2017-10-16, 21:28
Moderator
Tinuviels avatar
Virtanen/Wallin diskuteras i en rad trådar och är OT. Vill man diskutera den mediala hanteringen kan man fortsätta här:
(FB) Fredrik Virtanens rape-gate och den akuta bristen på journalistik

// mod
Citera
2017-10-16, 21:29
Medlem
Citat:
I oskyldigt förrädiska ordalag draperar Susanna Birgersson sitt ställningstagande för det Muslimska Brödraskapet i en nyligen publicerad ledarartikel i tabloiden Expressen till att det bara handlar om en kvinnas fria val att få bära slöja eller niqab. Alla som är insatta i religionen islam vet förstås att slöja/niqab/burka handlar om en politisk markering mot den liberala demokratin - och att den kvinna som draperar sin kropp i slöja eller niqab istället väljer att ta ställning för kvinnoförtryck, sharia och homofobi. Iklädd en slöja eller niqab är den muslimska kvinnan en politisk soldat - inte en livsstilsdemokrat.

Njaeee, jag vet inte om jag håller med här. Jag läste inlägget tidigare (igår?) som ett "vettigt" inlägg. Hade jag skrivit om det i tråden hade jag nog haft analysen snarare från en positiv än en negativ infallsvinkel. Hucklekvinnor som tydligt markerar att de vill stå utanför det svenska samhället ska inte ha någon ekonomisk sponsring från svenska skattebetalare? Jag har inga problem med den grundsynen. Ingen alls faktiskt. Att jag inte vill ha dem här överhuvudtaget är en helt annan fråga.
Citera
2017-10-16, 21:38
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Njaeee, jag vet inte om jag håller med här. Jag läste inlägget tidigare (igår?) som ett "vettigt" inlägg. Hade jag skrivit om det i tråden hade jag nog haft analysen snarare från en positiv än en negativ infallsvinkel. Hucklekvinnor som tydligt markerar att de vill stå utanför det svenska samhället ska inte ha någon ekonomisk sponsring från svenska skattebetalare? Jag har inga problem med den grundsynen. Ingen alls faktiskt. Att jag inte vill ha dem här överhuvudtaget är en helt annan fråga.

En kvinna som ikläder sig slöja eller niqab gör en politisk handling och ställer sig därmed bakom islam och sharia. Hur vill du att vi andra ska veta om kvinnan ifråga bara är livsstilsdemokrat på fritiden eller om det är en politisk stridsmundering?

Grejen är den att islam är inte ett smörgåsbord. Man kan inte ta på sig niqaben och avstå från kvinnoförtryck eller homofobi. Det kanske Susanna Birgersson borde ha problematiserat när hon relativiserade den muslimska kvinnans handlingar.
Citera
2017-10-16, 22:21
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Detta skrivs av Wolodarski på ledarplats i DN idag. Jo det är sant.

Givetvis som kritik mot ... tada... Margot Wallström. Ja ni vet hon som är så illa ansedd i Israel.

Journalister av denna kaliber fungerar som torpeder. Den största makten ligger i förmågan att karaktärsmörda enskilda.
Citera
2017-10-16, 23:46
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Problemet med Birgerssons inlägg är att hon menar att "sponsring av svenska skattebetalare" är huvudinvändningen mot burka och niqab. Därmed relativiserar hon det i Sverige totalt kulturfrämmande och kvinnoförtryckande elementet i burk- och niqabklädseln som jag själv anser är huvudinvändningen. Vad Birgersson säger är ju att det är ok med rika/försörjda burkor. Birgerssons argumentation tar fokus från huvudproblemet och erbjuder en förment enkel lösning "Jamen om de bara försörjer sig själva så...". Nej, burkor och niqabs är inget tillskott som vi behöver är svaret.
Citera
2017-10-17, 00:02
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
De globalistiska godhetsorganisationerna kör på som om det inte fanns någon morgondag. Denna gång Läkare utan gränser men det hade kunnat vara precis vilken som helst av dem. Tydligen har Läkare utan gränser problem med att aktivistbåtar inte längre kan hämta upp "flyktingar som flyr för sina liv och befinner sig i katastrofal sjönöd med risk för omedelbar död" så snart de befinner sig mer än 50 meter från Libyens territorialgräns (eller hur nära de nu brukade vara att plocka upp folk i "sjönöd")

Citat:
Dessa människor behöver säkra och lagliga vägar. I brist på detta måste människor som räddas till havs få komma till en säker hamn, inte föras tillbaka till mardrömmen i Libyen.
De som försöker ta sig från Libyen är inte bara siffror eller statistik. De är människor som du och jag, som upplevt fruktansvärda saker. Vi har lyssnat till deras öden, gett dem det stöd vi kan. Vi har vårdat deras skador från grovt våld och övergrepp. Vi gör inte skillnad på vilka de är eller var de kommer ifrån – de är människor som inte förtjänar att plågas i godtycklig fångenskap.
Vi ser det som vår skyldighet att förmedla deras livsöden, så att ingen kan säga att de inte visste. Hur många fler berättelser behöver Sveriges regering höra för att sluta blunda för helvetet i Libyen?

Det som stör Läkare utan gränser är alltså följande.

Citat:
EU:s nya strategi för Libyen har gett ökat ansvar och ekonomiskt stöd till den libyska kustbevakningen för att stoppa båtar till havs.

Varje dag stoppas jag (de försöker i alla fall) av diverse godhetsorganisationer när jag är på väg till eller från lunch med begäran om att jag ska skänka mina redan hårt beskattade pengar för att "göra nytta för de utsatta". Deras lösning är, varje gång, att jag först ska donera pengar via skattesedeln som en följd av deras iver att ta hit hela världen, och dessutom ska jag donera ur egen plånbok så att de kan hjälpa dem som "verkligen" behöver hjälp. Varje gång jag ser en påträngande godhetspilt som önskar mig en "trevlig dag" när jag bryskt förklarar att jag inte kommer att medverka tänker jag på texter likt dessa. Texter som går rakt emot det huvudbudskap de låtsas propagera för. Undrar just vad de skulle svara om jag förklarade att jag var Moderat (f.d i verkliga livet förstås) samt att jag följde min nyligen skapade partipiska om ett fungerande kvotsystem där "ingen" behöver dö på Medelhavet samt att jag av det skälet vägrade skänka pengar då det går emot partilinjen?

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...tsatter-blunda

Har inte klickat på länken till Aftonbladet, så jag kan bara citera det du skrivit och det du citerat. Ikväll orkar jag inte läsa Aftonbladet.

I det citerade är en av de mer intressanta sakerna det som Läkare utan gränser, Lug, anför till stöd för sitt krav på att det luddigt inkluderande vi:et har en skyldighet att låta båtfararna komma till bland annat Sverige. Dels påstår man att det är folk som mig och dig, dels hänvisar man till båtfararnas fruktansvärda upplevelser.

Angående det första argumentet för båtfararnas rätt att komma till bland annat Sverige - båtfararna är folk som du och jag - så är det en självklarhet. Både du och jag fattar att det är människor det handlar om. Det fattar vi utan att Lug påpekar det för oss, för inte behöver man vara läkare för att kunna skilja folk från fä och döda ting. Vidare är detta faktum, att båtfararna är människor som du och jag, inget argument alls i en diskussion som avhandlar rätten till invandring, vare sig hit eller dit eller här eller där. Frågan om båtfararnas natur är alltså inte en tvistig fråga. Det är inte heller nåt som har att göra med deras rätt eller icke-rätt att bosätta sig i, bara för att ta ett exempel, Sverige.

Angående det andra som Lug hänvisar till, så är svåra upplevelser i sig inget skäl för att låta någon endaste bosätta sig i Sverige. Nu känner jag så klart inte till de omständigheter som föranlett dessa mestadels afrikaner/araber/muslimer att lämna sina hem för att ta sig till Europa, men de fruktansvärda upplevelser som Lug hänvisar till har sannolikt inte något att göra med politisk/religiös/etnisk/sexdriftsbaserad förföljelse att göra. Lug hänvisar vad jag förstår uteslutande till att situationen för den som oanmäld dyker upp i Libyen kan bli lite vansklig. Detta, att ha en strapatsrik resa som tyngst vägande skäl för fri invandring för båtfarare från Libyen, är ett grepp som enligt min uppfattning börjat dyka upp här och där - själv hörde jag argumentet för första gången i en diskussion jag själv deltog i för några år sedan, i ett helt annat land, i en mycket större stad än Stockholm. Lug hänvisar alltså inte till att berörda båtfarare skulle ha behövt fly sina hemländer. Istället hänvisar Lug till att resan till Europa har varit fylld av faror - man hänvisar till att resan varit strapatsrik. Frågan här är så klart inte om det är synd om, eller inte synd om, båtfararna. Till och med jag kan tycka synd om dem. Nej, frågan är istället om frivilligt strapatsrikt migrerande till Europa, överhuvudtaget medför någon skyldighet för dig och mig att låta båtfarana bosätta sig hos oss? Konstituerar en strapatsrik resa som företagits på vinst och förlust någon skyldighet alls för dig och mig, eller för den svenska staten för den delen? Svaret är vad jag kan förstå ett klart och tydligt nej i alla delar, beaktar man gällande rätt ur alla möjliga och omöjliga synvinklar.

Lug tar i sin slutkläm, i vart fall i slutklämmen av det du citerat, till argumentet om just skyldighet. Man ser det som en skyldighet att hjälpa båtfararna att ta sig ända fram till Europa. Naturligtvis är det så att Lug anser sig själva ha en sådan skyldighet och det är givetvis helt ok att man anser det, men de kunde väl låta bli att inkludera dig och mig i denna skyldighet, kan jag tycka. Det kan ju näppelig anses följa automatiskt på den omständighet att Lug anser sig ha skyldigheter, att också du och jag och svenska staten har dessa skyldigheter.

För att göra en lång historia i vart fall lite kortare, så håller jag med om att Lug:s inlägg i debatten bara är en variant på gammalt trist yrkestiggeri. Och som allt tiggeri bygger det egentligen bara på känslor och en riktigt, riktigt stor dos tomhet vad gäller för den specifika situationen relevanta argument. Och det är så tröttsamt och det är därför jag inte klickat på länken till Aftonbladet, den omständigheten har alltså inte med någons vandel att göra.

En grej med Lug:s debatttext är att den faktiskt innehåller argumentation som går att skilja ut från tyckande. Nästan i alla fall. Man presenterar faktiskt argument, låt vara att de argument man framför inte har nåt som helst att göra med gällande lagstiftning i något land alls som har reglerad invandring; argumenten saknar relevans eftersom ingenstans är det ett skäl att få uppehållsrätt bara för att man uppfyller kraven på att vara a) människa och/eller att man haft b) en farofylld resa. Detta att man faktiskt argumenterar, inte enbart tycker och anklagar vilket man självklart också gör, är något som skiljer Lug:s text från en massa annat opinionmaterial som har aknytning till invandrings- och mångkulturfrågor, tycker jag. Jag kunde faktiskt hänga med i Lug:s resonemang vilket ofta inte är fallet vid läsning av opinionstexter i svenska tidningar.

I övrigt hoppas jag att du lagt märke till att jag verkligen vinnlagt mig om att inkludera dig i min kommentar.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-10-17 kl. 00:09. Anledning: rättstavning
Citera
2017-10-17, 03:59
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Journalister av denna kaliber fungerar som torpeder. Den största makten ligger i förmågan att karaktärsmörda enskilda.
Sant!

Glöm inte att nämna att det är de som anlitar torpedena (äger msm) som är de med störst gangstermakt, och att de inte ens behöver karaktärsmörda om de istället kan få människor att försvinna i tystnad och medieskugga.
Citera
2017-10-17, 04:14
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
En kvinna som ikläder sig slöja eller niqab gör en politisk handling och ställer sig därmed bakom islam och sharia. Hur vill du att vi andra ska veta om kvinnan ifråga bara är livsstilsdemokrat på fritiden eller om det är en politisk stridsmundering?

Grejen är den att islam är inte ett smörgåsbord. Man kan inte ta på sig niqaben och avstå från kvinnoförtryck eller homofobi. Det kanske Susanna Birgersson borde ha problematiserat när hon relativiserade den muslimska kvinnans handlingar.
Som att ta på sig hakkors-armbindel och brun skjorta med slips och avstå från att förneka förintelsen?

Detta tar msm aldrig upp som jämförelse, eftersom de vet att då öppnas ögonen på folket angående islam innan det är för sent. Att folk vaknar är det värsta som kan hända de som i lönndom lurar på oss mångkulturen. Och därifrån utgår begreppet "nyhetsvärde"...
Citera
2017-10-17, 04:35
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
I Danmark finns det en kvinna som propagerar öppet för det Muslimska Brödraskapet. Ja, ni läste helt rätt. Kvinnan jag talar om är Susanna Birgersson som har flyttat till Danmark men skriver ledarstick i Bonnierägda tabloiden Expressen. Där skriver hon debattartiklar om hur svensken ska leva i sitt land - som inte längre är hennes.

I oskyldigt förrädiska ordalag draperar Susanna Birgersson sitt ställningstagande för det Muslimska Brödraskapet i en nyligen publicerad ledarartikel i tabloiden Expressen till att det bara handlar om en kvinnas fria val att få bära slöja eller niqab. Alla som är insatta i religionen islam vet förstås att slöja/niqab/burka handlar om en politisk markering mot den liberala demokratin - och att den kvinna som draperar sin kropp i slöja eller niqab istället väljer att ta ställning för kvinnoförtryck, sharia och homofobi. Iklädd en slöja eller niqab är den muslimska kvinnan en politisk soldat - inte en livsstilsdemokrat.

Så här skriver Susanna Birgersson på Expressens ledarsida:

"Min åsikt, däremot, är att det inte ska vara förbjudet att isolera sig, att man faktiskt inte måste vilja ingå i gemenskapen. Man får bli eremit, man får dra sig undan, man får låsa in sig i sin lägenhet och aldrig gå ut. ”Friheten att utvecklas i gemenskap med andra, ett grundläggande behov för varje människa” – som KDU formulerar ett av förbudsargumenten – får inte bli ett tvång. Detta är svårsmält, inte minst för danskarna. Föreställningen om ”sammenhængskraften” är stark: folket är litet och därför är det extra viktigt att hålla ihop samhället i en känsla av gemenskap.
Men stater som förkastar totalitarismen bör akta sig för att kräva total uppslutning kring det gemensamma.
Att man sedan fullt ut måste ta konsekvenserna av sitt val är en helt annan sak. Den som genom sina kläder gör sig omöjlig på arbetsmarknaden ska givetvis inte bli försörjd av det offentliga. Det är självklart.
"

Källa: https://www.expressen.se/ledare/susa...tt-bara-niqab/

I början av året avslöjade sionisten Johan Westerholm på Ledarsidorna att Bonnierägda Dagens Nyheter och Expressen numera propagerar för det Muslimska Brödraskapet - ett beslut som enligt Westerholm måste ha tagits på koncernledningsnivå hos Bonniers.

Så här skriver Johan Westerholm på Ledarsidorna:

"Expressen Kultur publicerade idag en hyllningsartikel till Muslimska Brödraskapets ära författad av medarbetaren Per Wirtén. Då Expressen inte gjort några som helst friskrivningar om ansvaret för artikeln faller innehållet på den ansvarige utgivare Thomas Mattson och skall därmed rimligen tolkas som Expressens officiella linje. Att Muslimska Brödraskapet är nyckeln till fred och försoning i Mellanöstern och att dessa är alltigenom goda människor. Det ser inte bättre ut än att Bonnierkoncernen nu en gång för alla bytt sin traditionellt neutrala eller Israel-vänliga linje och anammat en mer eller mindre uttalat antisemitisk sådan."

Han fortsätter:

"Expressens nya antisemitiska linje är dock logisk. Systertidningen Dagens Nyheter har under Peter Wolodarskis ledarskap dels publicerat grovt antisemitiska karikatyrer, där israeliska soldater klumpas ihop med Ku Klux Klan, men även lågmält antisemitiska artiklar som den senaste av Björn af Kleen.

Bonnierkoncernen byter nu fot då nu bägge dess rikstäckande dagstidningar kommunicerar ett mer eller mindre antisemitiskt, islamistiskt och antidemokratiskt budskap. Hade Expressen ansträngt sig något och skickat ner personal till Libanon, Israel, Egypten, Marocko och Jordanien så hade de förhoppningsvis kommit fram till en annan slutsats. Men nu har de tagit den position de har och känner sig sannolikt bekväma med denna.

Från att ha varit relativt Israelvänliga är de numera såväl mer eller mindre öppet antisemitiska som de öppet förespråkar stöd till ett Brödraskap som inte står för för någon annan politik än ren och skär islamism, att radera främst Israel och därefter alla andra religioner från sin intressesfär. Även personer i Sverige som står Brödraskapet nära, som Rashid Musa, förespråkar med SSU Stockholm som stöd ett separatistiskt samhälle. Även detta bör då tolkas som Expressens nya linje. En linje som harmonierar med Dagens Nyheter.
"

Källa: https://ledarsidorna.se/2017/01/bonn...inje-skrammer/

Vilka är det Muslimska Brödraskapet?

"The Muslim Brotherhood (MB) was founded by fundamentalist Egyptian school teacher, Hasan al Banna in 1928. He advocated violent Jihad and the replacement of secular governments with a worldwide totalitarian Caliphate governed under strict Islamic Shariah law. Banna became a devotee of Adolf Hitler, who was himself an admirer of Islam and militarist Jihad conquest. Despite Banna’s assassination by Egyptian authorities under King Farouk in 1949, the MB succeeded in establishing branches throughout the Middle East, such as Hamas in Gaza and the West Bank, Jordan and Syria. There are even branches in Europe and America. The Hamas Charter of 1988 seeks the obliteration of the Jewish State of Israel. Among MB fronts in the US are:
* Council of American Islamic Relations;
* Council of American Islamic Relations;
* Islamic Society of North America;
* Islamic Circle of North America;
* Muslim Students Association;
* Muslim American Society;
* International Institute for Islamic Thought; and,
* Muslim Public Affairs Council.

These MB fronts were identified as unindicted co-conspirators in the Federal Holy Land Foundation trial with convictions in 2008, involving the funneling of upwards of $36 million to Palestinian MB affiliate Hamas in Gaza. Uncovered in the HLF trial was a 1991 strategy plan of the MB in the US to overthrow our Constitution and form of government via ‘stealth Jihad’ and replacing it with a Shariah–ruled Caliphate.
"

Vilka ligger då bakom det Muslimska Brödraskapet? Jo, spåren leder vidare till CIA.
"What is not well known is that the spread of the Muslim Brotherhood to the west was facilitated by the CIA during the Cold War Era as part of an anti-Soviet, anti-Communism initiative during the Eisenhower Administration. The creation of an Islamic Center in Munich, involved an ex-Nazi Turkologist, and former Nazi Muslim veterans from the Soviet Muslim satellites which were captured by advancing German forces during WWII in the Caucasus and Crimea. The CIA funded Hasan al Banna’s son-in-law to advance the MB cause via the World Muslim League. This resulted in an MB beachhead in the US launched from the Munich Islamic Center."

Källa: http://www.newenglishreview.org/Jerr...rate_the_West/

Vilka ligger bakom CIA?
Det finns oerhört mycket skrivet om CIA i USA. Därför nöjer jag mig med följande citat:

"The CIA is a headquarters of the Deep State and the Shadow Government. It is the nexus of criminality, and of the Bushes and Clintons, and the world-managing elite."

Källa: https://www.globalresearch.ca/the-ci...rorism/5571722

Nu landar vi hos mediamogulerna Bonniers som sedan årtionden är en central aktör hos globalisterna i egenskap av famiiljens stora innehav i svensk media. Vilket syfte har media? Jo, äger man merparten media i ett land kontrollerar man också åsiktsbildningen. Nu har globalistfamiljen Bonniers bestämt att svensken ska bli välvilligt inställda till islam och det Muslimska Brödraskapet. Våra tankar ska marineras i Susanna Birgerssons förförande snömos om att slöja och niqab mycket väl kan inkorporeras som en del av livsstilsdemokratin. Problemet är ju bara det att när en muslimsk kvinna draperar sin kropp med slöja eller niqab så är det en stridssignal mot svenska kvinnor och homosexuella. Inte en livsstilsdemokratisk handling.

Jag sitter och funderar på vem som är farligast. Susanna Birgersson eller den muslimska kvinna som väljer att ta på sig sin stridsmundering och beträda svenska gator och torg iklädd slöja eller niqab. I mina ögon är en medlöpare alltid den värsta förrädaren. Så Susanna Birgersson kan redan nu börja fila på det där försvarstalet som hon och Anna Dahlberg kommer hålla under Finspångsrättegångarna. Högt upp i Bonniers elfenbenstorn sitter dessa damer och använder sina ledarartiklar som kulsprutor för att slå sönder det Sverige som har tagit flera tusen år att bygga upp. Men alla fester tar slut - också denna.

Angiveriets tid är kommen. Gör din plikt. Upplys politikerna i Folketinget att det finns en svensk kvinna bosatt i Danmark som propagerar för det Muslimska Brödraskapet. Hennes namn är Susanna Birgersson - hon ska återbördas till Sverige för att stå till svars för sitt svek mot det svenska folket under Finspångsrättegångarna.

Tick. Tack. Tick. Din tid är också kommen Susanna Birgersson
"Bonnierkoncernen byter nu fot då nu bägge dess rikstäckande dagstidningar kommunicerar ett mer eller mindre antisemitiskt, islamistiskt och antidemokratiskt budskap"
Att judiska Bonniers är skickliga på kontrollerad opposition är inget nytt. Inte heller att söndra och härska baseras på att hjälpa och hetsa sin fiende mot andra fiender (islam mot oss). De lyckas till och med att få sin fiende att invadera oss trots att geografiska avståndet är så stort, och de får oss att betala för att invaderas. Det enda de behövde göra var att ta kontrollen över första statsmakten=medierna
Citera
2017-10-17, 10:29
Avstängd
sherms avatar
En "Dániel Nagy" skriver på det goda samhället. "Ingen tjänar på att ha universitet där konformism och liktänkande gror." Kanske är detta det mest falska påstående som någonsin fått avsluta en artikel på den bloggen.

Avslutningen sammanfattar väl vad skrivelsen handlar om i övrigt. De flesta i tråden är därtill medvetna om den subversion som pågått under decennier vid svenska lärosäten. Men att då påstå "ingen tjänar på det" är så dumt att blommorna stannar och klockorna vissnar. Det vill säga förutsatt att vederbörande inte har ett intresse av att värna de skyldiga istället för att peka ut dem.

Hur det ligger till med den saken gällande denne minoritetsperson låter jag vara osagt. Det finns som jag ser också en annan mer generell aspekt i det hela av oviljan att peka ut en syndabock eller skyldig. Skuldbeläggandet är en nyckel till framgång som bistår kanaliseringen utav hat och frustration. I motsats till detta står den skuld- och ansvarsbefrielse som lever i det falska påståendet att "ingen vinner på det".

Ytterst handlar det om att ge efter för de som bedriver denna subversion, just för att de vinner på det. Intressant nog ger namnsök av författaren träff på en ungersk fotbollsspelare. Läser man på den blogg som skribenten driver så står där att vederbörande heter Daniel Nadj. Varför han skriver under pseudonym på det goda samhället förblir en gåta.

https://detgodasamhallet.com/2017/10...ktsmangfalden/
Citera
2017-10-17, 11:00
Medlem
Sverige verkar återigen vara bäst i klassen och har tydligen gjort ett djupt intryck på EU vad avser massmedial mångkulturell folkuppfostran om vad som får sägas och hur.

Citat:
EU har en pengapott som delas ut till mellanstatliga projekt som påstår sig bekämpa rasism, främlingsfientlighet, homofobi och andra former av intolerans. Man kan diskutera nyttan av dessa. Som när universitet i Leeds ska hitta motberättelser för motverka islamofobi.
Det torde gå åt fullständigt åt helvete eftersom projektet på hemsidan anger att Islamic Human Rights Commission är partner. Det är en organisation som 7 mars 2015 utsåg tidningen Charlie Hebdo till årets internationella islamofob. Det var på dagen två månader efter attentatet mot satirtidningen, där 12 personer mördades.

Men EIU delade ut fem miljoner kronor och nu är riktlinjerna klara. Journalister ska inte tala om "flyktingvåg" eller "flyktingström" för det låter som naturkatastrofer man bör skydda sig mot. Inte använda begreppet "illegala" om migranter som håller sig kvar när de nekats uppehållstillstånd.
Journalister ska - enligt handboken - även ge fan i att beskriva åren 800-1300 e. kr. som den gyllene tiden för muslimsk kultur. Det innebär ju indirekt ett påstående om att kulturen försämrats. Aja, baja.

Ser man på! En glädjens dag för Wolo som glatt kan konstatera att massmedial likriktning och "godkända" mångkulturella formuleringar inte bara är symptomatiskt för Sverige. Den här väderanalogin måste dock svenska journalister träna bort då ju Sverige tidigare varit ett föredöme kring just detta, men ur motsatt perspektiv. Det naturkatastrofsperspektiv som svenska journalister alltid anlagt på mångkulturen har haft till syfte att framställa massinvandring som just en naturkatastrof som det inte är någon idé att försöka stoppa utan det är istället bara att gilla läget och låta naturen ha sin gång ("en flodvåg av migranter", "en explosion av asylsökande", "en orkan av inbrott" och andra liknande formuleringar). Marsch tillbaka till skolbänken för omprogrammering är således vad som väntar svenska journalister.

https://www.expressen.se/ledare/mali...r-at-medierna/
Citera
2017-10-17, 11:38
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Som att ta på sig hakkors-armbindel och brun skjorta med slips och avstå från att förneka förintelsen?

Detta tar msm aldrig upp som jämförelse, eftersom de vet att då öppnas ögonen på folket angående islam innan det är för sent. Att folk vaknar är det värsta som kan hända de som i lönndom lurar på oss mångkulturen. Och därifrån utgår begreppet "nyhetsvärde"...

Exakt. Muslimska kvinnor iklädda slöja eller niqab är politiska soldater - ingenting annat. De vill ha den ortodoxa formen av islam med kvinnoförtryck, sharialagar och homofobi. Som står i strid med den liberala livsstilsdemokratin.

Men Susanna Birgersson tycker det är okay att rika muslimska kvinnor springer omkring och leker politiska soldater på svenska gator och torg. Bara det inte kostar nåt. Visst skrev jag att hon sitter högt uppe i Bonniers elfenbenstorn?

Vår tids Drottning Marie Antoinette kan utnämnas! Det är Susanna Birgersson!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in