Citat:
Mycket bra intervju som jag tycker alla borde se. Första gången på mycket länge som man känner att en svensk journalist är bildad och intelligent. Jag har tidigare trott att han var en av de vanliga dumskallarna, fast på rätt sida, men här märker man direkt att så inte är fallet. Tråkigt nog lät Engelau honom inte utveckla sina resonemang så mycket utan avbröt med instick och nya frågor. Men det är lätt att sitta här och kritisera.
För övrigt så undrar jag om inte regimen nu har gått över gränsen i och med granskningen av de här båda facebookgrupperna som skriver om missförhållanden i vården och polisen. Jag har inte sett någon enda som försvarar regimen i det här fallet, och många tycks istället ha vaknat och börjat fatta åt vilket håll vi är på väg när sådan här verksamhet betraktas som subversiv.
Fnordspotting skriver om det idag.
https://fnordspotting.blogspot.se/20...ar-spansk.html
För övrigt så undrar jag om inte regimen nu har gått över gränsen i och med granskningen av de här båda facebookgrupperna som skriver om missförhållanden i vården och polisen. Jag har inte sett någon enda som försvarar regimen i det här fallet, och många tycks istället ha vaknat och börjat fatta åt vilket håll vi är på väg när sådan här verksamhet betraktas som subversiv.
Fnordspotting skriver om det idag.
https://fnordspotting.blogspot.se/20...ar-spansk.html
Om regimen ska lyckas återta kontrollen över informationsflödet, och därmed också kontrollen över människors tankar och analyser, så är det idag bara åsiktsrepression, uthängningar och sociala bestraffningar som återstår. Därefter finns bara den rena och oförfalskade diktaturen.
Vissa trodde att dessa aggressiva beteenden från regimmedia skulle avta i och med att väggarna i åsiktskorridoren flyttades ut en liten bit. Men så fungerar det inte, åsiktskorridoren är ett viktigt verktyg för regimens styrning och kontroll. Regimen och dess media tvingas därför till en mer offensiv position. Speciellt då mycket står på spel med en snart stundande valrörelse.
Regimmedia har varit intensiva med skönmålningar om invandring, man har hetsat om "nazistiska kopplingar" när någon sagt emot och man har målat upp infantila, och helt och hållet obevisade, konspirationsteorier om ryskt inflytande. Detta ideliga mediala larmandet om att "vargen kommer" har allt fler helt enkelt slutat att lyssna på. Och när dessa styrmedel slutar att fungera så måste man ge sig på de oppositionella rösterna direkt, och slå hårt.
Därför ger man sig på Janouch, Springare, Fjälling, (Nils) Bildt och Antonsson och hänger ut dessa vanliga, oorganiserade, och helt oskyldiga människor som vore de grovt kriminella.
Men visst. Polariseringen ökar och allt fler inser att regimen och dess media är galen. Allt fler får också en ännu djupare insikt och förstår hur den internationella och organiserade judenheten passar in i detta pussel. En framgång, javisst.
Men frågan är om det inte redan är för sent? De krafter som ruvar i bakgrunden har störtat världen i krig förut när människor gått dem i opposition. En obehaglig känsla i magen varnar mig för att det snart kan bli blodigt allvar.