2017-07-29, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja, de blodiga konfrontationerna kommer, det är liksom oundvikligt. Men förhoppningsvis behöver det inte flyta enorma mängder blod innan den storskaliga återvandringen drar igång. Det tas små anpassningssteg hela tiden nu, både vad gäller retorik och politik. Flyktingar har blivit migranter, do gooders har komprometterats, asylprövning kan snart ske i Afrika och snart kanske även i MÖ. Schengen börjar återupprättas och bidragssystemen börjar bli föremål för omförhandling och, förhoppningsvis, tillbakarullning. När så proppen väl går ur islamfrågan så att den öppnas för saklig debatt, då kan det komma att gå fort. En god början på antiislamismvägen är fastställandet i högsta EU-instans att palestiniernas Hamas är, har varit och förblir klassad som terroristorganisation.
Är det inte relativt lugnt nu i Syrien? När kommer det komma krav från våra politiker att skicka tillbaka dem? Framför allt de med tillfälliga uppehållstillstånd?
Citera
2017-07-29, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Seriöst, finns det verkligen någonting att frukta när våra motståndare fortfarande sitter kvar i samma position som de själva valde inför valdet 2010?

https://www.dn.se/ledare/signerat/li...a-grad-eliten/

Snälla, jag ber alla DN-skribenter att fortsättta. Om det här är "insikten" som liberala och "aniti-rasister" har valt inför 2018 kan vi bara önska dem fortsatt lycka till i sin kamp mot väderkvarnar och halmgubbar. Om folk blir avsräckta för att rösta på Jimmies parti för att nåon på DN kallar dem för "elit" finns inget att hoppas för för Sveriges del. Och tro mig, ingen följer DN i detta fall.
Den påstådde hantverkaren och SD-sympatisören, som sägs utgöra ett exempel för flera år sen, är tänkbart en vettig knegare som vet vad som bär och vad som förtär. Har inget med lön att göra; men i så fall är det en rättvis distinktion: den mellan den som arbetar och den som pratar och poserar...

Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja, de blodiga konfrontationerna kommer, det är liksom oundvikligt. Men förhoppningsvis behöver det inte flyta enorma mängder blod innan den storskaliga återvandringen drar igång. Det tas små anpassningssteg hela tiden nu, både vad gäller retorik och politik. Flyktingar har blivit migranter, do gooders har komprometterats, asylprövning kan snart ske i Afrika och snart kanske även i MÖ. Schengen börjar återupprättas och bidragssystemen börjar bli föremål för omförhandling och, förhoppningsvis, tillbakarullning. När så proppen väl går ur islamfrågan så att den öppnas för saklig debatt, då kan det komma att gå fort. En god början på antiislamismvägen är fastställandet i högsta EU-instans att palestiniernas Hamas är, har varit och förblir klassad som terroristorganisation.
Men det är som ett matematiskt närmevärde eller gränsvärde. Det går att närma sig med si eller så många procent eller andelar, men aldrig riktigt komma fram. Än mindre överskrida paradigmet ("mångkultur").
Citera
2017-07-29, 05:20
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Haha. Jag underdrev kanske din inläggsratio till ett av hundra, men du fattar vad jag menar. Fortsätt skriva på ditt unika och positiva sätt.
DN, Expressen, Dagens Industri, Odenberg osv. Är inte deras inställning i den här frågan tillräcklig för att fatta att det inte pågår något krig inom de etablerade medierna, om någonting alls? Alla står upp för status quo (alla kommer stå upp för S - L - C - MP efter 2018). Det pågår olika strategier för att uppnå status quo (Dahlberg, PM Nilsson - Låtsa SD-vänlighet i oviktiga frågor - stå bara upp när det gäller), (Janouch -Sanandaji - Ta över frågorna helt och gör den svenska åsikten oviktig), (Malcolm Kenyani - IRM - Låtsas att allt handlar om vänsterns identititetspolitik och att allt löses genom att vi "ser" på invandringen på ett annat sätt), men när det kommer till kritan vill ingen förändra något. Kolla även "CrispyKreems" reaktioner varje gång något större håller på att hända. Det handlar om systemet mot utmanarna.
Det är en mycket bra poäng du för fram. Jag tror faktiskt inte t ex Sanadaji drivs av en att vilja ta över frågorna, men det spelar ingen roll utan vad som ändå blir effekten när vi låter Sanandaji, Gür, Janouch, Keuyani m fl bli språkrör för migrationskritik är att de som verkar för den svenska etniska gruppens intressen aldrig kommer bli synliga eller viktiga i debatten.

För de som är svenskar och bryr sig om sitt folk är ju extremister, och de skulle aldrig få någon plats i mainstreammedia. Mitt råd till alla som på något sätt ser sig som dissidenter i frågan om mångkulturen och invandringen är därför att överge mainstreammedia, åtminstone för en tid. Leta efter alternativa röster på nätet som skriver bra och intressant istället, det finns tio gånger så insiktsfulla texter på nordic.altright.com (Den nordiska grenen av den organiserade alt right-rörelsen), på motpol.nu eller på hundratals andra platser på nätet som du någonsin kommer hitta i mainstreammedia. Texter som förklarar varför vårt samhälle ser ut som det gör, som låter en komma närmare sanningen och de nödvändiga insikterna på ett sätt som aldrig kommer vara önskat eller tillåtet i traditionella media. Är det ens någon som tror att Thomas Mattsson skulle tillåta Dahlberg att diskutera repatriering? Varför lyssnar ni på mainstreammedia då?

Inte förrän jag själv gav fullständigt fasen i SvD och Teodorescu och Gür och deras patetiska borgerlighet (Ja, Teodorescu är bättre än 99 % av mainstreammedia, men det innebär INTE att hon har, eller ens kan ha, de nödvändiga insikterna) och började leta utanför allt som var etablerat och så kallat "anständigt" så hittade jag människor som hade förståelsen, lösningarna och hoppet, alla kritiska ingredienser för att rädda oss själva ur det här. Det kommer aldrig finnas i mainstreammedia, för även om enskilda bra texter kan publiceras om relativt ofarliga ämnen som t ex eliten***, så finns inte lösningarna i liberalismen, och den är den helt förhärskande ideologin inom all etablerad media. Deras ideologi rymmer helt enkelt inte de nödvändiga insikterna och därför kommer vi aldrig få läsa det som är nödvändigt för förändring därifrån.

Det nödvändiga mediakriget sker nu utanför traditionella media, i alternativa media, på hundratals bloggar och siter och på hundratals kanaler på Youtube. Läs dem och titta på deras videos istället.

***EDIT: Min kommentar om att enskilda bra texter, t ex om fenomenet elit, kan publiceras inom mainstreammedia har inget med den infantila ledaren i DN att göra, utan syftade på en text av Peter Santesson som jag läste häromdagen. Herrejösses, mainstreammedia kan verkligen skriva dåligt. Patetiskt bladder.
Senast redigerad av anenome 2017-07-29 kl. 06:13.
Citera
2017-07-29, 06:09
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Seriöst, finns det verkligen någonting att frukta när våra motståndare fortfarande sitter kvar i samma position som de själva valde inför valdet 2010?

Snälla, jag ber alla DN-skribenter att fortsättta. Om det här är "insikten" som liberala och "aniti-rasister" har valt inför 2018 kan vi bara önska dem fortsatt lycka till i sin kamp mot väderkvarnar och halmgubbar. Om folk blir avsräckta för att rösta på Jimmies parti för att nåon på DN kallar dem för "elit" finns inget att hoppas för för Sveriges del. Och tro mig, ingen följer DN i detta fall.
Ännu ett ledarstick som bygger på ett uppenbart påhittat fall med en främling som kommer fram och är "rasistisk", xenofobisk eller populistisk. Hur korkade tror ledarskribenterna att folket är egentligen? Vederbörande har inte ens förstått vad ordet elit betyder. Man är inte en del av eliten bara för att man tjänar säg 700 000 om året och har bostadsrätt på Södermalm. Att vara en del av eliten handlar framförallt om att ha en sådan egen position och ett sådant nätverk att man har påtagligt inflytande inom samhällets etablerade institutioner och därigenom makt att påverka samhället. Traditionell media är den enskilt mäktigaste institutionen i samhället idag så därför är det uppenbart att de som har en hög position i media är en del av eliten. Och ja, man kan vara en del av eliten men vara t ex migrationskritisk, men det är ganska ovanligt. De som är t ex migrationskritiska utgör alltså en liten minoritet av eliten.

Man blir faktiskt glad när man ser sådan här smörja, sådant patetiskt bladder, för det innebär att de vi kämpar mot befinner sig på en nioårings nivå rent intellektuellt. De kan bara inte förstå vad som händer idag i samhället. Det rymms nog inte inom deras ideologi. Deras samhällsanalys och kulturkommentar är rent infantil. Jag tvivlar på att de kommer hitta de åtgärder som finns för att stämja den folkliga reaktionen mot eliterna och deras sinnessjuka projekt som t ex det mångkulturella samhället (De kan lyckas genom ren tur förstås, men det verkar mindre troligt). Eliterna hade inte räknat med internätets effekter, och tack gode gud för detta.

För att knyta an till mitt inlägg ovan så kan jag lova alla kära tråddeltagare att ni kan hitta tio gånger så skarpa analyser i alternativ media (Även om det finns trötta analyser där med, som t ex många krönikor på avpixlat verkar vara). I jösse namn, även liberalerna är bättre inom alternativa medier. Om ni inte står ut med att gå utanför det liberala så kika på t ex Sargon Of Akkad's eller Angry Foreigner's (En bosnier som är uppväxt i Sverige) youtube-kanaler.
Senast redigerad av anenome 2017-07-29 kl. 06:16.
Citera
2017-07-29, 08:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Citat:
För några somrar sedan kom en man fram till mig på krogen. Han var hantverkare, röstade SD, och menade att jag var typisk för den äckliga "pk-eliten" på Södermalm. Det visade sig sedan att det var han och inte jag som hade bostadsrätt på Södermalm, och att han tjänade betydligt bättre än jag. Det slutade med att han skrek att jag var en fitta och jagade in mig på toaletten.

Hahaha, den här typen av uppenbart påhittade rövarhistorier brukade man oftast se i Metro tidigare när någon 20-årig praktikant försökte vinna lite PK-poäng. Men nu är detta alltså DNs ledarsida. Herregud vilket lågvattenmärke.
Citera
2017-07-29, 08:32
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, den här typen av uppenbart påhittade rövarhistorier brukade man oftast se i Metro tidigare när någon 20-årig praktikant försökte vinna lite PK-poäng. Men nu är detta alltså DNs ledarsida. Herregud vilket lågvattenmärke.

Fast Lisa Magnusson avslöjade sin egen dumhet. Det är mer exklusivt att sitta på en hyresrätt i innerstan än att äga en belånad och dyr bostadsrätt. Det vet alla. Hyresrätten är dessutom värd pengar på den svarta marknaden och kan användas för att spara minst ett par hundratusen vid köp av bostadsrätt genom byte. Så förloraren i Lisa Magnussons berättelse var verkligen den påhittade hantverkaren.

#RealityCheck
Citera
2017-07-29, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
För de som är svenskar och bryr sig om sitt folk är ju extremister, och de skulle aldrig få någon plats i mainstreammedia. Mitt råd till alla som på något sätt ser sig som dissidenter i frågan om mångkulturen och invandringen är därför att överge mainstreammedia, åtminstone för en tid.

Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Man blir faktiskt glad när man ser sådan här smörja, sådant patetiskt bladder, för det innebär att de vi kämpar mot befinner sig på en nioårings nivå rent intellektuellt. De kan bara inte förstå vad som händer idag i samhället. Det rymms nog inte inom deras ideologi. Deras samhällsanalys och kulturkommentar är rent infantil.
Jag tror att det är viktigt ändå att följa vad som skrivs på ledarsidor och krönikor i etablissemangskanalerna. "Know your enemy". På samma sätt tror jag att skribenterna som publiceras i de kanalerna läser vad som skrivs i alternativkanaler. Dilemmat är kanske att man fastnar för mycket för distraktioner och irrbloss och tappar fokus på väsentligheter.

Fröken Magnussons pubertala fekaliehög är givetvis ett sådant. Jag vet inte om det skrevs under någon slags berusning efter att ha kommit hem från en Södermalms-krog eller om det är hennes normala nivå. Jag gissar på det senare. Verkar vara någon "beef" med en Therese Bohman på Expressen? Nåväl, inget jag kommer att gräva vidare i.

Jag bara hoppade vidare till en annan Magnusson-länk med ytterligare galenskaper angående marockanerna som härjar på Söder.

http://www.dn.se/ledare/signerat/lis...at-gatubarnen/

Citat:
Barn är skyddsvärda just för att de är små och ömtåliga. Och vi är skyldiga att ta hand också om gatubarnen och skydda dem, även om de är både opålitliga och saknar tillit, även om deras framtid är aldrig så tröstlös. Att vara deras mammor och pappor när de inte har några, och stänga dörren mot den farliga undre världen – bokstavligen. Det är att se till deras bästa.

Numera fylls MSM-spalterna av sådana här sanslösa trivialiteter på bebis-nivå. Helt säkert är 99% av inläggen i den här tråden mer läsvärda.
Citera
2017-07-29, 08:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Den påstådde hantverkaren och SD-sympatisören, som sägs utgöra ett exempel för flera år sen, är tänkbart en vettig knegare som vet vad som bär och vad som förtär. Har inget med lön att göra; men i så fall är det en rättvis distinktion: den mellan den som arbetar och den som pratar och poserar...

Lisa Magnusson skriver:

Citat:
För några somrar sedan kom en man fram till mig på krogen. Han var hantverkare, röstade SD, och menade att jag var typisk för den äckliga "pk-eliten" på Södermalm. Det visade sig sedan att det var han och inte jag som hade bostadsrätt på Södermalm, och att han tjänade betydligt bättre än jag. Det slutade med att han skrek att jag var en fitta och jagade in mig på toaletten.

Se där, ett nytt inlägg av DN i genren det otrevliga, svenska folket, som bör utplånas så fort som möjligt.

Från den uppdiktade"rasistiske brandmannen från Boden" till den - uppdiktade (?) eller rentav verklige - Lisa-fientlige hantverkaren på Södermalm?

"För några somrar sedan" (2012) skrev Lisa Magnusson i Metro, att utländska serievåldtäktsmän absolut inte bör utvisas till sina hemländer. Lisa Magnusson beskrev eufemistiskt våldtäkter (nota bene våldtäkter begångna av utländska män) som att "bete sig illa" (!) och skrev att " inget blir bättre" av att utländska serievåldtäktsmän utvisas. Hon skrev:

Citat:
Det [är] kanske inte så konstigt att någon som flytt undan våld och tortyr själv är känslomässigt invalidiserad och beter sig illa, och att inget blir bättre av att Sverige (som alltså skall föreställa ett fredligt och fint land) gör det till offentlig policy att riva upp permanenta uppehållstillstånd och sända folk i döden

https://www.metro.se/artikel/till-sv...-lilla-lisa-xr

Det verkar väl inte otroligt, att den Lisa-fientlige hantverkaren (om han inte är uppdiktad) hade tagit del av hennes likgiltighet för svenska brottsoffer och beskrev hennes frånstötande för att inte säga omoraliska hållning, som "typisk för den äckliga 'pk-eliten' på Södermalm".
Senast redigerad av Meiji 2017-07-29 kl. 08:55.
Citera
2017-07-29, 09:38
Medlem
RogerRogers avatar
Kommer vi att få se en renässans för det koloniala synsättet på de så kallade utvecklingsländerna? Så länge medlemmarna i dessa kulturer uppehöll sig hemmavid, fanns det utrymme för bekväm exotifiering från vår sida. Vi kunde alla gilla olika. Men i och med folkvandringarna norrut, som fört allt det där andra obekvämt nära inpå oss (och ser ut att fortsätta så inom överskådlig tid), kan det tänkas att vi blir mer angelägna om ökat inflytande i dessa länder så att de och deras potentiellt migrerande medborgare styrs mer i vår riktning, kulturellt etc? Ett nytt synsätt rotat i ren självbevarelsedrift, med andra ord, där deras inverkan på oss här leder till att vi inverkar på dem där. Ett sätt att förebygga kulturkrockar i Svedala. Kan mångkulturen i väst på så vis bli startskottet på en nivellering av ursprungsländernas särart? Finns det några debattörer som infört eller kommer att återinföra en mer kolonial retorik (kanske åberopande Frankrike som ju har en lång historia av dubbelriktad kolonialism), som svar på folkvandringen från dessa länder? Eller är frågan för sent/för tidigt ställd?
Citera
2017-07-29, 09:53
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Kommer vi att få se en renässans för det koloniala synsättet på de så kallade utvecklingsländerna? Så länge medlemmarna i dessa kulturer uppehöll sig hemmavid, fanns det utrymme för bekväm exotifiering från vår sida. Vi kunde alla gilla olika. Men i och med folkvandringarna norrut, som fört allt det där andra obekvämt nära inpå oss (och ser ut att fortsätta så inom överskådlig tid), kan det tänkas att vi blir mer angelägna om ökat inflytande i dessa länder så att de och deras potentiellt migrerande medborgare styrs mer i vår riktning, kulturellt etc? Ett nytt synsätt rotat i ren självbevarelsedrift, med andra ord, där deras inverkan på oss här leder till att vi inverkar på dem där. Ett sätt att förebygga kulturkrockar i Svedala. Kan mångkulturen i väst på så vis bli startskottet på en nivellering av ursprungsländernas särart? Finns det några debattörer som infört eller kommer att återinföra en mer kolonial retorik (kanske åberopande Frankrike som ju har en lång historia av dubbelriktad kolonialism), som svar på folkvandringen från dessa länder? Eller är frågan för sent/för tidigt ställd?

Intressant frågeställning. De nekonservativa framstötarna i Mellanöstern har ju haft som mål (vid sidan om att värna Israels geopolitiska ställning) att demokratisera och därmed också i det avseende europeisera dessa länder.
Fast där tänkte man sig europeiseringen som en naturlig utveckling när despotiska härskare avsattes.
Europeisering och demokratisering som en tillfälligt avstannad och hindrad utveckling, och när väl proppen med namnet Saddam/Mubarak/Gadaffi avlägsnats skulle utvecklingen flöda på i sin naturliga riktning och det var bara ett tuppfjät ifrån att nya Magna Charta och Declaration of Independence skulle utropas.

Så blev det inte och vi som skriver här vet att det snarare handlar om att diktatorerna är ett naturligt sätt att styra dessa våldsbenägna och klanuppbyggda länder.

Nu ställs höga krav på t ex Libyen och även Turkiet, att hålla tillbaka migrantströmmar, hantera återskickade illegala och reglera sjöfarten.
Hittills är det osäkert om dessa krav kommer att kunna hållas. Och så kommer oundvikligen frågan om dessa staters mognad att ställas. När det egentligen handlar om olika politik. Att en överenskommelse med ett fjärran land alltid väger lättare än ett handslag klanledare emellan.
Citera
2017-07-29, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det är just detta som gett upphov till de ständiga krigen och flyktingströmmarna. USA och västs vilja att liberalisera och demokratisera, mellanösterns diktaturer med våld. Bakom dessa fruktansvärda illdåd ligger organisationer som Amnesti och liknande. Alla dessa försök har bara lett till krig och förstörelse. Medborgare i länder måste själva ta hand om sina inre angelägenheter, det finns sätt att förändra kulturer och religioner inifrån, utan att blanda in falskt godhetsknarkande krigisk extremliberalism.
Citera
2017-07-29, 10:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det är just detta som gett upphov till de ständiga krigen och flyktingströmmarna. USA och västs vilja att liberalisera och demokratisera, mellanösterns diktaturer med våld. Bakom dessa fruktansvärda illdåd ligger organisationer som Amnesti och liknande. Alla dessa försök har bara lett till krig och förstörelse. Medborgare i länder måste själva ta hand om sina inre angelägenheter, det finns sätt att förändra kulturer och religioner inifrån, utan att blanda in falskt godhetsknarkande krigisk extremliberalism.
U-hjälpen skapar överbefolkning. Demokratiseringsförsöken skapar kaos.
Resultatet lever vi i nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in