsmöjligheter, önskar dessa vänsterliberala populister auktoritär diktatur för hela mänskligheten.

Emanuel Karlsten har en intressant spaning kring influenceruppropets deltagare. Tydligen har uppropet om flygförbudsdiktatur författats ombord på ett flygande flygplan. Dessa progressiva människor lider visst av flygningsmissbruk och klarar tydligen inte att av egen kraft avstå från flygresor, de måste stoppas genom diktatoriskt totalförbud.

Mycket bra att de visar offentligt hur galna och medmänniskofientliga de är.
Ny bloggpost: Influencers publicerar debattartikel om att stoppa flygande – under den egna flygresan
https://twitter.com/emanuelkarlsten/...49955932737536
Citera
2019-01-26, 15:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Mycket bra att de visar offentligt hur galna och medmänniskofientliga de är.

Det följer ju Enoch.Thulins spaning att dom goda människorna har efter att flyktingbaaaarn hamnat på utelistan, försvunnit in i klimatalarmism, veganism och psykisk ohälsa.

(FB) Har klimatet ersatt invandringsvurmen för PK-människan?

Våra goda "influencers" är utan undantag veganer. You can't make this shit up. Fast jag läser artikeln lite som ett rop på hjälp också. Dessa vuxna småtjejer behöver en ledargestalt i sina liv. Dom här "starka kvinnorna och influencers" hyser innerst inne rikemans-hemmafru-drömmar. Så dom kan koncentrera sig på att se bra ut, hålla alkoholfetman i schack och inleda varje mening med "Min man och jag...".
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-01-26 kl. 15:30.
Citera
2019-01-26, 16:17
Medlem
Vryzass avatar
Får återpublicera med modererat inlägg.

DN publicerar tillsammans med sina mest lojala meningsfränder runtom kontinenten med gemensam agenda, ett upprop ovanifrån i riktning mot folket. Texten gränsar till pekoral. Kanske korsar den gränsen till och med.

Tonläget är högt, poetiskt om hur avgrunden närmar sig, de goda ställs mot de onda. Nu är tiden inne för en ny rörelse, dikterat från etablissemanget.

"Save our asses common pleb, you're our only hope!".

Hela Europa är representerat, från Rabat Marocko till Jerusalem Israel.

https://www.dn.se/kultur-noje/30-for...uropa-brinner/

Citat:
Nog med att bygga Europa! Låt oss återknyta till vår ”nationella själ”! Återupptäcka vår ”förlorade identitet”! Sådan är agendan som delas av de populistiska krafter som sköljer över kontinenten. Som om själen och identiteten inte oftast var en produkt av demagogernas fantasier.

Med tanke på hur svårt det var att hitta några af hävdvunnen europeisk etnicitet bland skribenterna, är det inte förvånande att de inte känner samhörighet eller erkänner nationella identiteter.

Citat:
Europa är under attack inifrån av falska profeter //..// Europa som idé, vilja och symbol faller sönder framför våra ögon.

Falska profeter känner dessa nog igen, takes one to know one. Även här sipprar det igenom, Europa är blott en idé, någon samhörighet genom nationella identiteter finnes icke.

Citat:
Vi räknar oss själva till de europeiska patrioter (en större grupp än många tror, men ofta, dessvärre, alltför tyst och uppgiven…) som förstår att det som står på spel här, trefjärdedels århundrade efter att fascismen besegrats och trettio år efter Berlinmurens fall, är en ny strid om civilisationen.

Det är ju kul att ni tycker/tror att gruppen europeiska patrioter är större än vi tror. Själv tror jag att gruppen är ytterst liten och består av etablissemang som ej känner tillhörighet med olika nationella europeiska identiteter.

Citat:
Därför denna uppmaning att än en gång höja facklan för ett Europa som, trots sina misstag, sina snedsteg och sin sporadiska feghet, förblir ett andra hem för varje fri man och kvinna på planeten.

Hepp, ett andra hem för jordens alla människor. Jag tror nog att vi visst kom till budskapets kärna här.
Citera
2019-01-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Mycket bra fråga. Varför skulle inte Orban erbjudas arbete av internationella företag när han profilerat sig som skeptiker mot värdet av globalisering som sådant? Det är ju som Enoch säger, det vore ju fullt logiskt att han skulle få ett sådant jobb. Konstigt om han inte skulle få det inser jag nu. Vem vet, Orban kanske avgår i helgen och börjar på Merrill Lynch på måndag morgon. Mycket möjligt!

Jag får helt enkelt medge att jag inte har svaret på frågan. Vi får se om någon annan kommer på någon anledning.

Det är med andra ord ett galet teoribygge att en förhoppningsfull skådespelerska får ett filmroll för att hon suger av Harvey Weinstein. Däremot säger det sig självt att en annan skådespelerska inte får rollen om hon nekar.

Politiker får INTE belöning av internationella aktörer efter globaliserande gärning. Däremot får globalister givetvis belöning för sin politiska gärning av samma aktörer.

För alla vettiga åskådare blir detta a distinction without a difference. Personlig ambition och vinstintresse i globalistisk sold korrumperar den nationella, demokratiska processen. Vad som är explicit uttalat vet du inte mer om än någon annan.
Citera
2019-01-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

DN publicerar tillsammans med sina mest lojala meningsfränder runtom kontinenten med gemensam agenda, ett upprop ovanifrån i riktning mot folket. Texten gränsar till pekoral. Kanske korsar den gränsen till och med.

Tonläget är högt, poetiskt om hur avgrunden närmar sig, de goda ställs mot de onda. Nu är tiden inne för en ny rörelse, dikterat från etablissemanget.

Med tanke på hur svårt det var att hitta några af hävdvunnen europeisk etnicitet bland skribenterna, är det inte förvånande att de inte känner samhörighet eller erkänner nationella identiteter.

Falska profeter känner dessa nog igen, takes one to know one. Även här sipprar det igenom, Europa är blott en idé, någon samhörighet genom nationella identiteter finnes icke.

Det är ju kul att ni tycker/tror att gruppen europeiska patrioter är större än vi tror. Själv tror jag att gruppen är ytterst liten och består av etablissemang som ej känner tillhörighet med olika nationella europeiska identiteter.

Hepp, ett andra hem för jordens alla människor. Jag tror nog att vi visst kom till budskapets kärna här.
”Europa är under attack inifrån av falska profeter, som är berusade av förbittring och yra av sina nya chanser att stå i rampljuset. Europa är övergivet från andra sidan Engelska kanalen och andra sidan Atlanten av de två mäktiga allierade som två gånger räddat kontinenten från självmord. Europa är sårbart för de allt mer oblyga påverkansoperationerna från Kremls huvudman. ”
30-forfattare-och-filosofer-huset-europa-brinner/
Visst är de europeiska nationerna under attack, helt rätt så långt, men de falska profeterna huserar inte minst i Bryssel.
Och jag som trodde att Hitler mötte sin överman på östfronten och inte framförallt av de på andra sidan Atlanten som likt i det förra storkriget i Europa klev in på banan när manegen var krattad för en Tysk förlust.
Ständigt denne Putler, detta onda genius som kan åkallas som syndabock för snart sagt allting.
"Vårt europeiska minne, vår tro på den stora Idé vi ärvt, som vi menar varit den enda kraft stark nog att lyfta Europas befolkning till en nivå högre än sig själva och sitt krigiska förflutna, som förblir den enda kraft ärbar nog att avvärja de nya totalitära angreppen som påminner om medeltidens elände."
Ingenting om varför de "falska profeterna" vinner allt mer mark, inte ett smack. Åt dessa problem behövs inget göras? De nyliberala/globalistiska attackerna på vanligt folks levnadsvillkor i de europeiska nationerna. Attacker som inte minst innebär att importerade medeltida religiösa influenser vinner allt mer mark.
Citera
2019-01-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är med andra ord ett galet teoribygge att en förhoppningsfull skådespelerska får ett filmroll för att hon suger av Harvey Weinstein. Däremot säger det sig självt att en annan skådespelerska inte får rollen om hon nekar.

Politiker får INTE belöning
av internationella aktörer efter globaliserande gärning. Däremot får globalister givetvis belöning för sin politiska gärning av samma aktörer.

För alla vettiga åskådare blir detta a distinction without a difference. Personlig ambition och vinstintresse i globalistisk sold korrumperar den nationella, demokratiska processen. Vad som är explicit uttalat vet du inte mer om än någon annan.

Det stämmer. Löfven kommer inte att få något sådant uppdrag. Jag har gjort den poängen ett flertal gånger men konstigt nog så blir det aldrig något svar på det. Vad kan det bero på tror du? Det brukar kallas en talande tystnad. Själv tycker jag att det är råttlikt beteende när du och andra gång på gång på gång inte kan säga ett enda litet ord till försvar för era gulliga små teoriebyggen. Ni har heller ens försökt komma med en förklaring till varför detta skulle ske. Du försökte men misslyckades totalt när du tog upp Sveriges icke-ökande statsskuld.

Om vi nu låtsas att någon av er faktiskt skulle försöka lansera dessa ruttna teorier utanför flashback (jag hånskrattar, det kommer aldrig att hända), om någon mot förmodan skulle ta foliehattandet på allvar så kommer det inte att duga med att springa iväg likt en liten råtta när någon påpekar den uppenbara bristen i teoribygget: att en sådan som Löfven inte kommer att erbjudas sådana uppdrag.

Om det nu är a distinction without a difference som du påstår så finns det ingen anledning att insistera på fantasierna. Ändå görs det. Mitt råd: byt ut det här mot att titta på Anime i stället. Den verklighetsflykten har nämligen den fördelen att det inte smetar ner andra med infantilt judetrams och andra fantasifoster om banker eller valfri favoritskuggfigur stunden.

Ni vill inte ens kännas vid premisserna i era egna teorier. Premissen är att t.ex. Reinfeldt är ett totalt oskrivet blad, detta trots att hans åsikter sedan ungdomsförbundstiden är väl kända.

Men vänta, förklaringen finns!!! Om man inte håller med om värdelösa teorierna är man betald av storkapitalet! Det skulle faktiskt inte förvåna mig om du funderar på det på allvar.

Som jag skrev till Ottokar så skulle ni åtminstone kunna försöka knyta ihop teorin enligt följande: etablissemanget i USA samt internationella företag är i maskopi med Putin (rysk maskorovka!) för att försvaga Europa så att Ryssland kan invadera och ta över. Det är faktiskt något som går ihop i teorin till skillnad från det ni lyckas producera.

Och till sist:
detta har ingenting med media att göra. Ni skulle kunna säga att varje chefredaktör och journalist också kommer att få betalt för utförd tjänst på något sätt. Det gör ni däremot inte. Det är så löjligt att ni inte vågar. Råttlikt beteende som sagt.
Citera
2019-01-26, 21:33
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Dessa är författarna, som anger bostadsort som kulturell tillhörighet.

Vassilis Alexakis (Aten)
Svetlana Aleksijevitj (Kiev)
Anne Applebaum (Warszawa)
Jens-Christian Grøndahl (Köpenhamn)
David Grossman (Jerusalem)
Agnès Heller (Budapest)
Elfriede Jelinek (Wien)
Ismaïl Kadaré (Tirana)
György Konrád (Debrecen)
Milan Kundera (Prag)
Bernard-Henri Lévy (Paris)
António Lobo Antunes (Lissabon)
Claudio Magris (Trieste)
Adam Michnik (Warszawa)
Ian McEwan (London)
Herta Müller (Berlin)
Lioudmila Oulitskaïa (Moskva)
Orhan Pamuk (Istanbul)
Rob Riemen (Amsterdam)
Salman Rushdie (London)
Fernando Savater (San Sebastian)
Roberto Saviano (Neapel)
Eugenio Scalfari (Rom)
Simon Schama (London)
Peter Schneider (Berlin)
Abdulah Sidran (Sarajevo)
Leïla Slimani (Rabat)
Colm Tóibín (Dublin)
Mario Vargas Llosa (Madrid)
Adam Zagajewski (Krákow)

Om de istället hade satt sin etnicitet inom parentes hade det framgått att de 30 undertecknarna bestod av

Grek 1
Vitryss 1
Judar 9
Judisk-tjeckisk 1
Dansk 1
Muslimer 4 (alban 1, turk 1, pakistanier 1, bosnier 1)
Tjeck 1
Portugis 1
Italienare 2
Engelsman 1
Tysk 2
Holländare 1
Spanjor 1
Arabisk-Fransk 1
Irländare 1
Peruan 1
Polack 1

Det förtar inte på något sätt det som de skriver men på vilket sätt representerar de européer?
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2019-01-26 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in