På tal om syftet bakom folkfördrivningen så skrev jag för flera år sedan en del kommentarer på Lena Sommerstads blogg, tidigare ordförande för Socialdemokraternas kvinnoförbund, numera landshövding i Halland.
Min poäng i dessa kommentarer var att sossarna hade en chans nu när Alliansen helt hade ballat ur när det gällde invandringen. Så här i efterhand så kan man säga att det var
trumpismen jag förordade och tipsade om; att alliera sig med den svenska arbetarklassen mot storfinansens öppna gränser.
För det mesta raderade hon mina kommentarer men de få gånger hon svarade beskrev hon processerna som den oundvikliga konsekvensen av åldersfördelningen i Afrika och i Europa. Kort sagt, "vi behöver deras ungdomar och de har för mycket ungdomar".
Detta är exakt samma sak som Carl Bildt och Birgitta Ohlsson kräkte ur sig på
SvD Debatt när de argumenterade för Turkiet i EU 2011:
Citat:
Men det är också därför vi är övertygade om att ett EU som innefattar också ett demokratiskt Turkiet som respekterar rättsstatens principer och de mänskliga rättigheterna kommer att vara en starkare och bättre union i en rad avseenden. Vi kommer att behöva Turkiets demografiska och ekonomiska dynamik, och det är ingen tvekan om att Europas röst också skulle ges ökad tyngd i världen. Primitiva fördomar ur det förgångna – i vårt land representerade av Sverigedemokraterna – får inte spärra Europas framtida möjligheter.
Poängen är att alla visste att detta argument var ren idioti. Ekonomen och förre partiledaren Nils Lundgren avrättade detta argument 2012 i ett
blogginlägg:
Citat:
Den tredje tanken, mycket omhuldad av landets ledarskribenter, är vi måste öka invandringen. Men även det budskapet är felaktigt! Det förutsätter att vi kan ta in färdigutbildade människor i tjugofemårsåldern som sedan jobbar i Sverige till pensionsåldern och därefter återvänder till hemlandet. Ett Gastarbeitersystem baserat på utsugning av fattigare länder alltså. All statistik visar emellertid att invandrarna tar med sig barn och föräldrar, s k anhöriginvandring, och detta måste självklart accepteras i civiliserade länder. Men följden är att effekten på invandrarlandets åldersstruktur blir minimal, dvs problemet löses inte alls.
Vad jag vill ha fram är att detta bara var talking points som alla svenska politiker hade fått sig tilldelade från Bilderberg eller Davos. Det fanns ingen sanning i att vi behövde afrikaner. Däremot behövde den politiska eliten afrikaner för att balansera den europeiska folkopinionen när det gällde deras globalistprojekt. Ju djupare man gräver desto mindre av "dumhet" och "naivitet" hittar man och desto mer av ren utstuderad ondska. Dessa människor måste ställas till svars för sina handlingar.