Citat:
Jag tror det är så enkelt att man inte är "avtrubbad" eller inte förstår. Jag tror lögnen är så stor att man helt enkelt inte orkar ta in den. Efter andra världskriget så kom kalla kriget som var ett "kulturkrig" vem som skulle vinna kulturellt inflytande i Europa. Det gjorde USA och inte Ryssland. USA vann för att man kunde projicera "military superiority". Hade man inte lycktas med det hade man förlorat kalla kriget och vi hade haft en mycket mer rysk (sovijetisk) prägel i västeuropa.
Alla krig byggs på lögner. Vi hade Gulf of Tonkan för att få igång Vietnamkriget. Det fanns lögner också genom hela kalla kriget. Men lögnerna och "fake news" tog rejäl fart efter den 11 september 2001. Vi vet idag att det finns ett dokument "Rebuilding Americas Defences for a new Century" som beskriver hur och vilka länder USA ska attackera.
Afghanistan attackerade man efter 9/11 med Al Queda som ursäkt; I Irak var det "weapons of mass destruction" som visade sig inte heller finnas. Libyen och Gadhafi har det funnits rykten om att han skulle införa en guldbackad valuta - som i sin tur skulle hota petro-dollarn. Ursäkten hette IS, som sponsras av Qatar och Saudiarabien och Israel. I Syrien finns en strid om en oljepipeline som USA och Qatar vill dra genom Libyen till Turkiet. Ryssland och Assad vill inte det, utan vill dra sin egen pipeline mellan Iran via Irak och Libyen vidare till Europa. Ursäkt Assad måste bort för han gasar sin egen befolkning. Det finns så många lögner som en efter en kommer fram i spåren av Internet och Wikileaks.
Det är bara det att hade inte Internet funnits och inte Wikileaks hade lögnerna gått hem och man hade kunnat måla sin kraftigt förljugna världsbild över hela DN och hela SvD och sen hade som förrut SVT kunnat sitta i sändning och bläddra i DN som varandes ett facit. Det går inte längre - och därför ser vi mer och mer desperation och klumpigare och klumpigare "hantverk" när det gäller att få ut agendanyheter.
Jag tror att det alltid funnits lögner och agendor, under hela efterkrigstiden. Det var bara lättare att ljuga innan 1995 när "internetpaketet" blev årets julklapp. Viss agendajournalistik (som t.ex. svenska nazister) är inget annat än ett bristande hantverk, nu när varenda jävel kan googla fram en youtube video från nån utländsk media och se hur illa det är ställt med det förljugna hantverket.
Det är bara det att den generation som "växte upp med internet" vet det här. Den föräldrageneration till oss, som sitter bekvämt i betalda villor hade inte samma möjligheter att syna dom tidigare medialögnerna. Det är svårt att ta in att man duperats och lurats ungefär ett helt vuxenliv. Då orkar man inte, utan klipper gräsmattan och åker på semester istället och skiter i det.
Jag tror inte dessa är ointelligenta, de är bara så jävla grundlurade så länge att det blir svårt att ta till sig. Och det är inte deras fel. Vi har iallafall nu nått punkten där vi ser att informationsspridningen har blivit sån, att agendamediernas hantverk inte längre lurar någon.
Dom officiella narrativen för allt från 9/11 till rysk inblanding i DNC-Wilileaks-läcket ifrågasätts med rätta. Och är Sveriges media och politiker så in i helvete dumma att dom kommer dragandes med Putin och anklagelser om svensk valpåverkan, nu 2018 som en karbonkopia från USA blir jag så matt så jag ramlar av stolen.
Synkronmedia säljer allt från krig till migration till junk-bonds. Vad the powers at be ber dom att sälja.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-09-24 kl. 22:04.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-09-24 kl. 22:04.