Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Haha. Jag underdrev kanske din inläggsratio till ett av hundra, men du fattar vad jag menar. Fortsätt skriva på ditt unika och positiva sätt.
DN, Expressen, Dagens Industri, Odenberg osv. Är inte deras inställning i den här frågan tillräcklig för att fatta att det inte pågår något krig inom de etablerade medierna, om någonting alls? Alla står upp för status quo (alla kommer stå upp för S - L - C - MP efter 2018). Det pågår olika strategier för att uppnå status quo (Dahlberg, PM Nilsson - Låtsa SD-vänlighet i oviktiga frågor - stå bara upp när det gäller), (Janouch -Sanandaji - Ta över frågorna helt och gör den svenska åsikten oviktig), (Malcolm Kenyani - IRM - Låtsas att allt handlar om vänsterns identititetspolitik och att allt löses genom att vi "ser" på invandringen på ett annat sätt), men när det kommer till kritan vill ingen förändra något. Kolla även "CrispyKreems" reaktioner varje gång något större håller på att hända. Det handlar om systemet mot utmanarna.
Det är en mycket bra poäng du för fram. Jag tror faktiskt inte t ex Sanadaji drivs av en att vilja ta över frågorna, men det spelar ingen roll utan vad som ändå blir effekten när vi låter Sanandaji, Gür, Janouch, Keuyani m fl bli språkrör för migrationskritik är att de som verkar för den svenska etniska gruppens intressen aldrig kommer bli synliga eller viktiga i debatten.
För de som är svenskar och bryr sig om sitt folk är ju extremister, och de skulle aldrig få någon plats i mainstreammedia. Mitt råd till alla som på något sätt ser sig som dissidenter i frågan om mångkulturen och invandringen är därför att överge mainstreammedia, åtminstone för en tid. Leta efter alternativa röster på nätet som skriver bra och intressant istället, det finns tio gånger så insiktsfulla texter på nordic.altright.com (Den nordiska grenen av den organiserade alt right-rörelsen), på motpol.nu eller på hundratals andra platser på nätet som du någonsin kommer hitta i mainstreammedia. Texter som förklarar varför vårt samhälle ser ut som det gör, som låter en komma närmare sanningen och de nödvändiga insikterna på ett sätt som aldrig kommer vara önskat eller tillåtet i traditionella media. Är det ens någon som tror att Thomas Mattsson skulle tillåta Dahlberg att diskutera repatriering? Varför lyssnar ni på mainstreammedia då?
Inte förrän jag själv gav fullständigt fasen i SvD och Teodorescu och Gür och deras patetiska borgerlighet (Ja, Teodorescu är bättre än 99 % av mainstreammedia, men det innebär INTE att hon har, eller ens kan ha, de nödvändiga insikterna) och började leta utanför allt som var etablerat och så kallat "anständigt" så hittade jag människor som hade förståelsen, lösningarna och hoppet, alla kritiska ingredienser för att rädda oss själva ur det här. Det kommer aldrig finnas i mainstreammedia, för även om enskilda bra texter kan publiceras om relativt ofarliga ämnen som t ex eliten***, så finns inte lösningarna i liberalismen, och den är den helt förhärskande ideologin inom all etablerad media. Deras ideologi rymmer helt enkelt inte de nödvändiga insikterna och därför kommer vi aldrig få läsa det som är nödvändigt för förändring därifrån.
Det nödvändiga mediakriget sker nu utanför traditionella media, i alternativa media, på hundratals bloggar och siter och på hundratals kanaler på Youtube. Läs dem och titta på deras videos istället.
***EDIT: Min kommentar om att enskilda bra texter, t ex om fenomenet elit, kan publiceras inom mainstreammedia har inget med den infantila ledaren i DN att göra, utan syftade på en text av Peter Santesson som jag läste häromdagen. Herrejösses, mainstreammedia kan verkligen skriva dåligt. Patetiskt bladder.