Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
Tinos fakta biter inte på dem som bestämt sig för att ett mångkulturellt Sverige är det som gäller. Han och tusen till kan stapla fakta till månen och tillbaka, utan att Dagens Nyheter och Aftonbladet med flera mediekatörer tar notis. Fakta är meningslöst, skulle jag säga, i opinionsbildningen. I vart fall har fakta hittills inte spelat nån avgörande roll.
[...]
I övrigt undrar jag om du ofta läser Dagens Nyheter? Det gör jag. Du har samma slags hoppfullhet som jag kan märka där. Men du kommer in från ett annat håll så klart, när det gäller mångkulturen. Bra för övrigt med nån som är hoppfull, något som jag tråkigt nog till största delen slutat vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Mardrömmen fortsätter som om ingenting hänt; lågintensiv terror mot Sveriges befolkning. Bränder, stenkastning, misshandel, våldtäkter, mord och rån. Varje dag. Ändå rapporterar media minimalt med fakta så fort det strider mot den överrenskomna värdegrunden. Ledningen eldar på för ett storskaligt inbördeskrig, och folket står maktlösa.
Jättekul att du lovar att det finns massor av kompetens bland journalister i Sverige. Hur ska de kunna arbeta med bakbundna händer?
Mediernas faktaresistens är den stora gåtan. VAD orsakar detta strutsbeteende? HUR ska det kunna brytas?
Oavsett vilket håll man betraktar mediakriget om mångkulturen från så landar man i faktaresistens och makt. Men makt över VAD? Ja, här går åsikterna isär.
En möjlig och ganska banal förklaring kan vara prestige. När jag gjorde lumpen diskuterade jag en gång ledarskap med vår kapten. Jag frågade vad han skulle göra om han var vilse i skogen med plutonen, omgiven av fiender: skulle han rådfråga gruppen eller riskera att leda alla rakt in i händerna på fienden. Hans svar kom direkt och tveklöst. Han skulle ALDRIG visa ”svaghet” och rådfråga gruppen – han skulle hellre leda alla in i döden. För mig är det ett fullständigt obegripligt resonemang.
I min värld samarbetar man. Man gör hela tiden saker och man gör ofta fel. Då korrigerar man, lär sig och fortsätter framåt. Man har kvalitetssystem som bygger på att människor gör fel och utnyttjar det positiva i detta. Man är en lärande organisation som välkomnar fel eftersom man lär sig av felen. Fel är normalt.
Mitt möte med medier, politik och offentliga verksamheter var som att springa in i en vägg. Jag har aldrig träffat på en sådan koncentration av inskränkta, självgoda, prestigefyllda och lättkränkta människor. Speciellt i ledande positioner. Det är människor som det är fullständigt omöjligt att resonera med. Och de är energitjuvar som fullständigt dränerar sin omgivning på arbetsglädje.
Jag tror att det sitter en massa prestigefyllda chefer som vet att de har gjort fel men som vägrar att erkänna detta. Det förlamar MSM. Sedan tror jag också att det finns en hel del klåpare till journalister men de kanske är bildningsbara. Så länge deras chefer hindrar bra journalistik går det inte att få svar på den frågan.
Sättet att lösa detta är rimligen att identifiera propparna och försöka locka fram dem i ljuset.
Och jag har läst många bra artiklar i DN och övriga MSM så jag är säker på att kompetensen finns. Den behöver bara få släppas fram. Det handlar givetvis också om kostnader. Kvalitetsjournalistik kostar. Har medierna råd?