2017-09-25, 09:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Denna meknaism kan brytas och så genom flera samverkande åtgärder:

1. Sluta konsumera msm. Kommentarer överflödiga.

2. Utmåla journalisterna i msm som de maktens kreatur de är. Observera, viktigt, att man i processen inte får spola ut babyn med badvattnet. Det är inte journalister som sådana, d.v.s. yrket, som skall förvandlas till paria. Det är de som lånar sig till politisk uppfostran och lydigt springer den kulturomstörtande maktens ärenden.

3. Använd den sociala kontrollen för att uppnå punkt 2. För striden till middagsbordet, nyårsfesten eller släktträffen. Använd samma metoder mot dem, som invandringskritiker, nationalister och andra avvikare fick utstå i Sverige fram tills helt nyligen (och delvis fortfarande).

4. Spela på intellektuella unga människors självupptagenhet: utmåla msm-journalistiken som obegåvad och som företrädare för medelmåttornas tyranni. Det är med sanningen överenstämmande, så man behöver knappast ha dåligt samvete.
Jag tror att punkt 2 till 4 är lösningen. Men då faller punkt 1 eftersom man måste konsumera MSM för att kunna genomföra de övriga punkterna.

Jag har pratat med ganska många journalister som faktiskt vill göra ett bra jobb. Men dels finns åsiktskorridoren och dels saknas tid för riktig journalistik. Det ska vara korta, snabba nyheter och copy/paste från TT. Snabbt ska det gå!

Ju sämre det går för MSM desto mer måste sparas, vilket skapar en nedåtgående spiral. Enda räddningen för MSM är att de tar sig samman och börjar bedriva riktig journalistik. Då kommer folk också att vilja betala.

Men då måste PK-fjantarna och agendorna kastas ut och ersättas av riktiga journalister. Frågan är var dessa finns.
Citera
2017-09-25, 09:34
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tror att punkt 2 till 4 är lösningen. Men då faller punkt 1 eftersom man måste konsumera MSM för att kunna genomföra de övriga punkterna.

Jag har pratat med ganska många journalister som faktiskt vill göra ett bra jobb. Men dels finns åsiktskorridoren och dels saknas tid för riktig journalistik. Det ska vara korta, snabba nyheter och copy/paste från TT. Snabbt ska det gå!

Ju sämre det går för MSM desto mer måste sparas, vilket skapar en nedåtgående spiral. Enda räddningen för MSM är att de tar sig samman och börjar bedriva riktig journalistik. Då kommer folk också att vilja betala.

Men då måste PK-fjantarna och agendorna kastas ut och ersättas av riktiga journalister. Frågan är var dessa finns.

De flesta har ju en "bruskonsumtion" av msm, även om man inte aktivt konsumerar.
Citera
2017-09-25, 09:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De flesta har ju en "bruskonsumtion" av msm, även om man inte aktivt konsumerar.
Det går inte att argumentera trovärdigt baserat på "brus".
Citera
2017-09-25, 09:45
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det går inte att argumentera trovärdigt baserat på "brus".

Jodå. Man behöver inte prenumerera på DN och titta på Rapport varje kväll. Går bra att ändå följa utvecklingen i media. Med konsumera skall ffa förstås "att betala för" och idagens moderna värld bör "onödigt klickande" likställas med "stödja ekonomiskt".
Citera
2017-09-25, 10:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Tråden har noterat mediernas kampanj att göra NMR till Sveriges största hot.

Undertecknad påtalade mediernas tystnad och förvåning över vanligt folks stora intresse för Försvarsmaktens visning på Gärdet i går Söndag. Och att den patriotismen uppenbarligen skrämmer PK-adeln.

Och givetvis:
Idag. I GP:

http://www.gp.se/nyheter/gp-granskar...aret-1.4661396

Givetvis en slump. Eller?
Chefredaktörer och journalister bedyrar stolt hur de vägleds av de Pressetiska Reglerna. Hur de strävar efter objektivitet och saklighet. Hur de slår vakt om den dokumentära bilden (regel 4): ”Slå vakt om den dokumentära bilden. Var noga med att bilder och grafiska illustrationer är korrekta och inte utnyttjas på ett missvisande sätt.

Titta nu på de dokumentära bilderna, rubrik, ingress, mellanrubriker och ordval i artikeln. Hur vinklat och dumt får det bli? Vad är det för skribent som sätter sin byline på ett dylikt alster?
Citera
2017-09-25, 10:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Tråden har noterat mediernas kampanj att göra NMR till Sveriges största hot.
Och givetvis:
Idag. I GP:

80.000 gick till Gärdet, det visar att folk gillar försvaret och har förtroende för män och kvinnor i uniform som får sin utbildning i försvaret. GPs "nazistledare" som "vapentränats" bedöms av försvaret som inte nazist utan en bra och glad soldat.

Citat:
– Jag såg honom aldrig som nazist. Jag såg honom som en stolt patriot som ville vara snäll mot sitt land, säger en av kollegorna till GP.

Jag tror folk har större förtroende för försvarsmaktens urvalskriteria när dom väljer ut personal som skall utbildas - än agendamedias bedömning om "nazism". Eller var kollegan också dödsnazist?

Det här lär ju bita judemedia i arslet. Vi svenskar har förtroende för vår försvarsmakt, till mycket större grad än för vår media.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-09-25 kl. 10:33.
Citera
2017-09-25, 10:37
Medlem
Citat:
Uppdatera dig.
Du hade rätt, men det som sker nu med försvarsmakten är remarkabelt. Nye ÖB från 2015 lyfter organisationen på ett sätt som borde vara ett föredöme för politikerna.

Men snälla nån! Mannen är ju "värdegrunden" personifierad.

http://www.aftonbladet.se/svenskahja...-battre-an-jag

På en helt fri fråga så svarar han.

Citat:
Vad skrämmer dig mest just nu?
– Jag har svårt för när man pekar ut vissa folkgrupper, och det blir vi och dem. Det finns tendenser i dag som jag personligen tycker är rätt obehagliga.
Citera
2017-09-25, 10:55
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Men snälla nån! Mannen är ju "värdegrunden" personifierad.

Tråden handlar inte om ÖB men nyckeln till att lyckas få till en patriotism för sätta Sverige först är faktiskt detta från länken:
Citat:
Och då måste man ha en väldigt trygg värdegrund – man måste ha funderat igenom allt.

PK-maffian har verkligen inte tänkt igenom "värdegrunden". Försvaret har tänkt igenom det ordentligt det och använder den som ett väldigt offensivt vapen för Svenska intressen.

Det är nog värdegrunden som fått försvaret att gå från ett insatsförsvar till ett nationellt försvar.

Nationen främst. Klart det skrämmer att värdegrundsvapnet vridits ur händerna på plakatvänstern och används med precision av försvaret.
Citera
2017-09-25, 12:32
Medlem
Citat:
Försvarsmakten är en förlorad organisation. Helt och hållet har man där anammat värdegrundssamhällets retorik och praktik. När nu FM helt plötsligt står högt i kurs hos breda delar av såväl folket som de etablerade politiska partierna, finns det all anledning att inta en mycket skeptisk hållning till den organisationen. Vilka individer som premierats i karriären inom FM de senaste 15 åren behöver man inte vara raketforskare för att förstå. Jmf svensk polis.

Officerskåren har många trattar på högre nivå men soldaterna är nog den mest baserade demografin i Sverige. Hemvärnet som utgör majoriteten av Sveriges försvarspersonal har en värdegrund endast på pappret. Människor som gillar det militära och vill kämpa mot alla odds för att försvara Sverige mot Ryssen är i regel inte genusvetare som vill bryta normer och som hatar Sverige. Utöver det så måste man komma ihåg att det är en jäkla skillnad på vad folk säger utåt och vad de faktiskt tycker. Militären har alltid byggt på att man ska följa direktiv uppifrån oavsett vad man själv tycker.

Situationen är nog väldigt jobbig för de politiskt korrekta. Aurora var en symbol över att historien inte var slut. Sverige kommer inte upplösas till en del av ett globalt samfund utan upprustas mot utländska hot. De inser nog också innerst inne att det inte går att bygga ett försvar på globalistiska och normbrytande värderingar. En militär är i grunden hierarkisk och bygger på att soldaterna följer strikta regler och normer istället för att uttrycka sig själva och leka runt med identiteter. De PK inser nog också att soldater behöver något att dö för och att det inte kommer räcka med alla människors lika värde. Stalin var tvungen att ge upp försöken med att motivera soldater under WWII med klassretorik och fick istället appellera till Rysk nationalism.

Utifrån det perspektivet är det inte konstigt att mainstream media har hetsat mot Aurora och lyft fram en liten grupp gråhåriga Stalinister som är engagerade i "fredsrörelsen".
Citera
2017-09-25, 13:37
Medlem
longbow4ys avatar
Ännu mer PK Error syntax:
Citat:
Jag är född i Sverige och jag känner mig verkligen som svensk, men som son till två kurdiska invandrare bär jag även med mig den kurdiska kulturen och framför allt: kurdernas smärtsamma historia.
...
Mina föräldrar råkar vara från södra Kurdistan – eller irakiska Kurdistan. Vår familjehistoria präglas av krig och elände
...
Den kurdiska minoriteten i Irak vill pröva sin egen väg.
....
Själv har jag rest till mitt andra hemland för att följa en historisk dag, en dag som kurderna har väntat på i över hundra år.
http://www.op.se/opinion/ledare/bawa...antat-lange-pa

En svensk som är kurd på grund av kulturen och historien. Och etnicitet givetvis.
En "svensk" som bejakar kurdisk självstyre även som minoritet. Inte mångkultur som ett sammanhållande kitt utan som skäl till särskiljande.

Är det integration? Är det "Svensk" mångkultur?
Vad kommer det leda till på sikt?
Krav på ett Svenskt Kurdistan?
Citera
2017-09-25, 14:27
Avstängd
Kristina Lindquist (en av topparna på DN Kultur och tidigare chef för RFSL, om jag minns rätt) snor och svänger för att undvika att behöva ge något erkännande åt polisen för deras insatser för lag, ordning och säkerhet. Dessutom kommer polisen nu at se till att NMR:s demo i Göteborg får gå på ett annat håll i stan, och därmed avvärjer man också oron för synagogan (det är oklart om KL avslutade sin replik före eller efter att Förvaltningsrätten beslutat om denna ändring, men DN lägger hennes kommentar alldeles intill en puff för artikeln om detta beslut på webbettan).

I likhet med många vänsterliberaler och rödingar avskyr Kristina polisen; att förakta snuten är en del av hennes världsbild, snuten är vit och halvrasistisk. När en kollega i systertidningen Expressen påpekat att kulturrävarna behöver en mer realistisk syn på polisen och dess uppgifter svarar Lindquist med en sällsamt ohederlig artikel.

http://www.dn.se/kultur-noje/kristin...a-farbror-bla/ (premium)

Citat:
Ursprungligen postat av Kristina Lindquist
Men bakgrunden nu är alltså polisens till synes förlåtande hållning mot Nordiska motståndsrörelsen. Liljestrand skriver: ”Ni kulturskribenter som nu rasar mot denna slappa attityd, när har ni någonsin tidigare slagit näven i bordet och krävt fler poliser, med lösare tyglar och längre batonger?”

Jag vet faktiskt inte vad ”längre batonger” betyder. Att polisen ska använda de lagrum som finns när nazister använder sin grundlagsskyddade – men inte gränslösa – demonstrationsfrihet?

Åjo, nog vet du vad han menar, Kristina. Larva dig inte. Och det ska mycket riktigt väldigt mycket till innan kulturhönstern börjar ropa på mer resurser till polisen.

Citat:
Polisers lön och arbetsmiljö är rimligen en facklig fråga. Men Liljestrand tycks mena att vi medborgare på något sätt är skyldiga polisen som institution något för att de skyddar oss. Det är i så fall märkligt, eftersom vi redan gett dem det mest avgörande – rätten att använda våld.

Så istället för att tacka Farbror Blå väljer jag att ta det statliga våldsmonopolet på allvar. Mitt obehag inför uniformen handlar nämligen om vad polisen strängt taget har möjlighet att göra med både mig och Jens Liljestrand – och om vad den bevisligen ibland faktiskt gör mot människor som inte är lika mycket vit medelklass som vi två.

”Mellan mig och barbariet står i slutänden bara en polis”, skriver Liljestrand, och glömmer att det avgörande faktiskt är vilken hand som ger den där polisen makt.

Slutraden antyder att DN-aktivisterna egentligen anser att demokratin är hotad om inte just de får sin vilja fram hela tiden.

I Lindquists ohederliga och glidande smocka är det framför allt en sak som skyms undan: polisen finns där för att säkra att lagen följs, något så när - och att brot kan beivras på ett hyfsat effektivt sätt. Kopplingen mellan polis, domstolar och rättssamhälle är näst intill osynlig i KL:s text, istället kör hon fram sin egen dramafierade skräck för poliser, en mycket typisk känsla hos anarkister och radical-chic-aktivister. Det kan inte gärna bli mer positionerande.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-25 kl. 14:46.
Citera
2017-09-25, 14:52
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kristina Lindquist (en av topparna på DN Kultur och tidigare chef för RFSL, om jag minns rätt) snor och svänger för att undvika att behöva ge något erkännande åt polisen, nu när de har gjort en (rimligen välmotiverad) steg bakåt och förlagt NMR:s demo i Göteborg till ett annat håll i stan, och därmed också avvärjt oron för synagogan. I likhet med många vänsterliberaler och rödingar avskyr Kristina polisen; att förakta snuten är en del av hennes världsbild, snuten är vit och halvrasistisk. När en kollega i systertidningen Expressen påpekat att kulturrävarna behöver en mer realistisk syn på polisen och dess uppgifter svarar Lindquist med en sällsamt ohederlig artikel.

http://www.dn.se/kultur-noje/kristin...a-farbror-bla/ (premium)

Åjo, nog vet du vad han menar, Kristina. Larva dig inte. Och det ska mycket riktigt väldigt mycket till innan kulturhönstern börjar ropa på mer resurser till polisen.

Slutraden antyder att DN-aktivisterna egentligen anser att demokratin är hotad om inte just de får sin vilja fram hela tiden.

I Lindquists ohederliga och glidande smocka är det framför allt en sak som skyms undan: polisen finns där för att säkra att lagen följs, något så när. Kopplingen mellan polis, domstolar och rättssamhälle är näst intill osynlig i KL:s text, istället kör hon fram sin gene dramafierade skräck för poliser, en mycket typisk känsla hos anarkister och radical-chic-aktivister. Det kan inte gärna bli mer positionerande.

Kristina Lindquist lider av allvarlig judetourette. Förra året när Nya Tider var på tapeten på Bokmässan yrade hon om att nu var det fara igen för judarna att bli förvandlade till lampskärmar - en propagandalögn om tyskarna handlar ju om att man gjorde lampskärmar av judarnas hud och en annan "Förintelse"berättelsen om flytande tvål av kroppsfettet. Uttalanden som de övriga debattdeltagarna på podiet skämdes över för det är ju redan konstaterat att tyskarna aldrig tillverkade några lampskärmar eller flytande tvålprodukter av resterna från judiska kroppar.

Nu till en helt annan sak. Vad är det som gör att titta in i Kristina Lindquists eller Adam Cwejmans kolsvarta ögon är som att titta in i en människa utan liv eller själ? Bara nattsvart mörker. Allvarligt talat går dom på droger eller vad är det som gör att det inte finns en enda gnista av liv i deras ögon? Bara själslösa döda ögon. Det är skrämmande att titta in i deras ögon. Nån vänlig själ som kan förklara detta för mig?

Adam Cwejman:
https://www.svtplay.se/opinion-live

Jämför med programledaren Belinda Olsson vars ögon verkligen lyser av kraft, intelligens, värme.

Ex-juggen Darko har hittat några talande klipp på Kristina Lindquist:
https://twitter.com/daccraft/status/...273666?lang=en

Och till sist en förundran över all denna postmodernistiska (läs: marxistiska) politiska aktivism på Bonnierägda Dagens Nyheter. En gång i tiden vill jag minnas att det var en hederssak för en journalist att alltid vara åsiktsneutral och därmed inte heller delta i politiska manifestationer.

Vad är det som får ägarfamiljen Bonniers från att bortse från deras publicistiska uppdrag i ägandet och låta detta övergå i politisk aktivism på alla fronter?

EDIT: Darko Crncevic har samlat ihop en massa pärlor från Kristina Lindquist bland annat från Bokmässan förra året när hon drar paralleller mellan att nazister gjorde lampskärmar av judarnas hud och Vavra Suk/Nya Tider.

Bara att plocka fram popcornen och njuta av spektaklet.
Senast redigerad av rough-justice 2017-09-25 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in