Citat:
Mitt sista inlägg också (förhoppningsvis):
Håll dig då för helvete till samma skala för alla: Antingen lever INGEN i ett dystopiskt skräcksamhälle eller så gör vi ALLA det. Det enda skyddet du, jag och Siegfrid har mot samma verklighet som Röda Kors-kvinnan mötte, är "anonymitet" som vi vet kan vara högst illusorisk. I den mån vår vardag eller yrkesutövning är beroende av att vara politiskt okontroversiella så lever vi farligt och har visat mod genom att utan personlig vinning diskutera ödesfrågor i en öppen arena. Alternativt lever Santesson inte farligt alls i sin ytterst försiktiga systemkritik.
Håll dig då för helvete till samma skala för alla: Antingen lever INGEN i ett dystopiskt skräcksamhälle eller så gör vi ALLA det. Det enda skyddet du, jag och Siegfrid har mot samma verklighet som Röda Kors-kvinnan mötte, är "anonymitet" som vi vet kan vara högst illusorisk. I den mån vår vardag eller yrkesutövning är beroende av att vara politiskt okontroversiella så lever vi farligt och har visat mod genom att utan personlig vinning diskutera ödesfrågor i en öppen arena. Alternativt lever Santesson inte farligt alls i sin ytterst försiktiga systemkritik.
Så du tvingar mig till ett inlägg till. Kom ihåg att Siegfrieds hån mot Santesson handlade om vad Santesson erkänt att han INTE vågade skriva 2015 nämligen den extremt skeva åldersfördelningen inom vissa åldersgrupper.
Ditt resonemang ovan avslöjar inga större insikter när det gäller riskanalys. Så låt mig illustrera med ett par exempel:
Risken för att du skulle råka ut för ett drev med potentiellt försörjningshotande konsekvenser för det du har skrivit anonymt på Flashback i den här tråden är extremt liten. Har du undvikit orden neger, jude, apa eller afrikaner och lågt IQ i samma mening så är den snudd på obefintlig. Möjligtvis med undantag ifall du har ett synnerligen extremt profilerat yrke i samhällstoppen.
Risken för att råka ut för ett drev med potentiellt försörjningshotande konsekvenser om du mitt i flyktinghysterin 2015 som samhällsdebattör började ifrågasätta det rätta i att Sverige var på väg att skapa en könsobalans värre än Kina var betydligt större.
Den kan nog jämställas med risken för att dödas ifall du för två år sedan gått ner för Raqqas huvudgata I en klänning med rondellhundsmönster ätandes bacon samtidigt som du skanderat "Salman Rushdie är den ende sanne profeten" följt av "I'm here, I'm queer, get used to it".
Den riskskala jag använder är således den samma för alla. Jag placerade bara in dig på den ände av skalan där du hör hemma och de hånade tysta samhällsdebattörerna i den motsatta änden. RödaKorsetdamen befann sig närmare dig på riskskalan men hon hade en extrem otur även om hon fortfarande är ett exempel på vad som kunde hända folk med fel åsikter.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-11-07 kl. 00:55.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-11-07 kl. 00:55.