2017-07-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
*Inte*. Hoppas jag.

Och Janouch? En svensk Laura Loomer (googla). Stödja, länka, hylla, bekräfta etc henne = antisvensk idioti. Alltså kommer 99% av tråden att göra det. Sen kommer ni (de hyggligt intelligenta av er alltså) fatta varför jag sa att ni inte skulle göra det, om fem år eller så.
Jag twittrade en gång till Rebecca Weidemo Uvell eller hur hon nu stavar sitt komplicerade namn. Jag skickade med en länk till Fria Tider som skulle visa att hon hade fel. Jag fick ett snipigt svar att hon inte klickade på länkar från Fria Tider.

Jag kan inte betrakta den typen av människor med annat än det djupaste förakt. Under min värdighet att interagera med.
Citera
2017-07-28, 20:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Tack! Såvida du inte menar att en procent av det jag skriver är riktigt bra och resten är idioti, feghet och shillande...
Haha. Jag underdrev kanske din inläggsratio till ett av hundra, men du fattar vad jag menar. Fortsätt skriva på ditt unika och positiva sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Jag reagerade också på det där. Hon är nog bara ett alibi som sagt. Och vad hon och liknande försiktiga kritiker skrev genom åren har haft 0 betydelse för utvecklingen. Först när katastrofen var ett faktum så började omsvängningen långsamt, medan de försiktiga kritikerna lever kvar i 2012 när det var kontroversiellt att ens antyda problem.

Men det är intressant att media så sammanhållet försöker förminska betydelsen och rent av etablera berättelsen om "nu är två sparkade, det är lagom, alliansen borde nöja sig, Hultqvist är ju så populär också". Som om det var någon sorts förhandling och inte ett fall där Ygeman och Hultqvist hållit information hemlig i en evighet. Så idiotiskt.

Jag påstår ju att mediakriget inte längre är ett krig om mångkulturen bara, utan om hela maktstrukturen. Media och opposition ser sig tvungna att skydda Löfvens lögn för att inte det ska bli extra val. Någon som kan få hela samhällsstrukturen att rasa. Även media och opposition riskerar att förlora sin makt om tilltron raseras helt, så de är tvungna att spela med och låtsas att situationen är hållbar.
DN, Expressen, Dagens Industri, Odenberg osv. Är inte deras inställning i den här frågan tillräcklig för att fatta att det inte pågår något krig inom de etablerade medierna, om någonting alls? Alla står upp för status quo (alla kommer stå upp för S - L - C - MP efter 2018). Det pågår olika strategier för att uppnå status quo (Dahlberg, PM Nilsson - Låtsa SD-vänlighet i oviktiga frågor - stå bara upp när det gäller), (Janouch -Sanandaji - Ta över frågorna helt och gör den svenska åsikten oviktig), (Malcolm Kenyani - IRM - Låtsas att allt handlar om vänsterns identititetspolitik och att allt löses genom att vi "ser" på invandringen på ett annat sätt), men när det kommer till kritan vill ingen förändra något. Kolla även "CrispyKreems" reaktioner varje gång något större håller på att hända. Det handlar om systemet mot utmanarna.
Citera
2017-07-28, 20:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Jag reagerade också på det där. Hon är nog bara ett alibi som sagt. Och vad hon och liknande försiktiga kritiker skrev genom åren har haft 0 betydelse för utvecklingen. Först när katastrofen var ett faktum så började omsvängningen långsamt, medan de försiktiga kritikerna lever kvar i 2012 när det var kontroversiellt att ens antyda problem.

Expressens starka stöd för S just nu är märkligt. Vill man inte backa upp alliansen? Idag redoviosade man dessutom en opinionsundersökning från SVT/Novus som påstods visa att flertalet moderater gav sitt stöd till Löfvén. Det låter som en ren fejk-survey. Något händer. Jag tror att Bonniers ökat trycket på sin tidning Expressen. Jag anar dessutom att Bonniers plus SVT/SR känner sig pressat/stressat av utvecklingen och nu vill satsa allt på S för att slå vakt om sina öppna gränser och den transatlantiska liberala axeln. Har inte några TV-journalister helt hämningslöst backat upp S nu när alliansen hotat med förtroendomröstning senare vad gäller Hultqvist? Jag tycker mig ha sett sådana iakttagelser från sådana här på FB som har ork att följa SVT och SR.
Senast redigerad av stevenstills 2017-07-28 kl. 20:48.
Citera
2017-07-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Exakt. Min tanke när jag läste dravlet igår var nedan. Från WWF.

När får vi den första ekologiska nazisten? Snacka om lättsåld medial plattform. Malena Ernman skulle med full trovärdighet kunna fortsätta att hata SD, stå upp mot rasism samtidigt som hon ur ett miljöperspektiv pläderar fär stängda gränser och humanitär hjälp på plats och ändå uppfattas som "god" i allmänhetens ögon. Vem blir först att ikläda sig denna roll? Jag är uppriktigt sagt förvånad att rollen inte redan är besatt.

Det är nog en försvinnande liten del av mediala och politiska aktörer som skriver manus själva. Tankar reproduceras, snarare än tänks. Som med det bästa manus handlar det om att rätt person ska läsa det och föreställa sig själv i huvudrollen.

Precis som du skriver är detta en storroll för - någon. Liksom "den reciprokt omsorgsfulle minoritetsrepresentanten" eller "den nyttomaximerande marknadsliberalen". Kanske kan någon frestas av "den stridbare strejkvakten som värnar gränsen i konflikt med det internationella kapitalet"?
Citera
2017-07-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Haha. Jag underdrev kanske din inläggsratio till ett av hundra, men du fattar vad jag menar. Fortsätt skriva på ditt unika och positiva sätt.
DN, Expressen, Dagens Industri, Odenberg osv. Är inte deras inställning i den här frågan tillräcklig för att fatta att det inte pågår något krig inom de etablerade medierna, om någonting alls? Alla står upp för status quo (alla kommer stå upp för S - L - C - MP efter 2018). Det pågår olika strategier för att uppnå status quo (Dahlberg, PM Nilsson - Låtsa SD-vänlighet i oviktiga frågor - stå bara upp när det gäller), (Janouch -Sanandaji - Ta över frågorna helt och gör den svenska åsikten oviktig), (Malcolm Kenyani - IRM - Låtsas att allt handlar om vänsterns identititetspolitik och att allt löses genom att vi "ser" på invandringen på ett annat sätt), men när det kommer till kritan vill ingen förändra något. Kolla även "CrispyKreems" reaktioner varje gång något större håller på att hända. Det handlar om systemet mot utmanarna.

Nej, jag håller förstås med om att "Krig" är helt fel beskrivning, men det är ju det begrepp som etablerats med tråden. För ska man vara ärlig så hade ju TS fel om troligen precis allting.

Precis. Det är makten som försvarar sin position mot utmanarna, eller än så länge främst mot verkligheten som börjar bli för påtaglig. Media kämpar mot sociala medier och alternativa medier om makten över berättelsen. Och politikerna kämpar mot SD och den allt mer kritiska opinionen. Eliten mot folket helt enkelt.

Dessutom så sker ju ett inre sammanbrott hos eliten. Media har genom sitt maktutövande använt sin egen trovärdighet som ammunition. Genom mörkande, vinklanden, censur och rena lögner har man kanske stoppat kritikerna länge nog för att förstöra landet helt, men nu är inflytandet enbart en följd av spridningen av ordet, och helt utan trovärdighet.

Politikerna har å sin sida främst drabbats av det inavel som blir av att politikerna väljer varandra till alla positioner. Men även de är offer för PKismen, när idéer om representation och varannan damernas och liknande har trumfat kompetens så har de blivit helt urarmade på duglighet. Och med medias oförlåtande pk-övervakning har de även formats till de fegaste och ryggradslösaste politikerna någonsin.

Det är ett krig mellan elit och folk, men främst är det ett samhälles sammanbrott under PKismens polariserande och nedbrytande effekter. Förhoppningsvis kan det uppstå något nytt ur det här, men det kräver att folket hittar tillbaka till riktiga värderingar och framförallt att de uppbådar lite stake. Krisen är också en möjlighet att rensa ut allt skräp, och jag talar då inte främst om invandrare, utan om de människor som främst övertygats av PKismen. De som njutit av makten att förnedra och förtrycka sina medmänniskor, och de som skamlöst byggt sig en karriär och rikedom på ideologin.

Sen finns det förstås mycket lärdomar att dra av erfarenheten. Själv har jag gått från liberal till konservativ, och fler inser nog värdet av konservativa idéer nu.
Citera
2017-07-29, 01:07
Medlem
fasligts avatar
Det verkar som om peak massimmigration till Europa har inträffat nu. Nöden har ingen lag sägs det, och det är väl så att nödläget tvingar bl a Mutti Merkel att bita huvudet av skam och göra gemensam sak med de så förtjänstfullt istadiga Visegradländerna för att få stopp på bankomatkön.
Citat:
Migrant crisis: Italy backs force to police Libya shore
Italy's cabinet has backed sending a mission to Libya to try to stem the influx of migrants.
The mission would help Libya "reinforce their capacity to control their borders and national territory", said Prime Minister Paolo Gentiloni.
It would reportedly comprise ships, planes and at least 700 sailors.
Mr Gentiloni claimed it had been requested by Libya, but the UN-backed government there vigorously denied making any such request.
In an earlier statement, Libyan Prime Minister Fayez Sarraj said his administration had agreed to receive only training and arms from Italy.
"Libya's national sovereignty is a red line that nobody must cross," he said.

Att förlita sig på Libyen är förstås inte helt stabilt, men vad skulle alternativet vara? Hoppas inte någon i ivern att bli av med välfärdsmigranternas invasion trampar på känsliga Libyensuveräna tår bara.

Citat:
Migrants picked up in Libyan coastal waters - and not international waters - can be legally returned to Libya, but aid workers say that conditions in Libyan migrant reception camps are dire.
Den här gången talar nog the aid workers för döva öron dock. Det blir till att kavla upp ärmarna och göra en insats för att förbättra förhållandna i lägren då, för the aid workers. Inget mera fiskafänge för dem. Planens detaljer ska presenteras på tisdag.

Citat:
On Thursday, French President Emmanuel Macron said Paris would establish migrant registration centres or "hotspots" in Libya - and in the shorter term in Niger and Chad - to vet asylum seekers prior to their attempt to cross into Europe.
And in a letter to Mr Gentiloni last week, the Visegrad group of four (Hungary, Poland, the Czech Republic and Slovakia) pledged financial support for Italian efforts to reduce the flow of irregular migrants from Libya and elsewhere.
Those efforts, the letter outlined, included "EU activities at the southern border of Libya" and the creation of migrant-vetting "hotspots" outside EU territory.
In remarks on 23 June, Hungarian Prime Minister Viktor Orbán spelled out this view, telling journalists: "If we don't want people from Libya to set out for Europe, we have to act accordingly - either on Libya's northern or southern borders.
"Hungary announced that it supports the Italian-German initiative for us to set up check-points and introduce a monitoring system on Libya's southern borders. Hungary is prepared to contribute to this with personnel or funding."
http://www.bbc.com/news/world-europe-40750994

Jaha, ja. Då är det väl bara för övriga, inklusive världens första feministiska regering, att rätta in sig i ledet och bidra till stängda gränser i Afrika.
Citera
2017-07-29, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Exakt. Min tanke när jag läste dravlet igår var nedan. Från WWF.

När får vi den första ekologiska nazisten? Snacka om lättsåld medial plattform. Malena Ernman skulle med full trovärdighet kunna fortsätta att hata SD, stå upp mot rasism samtidigt som hon ur ett miljöperspektiv pläderar fär stängda gränser och humanitär hjälp på plats och ändå uppfattas som "god" i allmänhetens ögon. Vem blir först att ikläda sig denna roll? Jag är uppriktigt sagt förvånad att rollen inte redan är besatt.
Massmördaren Pekka-Eric Auvinen, inspirerades av ekofascisten Pentti Linkola.

Citera
2017-07-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
"to try to stem the influx"... Det låter kraftfullt ("jorå s'atte"). Bra dock av BBC att kalla det migranter och inte flyktingar. For what it's worth.

Ändring i politiken blir det först den dag då vitingen klubbar svartskallar med påkar i ren självbevarande vrede, som övergår i svingande suktan efter upprättelse, och slår sig så jävla trött att det uppstår värk i axlarna, det efterfrågas reservbollträn och sjukskrivning för muskelvärk och axelluxation. De sälklubbande norrmännen 1988 kommer att minnas tillbaka med blodfattig skam. There will be blood.

---

Kom ihåg scenariot: Det handlar om en civilisationsdödande folkvandringstid. Det handlar inte om "kris". Det handlar om vår förestående katastrof. Det finns ingen historiedeterminism att falla till föga för - bli defaitisk av. Men oddsen determineras till vår nackdel, ju längre vi väntar med att se och agera på det som sker. Då är den "humanitära" uppoffringen en garanti till vår undergång. Civilisationer kommer och går. Historiska mönster finns, men det är inte liktydigt med att vi måste utplånas som igenkännbara kollektiv med ett gemensamt förflutet, en gemensam kultur och en gemensam nation. Hänvisa vid behov till israelerna, men upprepa inte misstaget att fly hemlandet - för vår del Sverige.
Citera
2017-07-29, 01:37
Medlem
fasligts avatar
EU-domstolen har bestämt att det är ok att skicka tillbaka även ömmande fall i enlighet med Schengenregelverket vilket prejudiceras genom två afghanska systrar och dessas barn som återsänds till Kroatien från Österrike. Inte heller ska syrier som besväras av smutsiga toaletter undantas från Schengenprocedur. Där ser man.
Citat:
But unlike many other Afghans, they were not granted asylum.
The Austrian authorities eventually decided that they should be deported back to Croatia, their point of entry to the EU, under the Dublin regulation.
Mr Klammer said: "In some cases, the authorities said 'We are not responsible because of the Dublin procedure, Croatia is responsible'. So the Jafaris got this decision."
The Jafari sisters' case was taken to the European Court of Justice (ECJ), along with a similar incident in Slovenia involving a Syrian national.
...
On Wednesday the ECJ ruled that their crossing of the Croatian border had to be considered irregular under the Dublin rule. Just because one EU country allows a non-EU citizen to enter its territory on humanitarian grounds, that authorisation is not valid in other EU countries.
...
Farzad Mohammadi from Afghanistan came to Austria in February 2016 when he was 17 years old. He was deported back to Croatia last November.
"It was very difficult. I had tried so hard. I was in a choir, I played football, I was doing a German course, I did everything I could, but they said that is the law - you have to go," he told the BBC.
...
"Croatia was very bad, worse than Austria. We only had a thin blanket, there were problems with the heating. The toilets were dirty. Very very difficult."
http://www.bbc.com/news/world-europe-40714946

Nu rör det på sig.
Citera
2017-07-29, 01:49
Medlem
Kebabfysikers avatar
Seriöst, finns det verkligen någonting att frukta när våra motståndare fortfarande sitter kvar i samma position som de själva valde inför valdet 2010?

Citat:
Lisa Magnusson: Jimmie Åkesson tillhör i allra högsta grad eliten

För några somrar sedan kom en man fram till mig på krogen. Han var hantverkare, röstade SD, och menade att jag var typisk för den äckliga "pk-eliten" på Södermalm. Det visade sig sedan att det var han och inte jag som hade bostadsrätt på Södermalm, och att han tjänade betydligt bättre än jag. Det slutade med att han skrek att jag var en fitta och jagade in mig på toaletten.

https://www.dn.se/ledare/signerat/li...a-grad-eliten/

Snälla, jag ber alla DN-skribenter att fortsättta. Om det här är "insikten" som liberala och "aniti-rasister" har valt inför 2018 kan vi bara önska dem fortsatt lycka till i sin kamp mot väderkvarnar och halmgubbar. Om folk blir avsräckta för att rösta på Jimmies parti för att nåon på DN kallar dem för "elit" finns inget att hoppas för för Sveriges del. Och tro mig, ingen följer DN i detta fall.
Citera
2017-07-29, 01:52
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
"to try to stem the influx"... Det låter kraftfullt ("jorå s'atte"). Bra dock av BBC att kalla det migranter och inte flyktingar. For what it's worth.

Ändring i politiken blir det först den dag då vitingen klubbar svartskallar med påkar i ren självbevarande vrede, som övergår i svingande suktan efter upprättelse, och slår sig så jävla trött att det uppstår värk i axlarna, det efterfrågas reservbollträn och sjukskrivning för muskelvärk och axelluxation. De sälklubbande norrmännen 1988 kommer att minnas tillbaka med blodfattig skam. There will be blood.

---

Kom ihåg scenariot: Det handlar om en civilisationsdödande folkvandringstid. Det handlar inte om "kris". Det handlar om vår förestående katastrof. Det finns ingen historiedeterminism att falla till föga för - bli defaitisk av. Men oddsen determineras till vår nackdel, ju längre vi väntar med att se och agera på det som sker. Då är den "humanitära" uppoffringen en garanti till vår undergång. Civilisationer kommer och går. Historiska mönster finns, men det är inte liktydigt med att vi måste utplånas som igenkännbara kollektiv med ett gemensamt förflutet, en gemensam kultur och en gemensam nation. Hänvisa vid behov till israelerna, men upprepa inte misstaget att fly hemlandet - för vår del Sverige.

Ja, de blodiga konfrontationerna kommer, det är liksom oundvikligt. Men förhoppningsvis behöver det inte flyta enorma mängder blod innan den storskaliga återvandringen drar igång. Det tas små anpassningssteg hela tiden nu, både vad gäller retorik och politik. Flyktingar har blivit migranter, do gooders har komprometterats, asylprövning kan snart ske i Afrika och snart kanske även i MÖ. Schengen börjar återupprättas och bidragssystemen börjar bli föremål för omförhandling och, förhoppningsvis, tillbakarullning. När så proppen väl går ur islamfrågan så att den öppnas för saklig debatt, då kan det komma att gå fort. En god början på antiislamismvägen är fastställandet i högsta EU-instans att palestiniernas Hamas är, har varit och förblir klassad som terroristorganisation.
Citera
2017-07-29, 02:00
Medlem
Kebabfysikers avatar
Kommer ni ihåg när DN och andra delar av svensk media började vurma för att zigernartiggare och annat patrask skulle vara välkomna till Sverige? Det var "upplyst" och "tolerant" att försvara att zigenare från Rumänien och Bulgarien skulle tigga i Sverige istället för i deras hemländer. Kanske har det kommit till sitt slut.

Citat:
Mötesplatsen för EU-migranter i Malmö, Crossroads, saknar pengar. Stadsmissionen som driver verksamheten märker att det inte finns något större intresse längre att hjälpa de här människorna.

– Det är en målgrupp som det inte pratas om längre. Det är inte mycket debatt, så det känns som om intresset har falnat helt enkelt, säger Marie Hendra.

– Vi vänder oss till olika finansiärer men det är många grupper som behöver stöd. Maskorna i skyddsnätet blir större och fler faller igenom och debatten täcker oftast bara en grupp i taget, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...skerar-stangas

Seriöst, vem fan känner sympati för den här gruppen som i princip enbart media har tvingat på det svenska samhället att ta hand om? Hade EU-reglernat gällt i Sverige hade det här packet skickats hem tidigare än januari eftersom ingen har enligt EU-rätt någon rättighet att befinna sig i Sverige. När ska svenska politiker inse detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in