2018-03-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
För det första verkar du ha liten insikt om Svensk historia, och retoriska uttryck. Ett paradexempel är väl 68-rörelsen. Och den makten de erhöll, den byggde på hmm ursprunglig ilska, och diverse uttryck för denna ilska.

Exakt, och som jag skrev så kan ilska tillåtas om den kommer från en underifrån-grupp, vilket studenterna på den tiden var. De togs inte som seriösa vuxna, lika lite som diverse rasifierade kroppar förekommande i debatten i dag tas som seriösa vuxna.

Av denna anledning så fungerar "Vit kränkt man"-memet som klistras på "näthatare". Det är ett effektivt slagträ. En vit medelåldersman, etablerad i samhället, skall inte visa ilska offentligt. Viss indignation: ja, ilska: nej. Det är bara så det är.

Citat:
Jag tror du är helt fel ute. Rättmätig ilska är det nya svarta.

Jag kan ha fel. Men fram tills dess att vi ser denna ilska utbredd i landet och givandes resultat så har jag rätt. Apropå "näthatare" som är på tapeten nu igen så är det som jag anmärkte på tidigare ofta personer i medelålder och uppåt. Relativt ofta kvinnor dessutom. Det är dessa som näthatar-jägarna på nätet fångar upp. Det finns ilska därute. Hur den kanaliseras är en helt annan fråga. Trump är ett exempel i USA, men USA är inte Sverige.
Senast redigerad av experten10 2018-03-18 kl. 19:50.
Citera
2018-03-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Exakt, och som jag skrev så kan ilska tillåtas om den kommer från en underifrån-grupp, vilket studenterna på den tiden var. De togs inte som seriösa vuxna, lika lite som diverse rasifierade kroppar förekommande i debatten i dag tas som seriösa vuxna.
Nu har du selektivt minne, Olof Palme var ilsken på massor av saker, alla som betydde något var ilskna. Skjutjärnsjournalisterna var skitilskna. Jag kan inte se att du har rätt. Du för färgad av dina erfarenheter av TV4, Folkpartiet och Agenda.
Citera
2018-03-18, 19:55
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Bättre sent än aldrig. Vilka är Kvartals målgrupp? Målgruppen är inte samma målgrupp som Granskning Sveriges -- det är en viktigare målgrupp.
Där har du också fel. Töntar som måste ha etablissemangets godkännande för att tänka en tanke är den minst viktiga målgruppen. De kommer aldrig ta några egna initiativ och förändra något för egen maskin. De är massmänniskor som passivt skulle följa direktiven inom vilket system som helst. Det är den sista gruppen man som mediakrigare bör lägga tid och energi på.
Citera
2018-03-18, 19:55
Medlem
Citat:
Nu har du selektivt minne, Olof Palme var ilsken på massor av saker, alla som betydde något var ilskna. Skjutjärnsjournalisterna var skitilskna. Jag kan inte se att du har rätt. Du för färgad av dina erfarenheter av TV4, Folkpartiet och Agenda.

Bra exempel. Palme är ett utmärkt exempel på skillnaden mellan indignation och ilska. När han pratade om Vietnam-kriget visade han indignation på ett väldigt effektivt sätt. Detta till skillnad från en långhårig, skrikande, ung student.
Citera
2018-03-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Där har du också fel. Töntar som måste ha etablissemangets godkännande för att tänka en tanke är den minst viktiga målgruppen. De kommer aldrig ta några egna initiativ och förändra något för egen maskin. De är massmänniskor som passivt skulle följa direktiven inom vilket system som helst. Det är den sista gruppen man som mediakrigare bör lägga tid och energi på.

Att tänka en tanke och att uttrycka den, utanför anonymt internet, är olika saker. I ett PK-samhälle så behöver många en grund att stå på för att ta steget ut. En sådan grund tillhandahåller Kvartal... i någon mån i varje fall. Vad jag menar med att det är en viktigare målgrupp är att det målgruppen är relativt inflytelserika personer, etablerade personer. Detta är inte samma målgrupp som en (förtids-)pensionerad "näthatare".

(Jag har rätt om allt)
Citera
2018-03-18, 20:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Det är mycket riktigt en generationsfråga vilka som är "viktigast" som målgrupp. Jag är nu i den åldern där jag när jag förstår hur saker ligger till är för gammal för att vara i "rätt målgrupp" för att stå i frontledet i Finspång.

Precis på samma sätt så är etablissemanget oförstående gamla stofiler när det gäller dom viktiga generationsgrupperna som kommer att driva nationalismen och rädda Sverige som nationalstat. Precis på samma sätt som när etablissemanget försökte stoppa Napster, Pirate Bay och sökresultatscensur på Google och trippelparenteser så kommer dom viktiga ungdomsgenerationerna inte att gå att stoppa.

Det är bara fantasier att det går att stoppa med Kvartal som är samma folk som stod på etablisemangets sida när det gäller Pirate Bay. Etablisemanget har redan förlorat. Nu är det bara förstörelsestrid under reträtt som Bonnier och resten av etablisemanget ägnar sig åt.

Det här tramset att målgruppen "etaberade personer" är "finare" än "arg ung bonde" är en felanalys. Det är "etablerade personer" som kommer att driva nationalismen, men det som är skillnaden är vilka generationer som kommer att stå i frontlinjen. "Etablerad" är givet, däremot kommer 25-40 åringar stå i frontledet, inte 60-70 åringar. Skillnaden kommer att vara ålder dock, inte social status.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-03-18 kl. 20:07.
Citera
2018-03-18, 20:06
Medlem
Citat:
Bra exempel. Palme är ett utmärkt exempel på skillnaden mellan indignation och ilska. När han pratade om Vietnam-kriget visade han indignation på ett väldigt effektivt sätt. Detta till skillnad från en långhårig, skrikande, ung student.
Nu sysslar du med hårklyverier. Indignation, som i förorättad? LoL
Citera
2018-03-19, 02:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Alltså kanske inte imponerad hittills, men jag tror ändå att Kvartal har potential att flytta debatten till att vara mer mångkulturkritisk. ”Bonnier-gate” borde förstås ha varit med i dag, men både då det gäller ämne och ton så behöver Kvartal fortfarande skapa bredd i bland de opinionsbildare som kan tänkas ta plats i deras produktioner. De har ju inget för att skrämma bort tänkbara röster. Även om jag är förbannat otålig på att få ta del av klartext har jag förståelse för om det är lite startsträcka.

Jag har alltså fortfarande föhoppningar om att Kvartal kan bli en betydande spelare, men antagligen ingen V2:a.

Bonnier-gate? Vad har jag missat?

Själv har jag skickat in ett bidrag till Kvartal som en uppmuntran att jobba vidare.
Tycker det är intressant att lyssna på hur vänstermupparna resonerar.
Citera
2018-03-19, 03:01
Medlem
frasselitos avatar
Alternativ media och Lars Bern bjuder på maktanalys och för resonemang om orsaker till massinvandringen och medias roll i det hela:
https://youtu.be/YW8BmkSJ06Y
Senast redigerad av frasselito 2018-03-19 kl. 03:24.
Citera
2018-03-19, 09:12
Medlem
Ett steg närmare ett mediakrig om mångkulturen

Patrik Engellau på Det Goda Samhället problematiserar mångkulturen genom att vända på kuttingen.
I ett fiktivt synopsis till ett filmmanus kastar han om rollerna för att illustrera de inneboende inkonsekvenserna i mångkulturen i sig.

Faktiskt värt att läsa i sin helhet. Tar bara några minuter.

https://detgodasamhallet.com/2018/03...comment-117308

Alternativmedia går som vanligt i täten. I love the smell of mediakrig.....
Citera
2018-03-19, 09:30
Medlem
/---/För att människor ska kunna se förändringar som möjligheter och inte som hot måste det finnas trygghet i förändringen, ett samhälle som hänger ihop och har framtidstro. Att motverka förändring, vare sig det handlar om automatisering, frihandel eller människors rörlighet är varken effektivt eller önskvärt. De viktigaste trygghetssystemen är kunskap och kompetensutveckling och att skapa jobb som tar tillvara på den nya tekniken."

Ann-Therése Enarsson
VD Futurion
Carl Melin
Forskningsledare Futurion och rapportförfattare

Slutet på ett inlägg i Expressen idag mot populismen, SD, Trump, Brexit, valet i Italien.
Början och resten av inlägget är av samma värde, dvs noll. Inte med ett ord förklarar debattörerna hur det citerade styckets samhällsförändringar skall kunna förverkligas i dagens Sverige.
Verkligheten talar ju ett annat språk och går i motsatt riktning, vilket "populisterna" påpekar och vill förändra.

Ännu en djupsinnig samhällsförbättrare, Lars Lindström, förgyller Expressens kvalitet idag med en lysande krönika om varför Sverige måste tillåta böneutrop.
Citera
2018-03-19, 10:25
Moderator
Siegfrids avatar
De senaste turerna kring Hanif Bali diskuteras lämpligen i de därför avsedda trådarna.
OT raderat.
/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in