2018-09-20, 07:14
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Malcom Kyeyune skapar dålig stämning igen genom att peka ut ett nytt tabuområde.

https://kvartal.se/artiklar/ran-mot-barn/

Aj, aj,aj. Den var jobbig för multikultifreaksen. Och för sk anständigt etablissemang.

Ja, lika för alla sade väl Tuffe Uffe. I takt med att samhället gradvis förändras och urartar på område efter område, upplevs en sådan slogan alltmer som ett hot snarare än ett löfte.

Så, infrastrukturen är ännu en liten detalj som invandringsfanatikerna hade glömt bort när man öppnade Sverige på vid gavel. Jobbigt med sådana påträngande inslag i den febervåta drömmen om Sverige som världen i miniatyr.

Det är fascinerande hur samhället tagit till sig teorier om hållbara städer i en tid då man samtidigt driver för att göra samhället mer ojämlikt och ohållbart.

Sverige 2018 ger ett förvirrat intryck, det är som en ekvation som inte går ihop.
Citera
2018-09-20, 10:08
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
I Sverige har vi, tragiskt och vackert nog, alltid byggt för att alla ska kunna dela lika. Lika på framsteg. Lika på den växande kakan. Lika på sociala ingenjörskonstens alla frukter. Nu kommer vi i stället, nästan oavsett hur mycket vi har på bankkontot, att dela lika på kriminalitet, splittring, institutionell dysfunktion och växande laglöshet.
https://kvartal.se/artiklar/ran-mot-barn/

Det är alltså hit Malcoms marxistiska klassanalys tagit honom!?
Och nej Malcom hur mycket du än önskar så delas det inte lika, det delas inte lika av någonting, har aldrig gjort och kommer heller aldrig göras. Villakvarteren i Djursholm är här inget undantag heller. Naivt värre.
Att Malcom snyftande med teatralisk tår i ögonvrån önskar fler trottoarfria förorter, blir bara patetiskt....

Att Malcom inte tror samhällsställning och storlek på plånboken har inflytande över knivrånarnas utbredning säger ju en del om Malcom själv...

Då återstår det väl bara en sak Malcom? Men varför hålla igen?
Det är klart som korvspad för alla och envar vad lösningen är, så även för Malcom.
Migration med omvänd polaritet.
Ska det vara så jävla svårt att säga det uppenbara självklara?

__
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-09-20 kl. 10:11.
Citera
2018-09-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Det är alltså hit Malcoms marxistiska klassanalys tagit honom!?
Och nej Malcom hur mycket du än önskar så delas det inte lika, det delas inte lika av någonting, har aldrig gjort och kommer heller aldrig göras. Villakvarteren i Djursholm är här inget undantag heller. Naivt värre.
Att Malcom snyftande med teatralisk tår i ögonvrån önskar fler trottoarfria förorter, blir bara patetiskt....

Att Malcom inte tror samhällsställning och storlek på plånboken har inflytande över knivrånarnas utbredning säger ju en del om Malcom själv...

Det är klart som korvspad för alla och envar vad lösningen är, så även för Malcom.
__

Här känner jag faktiskt att jag vill dra en lans för Malcolm som är en i mitt tycke klarsynt iakttagare av Sverige.

Malcolm konstaterar klart och kallsint att Sverige inte är byggt för säkerhet för den vita befolkningen och segregation. Något som den svenska medel- och överklassen nog stilla hoppas på. Hans artikel bör läsas samman med en artikel som han postade på sin blogg före Jul förra året där han mer i detalj gick igenom förutsättningarna för en framgångsrik stadsplanering för segregation och säkerhet.

Han har rätt i att stora delar av Sveriges bostadsområden faktiskt är planerade för att alla människor i vart fall ska ha lika tillgång till access till områdena. Det var nog en del av folkhemmet.

Men som en vän till mig som arbetat med stadsplanering påpekade för mig när han läst Malcolms blogginlägg så är många av de finaste områdena runt om i Stockholmstrakten faktiskt naturliga gated communities eller ganska lätt kan kontrolleras. Lidingö kommun har en bro, Djursholm har bara tre till fyra infartsvägar, Saltsjöbaden har bara en huvudväg in till området etc. Områdena är så vita att några bruschor som kommer in på en promenad sticker ut som svarta på ett klanmöte.

Drömmen om de skyddade rikemansreservaten lever nog kvar hos de välbeställda. Malcolm ser det som sin uppgift att sticka hål på den drömmen. Det som däremot gör mig förbannad är att det bara är han som kan skriva något så självklart, medan Huitfeldt mumlar om skolor etc. när hans son blir rånad mitt på ljusan dag.
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-20 kl. 10:46.
Citera
2018-09-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Här känner jag faktiskt att jag vill dra en lans för Malcolm som är en i mitt tycke klarsynt iakttagare av Sverige.

Malcolm konstaterar klart och kallsint att Sverige inte är byggt för säkerhet för den vita befolkningen och segregation. Något som den svenska medel- och överklassen nog stilla hoppas på. Hans artikel bör läsas samman med en artikel som han postade på sin blogg före Jul förra året där han mer i detalj gick igenom förutsättningarna för en framgångsrik stadsplanering för segregation och säkerhet.

Han har rätt i att stora delar av Sveriges bostadsområden faktiskt är planerade för att alla människor i vart fall ska ha lika tillgång till access till områdena. Det var nog en del av folkhemmet.

Men som en vän till mig som arbetat med stadsplanering påpekade för mig när han läst Malcolms blogginlägg så är många av de finaste områdena runt om i Stockholmstrakten faktiskt naturliga gated communities eller ganska lätt kan kontrolleras. Lidingö kommun har en bro, Djursholm har bara tre till fyra infartsvägar, Saltsjöbaden har bara en huvudväg in till området etc. Områdena är så vita att några bruschor som kommer in på en promenad sticker ut som svarta på ett klanmöte.

Drömmen om de skyddade rikemansreservaten lever nog kvar hos de välbeställda. Malcolm ser det som sin uppgift att sticka hål på den drömmen. Det som däremot gör mig förbannad är att det bara är han som kan skriva något så självklart, medan Huitfeldt mumlar om skolor etc. när hans son blir rånad mitt på ljusan dag.

Malcom är en av de klarast lysande stjärnorna på den mångkulturella himlen och en av de få som vågar förutspå den tragiska samhällsutveckling som väntar oss.

För en tid sedan förutspådde han hur invandraghetton så småningom kommer dräneras på i stort sett all form av lokala entreprenörer varvid invandrarna kommer att bli helt bilberoende för sina basala inköp. Som av en händelse läser jag nu hur McDonalds kommer att slå igen restaurangen i ghettot Angered efter 30 års trogen tjänst. Varför undrar den vetgirige.

Citat:
Går restaurangen inte tillräckligt bra?

– Den går bra, men när man tittar på hur mycket som måste investeras är det svårt att få den kalkylen att gå ihop. Att inte utvecklas går inte i en konsumentnära bransch.

Satsar på nytt koncept

De investeringar Henrik Nerell pratar om handlar om att modernisera McDonalds-restaurangerna, vilket i huvudsak handlar om tre faktorer.

• Digitala skärmar där kunden själv har möjlighet att genomföra sin beställning.

• Mat som tillagas på beställning, vilket möjliggör en större och mer varierad meny.

• Servering vid borden.

Känns ju inte riktigt som en kompatibel och innovativ satsning i ett alldeles särdeles socioekonomiskt utsatt område. Mångkulturen fungerar inte ens för McDonalds tydligen.

Tillägg. Länkningen till artikeln i GP funkade ej.
Citera
2018-09-20, 14:06
Medlem
Det här valet har nog blivit ett uppvaknande för många runt Alliansen och Timbro-högern. De hade förberett sig på att håna sossarnas patetiska 22 procent i riksdagsvalet. Istället blev det 28 procent.

Hur är det möjligt att den, objektivt sett, minst kompetenta regering vi någonsin haft, en regering som administrerat en accelererande samhällskollaps, klarar sig relativt bättre än det största oppositionspartiet. Svaret är välkänt för alla som hållit sig vakna de senaste decennierna men en uppenbarelse för liberalerna.
Citat:
Hur kan Socialdemokraterna tappa så stort bland arbetarväljarna och ändå stå så relativt starka i landet som helhet? En ledtråd fick vi på valkvällen när Sveriges Television redovisade resultatet i ett av Stockholms utanförskapsområden, Rinkeby. Där fick Socialdemokraterna 76,9 procent av rösterna och Vänsterpartiet 11,8 enligt den preliminära rösträkningen på valkvällen. Likadant ser det ut i så gott som samtliga invandrartäta utanförskapsområden. I Herrgården i stadsdelen Rosengård i Malmö fick Socialdemokraterna och Vänsterpartiet tillsammans 89,7 procent av rösterna.
Citat:
Inför valet 2014 presenterade Statistiska Centralbyrån siffror som visade att endast 29 procent av befolkningen med utländsk härkomst sympatiserade med de borgerliga partierna, jämfört med 65 procent för vänsterblocket. Socialdemokraterna ensamma samlade 50 procent av väljarna med utländsk härkomst. Sedan förra riksdagsvalet har den svenska befolkningsökningen fortsatt och det är alltjämt gruppen människor med utländsk härkomst som växer. Valresultaten i invandrartäta utanförskapsområden ger en fingervisning om hur den demografiska utvecklingen kommer att påverka framtidens valresultat.
Med andra ord närmar vi oss en punkt där S inte går att rösta bort i val. Där de alltid samlar 65 procent av invandrarrösten. Så länge de bara har bidragskranen på så kan de göra vad de vill. Lägga ner försvaret, förbjuda friskolor, avveckla kärnkraften, införa konfiskatoriska skatter, o.s.v. Deras väljare kommer inte att bry sig.

En annan fråga är vilket parti som utgör den naturliga motpolen i ett samhälle med den demografin.

https://timbro.se/smedjan/socialdemografin/
Citera
2018-09-20, 14:23
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

__
Ja, återigen...så länge alla pensionärer, Britta, Agneta och allt vad de heter tror att våldtäkterna och personrånen beror på att Nisse, Victor och Isak har blivit dåligt uppfostrade så är det omöjligt att säga det självklara, åtminstone om man vill ha en fortsatt möjlighet att delta i debatten.

Så länge Bengt, Hasse och Sven-Erik tror att skottlossningarna utförs av arbetslösa arbetargrabbar som svikits av samhället så är det omöjligt att säga det självklara.

Så länge gemene man tror att vårdköerna och bostadsbristen beror på skattesänkningar och att vi blir äldre så är det omöjligt att säga det självklara.

Tyvärr är det så att allmänheten fortfarande har de föreställningarna som jag beskrev.
Den allmänna uppfattningen bland svenskarna är som Gertrud skrev att det största hotet mot tryggheten och välfärden är nazister och rasister.
Citera
2018-09-20, 14:29
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Karln är en idiot som skrivit ett beställningsverk. Rekommenderar verkligen den eleganta avrättning som serveras i dagens SvD. Den som anmäler boken konstaterar sammanfattningsvis att han tagit sig vatten över huvudet, inte kan ta till sig källorna och är inkompetent - fast på ett elegant vis.

https://www.svd.se/arnstads-bok-hade...-ut-i-tyskland

Skulle jag försöka mig på att sammanfatta demokratins fundamenta så är tanke, åsikts- och yttrandefriheten den bas som bygger upp demokratin. Utan yttrandefriheten så är övriga demokratiska rättigheter värdelösa. Den är den första och viktigaste rätten. Utan den intet.

Varje fri mans rätt att yttra sig vid tinget som var ett fundament för Sverige.

Den som är intresserad kan med fördel f.ö. studera Singapores grundare Lee Kuan Yew. Han var medveten om att yttrandefriheten var en fara i multietniska stater och var noga med att kontrollera den i samhällsharmonins intresse. Det är dit Sverige måste gå om det multikulturella experimentet drivs vidare. Då blir det till att inskränka varje fri mans rätt att yttra sig vid tinget i harmonins intresse.
Skulle du kunna citera recensionen? Den ligger bakom en betalvägg.
Citera
2018-09-20, 14:37
Medlem
Holdingbreaths avatar
Nuförtiden ser man motstånd till den mångkulturell utopiska fantasier i en del av MSM. Faran att den splittrat samhället kan konkurrerar bort etniska svenska genetiskt och politiskt erkänns av en del av debattör, trots att språket inte lika rakt som Mattias Karlssons uttalande om krig.

MSM är inte längre lönsamt efter digitalisering. Bonniers har dumpat TV4 på skattebetalarnas bekostnad. ETC betraktas som en skattefusk och bidrags bedrägeri. Mitt i lokal tidningar har inte råd för journalister.

Jag tror inte att Nyheter idag eller Angry Foreigner på YouTube tjänar stora pengar men det finns efterfrågan för deras journalistik. Kan Bonniers och Schibsted profilera en mer nationalistisk redaktionella innehåll för att konkurrerar med bland annat Flashback? Blir det för motbjudande för ägaren?
Citera
2018-09-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Skulle du kunna citera recensionen? Den ligger bakom en betalvägg.

Tyvärr inte. Mina gratis inloggningar verkar ha tagit slut.
Citera
2018-09-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Nuförtiden ser man motstånd till den mångkulturell utopiska fantasier i en del av MSM. Faran att den splittrat samhället kan konkurrerar bort etniska svenska genetiskt och politiskt erkänns av en del av debattör, trots att språket inte lika rakt som Mattias Karlssons uttalande om krig.

MSM är inte längre lönsamt efter digitalisering. Bonniers har dumpat TV4 på skattebetalarnas bekostnad. ETC betraktas som en skattefusk och bidrags bedrägeri. Mitt i lokal tidningar har inte råd för journalister.

Jag tror inte att Nyheter idag eller Angry Foreigner på YouTube tjänar stora pengar men det finns efterfrågan för deras journalistik. Kan Bonniers och Schibsted profilera en mer nationalistisk redaktionella innehåll för att konkurrerar med bland annat Flashback? Blir det för motbjudande för ägaren?

Mitt svar på denna fråga är att vill de nationella ha en neutral eller positiv presentation i media så måste de starta något själva. Ett nytt mediahus skulle behövas.

Bonniers kommer inte att göra det enligt min uppfattning. De är inte i tidningsbranschen för att tjäna pengar på neutral nyhetsrapportering längre.
Citera
2018-09-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det här valet har nog blivit ett uppvaknande för många runt Alliansen och Timbro-högern. De hade förberett sig på att håna sossarnas patetiska 22 procent i riksdagsvalet. Istället blev det 28 procent.

Hur är det möjligt att den, objektivt sett, minst kompetenta regering vi någonsin haft, en regering som administrerat en accelererande samhällskollaps, klarar sig relativt bättre än det största oppositionspartiet. Svaret är välkänt för alla som hållit sig vakna de senaste decennierna men en uppenbarelse för liberalerna.

Med andra ord närmar vi oss en punkt där S inte går att rösta bort i val. Där de alltid samlar 65 procent av invandrarrösten. Så länge de bara har bidragskranen på så kan de göra vad de vill. Lägga ner försvaret, förbjuda friskolor, avveckla kärnkraften, införa konfiskatoriska skatter, o.s.v. Deras väljare kommer inte att bry sig.

En annan fråga är vilket parti som utgör den naturliga motpolen i ett samhälle med den demografin.

https://timbro.se/smedjan/socialdemografin/

Min tro är att Centerpartiet med Annie Lööf arbetar för att försöka göra en inbrytning bland de etniska diaspororna. Det kommer hon att söka göra genom att söka skapa ett gigantisk bostadsbyggnadsprogram som svensken ska finansiera och garantera.

Jag tror att hon kanske kan komma att vinna andelar av diasporornas röster. Men hon kommer inte att uppnå några avgörande resultat. Mitt råd till borgerligheten är att snarast ge upp de försöken. Brännmärka Socialdemokraterna genom att negativt stigmatisera dem som bidragstagarpartiet. Förhindra valskolor på allmän bekostnad. Förbjuda anhöriginvandring mm. De kommer annars inte att ha en chans i långa loppet.

Socialdemokratin måste blöda ut de sista svenska arbetarrösterna upprepar jag.
Citera
2018-09-20, 15:21
Citat:
Min tro är att Centerpartiet med Annie Lööf arbetar för att försöka göra en inbrytning bland de etniska diaspororna. Det kommer hon att söka göra genom att söka skapa ett gigantisk bostadsbyggnadsprogram som svensken ska finansiera och garantera.

Jag tror att hon kanske kan komma att vinna andelar av diasporornas röster. Men hon kommer inte att uppnå några avgörande resultat. Mitt råd till borgerligheten är att snarast ge upp de försöken. Brännmärka Socialdemokraterna genom att negativt stigmatisera dem som bidragstagarpartiet. Förhindra valskolor på allmän bekostnad. Förbjuda anhöriginvandring mm. De kommer annars inte att ha en chans i långa loppet.

Socialdemokratin måste blöda ut de sista svenska arbetarrösterna upprepar jag.
Borgerligheten måste ta tillvara den chans som erbjuds av det nya traditionaliatiska partiet Sverigedemokraterna. Gör man det har man säkrat regeringsmakten för åtskilliga val framöver. När man förenar sig med vänstern i angrepp mot Sverigedemokraterna så biter man den hand som kunnat föda en. Sossarna har alltid varit smartare än så, dags för borgerligheten att bli lika streetsmarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in