2016-12-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
De exempel du använder har alla en invandring i huvudsak från tidigare kolonier eller ingående i samväldet (UK). Du får jämföra med länder utan fd kolonier som Danmark, Norge, Finland, och östländerna. Ja jag vet att du skrev västeuropeiska länder men nu är vi med i EU.

Då finner du en stor skillnad.

Den postkoloniala arvsynden tycks gälla alla "vita" länder som inte har garden uppe.

Ungefär så....i a f från vänstern.........tokliberala högern vill importera billig arbetskraft.
Men...uppenbarligen vill både vänstern och den tokliberala högern slå sönder den västerländska civilisationen , dock av helt olika anledningar.
De som vill bevara den beskylls för rasism och otidsenlighet.
Citera
2016-12-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hoppet lever dock på DN. En av deras värsta hejdukar uttalar sig. Har Wiman, denna talanglösa kärriärkossa, tagit på sig ledarrollen i hopp att boosta sin karriär, hägrar kanske en tjänst på SVT eller TV4, eller tom ett chefredaktörskap på DN?

https://unvis.it/dn.se/kultur-noje/k...art-vander-det

Som ser populismens snara död pga och hoppas på den "internationaliserade" ungdomen som omfamnar mångkultur. Han har ju eventuellt både rätt och fel där. En stor del av den svenska ungdomen är ju förvisso redan "mångkulturell" (alltså arabisk eller afrikansk), och dessa ungdomar vill förstås se ännu mer av dessa folkslag här så att de blir fler vid bilbrasorna. Varför just Wiman skulle vilja se ännu mer mångkultur än vad om redan finns är ju egentligen svårt att förstå, men han får väl bra betalt för att säga det i alla fall.

Nu har jag läst Björn Wimans krönika flera gånger för att ta mig igenom floden av ord utan egentlig substans eller sammanhang. (Det får mig att tänka på ”svadageneratorn”: http://textomedia.se/svadagenerator/)

Nåväl, jag uppfattar budskapet på följande sätt:
Medan den fattigare delen av världen har ett överskott på unga människor, har den snabbt åldrande västvärlden ett underskott som hotar våra välfärdssystem. Därför behöver unga fattiga flytta till västvärlden för att jämna ut balansen oavsett vad de har för utbildning eller kunskaper. Kompetens och kultur spelar ingen roll – allt handlar om volymer. Människor är identiska produktionsapparater som behöver fördelas jämnt över jorden.

Det är ju ett resonemang som är så förenklat att det är rena idiotin. Och ren idioti är också det som Annie Lööf säger här:
https://www.youtube.com/watch?v=99VjCqtRiA0

Bara detta: ”Vi pratar svenska, människor som kommer hit pratar svenska...”

Alltihop är ju ett barnsligt resonemang som är orimligt i verkligheten. Det är lika omöjligt att genomföra i verkligheten som kommunism. Det är obegripligt att någon kan tro på detta.
Senast redigerad av Polu 2016-12-30 kl. 20:32.
Citera
2016-12-30, 20:28
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Eller ett annat scenario:

1) Vänstern vill importera väljare

2) Högern vill importera billig arbetskraft (tänkt på längre sikt)

Men....varför denna oheliga allians just i Sverige?
Tja, det är du som har bevisbördan när du påstår att indoktrineringen via media om att massinvandring är bra endast är ett svenskt fenomen. Britterna och tyskarna har förvisso sina tabloider, som inte är rädda att ta bladet från munnen för att sälja lösnummer, men den etablerade median i alla länder är på samma nivå som DN och Wolodarski. Åtminstone som jag förstår det. Det vi nu ser, d.v.s. att media tycks ha ändrat ståndpunkt i invandringsfrågan, är bara en variant på samma tema. Massinvandring är bra och Svenne ska hålla käften. Att Greider och Teodorescu uttrycker sig på olika sätt när de banar väg för en oåterkallelig omdaning av Sverige medelst massinvandring är vad hela tråden handlar om.
Citera
2016-12-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hoppet lever dock på DN. En av deras värsta hejdukar uttalar sig. Har Wiman, denna talanglösa kärriärkossa, tagit på sig ledarrollen i hopp att boosta sin karriär, hägrar kanske en tjänst på SVT eller TV4, eller tom ett chefredaktörskap på DN?

https://unvis.it/dn.se/kultur-noje/k...art-vander-det

Som ser populismens snara död pga och hoppas på den "internationaliserade" ungdomen som omfamnar mångkultur. Han har ju eventuellt både rätt och fel där. En stor del av den svenska ungdomen är ju förvisso redan "mångkulturell" (alltså arabisk eller afrikansk), och dessa ungdomar vill förstås se ännu mer av dessa folkslag här så att de blir fler vid bilbrasorna. Varför just Wiman skulle vilja se ännu mer mångkultur än vad om redan finns är ju egentligen svårt att förstå, men han får väl bra betalt för att säga det i alla fall.
Björn Wiman. Han ser så harmlös ut på något sätt, och har inte alls en lika irriterande persona som, säg, Henrik Arnstad eller Mattias Gardell. Men f-n vet om han inte är värre egentligen. Det här är mannen som deklarerade att "konsensus är faktiskt ett rätt bra sätt att styra ett samhälle på" ("Ju mer vi är tillsammans"-seminariet på Engelsberg 2012). Det är han som är åsiktskorridoren.

"Träden skjuter nya skott precis innan de ska dö” [om nationalismen]. "Det finns hopp för 2017, trots allt", skriver han. Hoppet är alltså att invasionen ska fortsätta: "Vare sig vi gillar det eller inte kommer invandringen till den rika delen av världen att öka under de kommande åren, till följd av krafter bortom politikernas kontroll: demografi, urbanisering och klimatförändringar i den fattiga delen av världen". Vidare kommer "de globala folkförflyttningarna i grunden [...] att förändra våra samhällen" konstaterar han förnöjt. Sedan kommer Lena "Aspis" Andersson in och börjar kackla om "frihet". Hur mycket av den varan kommer det att finnas kvar i ett allt mer islamiserat Europa?

Nej, massinvandringen var inget som bara hände. De vill ha det så här.
Senast redigerad av Nebeltag 2016-12-30 kl. 20:47.
Citera
2016-12-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
I s f ska man vara hederlig och öppna för arbetskraftsinvandring i stället för flyktisnginvandring. Men detta skulle aldrig PK-folket gå med på, hur hög arbetslösheten i invandrargrupperna än är.

Precis. Arbetskraftsinvandring är något helt annat. Min värld inom industri och IT har varit ”gränslös” och internationell under lång tid. Det är kompetens och vilja att samarbeta som är avgörande. Men detta är något som näringslivet är fullt kapabla att sköta själva utan politisk klåfingrighet.
Citera
2016-12-30, 20:52
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Precis. Arbetskraftsinvandring är något helt annat. Min värld inom industri och IT har varit ”gränslös” och internationell under lång tid. Det är kompetens och vilja att samarbeta som är avgörande. Men detta är något som näringslivet är fullt kapabla att sköta själva utan politisk klåfingrighet.
Nej, näringslivet är inte kapabla att sköta detta själva, oavsett hur mycket man skriver i media om arbetsgivare som "skriker efter kompetens" Det är ingen hemlighet att en stor del av arbetskraftsinvandringen slussas till låglönejobb, och att en stor del av den "kvalificerade" arbetskraften används för att sänka löner.

Vad media inte berättar är varför näringslivet inte kan hitta någon som duger bland de 50 miljoner arbetslösa som redan finns i EU. Jag antar att de glömde nämna detta faktum. Olycksfall i arbetet alltså.
Citera
2016-12-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Nej, näringslivet är inte kapabla att sköta detta själva, oavsett hur mycket man skriver i media om arbetsgivare som "skriker efter kompetens"

Jag må vara fackidiot och bara ha erfarenhet av stora internationella företag där folk flödar rätt fritt mellan länderna. Vilka jobb tänker du på som näringslivet inte skulle kunna sköta själva?
Citera
2016-12-30, 21:10
Medlem
På tal om syftet bakom folkfördrivningen så skrev jag för flera år sedan en del kommentarer på Lena Sommerstads blogg, tidigare ordförande för Socialdemokraternas kvinnoförbund, numera landshövding i Halland.

Min poäng i dessa kommentarer var att sossarna hade en chans nu när Alliansen helt hade ballat ur när det gällde invandringen. Så här i efterhand så kan man säga att det var trumpismen jag förordade och tipsade om; att alliera sig med den svenska arbetarklassen mot storfinansens öppna gränser.

För det mesta raderade hon mina kommentarer men de få gånger hon svarade beskrev hon processerna som den oundvikliga konsekvensen av åldersfördelningen i Afrika och i Europa. Kort sagt, "vi behöver deras ungdomar och de har för mycket ungdomar".

Detta är exakt samma sak som Carl Bildt och Birgitta Ohlsson kräkte ur sig på SvD Debatt när de argumenterade för Turkiet i EU 2011:
Citat:
Men det är också därför vi är övertygade om att ett EU som innefattar också ett demokratiskt Turkiet som respekterar rättsstatens principer och de mänskliga rättigheterna kommer att vara en starkare och bättre union i en rad avseenden. Vi kommer att behöva Turkiets demografiska och ekonomiska dynamik, och det är ingen tvekan om att Europas röst också skulle ges ökad tyngd i världen. Primitiva fördomar ur det förgångna – i vårt land representerade av Sverigedemokraterna – får inte spärra Europas framtida möjligheter.
Poängen är att alla visste att detta argument var ren idioti. Ekonomen och förre partiledaren Nils Lundgren avrättade detta argument 2012 i ett blogginlägg:
Citat:
Den tredje tanken, mycket omhuldad av landets ledarskribenter, är vi måste öka invandringen. Men även det budskapet är felaktigt! Det förutsätter att vi kan ta in färdigutbildade människor i tjugofemårsåldern som sedan jobbar i Sverige till pensionsåldern och därefter återvänder till hemlandet. Ett Gastarbeitersystem baserat på utsugning av fattigare länder alltså. All statistik visar emellertid att invandrarna tar med sig barn och föräldrar, s k anhöriginvandring, och detta måste självklart accepteras i civiliserade länder. Men följden är att effekten på invandrarlandets åldersstruktur blir minimal, dvs problemet löses inte alls.
Vad jag vill ha fram är att detta bara var talking points som alla svenska politiker hade fått sig tilldelade från Bilderberg eller Davos. Det fanns ingen sanning i att vi behövde afrikaner. Däremot behövde den politiska eliten afrikaner för att balansera den europeiska folkopinionen när det gällde deras globalistprojekt. Ju djupare man gräver desto mindre av "dumhet" och "naivitet" hittar man och desto mer av ren utstuderad ondska. Dessa människor måste ställas till svars för sina handlingar.
Citera
2016-12-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Björn Wiman. Han ser så harmlös ut på något sätt, och har inte alls en lika irriterande persona som, säg, Henrik Arnstad eller Mattias Gardell. Men f-n vet om han inte är värre egentligen. Det här är mannen som deklarerade att "konsensus är faktiskt ett rätt bra sätt att styra ett samhälle på" ("Ju mer vi är tillsammans"-seminariet på Engelsberg 2012). Det är han som är åsiktskorridoren.

"Träden skjuter nya skott precis innan de ska dö” [om nationalismen]. "Det finns hopp för 2017, trots allt", skriver han. Hoppet är alltså att invasionen ska fortsätta: "Vare sig vi gillar det eller inte kommer invandringen till den rika delen av världen att öka under de kommande åren, till följd av krafter bortom politikernas kontroll: demografi, urbanisering och klimatförändringar i den fattiga delen av världen". Vidare kommer "de globala folkförflyttningarna i grunden [...] att förändra våra samhällen" konstaterar han förnöjt. Sedan kommer Lena "Aspis" Andersson in och börjar kackla om "frihet". Hur mycket av den varan kommer det att finnas kvar i ett allt mer islamiserat Europa?

Nej, massinvandringen var inget som bara hände. De vill ha det så här.

Men, varför vill man ha det så?
Citera
2016-12-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Ja, och metafrågan är ju vilka (((de))) (host, host) är.

OK, det finns konspirationsteorier om judar som styr.
Men hur skulle dessa kunna styra halva Västeuropa? Genom skuldkänslor?
Citera
2016-12-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det fanns ingen sanning i att vi behövde afrikaner. Däremot behövde den politiska eliten afrikaner för att balansera den europeiska folkopinionen när det gällde deras globalistprojekt. Ju djupare man gräver desto mindre av "dumhet" och "naivitet" hittar man och desto mer av ren utstuderad ondska. Dessa människor måste ställas till svars för sina handlingar.

Nu börjar det låta logiskt. Men jag förstår fortfarande inte VARFÖR den politiska eliten behöver afrikaner. VAD ska afrikanerna göra när de har kommit hit?
Citera
2016-12-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
På tal om syftet bakom folkfördrivningen så skrev jag för flera år sedan en del kommentarer på Lena Sommerstads blogg, tidigare ordförande för Socialdemokraternas kvinnoförbund, numera landshövding i Halland.

Min poäng i dessa kommentarer var att sossarna hade en chans nu när Alliansen helt hade ballat ur när det gällde invandringen. Så här i efterhand så kan man säga att det var trumpismen jag förordade och tipsade om; att alliera sig med den svenska arbetarklassen mot storfinansens öppna gränser.

För det mesta raderade hon mina kommentarer men de få gånger hon svarade beskrev hon processerna som den oundvikliga konsekvensen av åldersfördelningen i Afrika och i Europa. Kort sagt, "vi behöver deras ungdomar och de har för mycket ungdomar".

Detta är exakt samma sak som Carl Bildt och Birgitta Ohlsson kräkte ur sig på SvD Debatt när de argumenterade för Turkiet i EU 2011:

Poängen är att alla visste att detta argument var ren idioti. Ekonomen och förre partiledaren Nils Lundgren avrättade detta argument 2012 i ett blogginlägg:

Vad jag vill ha fram är att detta bara var talking points som alla svenska politiker hade fått sig tilldelade från Bilderberg eller Davos. Det fanns ingen sanning i att vi behövde afrikaner. Däremot behövde den politiska eliten afrikaner för att balansera den europeiska folkopinionen när det gällde deras globalistprojekt. Ju djupare man gräver desto mindre av "dumhet" och "naivitet" hittar man och desto mer av ren utstuderad ondska. Dessa människor måste ställas till svars för sina handlingar.

Nå....varför köper västerländska politiker dessa s k sanningar? Om det inte är dumhet; vari består ondskan, d v s vad vill man egentligem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in