Citat:
Varför ingen i media vill ta upp repatriering är därför att det är en känslig och läskig fråga. Men också för att det är den enda reella lösningen på ett problem de helst inte vill se helt löst. Detta då fullskalig repatriering förvisso löser mycket av dagens problem, men det raserar samtidigt det som de så länge kämpat för.
Jo, men att frågan är läskig är ju inte ursäkt för att konstatera att det inte går att genomföra. Det är bara en fråga om politisk vilja. Jag tror att EU kommer att styra upp reglerna och Sveriges regering kommer att gömma sig bakom det.
Citat:
Alternativen är 1) väpnad statskupp för att ta makten och iscensätta massavrättningar (en plan som skulle stoppas redan på statskuppstadiet av något slags militärallians mellan EU, NATO och grannländer), eller 2) stoppa inflödet så långt det är möjligt inom demokratiska ramar och sedan ta ett djupt andetag och kämpa på med att utvisa en handfull åt gången eller vänta på att de mot all förmodan pallar sig iväg själva.
Jag tror att EU kommer att styra upp reglerna för migration. Jag tror också att asylrätten kommer att reformeras för att fortsatt missbruk av den kommer att upphöra. När asylrätten reformeras kommer MR-advokaterna att förlora sin födkrok och kommer att sluta springa med papper vid avvisningar.
Det är så att ett gäng saker måste hända innan storskalig repatriering kommer att vara politiskt möjlig. EU måste gå före Sverige så att Sveriges politiker kan säga "Det är EU-regler vi måste följa reglerna".
Kan Tyskland skicka tillbaka 100.000 om året kan Sverige göra det också med hänvisning till EU-regler så att det inte blir "vårt fel".
Citat:
Tyskland och EU lägger i backen