Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Men Dahlberg och Marteus är ju också avfällingar. I så fall tror jag snarare på att Janoush har en svagare social ställning och kan fås att förlora inkomst, vilket då skulle utgöra ett exempel för andra. Dahlberg och Marteus har Bonnier i ryggen. Att angripa Dahlberg är att angripa Thomas Mattsson och det är en strid man inte kan vinna.
(Trots det skriver Dahlberg att hon inte kunde sova på en vecka efter att hon skrivit sin första invandringskritiska artikel. I det sammanhanget vill jag även tipsa om intervjun med Hakelius idag. Lyssna inte på hela för ingenting av värde sägs. Hakelius väger varje ord på guldvåg, som om han visste att vartenda ord skulle analyseras av Stasi, vilket i och för sig är en befogad misstanke.)
https://detgodasamhallet.com/2017/01...ohan-hakelius/
För oss ja, som faktiskt tror på människans lika värde, är Marteus, Teodorescus och Januschs åsikter lika värda att lyssna på, analysera och värdera. Lika väl som vi värderar och analyserar en Anders Lindbergs, en Åsa Linderborgs och till och med en Arnstads ( ja om man hittar någon sammanhängande däe).
Med vänstern är det annorlunda. Där tror man utifrån en lista på godkändatänkare, vars teser man sedan heöt okritiskt anammar.
Marteus och Dahlberg är redan förtappade i och med att de är borgerliga ledarskribenter. Att de blir mer eller mindre konstiga ure en vänstersynvinkel är inget som bekymrar dem.
Jag citerar Emma Persson, @advokatemma , rabiat asylaktivist och invällaradvokat som undrar på twitter:
Citat:
Ok seriös fråga. Tror ni det är möjligt att påverka Janouch, Heberlein mfl och deras påhejare? El är det ett race to the bottom vi ser?
Det är bara Janouch och Heberlein hon bryr sig om. Inga andra.
Lägg märke till att det inte handlar om ideer eller argument. Att hennes vänsterideer och argument skulle vara bättre och räcka till för att övertyga de klentrogna, så att Janouch och Heberlein skulle stå där ensamma i ett hörn.
Det tror hon inte, Hon litar inte på sina idéer och argument. Endast konfrontation påtryckningar, trakasserier, hot mot arbetsgivare kan ha effekt.
Och hjälper inte det så finns tortyr och nackskott, vet vi från historien.