2017-07-13, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har mediekriget gått över från ord till handling? Först var det journalisten som attackerade poliser med hammare, sen Mathias Wåg som ledde attacker mot möjliga meningsmotståndare och nu Broderskaps-sossen och UD-tjänstemannen som handgripligt angriper Sjunnesson för att han har "fel åsikt om islam".

https://www.journalisten.se/nyheter/...ng-polisanmals

Gissar på desperation över utvecklingen.
Lite skönt hur UD-gubben tolkar att Sjunnesson intervjuade någon.
Citat:
Det var uppenbart att det var en fälla som de försökte gillra.

Att någon ställer frågor, som dessutom filmas så att den som blir intervjuad inte blir felciterad, då "gillrar man en fälla". Dvs. man ställer kritiska frågor & följdfrågor, ni vet sådant som journalister gjorde en gång i tiden.
Citera
2017-07-13, 12:31
Medlem
Det Goda Samhället startar kampanj för att få folk att rösta i kyrkovalet den 19 september. Kampanjgeneral blir Helena Edlund. Kampanjens raison d'être är att Svenska Kyrkan är den svaga punkten i fiendens rustning då valdeltagandet ligger på 14 procent. Kan man mobilisera några hundra tusen röstberättigade så kan man ta makten utan att Soros och Wolodarski kan göra ett skit.

https://detgodasamhallet.com/2017/07...ber/#more-8331

Tänk vad demoraliserande för våra fiender det skulle vara om detta lyckades, och vilken moralboost för vår sida om vi lyckades återerövra en enda liten markplätt från vilken nya attacker kan utgå och en fullständig återerövring av allt förlorat territorium kan ske.
Citera
2017-07-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite skönt hur UD-gubben tolkar att Sjunnesson intervjuade någon.

Att någon ställer frågor, som dessutom filmas så att den som blir intervjuad inte blir felciterad, då "gillrar man en fälla". Dvs. man ställer kritiska frågor & följdfrågor, ni vet sådant som journalister gjorde en gång i tiden.
Vem är då Peter Weiderud? Behöver nog inte kommenteras ytterligare..

(Möjligen kan man fråga sig vad "Svenska institutet i Alexandria" är för något, och varför vi betalar för det?)

Citat:
Peter Weiderud, född 16 oktober 1957 i Karlstad, är en svensk politiker.

Weiderud är sedan 2005 förbundsordförande för Sveriges kristna socialdemokraters förbund och ledamot av socialdemokraternas verkställande utskott. Han är även utrikespolitisk chef vid Kyrkornas Världsråd i Genève. Tidigare var han bland annat politiskt sakkunnig hos utrikesminister Lena Hjelm-Wallén och Anna Lindh samt utrikeschef för Svenska kyrkans internationella arbete.

Peter Weiderud är journalist till yrket. Han är gift med Salpy Eskidjian Weiderud och har fyra barn. Han arbetar som generalsekreterare för Parlamentarikerforum för lätta vapen-frågor och driver med två kollegor konsultföretaget Samhällsnytta AB.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Weiderud

Edit: hehe det var värre än jag trodde:

Citat:
Konflikten om invalet av Omar Mustafa i Socialdemokraternas partistyrelse blir alltmer infekterad. En av Mustafas ivrigaste försvarare är Peter Weiderud, ordförande i Socialdemokrater
(kommer inte åt mer än så här)

http://www.dn.se/debatt/weiderud-sit...ustafa-far-ga/

Hmm nu blev det komplext, Peter Weirud kanske ska gå med i NMR istället, denna islam-apologet?

Citat:
Peter Weiderud: ”Jag kan inte se något substantiellt i kritiken”
Han svarar inte nej på frågan om man kan tänka sig att bjuda in en antisemitisk föreläsare igen. Peter Weideruds organisation Socialdemokrater för tro och solidaritet kritiseras för att legitimera rörelser och personer med rasistiska åsikter. Själva menar de att det handlar om dialog.– Ibland får man vara beredd att bryta vissa tabun, säger Weiderud.

Det verkar som posten i Alexandria var ett sätt att bli av med honom, långt bort, där han kunde göra så lite skada som möjligt..
Senast redigerad av Fnysington 2017-07-13 kl. 16:56.
Citera
2017-07-13, 16:57
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det Goda Samhället startar kampanj för att få folk att rösta i kyrkovalet den 19 september. Kampanjgeneral blir Helena Edlund. Kampanjens raison d'être är att Svenska Kyrkan är den svaga punkten i fiendens rustning då valdeltagandet ligger på 14 procent. Kan man mobilisera några hundra tusen röstberättigade så kan man ta makten utan att Soros och Wolodarski kan göra ett skit.

https://detgodasamhallet.com/2017/07...ber/#more-8331

Tänk vad demoraliserande för våra fiender det skulle vara om detta lyckades, och vilken moralboost för vår sida om vi lyckades återerövra en enda liten markplätt från vilken nya attacker kan utgå och en fullständig återerövring av allt förlorat territorium kan ske.

Mycket bra initiativ, kommer naturligtvis rösta i kyrkovalet och önskar att många andra också gör de (röstar rätt alltså).

Kan även vara idé att tipsa om att skänka en slant till forskningsprojektet ”SVERIGE OCH DET MUSLIMSKA BRÖDRASKAPET”. Vore minst sagt på tiden att en seriös forskare undersökte den där härvan, inte minst mot bakgrund av MSB:s svek.
https://detgodasamhallet.com/stod-oss/

Projektet förklaras: https://www.youtube.com/watch?v=nOjyxxPp5nY
Senast redigerad av McAz 2017-07-13 kl. 17:05.
Citera
2017-07-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ju mer jag rotat runt i svensk historia från c:a 1850 och framåt, desto mer har jag insett att frågan man bör ställa sig inte är vem som styrt politiken, utan vad. Persongallerierna kommer och går, liksom de frågor som är på tapeten, men det som består är puritanismen. Det är som att Sverige har suttit hopkrupet i badrummet och våldtäktsduschat i hundratals år. Moder Svea skrubbar sig skinnflådd och blodig med rasp, smärgelduk och Svinto men blir liksom aldrig så där gudomligt ren som någon eller något tydligen kräver...
Onekligen ett intressant inlägg med många slagkraftiga formuleringar och tänkvärda reflektioner om vår strävan efter Den Rätta Läran. Jag tror säkert att P.K. har historiska rötter, men vad som är dess DNA-kod är svårt att säga. Jag tror det handlar mycket om klassisk svensk byråkrati och centralstyrning från Oxenstiernas dagar, kopplat med luthersk religion och religionssubstitut.

Våldtäktsduschandet tycker jag ändå är en felaktig metafor, om än väldigt klatschig. Vårt sätt att agera idag är snarare en effekt av att vi inte blivit våldtagna - förrän nu. Idag pågår våldtäkten för fullt, och förövarna (vår "elit") är av den sexuella läggningen att de verkar eggas av att vi gör motstånd och febrilt klöser emot. Ju mer vi skriker "Nej!", desto brutalare blir våldtäkten. För att bli lite ekivok så kan jag citera legenden Golonka: "mångkulturkuken ska in, ända till roten".

Jag tror snarare att renhetssträvan och puritanism finns mer hos människor som inte legat runt och levt ut sin hedonism. Och där befinner sig väl Sverige idag, om man tänker på vår avsaknad av WW-krigande, slavhandel, kolonialism och andra synder. Vi är fullsmockade med Prussiluskor som ska uppfostra sin omvärld.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
...Man tog bort ledarhannen ur flocken. Då började en annan hanne öka på sin testosteronhalt och blev ny ledarhanne. Kanske alla flockdjur har denna mekanism, för flocken måste ju ha en ledare.

Sen satte man tillbaka den första ledarhannen. Men han hade liksom vissnat när han tappade makten. Usel testosteronnivå. Han kunde inte återta rollen som ledare. Han bleknade bort.

Jag tror att människor fungerar på samma sätt och att makt faktiskt förändrar hormonspelet och att det förändrar hjärnan. Det är därför ledare pöser upp under sin maktperiod och faller ihop om de detroniseras...
Vilket kopplar till min spaning och tes om lealösa politiker. Den bildliga ledaren för PK-flocken (Media), har abdikerat i sin aggressiva mångkulturdrivande agenda, och därmed springer politikerna omkring som huvudlösa höns i avsaknad av östrogen och testosteron. Obs att media fortfarande arbetar med mångkulturförsvar istf dito angrepp. Mediekriget dör ju liksom inte ut direkt, det tar sin tid. Men effekten blir att politikerna inte vet vilken åsikt som är den "rätta" för stunden när man inte har medias drev att tillgå som kompass.

Ytterligare en spekulativ orsak som jag vill lufta, är svenskens tidiga och höga IT-mognad. Vi måste väl ändå vara bland de tidigaste nationerna att anamma sociala medier fullt ut? Typexemplet på en nation som lever sina liv och umgås på nätet? I och med detta så sprids åsikter, memes, subkulturer och åsiktsfalanger blixtsnabbt. Kanske har detta drivit på tempot i olika former av folkliga och mediala PK-drev hos oss. Kan andra länder nu följa oss i spåren med "government by angry opinions"? Tycker mig se lite tendenser nu t ex i USA med diskussionerna om Trump. Detta är dock bara löst filosoferande från min sida.
Citera
2017-07-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Onekligen ett intressant inlägg med många slagkraftiga formuleringar och tänkvärda reflektioner om vår strävan efter Den Rätta Läran. Jag tror säkert att P.K. har historiska rötter, men vad som är dess DNA-kod är svårt att säga. Jag tror det handlar mycket om klassisk svensk byråkrati och centralstyrning från Oxenstiernas dagar, kopplat med luthersk religion och religionssubstitut.

Jag tror snarare att renhetssträvan och puritanism finns mer hos människor som inte legat runt och levt ut sin hedonism. Och där befinner sig väl Sverige idag, om man tänker på vår avsaknad av WW-krigande, slavhandel, kolonialism och andra synder. Vi är fullsmockade med Prussiluskor som ska uppfostra sin omvärld.

Det kanske inte i denna tråd går att komma till botten i frågan om arv eller miljö, men kan ändå konstatera att vissa typer av budskap har lättare att få fäste i olika regioner i världen.

Ska illustrera med exemplet islam. Ursprungligen antas budskapet ha formulerats av Muhammed när han var bosatt i sin hemstad Mecka. Islam version 1.0 var ett en hemkokt hybrid av Kristendom, andedyrkan och Judendom. Den fick dåligt fäste i den arabiska folksjälen. Efter 10 års predikande hade han vunnit 150 själar som huvudsakligen var medlemmar i hans egen klan. Han tvingades sedan lämna Mecka och hamnade i staden Medina. Där omformulerade han sitt budskap till islam version 2.0 som var en uppgraderad version med special features som heligt krig, hat mot oliktänkande, mm, dvs. islam i stort sett i sin nuvarande form. Den uppgraderade versionen av islam, version 2.0, fick onekligen fäste i den arabiska folksjälen och han vann anhängare i rask takt. Efter en kort period i Medina hade han vunnit så många anhängare att han kunde styra kosan tillbaka mot Mecka och erövra staden. Resten är som man säger historia.

Om det var för att man har svårt att bli profet i sin egen stad, eller för att det omformulerade budskapet från Kristendom for dummies till en religion värdig Attila hunnerhövdingen slog an en ton i det arabiska kynnet är väl svårt att säga säkert. Jag tror att en religion - eller en sekulär kvasireligion -måste kunna slå rot i något djupare i människan för att den ska få fäste.

Men - Ska dyrkan av den kvasireligiösa demonen mångkultur kunna bringas att upphöra, är jag övertygad om att det onda just nu bara kan fördrivas med positiva budskap. Kommer det hårdare tider med knapphet finns det mer utrymme för realism.
Citera
2017-07-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag tror att en religion - eller en sekulär kvasireligion -måste kunna slå rot i något djupare i människan för att den ska få fäste.
.....
Men - Ska dyrkan av den kvasireligiösa demonen mångkultur kunna bringas att upphöra, är jag övertygad om att det onda just nu bara kan fördrivas med positiva budskap. Kommer det hårdare tider med knapphet finns det mer utrymme för realism.
Nu kommer du nog väldigt nära sanningen. Primära orsaker: svensk centralstyrning och byråkrati, den av historien och religionen betingade puritanismen, samt den tur och skicklighet vi hade i att nå toppen runt 1970, har nog samverkat.

Övermodiga internationellt om vår nations förträfflighet, sökandet efter en ny hög moral att ersätta kristendomen med, och möjligheten att toppstyra befolkningen via vår byråkrati. Genom medias och internetburna kanalers explosiva utveckling de senaste åren har vi mejslat fram en intensiv kampanj för att sprida mångkultur och Den Rätta Värdegrunden.
Citera
2017-07-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Våldtäktsduschandet tycker jag ändå är en felaktig metafor, om än väldigt klatschig. Vårt sätt att agera idag är snarare en effekt av att vi inte blivit våldtagna - förrän nu. Idag pågår våldtäkten för fullt, och förövarna (vår "elit") är av den sexuella läggningen att de verkar eggas av att vi gör motstånd och febrilt klöser emot. Ju mer vi skriker "Nej!", desto brutalare blir våldtäkten. För att bli lite ekivok så kan jag citera legenden Golonka: "mångkulturkuken ska in, ända till roten".

[...]
Ytterligare en spekulativ orsak som jag vill lufta, är svenskens tidiga och höga IT-mognad. Vi måste väl ändå vara bland de tidigaste nationerna att anamma sociala medier fullt ut? Typexemplet på en nation som lever sina liv och umgås på nätet? I och med detta så sprids åsikter, memes, subkulturer och åsiktsfalanger blixtsnabbt. Kanske har detta drivit på tempot i olika former av folkliga och mediala PK-drev hos oss. Kan andra länder nu följa oss i spåren med "government by angry opinions"? Tycker mig se lite tendenser nu t ex i USA med diskussionerna om Trump. Detta är dock bara löst filosoferande från min sida.
"våldtäktsduschandet" kan ju vara neurotiskt utan saklig grund; ett stigma som vår skuldtyngda skamkultur genererar, som generar. Den rationalitet och expertkunskap som utmärkt gråsosseepokens sociala ingenjörskonst är iallafall borta sen länge; enligt min uppfattning, till förmån för postpolitikens poserande och låtsasaktivitet.

Psykiatern Hans Lohmann skrev boken Psykisk hälsa och mänsklig miljö (1972, här i 1979 års upplaga), som kan ge några ledtrådar om nationalkaraktären och kynnet som befordrat PK-vansinnet som råder idag; detta under en tid på sociologiska och psykosociala förklaringsmodeller var populära och som jag tycker ännu idag har något att erbjuda förståelsen av individuell och kollektiv samtid. Här tar han hjälp av både inhemska och utländska betraktare av svenskar och svenskhet:

Citat:
Sverige betraktas således både av inhemska och utländska iakttagare ofta som ett "socialt laboratorium". I en presentation av landet avsedd för en utländsk publik hävdas av sociologen Hans L Zetterberg "att det i Sverige tack vare en gynnsam kombination av långvarig fred, högt välstånd och teknologisk insikt har skapats en samhällsordning som visar långt framåt i den meningen att andra avancerade samhällen efter hand kommer att imitera den. ... I dag är Förenta Staterna inte längre... någon förebild för andra. Rollen som Utopia har övertagits av de nordiska länderna och särskilt av Sverige.

Den svenska samhällsordningen kännetecknas enligt Zetterberg i första hand av starka inslag av rationalism och humanitära hänsyn.

Paul Britten Austins betraktelse (och jag kommer i det följande att tänka på Bilden av Sverige-debaclet efter Janouch):

Citat:
"En knappast medveten överkänslighet mot vad resten av världen kan tycka om Sverige. Minsta lilla antydan av kritik från någon mera framstående besökare, eller det trevliga han kan ha sagt, slås upp i större rubriker i Svenska Dagbladet eller Dagens Nyheter än någonsin i The Times eller Chicago Tribune."

Citat:
"Bakom den fläckfria fasaden lurar en fruktansvärd regression."

Susan Sontag (och jag kommer att tänka på den svenska troskyldigheten, att alla vill gott och har ett ärligt uppsåt, att eventuella problem består i missförstånd som kan rätas ut, om vi bara är öppna och lyhörda nog):

Citat:
"För att vara ett så självmedvetet folk är de dock anmärkningsvärt opsykologiska. Att reflektera över (en människas) motiv och karaktär möter starkt motstånd."

Författaren fortsätter:

Citat:
Till jämförelse kan anföras vad en kenyan säger som är "rädd för att bli försvenskad" och som längtar hem:

"Dessa människor, ständigt ängsliga att inte vara korrekta, ständigt i nervös brådska - hur orkar de leva?"
Citera
2017-07-13, 20:31
Medlem
fasligts avatar
Nu ni, har mångkulturen som idé och projekt ifrågasatts i MSM. Visserligen sker det by proxy - Ann Heberlein - men ändå. Stort på något sätt.
Citat:
Ann Heberlein framträdde hos Sverigedemokraterna i Almedalen – kritiserade mångkultur

Ann Heberlein framträder som potentiell riksdagskandidat för Moderaterna. Men i Almedalen talade hon på Sverigedemokraternas scen. Hon ifrågasatte mångkultur, anklagade svenska politiker för faktaresistens och sa att tjejer får välja mellan att spela basket och bära slöja.
https://www.sydsvenskan.se/2017-07-1...m_campaign=bfr

Nu ligger artikeln dessvärre bakom betalvägg, men tidigare idag kunde jag läsa den och det står att AH i intervjun ifrågasatt vad själva innehållet i dogmen om mångkultur egentligen är. Varför ska det vara så bra med mångkultur? Typ. Och att vi aldrig får några svar på det från politiker eller i media.

Jaha, då så. Vi får se hur farligt det var att få sagt och på pränt.
Citera
2017-07-13, 21:02
Medlem
fasligts avatar
Till alla multikultivurmares stora glädje har under dagen vevats en nyhet om att akademiker från fjärran land diskrimineras lönemässigt. Nytt bränsle till den så gott värmande multikulturella brasan. Så länge man väljer att bortse från de där små försmädliga detaljerna om språkkunskap och kulturell kompetens. Håkan Boström bortser i dagens GP dock inte från detta.
Citat:
Vilka slutsatser ska man då dra av studien? SACO:s ordförande, Göran Arrius, förklarade resultatet i Ekot med att det kan förekomma ”ett visst mått av subjektivitet” i löneförhandlingarna och efterlyste fler ”schyssta kriterier” för lönesättning. Men poängen med lokal lönesättning är just att den enskilde chefen har bättre kunskap om sina anställda än vad några centralt utarbetade lönetariffer någonsin kan fånga in. Detta är faktiskt själva grundidén med marknadsekonomi. Centralbyråkrater kan aldrig skaffa sig ett motsvarande kunskapsunderlag, eller personkännedom, som de som befinner sig på fältet.

Beror då det negativa lönegapet för utomeuropeiska akademiker på diskriminering? Det finns inga belägg för det. Tvärtom konstaterar Långtidsutredningen (2015) att när man mäter faktiska färdigheter – vilket gjorts i forskningsstudier – så försvinner de skillnader på arbetsmarknaden som skulle kunna förklaras med diskriminering på aggregerad nivå.
En examen från ett utomeuropeiskt universitet som är formellt likvärdig i teorin behöver inte vara det i praktiken. Varje land har även en hög grad av informell kunskap på arbetsmarknaden. Oavsett om det beror på klassbakgrund eller annat födelseland har man en nackdel av att behöva kompensera för detta.
http://www.gp.se/ledare/inga-bel%C3%...ring-1.4437232
Citera
2017-07-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Nu ni, har mångkulturen som idé och projekt ifrågasatts i MSM. Visserligen sker det by proxy - Ann Heberlein - men ändå. Stort på något sätt.

Är du säker på att det är ett ifrågasättande by proxy och inte en artikel som ska förmedla att Heberlein numera är brun och hennes brunhet smetar av sig på M som bör ta avstånd från Tant Brun om inte de också ska höra till nazisternas skara?
Citera
2017-07-13, 21:07
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-1...m_campaign=bfr

Nu ligger artikeln dessvärre bakom betalvägg, men tidigare idag kunde jag läsa den och det står att AH i intervjun ifrågasatt vad själva innehållet i dogmen om mångkultur egentligen är. Varför ska det vara så bra med mångkultur? Typ. Och att vi aldrig får några svar på det från politiker eller i media.

Jaha, då så. Vi får se hur farligt det var att få sagt och på pränt.

Heberlein går i bräschen, nästan så man vill utbrista "Ett litet steg för människan, men ett stort steg för mänskligheten." Att ha samröre med Sverigedemokraterna som utomstående är sannerligen modigt, i samma paritet som en resa till månen.

Jag lyfter mitt hatt i riktning fru/fröken Heberlein!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in