Citat:
Helt befriat från konsekvenstänkande, förstår hon ens avlägset vad som skulle hända med hennes egen ideologi? Att den helt skulle raderas ut från den politiska kartan. Jag svarar utan att (någonsin) ha läst ETC. Jag kom hem ikväll "lagom" till SVT Rapport och råkade då se en Fi-representant, som jag nu förstår är den pretenderande partiledaren; Gita Nabavi. När jag såg denna naiva kvinna i ögonvrån tänkte jag automatiskt 'Men stackars naiva lilla flicka'. Nu när jag tittar på det i repris ser jag att det är en 35-årig kvinna med en flickas förstånd/förståelse. Det relativt intressanta i sammanhanget är SVT-reporterns jobb, till förväxling lik journalistik:
SVT-reportern är Pontus Mattsson. Fi-pretendenten är Gita Nabavi. Med början ca 18 min 30 s in i Rapport:
SVT-reportern är Pontus Mattsson. Fi-pretendenten är Gita Nabavi. Med början ca 18 min 30 s in i Rapport:
Citat:
- Men ska ingen utvisas?
- Helst skulle jag se att vi har helt öppna gränser. Eh, att vi... att ingen ska utvisas. Men det är ju asså, vi jobbar ju åt det hållet. Eh...
- Men brottslingar, mördare, Akilov?
- Ja men i sånt fall så kanske vi skulle utvisa alla som begår brott och alla som mördar och alla som... Hur... vart skulle dom hamna nånstans? Asså det här ju bara för att dom människorna inte är födda här så betyder ju inte det att dom inte är vårat ansvar.
- Helst skulle jag se att vi har helt öppna gränser. Eh, att vi... att ingen ska utvisas. Men det är ju asså, vi jobbar ju åt det hållet. Eh...
- Men brottslingar, mördare, Akilov?
- Ja men i sånt fall så kanske vi skulle utvisa alla som begår brott och alla som mördar och alla som... Hur... vart skulle dom hamna nånstans? Asså det här ju bara för att dom människorna inte är födda här så betyder ju inte det att dom inte är vårat ansvar.
Men det är helt i linje med vilken ideologisk folkpartist/L eller stora delar av 7k:s förvirrade ideologiska tänkande. Som kan exemplifieras den folkpartistiske Reinfeldt föregångaren Christer Hallerby, statssekreterare till B Friggebo, 1994:
"Vi svenskar kan inte hävda en exklusiv rätt till ett så relativt glesbefolkat land."
Det var iofs då det fortfarande gick att hänvisa till att det fanns ur svenskar.