2017-03-02, 09:32
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag anser att just detta är grunden till att många inom media nu börjar svaja i sin tro på fri invandring. I Veckans brott fick Leif GW Persson frågan om vad han tycker om Mathias Karlssons artikel i Washington Post. Han sa inget om dess innehåll men uttryckte oro för svenska företag. Är det farligt att göra affärer med Sverige nu, kan många i USA kanske undra. USA är en stor handelspartner för Sverige och alla de här reportagen kan skada den relationen menade GW. Sker detta och att många svenskar kräver lägre skatt för att slippa betala för en invandring som mest trasar sönder välfärden hamnar etablissemanget i en kris.

Det är mycket behändigt för utländsk media att åka till Sverige och göra reportage. Då slipper man hänga ut egna medborgare, och man undgår således den kritiken, men ändå nå samma budskap samt ge den egna vänstern en rejäl knäpp. Se på det exotiska Sverige som nu genom vänsterns tryck snart går under. I Norge har den svenska situationen blivit ett stående inslag som ett varnande exempel. För att att inte tala om hur man ser på Sverige i Finland och Danmark. Det har varit jobbigt för svenska etablissemanget, men trots det hanterbart. Nu har det alltså spridit sig till England och USA. Då är det en annan sak. Till detta vet utländsk media att de har åtskilligt med folk på plats i Sverige som välvilligt ställer upp och hjälper eftersom de inget hellre vill att utländsk media kommer hit och rapporterar då inhemsk media mörkar. Det ger ett inslag av att vi fungerar som Nordkorea eller att gamla DDR aldrig försvann utan fortsatte sin verksamhet i Sverige. Sånt gillar naturligtvis läsarna.

Kanske kan man dra en parallell till när näringslivets oro för utvandringens omfattning, bidrog till den allmänna rösträttens införande?
Citera
2017-03-02, 10:21
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Kanske kan man dra en parallell till när näringslivets oro för utvandringens omfattning, bidrog till den allmänna rösträttens införande?

Idag kan man det. För bara några år sedan var det kapitalet som styrde och Sverige var då tvunget att lyda kapitalets globala regler. Sverige anpassade sig helt till kapitalismens globalism för Sveriges bästa.

Idag letar kapitalet istället kreativitet och kompetens globalt. Det finns mer kapital än kreativitet.
Har då Sverige förfallit ner i allmän medelmåttighet är det ett stort ekonomiskt hot mot Sverige.

Sverigebilden ÄR mycket viktigt och det är därför det ÄR viktigt att förädla "det Svenska" i en global värld. Att göra Sverige till en multikulturell misslyckad smältdegel är att förstöra varumärket Sverige.

Att göra Sverige till ett land som alla andra är att nervärdera Sverige.
Sverige måste som ett land som alla andra konkurrera med sitt varumärke.

Tror att DN, medier, företag och också regeringen har fått starka signaler om att värdet för varumärket "Den svenska modellen" har skrivits ner rejält senaste veckorna.
Och det är deras egna fel. Det är deras egna agerande och beslut som är orsaken till detta.
Citera
2017-03-02, 15:40
Medlem
SVTs kanske ende renhårige journalist,Janne Josefsson,drog igår kväll samt om en vecka sitt strå till det massmediala mångkulturskriget..antagligen utan att själv veta om det.
Hans återblickar till det famösa Fittja Paradiso från 1999 och hans redogörelse hur det sedan gick för fem ungdomar därifrån torde öppna ytterligare några stängda ögon.

Det känns bisarrt att se Fittja anno 1999 te sig som en närmast idyll lik scen jämfört med Fittja anno 2016.

Då var ju ändå Fittja anno 1999 en riktig armhåla.
Citera
2017-03-02, 19:51
Medlem
Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser DN (avdelningen ofrivillig komik givetvis, som alltid när man läser DN).

Citat:
För att balansera ”CNN och andra liberala medier” hade Fox Business tidigare bjudit in en betydligt mer känd person för att vittna om ett Sverige i kris, högerextrema Ingrid Carlqvist.

Hon är känd för sitt brinnande engagemang mot islam och har uttryckt önskemål om att fördriva alla muslimer från Sverige. Expo påpekar att hon också torgfört den klassiska nazistuppfattningen att mångkultur har skapats av ”representanter för den etniska gruppen judar”.

Det är skillnad på folk och folk tydligen. Jag har förvisso inga större problem med kulturartikeln som sådan. Lyteskomiken blir dock påtaglig när DN samtidigt inte har några som helst betänkligheter att referera till Arnstad som en "historiker" som vilken neutral historiker som helst (det bara "råkade" bli just den historikern) eller till Anders Lindberg som en "socialdemokrat", som vore han en ur mängden av relativt harmlösa gråsossar. Här hissas ingen vit flagg i mediakriget minsann, för att återknyta till morgonens topic.

http://www.dn.se/kultur-noje/hogerex...-fox-business/
Citera
2017-03-02, 20:49
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jante. Vem tror Naomi Abramowicz att hon är egentligen?

Varför är hennes etnogrupps trygghet ett särskilt svenskt allmänintresse, när svensk utsatthet sällan eller aldrig möts av en ömsesidig, särskiljande omsorg?

Varför räcker det för den ena, men inte den andra att omhuldas av ett universellt skyddsvärde, "självklart ska ingen vara utsatt"?

Har Naomi någonsin varit mer sårbar in på bara skinnet än den svenska som skildras i Daily Mail-reportaget ovan? Är det utsinglandet mindre etniskt, rasistiskt motiverat mot en föraktad mall hon representerar, en symbol hon utan förskyllan eller kontroll fötts att vara?

På vilket sätt är Naomi eller någon orolig jude i Europa "institutionellt" eller "strukturellt" skyddslös trots en mycket väletablerad, resursstark grupptillhörighet - om samma tänkta kollektiva överläge på statistisk, hypotetisk makronivå inte skyddar kvinnan i Rinkeby?

Intressantare ändå - förstår Naomi eller Adam Cwejman verkligen inte vad de gör, när de kräver något de inte återgäldar? Det är ju en sak att avslöja sin identitära preferens/chauvinism - en annan att vara så etnoautistisk att man inte tror att läxan till slut lärs och ensidig omsorg kallnar.

Den identitetspolitiska inlagan jag refererar finns här. Antisemitismen hotar en synliggjord någon, medan det är en osynlig ingen som förstås ska drabbas av etniskt hat i Rinkeby.

På DN har man hävdat att terrorism i Sverige och Europa är "blind" och Adam Cwejman i G-P påstod att "judehoran" var den enda etniska representant som flyr för sin säkerhet inom landet. Att det inte är självklart accepterat att Taimour Abdulwahabs måltavlor förstås var lika mycket svenskar i Stockholm som de hade varit judar i Tel Aviv och att "svennehorans" utsatthet måste belysas i utländsk media, styrker bara min cyniska analys att mångkulturen i Sverige är en utopi som samlande ideal.

Inte bara för att stenkastande minoritetsrepresentanter i förorten är tribalister utan folkvett, utan för att mondäna, urbana plattformsinnehavare också är det.

Utan ömsesidigheten faller mångkulturen samman som ett korthus. Är den ene skyddsvärd är också den andre skyddsvärd. Är det inte så, är mångkulturen inget för mig. För varför ska jag ens behöva överväga att vara lojal mot en ideologi som inte ens erkänner min existens? Lojal mot en ideologi som på det sättet trollar bort min skyddsvärdhet? En sådan ideologi är dålig för mig. Och varför ska jag vara lojal mot det som är dåligt för mig? Det är nog lite det som är frågan i dagens Sverige; varför ska folk vara lojala mot politiska beslut omsatta i handling som är dåliga för oss? Varför? Varför i vårt eget land?

Jag återkommer ständigt till ömsesidigheten. Hela tiden. Det är tjatigt, jag vet. Men jag kan inte låta bli. Återkommer till avsaknaden av den. För det är en av de ingredisenser som enligt min uppfattning totalt diskvalificerar mångkulturen som ideologi, som politisk idé. En politisk idé som kräver av mig att om inte direkt upphöra att existera helt, i vart fall kräver av mig att jag inte hävdar någon särart alls. Samtidigt som jag avkrävs erkännande av alla andras särart. Och till råga på allt befalls jag med myndig stämma från Riksdagen och massmedia att i både ord och handling acceptera alla dessa andra som det äkta. Avkrävs att acceptera att utlänningarna är de som är de äkta invånarna i mitt eget land. Avkrävs att säga att dessa andra finns både som icke-jag och jag. Samtidigt som jag påstås inte finnas till alls. Och jag sägs vara inte ens icke-mig. Varför ska jag vara lojal mot en sådan ideologi? Lojal mot en sådan politisk idé? Lojal mot sådan praktisk politik?

Man säger att nationalism är det fulaste som finns. Och man avser min nationalism. Avser bara min nationalism. Den egna andra nationalismen däremot är fin. Det är fint det som inte är mitt. Särskilt fint är däremot det där andra i mitt eget land. Samtidigt som mitt egna är fult. I mitt eget land. I mitt eget hem.

Mångkulturens inkonsekvens ligger i så öppen dager att den tycks gå de flesta förbi. Avskaknaden av ösmesidighet i den mångkulturella ideologin är så uppenbar att den som sagt tycks gå de flesta förbi. Men det är väl sant som det är sagt. Det som är mitt för näsan är det första man inte ser. Minns jag inte fel skrev HC Andersen en liten saga om just det. Därför måste inkonsekvensen hela tiden påpekas. Igen och igen. Bra att du gör det.

En av de roligaste sakerna med denna del av mångkulturen, är att utlänningarna faktiskt tror på den. Man tror att jag inte finns. Inte finns ens i mitt eget land. Att jag saknar egen vilja. Denna tro delar man med flertalet i Sveriges Riksdag. Delar med flertalet i svensk massmedia. Man kan se det som bara en festlig detalj i den pajasföreställning som är dagens det Nya Landet. Men det är direkt obehagligt, inte roligt alls, skulle jag säga. Säga som den jag är i mitt eget land. Den jag bara är. Och som faktiskt finns. Precis som alla andra finns. Och bara vill vara. Som andra är. Som andra anses ha rätt att vara. Och jag undrar varför jag anses så farlig i mitt eget land? Oficiellt finns jag ju inte ens! Och hur kan det som sägs inte finnas vara farligt? Hur kan man i Riksdagen och bland dess myndigheter och hos dess språkrör massmedia vara rädda för mig? Jag finns ju inte ens på riktigt! Det är ju grundbulten i den mångklulturella idén. Att jag svensk inte finns på riktigt. Det har i sanning blivigt en pajasföreställning i det Nya Landet som mest bara är en cirkusföreställning.

Det man allra minst vill ha är min nationalism. Men det är det man får. Säkert som amen i kyrkan. Den är egen och skiljer sig från alla andras nationalism. Men när den väl väckts, som den har, är den precis lika stark som andras nationalism. Inte till formen likadan som de andras, men lika stark. Lika självklar. Och det gäller nog hela Västeuropa. Tyvärr är våra makthavare och dess språkrör massmedia för korkade att förstå detta, samtidigt som man är helt oförmögna att på att ansvarsfullt sätt hantera det som håller på att ske. Och det kan bli hur roligt som helst. Eller hur tråkigt som helst. Och oftast blir det ju tråkigt när vanligt folk provoceras allt för mycket. Tyvärr.

Överdriver så klart. Om än just nu här bara lite grand. Men det måste man göra ibland. Överdriva lite. Bara lite, lite.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-03-02 kl. 21:17. Anledning: rättstavning
Citera
2017-03-02, 20:51
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
I dag meddelades att regeringen och (c) kommer att ta ett beslut som i praktiken innebär att uppskattningsvis 40.000 "ensamkommande" som kommit under 2015-2016 kommer få stanna i Sverige.

Atrikeln nedan dök upp på SvD vid 13-tiden, men försvann snabbt från första sidan. Samma sak gäller för DNs artikel.

https://www.svd.se/ensamkommande-pa-...iet-far-stanna
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ens...et-far-stanna/

Ska vi gissa att detta beslut inte kommer att rapporteras och debatteras i MSM?

Att artiklarna försvann snabbt kan bero på att det finns en hake (utöver att man struntar i lagen) med beslutet:
- Det gäller dom som går på gymnasiet.
Citat:
Ursprungligen postat av DN, Sveriges lögnhäfte Nr.1
När de unga tagit examen har de ett halvår på sig att söka jobb eller starta eget. Om de lyckas skaffas sig en säker inkomst får de även permanent uppehållstillstånd.

– Kravet är att de ska sköta sina studier. De får inte hoppa av gymnasiet, säger Morgan Johansson till Ekot.

Vad händer med dom som inte får godkända betyg, dvs så gott som samtliga?
Vi talar här om folk som kanske har 3-6 års skolgång i någon grusgrop. Det är bara att titta på hur det brukar gå för den här gruppen...

Vad räknas som "säker inkomst"? Socialbidrag? Hur mycket kommer att arbetskontrakt att kosta? Det finns förståss vänsteraktivister som kommer att teckna anställningskontrakt med sådana här personer bara för att få in så många på PUT som möjligt. Men en del kommer säkert att tvingas betala, på ett eller annat sätt.

Edit: Tror knappast MSM kommer att våga lyfta dom här frågorna.

Edit 2:
Förslaget stöds av Centern. Räcker det för majoritet i riksdagen?
Citera
2017-03-02, 21:02
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Att artiklarna försvann snabbt kan bero på att det finns en hake (utöver att man struntar i lagen) med beslutet:

Vi talar här om folk som kanske har 3-6 års skolgång i någon grusgrop. Det är bara att titta på hur det brukar gå för den här gruppen...

Vad räknas som "säker inkomst"? Socialbidrag? Hur mycket kommer att arbetskontrakt att kosta? Det finns förståss vänsteraktivister som kommer att teckna anställningskontrakt med sådana här personer bara för att få in så många på PUT som möjligt. Men en del kommer säkert att tvingas betala, på ett eller annat sätt.

Edit 2:

Det gör det antagligen. Socialdemokraterna, miljöpartiet, vänstern och centern har tillsammans 181 mandat av 349 möjliga.
Citera
2017-03-02, 21:05
Medlem
Sillberts avatar
Citat:

Edit 2:

Mörkläggning är målet. "Går i gymnasiet" verkar vara kravet. Skolresultaten och hur länge "barnet" går i gymnasiet verkar också kvitta.

Sedan kan man ju tänka sig rubrikerna "Muhammed utvisas på grund av underkänt i samhällskunskap". Inte kommer någon utvisas på grund av skolresultaten.

Hela avsikten med lagen är att "barnen" ska vara så länge i Sverige att om de blir skarpt läge kommer de få stanna pga anknytning till Sverige.
Citera
2017-03-02, 21:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad räknas som "säker inkomst"?
För att bo i en etta i Stockholm krävs minst 40-tusen i månaden.
Citera
2017-03-03, 02:07
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jante. Vem tror Naomi Abramowicz att hon är egentligen?

Varför är hennes etnogrupps trygghet ett särskilt svenskt allmänintresse, när svensk utsatthet sällan eller aldrig möts av en ömsesidig, särskiljande omsorg?

Varför räcker det för den ena, men inte den andra att omhuldas av ett universellt skyddsvärde, "självklart ska ingen vara utsatt"?

Har Naomi någonsin varit mer sårbar in på bara skinnet än den svenska som skildras i Daily Mail-reportaget ovan? Är det utsinglandet mindre etniskt, rasistiskt motiverat mot en föraktad mall hon representerar, en symbol hon utan förskyllan eller kontroll fötts att vara?

På vilket sätt är Naomi eller någon orolig jude i Europa "institutionellt" eller "strukturellt" skyddslös trots en mycket väletablerad, resursstark grupptillhörighet - om samma tänkta kollektiva överläge på statistisk, hypotetisk makronivå inte skyddar kvinnan i Rinkeby?

Intressantare ändå - förstår Naomi eller Adam Cwejman verkligen inte vad de gör, när de kräver något de inte återgäldar? Det är ju en sak att avslöja sin identitära preferens/chauvinism - en annan att vara så etnoautistisk att man inte tror att läxan till slut lärs och ensidig omsorg kallnar.

...

På DN har man hävdat att terrorism i Sverige och Europa är "blind" och Adam Cwejman i G-P påstod att "judehoran" var den enda etniska representant som flyr för sin säkerhet inom landet. Att det inte är självklart accepterat att Taimour Abdulwahabs måltavlor förstås var lika mycket svenskar i Stockholm som de hade varit judar i Tel Aviv och att "svennehorans" utsatthet måste belysas i utländsk media, styrker bara min cyniska analys att mångkulturen i Sverige är en utopi som samlande ideal.

Inte bara för att stenkastande minoritetsrepresentanter i förorten är tribalister utan folkvett, utan för att mondäna, urbana plattformsinnehavare också är det.

Kan det vara så att att den judiska eliten börjar uppleva att de lekt lite för länge med den mångkulturella elden och att den nu börjar brännas på ett sätt som inte riktigt kan kontrolleras? Den judiska identiteten har länge varit exklusiv i den generella offerrollen men nu blir den kraftigt utmanad av exempelvis det afghanska barnet som orättmätigt får asylberättelsen underkänd. Den judiska identiteten har åtnjutit exklusivt skydd i västvärlden under efterkrigstiden. Antisemitism är kriminaliserad och det har förlänat det judiska identitetsanspråket rättigheter ingen annan grupp haft. Nu hörs krav på motsvarande kriminalisering av islamofobi, samtidigt som västvärldens befolkningar i snabb takt fylls på av muslimer som skiter i lagstiftning mot antisemitism.

Abramovicz kastar anklagelser mot svenska myndigheter som anses ha underlåtit sin plikt att hålla minnet av Förintelsens särskildhet synligt och aktuellt för medborgarna. Och hon använder sig av effektiv samtida judisk mytbildning genom att hävda att hon själv förlorade stora delar av sin familj under Förintelsen. Man kan förstås diskutera om någon kan göra anspråk på förlorade familjemedlemmar från en tidpunkt innan man själv ens var påtänkt. Släktingar absolut. Familj? Tveksamt.
Citat:
Det handlar alltså om gatstenar som tjänar som minnesplaketter för Förintelsens offer. De finns i en rad europeiska storstäder, men inte i Stockholm. Forum för Levande Historia har stridit för att snubbelstenarna ska finnas i Stockholm sen 2007. Nu verkar det som att det kommer att bli av. Såväl skribenten Ola Larsmo som DN:s kulturchef Björn Wiman har skrivit engagerade artiklar om varför dagliga påminnelser om Förintelsen behövs även i Stockholm.
Det är inte fel att uppmärksamma Förintelsen mer. Jag förlorade själv stora delar av min familj under nazisternas masslakt av judar. De som överlevde kriget tvingades gå igenom sådant ingen ska behöva uppleva. Min farfar satt i flera koncentrationsläger, däribland Auschwitz-Birkenau.
http://www.expressen.se/ledare/naomi...veriges-judar/

National Vanguard hade för ett tag sedan en intressant artikel av Chris Rossetti på temat judiska särintressen på offerrollsmarknaden och dessas inflytande över rådande anti-vithetskultur.
Citat:
Anti-Whiteness is at the Heart of Jewish Identity
[...]
The title of David Nirenberg’s [pictured] new book, Anti-Judaism: The Western Tradition, uses a term pointedly different from the one we are used to. The hatred and oppression of Jews has been known since the late 19th century as anti-Semitism—a label, it is worth remembering, originally worn with pride by German Jew-haters. What is the difference, then, between anti-Semitism and anti-Judaism? The answer, as it unfolds in Nirenberg’s scholarly tour de force, could be summarized this way: Anti-Semitism needs actual Jews to persecute; anti-Judaism can flourish perfectly well without them, since its target is not a group of people but an idea.
Boken verkar bestå av en uppräkning av samtliga oförrätter den judiska mytbildningen håller det kristna västerlandet ansvarigt för, från uttåget ur Egypten och framåt.

Egentligen har det kanske, för den judiska kultureliten, fram till nu handlat om att på ett intellektuellt plan bemöta och tillbakavisa fördomar grundade i anti-judaism, dvs tankefigurer om "Judens" natur och inneboende kvalitéer, medan nutida konfrontation med anti-semitiska muslimer på hemmaplan lägger det råa hatfyllda fysiska angreppet i dagen. Anti-semitism som förutsätter levande judar av kött och blod att hata och angripa var kanske inget som vare sig förutsågs eller önskades. Den så omhuldade självbilden utmanas nu inte bara av en tilltagande fientlig islamism och en känsla av övermättnad från det kristna västerlandets sida utan också embryot till ifrågasättande inifrån den judiska intelligentian själv.

Citat:
More important, let’s touch on what this all means for Whites today. We live in an age in which millions of Whites are exposed to, and to a terrifying extent, have accepted the Jewish narrative – a viewpoint utterly hostile to themselves.

Whoever did whatever to whom in the past, today it is Jews who police the mainstream media and public political discourse and fill it with terms like “anti-semitism”, “Israel” and “Holocaust”. These terms reflect their obsession with themselves and their best interests, which includes imposing their way of seeing the world, their self-obsessions, onto everyone else.

Reinforcing this point, a “related content” link on the article above takes the reader to an older article from October 2011, Ron Rosenbaum Confronts ‘The End of the Holocaust’:

Alvin Rosenfeld is a brave man, and his new work is courageous. The book is called The End of the Holocaust, and it is not reluctant to take on the unexamined pieties that have grown up around the slaughter, and the sentimentalization that threatens to smother it in meretricious uplift.

The real “end of the Holocaust,” he argues, is the transformation of it into a lesson about the “triumph of the human spirit” or some such affirmation. Rosenfeld, the founder and former director of the Jewish studies program at Indiana University, which has made itself a major center of Jewish publishing and learning, is a mainstream scholar who has seen the flaw in mainstream Holocaust discourse. He has made it his mission to rescue the Holocaust from the Faustian bargain Jews have made with history and memory, the Faustian bargain that results when we trade the specifics of memory, the Jewishness of the Holocaust, and the Jew-hatred that gave it its rationale and identity, for the weepy universalism of such phrases as “the long record of man’s inhumanity to man.”

The impulse to find the silver lining is relentless, though. Suffering and grief must be transformed into affirmation, and the bleak irrecoverable fate of the victims must be given a redemptive aspect for those of us alive. In fact it’s an insult to the dead to rob their graves to make ourselves feel better. One recent manifestation Rosenfeld has shrewdly noticed is the way there has been a subtle shift in the popular representation of the Holocaust—a shift in the attention once given to the murdered victims to comparatively uplifting stories of survivors, of the “righteous gentiles,” of the scarce “rescuers,” and the even scarcer “avengers,” e.g., Quentin Tarantino’s fake-glorious fictional crew.

Rosenfeld is not afraid to contend with the fact that, as he writes, “with new atrocities filling the news each day and only so much sympathy to go around, there are people who simply do not want to hear any more about the Jews and their sorrows. There are other dead to be buried, they say.” The sad, deplorable, but, he says, “unavoidable” consequence of what may be the necessary limits of human sympathy is that “the more successfully [the Holocaust] enters the cultural mainstream, the more commonplace it becomes.
[...]
Normalized? The Holocaust as one more instance in the long chronicle of “man’s inhumanity to man”? Rosenfeld’s book offers a welcome contrarian take on the trend. Yes, we’ve had enough, as Rosenfeld points out, of museums that cumulatively obscure memory in a fog of well-meaning but misleading inspirational brotherhood-of-man rhetoric.

Here, stripped of the usual misleading brotherhood-of-man rhetoric, is an even more specific and virulent example of Jewish self-obsession. Rosenbaum and Rosenfeld see sympathy, everyone’s sympathy, as something the Jews alone deserve.
http://nationalvanguard.org/2016/01/...wish-identity/
Citera
2017-03-03, 08:25
Medlem
Passepartouts avatar
Var tvungen att göra en transkription, Ylva Johansson intervjuas av BBC. Jag har bara skrivit rakt av. Tyvärr kan jag ej länka. Filmen ligger ute på Facebooksidan "Vi som står upp för Peter Springare", kunde inte finna den på Youtube. Kanske någon annan kan hitta den och länka?

Det är fantastiskt att utländsk media blir varse vilken lögnaktig regering, media och politik vi har i Sverige! Kriget om mångkulturen förs numera med oväntad hjälp utifrån. Johansson ljuger. Hon förnekar bestämt att den som säger något om problemen med invandring blir kallad rasist. I nästa andetag kallar hon SD för rasistpartiet och säger att SD inte stiger i opinionssiffrorna längre. Hon förnekar att kriminaliteten skulle vara särskilt stor bland asylanter och våldtäkterna har inte ökat, "the level is going down, and going down, and going down".

BBC:
We can speak to Ylva Johansson, she is the minister for employment and integration. And it's interesting in itself. I've never heard of that, a minister of integration, is that specific to Sweden?

YJ:
Well I don't know actually.

BBC:
Well, let me read you some of the comments I read this morning in some of the newspapers. This is from Benjamin [Duser?] an appointed member of the local board in Rinkeby. This is the place where the riots where, and he says: – The situation in Rinkeby is not good. The police don't have control over the area. If you said you have a problem with integration in Sweden, you'll be called "a racist".

YJ:
Well. That's not true. Of course there are problems with integration, but ... you have to realize, I mean of course we are a society on earth. We are not a paradise. People commit crimes, we have that problem. But if we compare Sweden to most other countries, we have a low level of crimes. And we have a low level of violence, deathly violence. And we have quite a strong society and we are quite well equipped I should say to handle those challenges that we are facing.

BBC: Last year Sweden, a country of nine and a half million people, granted residency to 150 000 immigrants. In one year. That's an awful lot to deal with. And if you look at the polls at the moment, it's the Sweden Democrats, the antiimmigration party, that is on the right and it could be the biggest party by [ohörbart]. So that will suggest that a lot of people have concerns.

YJ: Well I don't think that the racistparty will be that big and they're not rising in polls anymore. And, I mean, of course having these, so many refugees in a short time of course that causes some problems. We have huge housing problems, we have problems with teachers, not enough teachers in school and we have of course challenges helping people to learn Swedish and coming to the labour market but we cannot se a connection between crimes and immigration.

We have been an immigration country for 20 years and with a lot of immigrants to Sweden, and at the same time, the crime level has gone down. So this is not a, we can't really see that connection. But those newcomers that come to my country, they are human being as all ... we already live here and some people commit crimes, and that's of course a problem. But most people don't commit crimes. And thats the same for us who already live here and those are newcomers.

BBC: Minister, I want to put you something, Nigel Farage, the former leader of the UK Independence Party, has said about Sweden, he has called Stockholm "The rape capital of Europe", possibly even the rape capital of the world. His implication is that actually, with an influx of immigrants, particularly a lot o young male immigrants. The crime rape particularly sexual crimes has risen in the capital.

YJ: Well there is ... he not ... really know what he is talking about. When we make service about if any woman has been ... if there's been a rape towards her, and sexual harassment. We can se that the level is going down, and going down, and going down. But we encourage women to actually report to the police, and we have also broaden the [scope? ohörbart] of that we had defined as a rape. Because we would like every woman, because every rape is one rape to much. We will encourage every woman to report to the police, so we have a high level of reporting to the police. And it's good that they report, and of course it's bad if a rape is committed, but when we make service are the actual level of rapes not high in Sweden.

BBC: [...] How surprised where you by Donald Trumps comments [...]?

YJ: I was very surprised. And I think all Swedes where.

BBC: Why do you think he did it?

YJ: Well you must ask him. Of course he can say whatever he wants but, I was very surprised. And if ... it started to make a lot of jokes here in Sweden .. about that speech.
Senast redigerad av Passepartout 2017-03-03 kl. 08:42.
Citera
2017-03-03, 08:51
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
YJ:
Well. That's not true. Of course there are problems with integration, but ... you have to realize, I mean of course we are a society on earth. We are not a paradise. People commit crimes, we have that problem. But if we compare Sweden to most other countries, we have a low level of crimes. And we have a low level of violence, deathly violence. And we have quite a strong society and we are quite well equipped I should say to handle those challenges that we are facing.
Underbart att man direktöversatt den gamla klyschan om utmaningar till engelska. För övrigt skrämmande låg nivå på våra ministrar i allmänhet och Ylva Johansson i synnerhet. Som så ofta förr undrar jag om de på allvar tror själva på vad de säger eller om de bara ljuger sig blåa om det som är opportunt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in