Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Johan Westerholm borta på Ledarsidorna samanfattar valspurten med två ord: Skammens parad.
Denna analys alltså från Westerholm som är hard-core sosse. Alla vet hur prekärt läget är och ingen kan göra någonting åt det. Skammens parad i en månad.
Patrik Engellau har i Det Goda Samhället också berört ämnet, utan att nämna Prideöverenskommelsen. Patrik har skrivit en intressant text där han berättar om en bekant som är en intellektuell jude. Denne Jude menade att Adolf Eichmann inte alls var en banal byråkrat, utan en världsförbättrare. Ur Eichmanns och alla andra nazisters synvinkel var han ju det. Patrik för resonemanget vidare och menar att han inte träffat en människa som skapat förödelse men som gjort det av ren ondska i ordets bemärkelse.
https://detgodasamhallet.com/2018/08...re/#more-12907
Vad är det då som gör att världsförbättrare begår handlingar som man i efterhand bedömer som ondskefulla? Jag vill ge ett exempel som jag tycker är talande. Tidigare ansåg man inom psykologivetenskapen att autism berodde på ett stort trauma som barnet utsatts för i mycket tidig ålder och som barnet inte kunde minnas. Konsekvensen av detta ledde till stor skuld hos föräldrarna, som inte kunde komma på vad de gjort, och att behandlingen naturligtvis kraschade. Idag vet man att autism är en ärftlig neuropsykiatrisk sjukdom. Så mycket lidande bara för att man inom psykoanalysen ansågs sig ha rätt att älta om det där jävla omedvetna - det Freudianska luftslottet. Med det sagt menar jag inte att Freud och hans psykoanalys bör förkastas, bara det att den inte kan förklara allt. Används Freud på fel sätt blir hans lära helt enkelt ondskefull.
Ser vi till dagens situation inom mångkultprojektet är det detta som sker. Allt som inte faller inom identitetspolitikens och genusideoligins mallar är per se destruktiva krafter som måste stoppas. Man delger Sverigedemokraterna och alla som inte är med i mångkulturprojektet en slags diagnos med vissa egenskaper som om denna sjukbeskrivning vore en allmängiltig sanning. Mig veterligen är det emellertid ingen Sverigedemokrat eller invandringskritiker som känner igen sig i vad de diagnostiserats som. Inte heller eller att dessa personer då skulle bekänna sig till de åsikter som man sagts skulle ha utan däremot föraktar. Det är här Freud kommer in. Oliktänkarna är helt enkelt omedvetna om deras så kallade diagnos. Därmed är oliktänkarna inte heller kapabla att förstå hur skadliga de är om de får verka i samhället. Därför anses det legitimt att utsätta oliktänkarna för offentlig mobbing och social stigmatisering.
Alla i den här tråden tror jag inte i sak har problem med att vissa vill ha generös invandring och mångkultur. Problemet är alltså att dessa mångkulturfantaster inte tillåter andra att tycka annorlunda och de som gör det är onda och därmed ska hängas ut och sedan utsättas för social stigmatisering. Antirasismen lade grunden för dessa drivkrafter. Utsätts till exempel en kvinna för en gruppvåldtäkt startas genast en antirasistisk manifestation. Allt i godhetens tecken.
Fredagens Prideöverrenskommelse är således den senaste av alla offentliga uppvisningar där 7klövern åter befäster oliktänkare med onda avsikter och därmed måste bekämpas. Vi kan därmed förvissa oss om att oavsett valresultat kommer hetsen mot oliktänkare fortgå.