Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Nu har du selektivt minne, Olof Palme var ilsken på massor av saker, alla som betydde något var ilskna. Skjutjärnsjournalisterna var skitilskna. Jag kan inte se att du har rätt. Du för färgad av dina erfarenheter av TV4, Folkpartiet och Agenda.
Det är mycket riktigt en generationsfråga vilka som är "viktigast" som målgrupp. Jag är nu i den åldern där jag när jag förstår hur saker ligger till är för gammal för att vara i "rätt målgrupp" för att stå i frontledet i Finspång.
Precis på samma sätt så är etablissemanget oförstående gamla stofiler när det gäller dom viktiga generationsgrupperna som kommer att driva nationalismen och rädda Sverige som nationalstat. Precis på samma sätt som när etablissemanget försökte stoppa Napster, Pirate Bay och sökresultatscensur på Google och trippelparenteser så kommer dom viktiga ungdomsgenerationerna inte att gå att stoppa.
Det är bara fantasier att det går att stoppa med Kvartal som är samma folk som stod på etablisemangets sida när det gäller Pirate Bay. Etablisemanget har redan förlorat. Nu är det bara förstörelsestrid under reträtt som Bonnier och resten av etablisemanget ägnar sig åt.
Det här tramset att målgruppen "etaberade personer" är "finare" än "arg ung bonde" är en felanalys. Det är "etablerade personer" som kommer att driva nationalismen, men det som är skillnaden är vilka generationer som kommer att stå i frontlinjen. "Etablerad" är givet, däremot kommer 25-40 åringar stå i frontledet, inte 60-70 åringar. Skillnaden kommer att vara ålder dock, inte social status.