2017-11-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Mitt sista inlägg också (förhoppningsvis):

Håll dig då för helvete till samma skala för alla: Antingen lever INGEN i ett dystopiskt skräcksamhälle eller så gör vi ALLA det. Det enda skyddet du, jag och Siegfrid har mot samma verklighet som Röda Kors-kvinnan mötte, är "anonymitet" som vi vet kan vara högst illusorisk. I den mån vår vardag eller yrkesutövning är beroende av att vara politiskt okontroversiella så lever vi farligt och har visat mod genom att utan personlig vinning diskutera ödesfrågor i en öppen arena. Alternativt lever Santesson inte farligt alls i sin ytterst försiktiga systemkritik.

Så du tvingar mig till ett inlägg till. Kom ihåg att Siegfrieds hån mot Santesson handlade om vad Santesson erkänt att han INTE vågade skriva 2015 nämligen den extremt skeva åldersfördelningen inom vissa åldersgrupper.

Ditt resonemang ovan avslöjar inga större insikter när det gäller riskanalys. Så låt mig illustrera med ett par exempel:

Risken för att du skulle råka ut för ett drev med potentiellt försörjningshotande konsekvenser för det du har skrivit anonymt på Flashback i den här tråden är extremt liten. Har du undvikit orden neger, jude, apa eller afrikaner och lågt IQ i samma mening så är den snudd på obefintlig. Möjligtvis med undantag ifall du har ett synnerligen extremt profilerat yrke i samhällstoppen.

Risken för att råka ut för ett drev med potentiellt försörjningshotande konsekvenser om du mitt i flyktinghysterin 2015 som samhällsdebattör började ifrågasätta det rätta i att Sverige var på väg att skapa en könsobalans värre än Kina var betydligt större.
Den kan nog jämställas med risken för att dödas ifall du för två år sedan gått ner för Raqqas huvudgata I en klänning med rondellhundsmönster ätandes bacon samtidigt som du skanderat "Salman Rushdie är den ende sanne profeten" följt av "I'm here, I'm queer, get used to it".

Den riskskala jag använder är således den samma för alla. Jag placerade bara in dig på den ände av skalan där du hör hemma och de hånade tysta samhällsdebattörerna i den motsatta änden. RödaKorsetdamen befann sig närmare dig på riskskalan men hon hade en extrem otur även om hon fortfarande är ett exempel på vad som kunde hända folk med fel åsikter.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-11-07 kl. 00:55.
Citera
2017-11-07, 00:19
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Jag tolkade henne bokstavligt redan från början och jag delar hennes åsikter fullt ut utifrån den givna handen (nuvarande läge).
Det är uppenbart att det enda sättet att bryta segregationen är att blanda elever med varandra. Fridolins bussningar kommer göra att Sverige totalt sett kommer att utvecklas bättre i ett makroperspektiv. I mikroperspektivet däremot så missgynnar det naturligtvis mina, Sannas och alla andra svenska medelklassbarn.
Jag accepterar dock inte den hand som delats ut.
...
Repatriering före bussning gäller för mig.

Nu klarar jag inte av att tolka din tolkning. Det blir liksom lite för inpackad och snårigt mitt i natten.
Därför en rak fråga:
Föredrar du i detta läge då att sluta med integrationförsöken i väntan på repatriering för att skona våra Svenska medelklassbarn?

Eller är det något mellanting du eftersträvar?
Citera
2017-11-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu klarar jag inte av att tolka din tolkning. Det blir liksom lite för inpackad och snårigt mitt i natten.
Därför en rak fråga:
Föredrar du i detta läge då att sluta med integrationförsöken i väntan på repatriering för att skona våra Svenska medelklassbarn?

Ja något sånt ja! När vi har noll nya asylsökande och blivit av med de som vi kan bli av med då förespråkar jag faktiskt bussning för de som är kvar (under förutsättningen att det fortfarande blir en klar majoritet svenskfödda i varje klass)
Det är rätt väg att gå. En oerhört stor del av problemen i skolan uppstår när de invandrade skapar sin egen majoritetskultur i klasserna.
Jag gick själv i en mångkulturell klass. Visst hade vi större problem än i många andra klasser men det gällde mest studieresultaten. Hur man uppförde sig mot varandra reglerades av att vi var en svenskfödd majoritet och nästan alla invandrareleverna assimilerades i vår klass. Jag har samma erfarenhet från mitt eget idrottande och barnens.
Citera
2017-11-07, 01:28
Medlem
Citat:
Så du tvingar mig till ett inlägg till. Kom ihåg att Siegfrieds hån mot Santesson handlade om vad Santesson erkänt att han INTE vågade skriva 2015 nämligen den extremt skeva åldersfördelningen inom vissa åldersgrupper.

Ditt resonemang ovan avslöjar inga större insikter när det gäller riskanalys. Så låt mig illustrera med ett par exempel:

Risken för att du skulle råka ut för ett drev med potentiellt försörjningshotande konsekvenser för det du har skrivit anonymt på Flashback i den här tråden är extremt liten. Har du undvikit orden neger, jude, apa eller afrikaner och lågt IQ i samma mening så är den snudd på obefintlig. Möjligtvis med undantag ifall du har ett synnerligen extremt profilerat yrke i samhällstoppen.

Risken för att råka ut för ett drev med potentiellt försörjningshotande konsekvenser om du mitt i flyktinghysterin 2015 som samhällsdebattör började ifrågasätta det rätta i att Sverige var på väg att skapa en könsobalans värre än Kina var betydligt större.
Den kan nog jämställas med risken för att dödas ifall du för två år sedan gått ner för Raqqas huvudgata I en klänning med rondellhundsmönster ätandes bacon samtidigt som du skanderat "Salman Rushdie är den ende sanne profeten" följt av "I'm here, I'm queer, get used to it".

Den riskskala jag använder är således den samma för alla. Jag placerade bara in dig på den ände av skalan där du hör hemma och de hånade tysta samhällsdebattörerna i den motsatta änden.

Vad var det för rasistiska tirader Röda Korset-damen hävde ut sig? Vad händer idag med den student som klistrar upp en lapp på ett amerikanskt universitet om att det är OK att vara vit?

Omvänt - varför skulle en skitnödigt formulerad oro för könsobalansen vara mer tabu än andra funderingar som Arpi, Gudmundsson eller Teodorescu redan publicerat vid det laget? Vad hade hänt, mer än några sura och insinuanta tweets?

Välj parallelluniversum, så bor vi alla där tillsammans sedan. Jag har inget emot axelryckningsvarianten.

Jag har redan sagt att jag kan förstå anpasslighet på ett mänskligt plan, precis som man kan förstå att en åklagare, polis eller journalist viker ned för hot från kriminella. Dock är det fortfarande pliktförgätet, på ett sätt som skiljer sig från den vanlige medborgaren.

Vad är vitsen med ett kommentariat som inte förstår, törs eller tillåts att göra annat än att i efterhand avspegla den opinion de misslyckats mästra till underkastelse, i samtidens mest ödesdigra fråga?

Sedan är det bra att du inte accepterar mindre än repatriering, vilket jag gissar är en radikalisering från din sida under den åsiktsresa som kanske inte är över ännu. Att inte acceptera sakers tillstånd är det viktigaste steget mot förändring.
Citera
2017-11-07, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Återkommer till den artikel jag då tog upp för att illustrera just vad hennes argument om att låta svenska barn "ta smällarna" går ut på,

http://www.friatider.se/rektorn-till...nte-s-erotiskt

Jag skrev då att jag förstår er som har svårt att ta in detta. Det är bra att ni vaknar och kommer till insikt. Dock får jag säga att det också var bra med detta förtydligande. Kommer Rayman att föregå med gott exempel och bildligt som faktiskt offra sina barn till Moloch? Eller nöjer de sig med dina goyim?

Hon har varit väldigt aktiv på Twitter under helgen. Någon har tagit en skärmdump på ditt inlägg om Malmö och Sanna har sett det, hon kommenterade dock inte direkt ditt exempel.

Jag kan inte kopiera tweets just nu, men jag kan citera lite mer för hand. Jag har läst hennes resonemang några gånger nu och försökt förstå vad hon själv anser. Hon skriver en del om för- och nackdelar på makro- och mikronivå.

Erfarenheterna säger henne att inte ens "diagnosbarn" (!) får den hjälp de behöver i skolorna idag och är planen från politikernas sida att medelklassungarna ska få det lika dåligt med resurser och utbildning, bör politikerna vara ärliga med det.

Men förstår jag henne rätt, vilket jag faktiskt tvivlar på att jag gör, accepterar hon att det blir så.

Och så låter hon meddela att hon inte är liberal, utan konservativ. Och realist.

Citat:
Sanna Rayman
...jag kan absolut tycka att de resursstarka förtjänar att fråntas den möjlighet att segregera sig som skolvalet givit dem, inte minst givet att flertalet av dem har röstat för den mångfald de sen aktivt väljer att "slippa".
-----

Dock tycker jag inte att det är oväsentligt pga barnen vars skolgång försämras har inte bett om det. Rätt eller inte, det bör diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Frågorna om Sanna blir plötsligt många och allvarliga känns det som.

Jag har följt hennes skriverier i många år. Men nu vet jag inte vad jag ska tro och tycka.
Senast redigerad av mike70 2017-11-07 kl. 02:47. Anledning: tillägg
Citera
2017-11-07, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vad var det för rasistiska tirader Röda Korset-damen hävde ut sig?

Inga alls. Men det är väl 1 på 200 000 privatpersoner som har uttryckt sig som hon och som har råkat ut för offentliga drev. I vår tråd vet jag inte någon som blivit offentligt drevad mot. Bland samhällsdebattörer var det väl fram till 2015 nästan hundraprocentigt säkert att det drevades mot dig ifall du inte la in tusen brasklappar i din milt invandringskritiska text.

Citat:
Omvänt - varför skulle en skitnödigt formulerad oro för könsobalansen vara mer tabu än andra funderingar som Arpi, Gudmundsson eller Teodorescu redan publicerat vid det laget? Vad hade hänt, mer än några sura och insinuanta tweets

Fair enough. Sanningen ligger i mina ögon mittemellan våra uppfattningar här. Jag överdrev risken en aning just i det aktuella fallet och vid den aktuella tidpunkten. Men man skall komma ihåg att Santesson inte heller behövde skriva den sortens artiklar eftersom det inte var hans huvudsyssla. Arpi, Teodorescu, och Gudmundsson var ju ledarskribenter.
Å andra sidan så underdriver ju du risken. Jag är säker på att A, T och G inte håller med om din bild att de bara fick några sura och insinuanta tweets. Jag tror de mådde ganska dåligt när fascist/nazistanklagelserna haglade som värst.

Håller inte heller med om att journalister (SVT och SR undantaget)har något särskilt samhällsansvar som t.e.x poliser. Deras uppgift är att producera material för att sälja sin arbetsgivares tjänst/produkt. Om de fram till 2014 höll käften och skrev om annat än invandringspolitik
Istället för att bli ett meningslöst bondeoffer i ett schackparti som inte kunde vinnas förrän långt in i framtiden så har jag förståelse för det och tycker inte att de skall klandras.
Citera
2017-11-07, 09:42
Medlem
longbow4ys avatar
Ett intressant inlägg som stödjer min tes tidigare i tråden att vi landat i en postpolitisk tid. En tid där de politiska ideologierna tappar mark och istället är det ren maktambition utan ideologiska ramar.
Nu är detta ett inlägg från en socialdemokrat som definierar samtiden utifrån sina färgade glasögon men låt mig börja citera:

Citat:
Nyligen träffade jag Anne-Marie Lindgren, 73år, för att skriva klart vårt bokkapitel. Under samtalet sa hon något som fastnade; att dagens etablerade höger är mer kapitalistisk än konservativ. Så var det inte när hon var i min ålder, då var högern nationalistisk och stod för de gamla värdena. Men polletten som trillade ner hos mig var insikten om att högern idag är mer kapitalistisk än liberal såväl som konservativ. Dagens höger är mer kapitalistisk än ideologisk.
...
För vissa liberaler försvinner människan från politiken, värderingarna kommer sekundärt. Skatt, stat och system kommer främst. Och skatt är alltid stöld. Dagens liberalism är mer kapitalistisk än ideologisk.
...
Timbro är ingen liberal tankesmedja. Det är en kapitalistisk tankesmedja, finansierat av vinstintresset.
...
När den råa kapitalismen får fäste trängs liberal rättvisa (lika möjligheter) tillbaka. Ojämlikheten skjuter i höjden. De som gynnas är företag, kapitalägare och de som tjänar allra mest. Den stora massan får det knappt bättre, vissa får det sämre, vilket vi ser i delar av västvärlden. Om människor som befinner sig i ett system inte gynnas av systemet, när orättvisan blir så uppenbar, hur länge kan systemet då överleva?

Om demokratin ska överleva måste dessa försvarare vakna. Liberaler måste förstå varför folk vänder liberal demokrati ryggen. Idag saknas den insikten och med tanke på att avsaknaden ligger i kapitalets intresse tror jag det kommer fortsätta vara så. Jag tror att vi kommer få se demokratierna avvecklas en och en för att om 30 år säga, vad hände egentligen?
https://sfilosof.wordpress.com/2017/...kvar-om-30-ar/

Han ser strömningarna men drar helt fel slutsats om orsaken menar jag.
Socialdemokrater och vänstern (Liberalerna i hans definitionsvärld) är också "bara" kapitalister idag.
Statskapitalister. Deras fokus är deras inkomster=skatter. Den stora massan får det sämre beroende på att denna statskapitalism fördelar folks rikedomen på ett sätt som gör att folk vänder också den typen av rå statskapitalism ryggen. Att detta sker är beroende på att det saknas tydliga politiska ideologier som anger en färdriktning för samhället. Känner folk att det är på väg åt fel håll så är det på väg åt fel håll. Med eller utan politisk och ideologi. Styr Mammon så är det Mammon som sätter villkoren och mätetalen. Alla andra värden förbleknar mot kapitalets lockelser.
Kapitalet blir målet inte medlet i samhällsbygget.

Den gamla högerns nationella värdegrund (som till stora delar övertagits av SD) hade faktiskt samhällsbygget som gemensam värdegrund där medlet var kapitalet. Det är en himmelsvid skillnad mot hur S och M agerar idag. Idag är det privata eller det statliga kapitalet det viktigaste. Samhällsbygget är helt sekundärt.

Och det är i betraktelse av ett samhällsbygget som vi kan se att det mångkulturella samhället är inte ett framtidsbygge utan ett fuskbygge byggt helt utan bygglov i form av tillstånd från väljarna i val.

Vad är det för samhälle de ansvariga politikerna avser bygga med alla dessa utanförskapsområdena?
Vilken plan har de för dessa områden? Vad är syftet med dessa områden i det stora samhällsbygget?
Sanningen är väl att de hade ingen plan. För de har ingen plan för samhällsbygget.

Men anledningen till att detta ändå genomfördes är internationell signalpolitik. Svenska politiker försöker signalera godhet mot omvärlden.
Priset? Våra egna barn. Vårt samhälles framtid

Sanna Raymans ställning att "vi" måste offra oss för integrationens skull är egentligen att vi måste offra vårt samhällsbygge för att bibehålla Sverigebilden. Den "goda" bilden blir viktigare än barnen. Helt sjukt.

Men grunden för hela den ståndpunkten är att ingen politiker i ansvarig ställning längre tar ansvar för samhällsbygget. De har blivit administratörer av statsförvaltningen.
Hade något tagit ansvar skulle vi inte haft dessa integrationsproblem för vi hade inte tagit emot så många migranter. Och politiker som inte tar ansvar gör det för att de saknar visioner för samhällsbygget.
Visioner som kan användas för att styra samhällsutvecklingen i en viss riktning.
För övrigt tror jag det var framgångsfaktorn för miljöpartiet. De försökte formulera en framtidsvision innan de gick ner sig i mångkulturträsket. Det var den visionen som drog väljare. Inte mångkulturträsket.

Löfven försöker ta sig ur administrationsrollen genom att säga att "Den Svenska modellen skall utvecklas inte avvecklas".
Han har helt rätt i sak men utan en klar beskriven målbild blir det bara snömos av alltihop.

Var är politikernas framtidsvisioner? Var är politikernas ideologier?
När skall ideologier och visioner återkomma i politiken?
Citera
2017-11-07, 12:19
Medlem
Citat:
Jag tolkade henne bokstavligt redan från början och jag delar hennes åsikter fullt ut utifrån den givna handen (nuvarande läge).
Det är uppenbart att det enda sättet att bryta segregationen är att blanda elever med varandra. Fridolins bussningar kommer göra att Sverige totalt sett kommer att utvecklas bättre i ett makroperspektiv. I mikroperspektivet däremot så missgynnar det naturligtvis mina, Sannas och alla andra svenska medelklassbarn.
Jag accepterar dock inte den hand som delats ut.
Jag har hela tiden varit mot massinvandringen (om än otroligt korkad och senfärdig när jag underskattade hur långt Reinfeldt skulle driva migpolitiken för att straffa ut SD) och därför accepterar jag inte bussningar även om jag anser att det är det bästa alternativet ur ett samhällsperspektiv. Repatriering före bussning gäller för mig.

Sannas huvudsakliga intention med sin artikel är nästan till hundra procent att inte låta Fridolin komma undan med sitt "detblirbästförallatrams" och hon vänder ju sig i huvudsak till alla de lobotomerade (och de är ju fortfarande alarmerande många)som inte instinktivt förstår det.

Betyget för hennes mod beror ju på om hon likt mig inte accepterar den givna handen eller inte. Om hon inte accepterar den får hon väl anses som feg enligt Oytoskalan. Själv är jag glad för varenda myrsteg som tas mot tunnelljuset.

Anledningen till att jag frågade om Sanna uppvisade mod var att det faktiskt krävs mod från henne att offentligt torgföra och försvara den åsikt hon landat i. Med en enda mening har hon i mina ögon gjort sig helt irrelevant i den svenska samhällsdebatten. Vad hon än skrivet från nu till döddagar kommer jag ständigt att tänka på henne som den där galningen som tycker det är "bra" att svenska barn "tar smällen" av svenska politikers sinnesjuka massinvandringspolitik.

För övrigt instämmer jag till fullo med i tråden tidigare framförd uppfattning att kombinationen massinvandring och fritt skolval är ett fullkomligt briljant recept på undergång. Här snackar vi både Luger och cyanidkapsel för att vara på säkra sidan.
Citera
2017-11-07, 17:04
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Widar Andersson skriver om Eli Göndörs bok:

Citat:
Människor från minoritetskulturer bär ofta med sig långa och nedärvda vanor av anpassning och smidighet visavi majoritetskulturen. Eli Göndör nämner judar, libaneser och kineser som exempel på minoriteter som vet hur man ska integreras utan att utmana majoritetskulturen i det nya landet.

Kan någon förklara hur Eli Göndör och/eller Widar Andersson bär sig åt för att betrakta kineser (!) som exempel på "människor från en minoritetskultur"?
Jag tolkar det bara som att de menar att kineser mfl inte ställer krav på att majoritetsbefolkningen i de länder de migrerat till ska anpassa sig efter eller tvingas att leva enligt deras kultur.

Det är enligt mig mycket bra om opinionsbildare vågar framföra det självklara faktumet att det är skillnad på migranter och migranter. Inga nyheter för allmänheten förstås men det är viktigt att de styrande blir medvetna om denna självklarhet. (Som de förmodligen i hemlighet själva fattar men det blir svårare att ignorera elefanten om någon pekar på den och säger "elefant??").
Citera
2017-11-07, 17:22
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Hon har varit väldigt aktiv på Twitter under helgen. Någon har tagit en skärmdump på ditt inlägg om Malmö och Sanna har sett det, hon kommenterade dock inte direkt ditt exempel.

Jag kan inte kopiera tweets just nu, men jag kan citera lite mer för hand.
Konservativ och realist va? Jag skulle snarare beskriva henne som ondskefull. Sådan är tvångsintegrationens position, och det är inget som undkommes genom att hänvisa till hur folk har röstat efter att de blivit vilseledda utav en yrkeskår som hon själv är del av.

Därtill är argumentet defaitistiskt. Bara det att hon talar om att offra svenska barn på mångkulturens altare som något ofrånkomlig samhällsnytta vittnar om detta. Med det sagt är tvångsintegration en medialt godtagbar position som ligger i linje med Kalergiplanens målbild.

Helt ok att öppet propagera för folkmordet alltså. Nåja, hon är i alla fall uppriktig ifråga om att göra våldtäktsoffer utav svenska småtjejer för integrationen och föräldragenerationens dans efter lögnpressenspipa.
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ett intressant inlägg som stödjer min tes tidigare i tråden att vi landat i en postpolitisk tid. En tid där de politiska ideologierna tappar mark och istället är det ren maktambition utan ideologiska ramar.
/.../
Och det är i betraktelse av ett samhällsbygget som vi kan se att det mångkulturella samhället är inte ett framtidsbygge utan ett fuskbygge byggt helt utan bygglov i form av tillstånd från väljarna i val.

Vad är det för samhälle de ansvariga politikerna avser bygga med alla dessa utanförskapsområdena?
Vilken plan har de för dessa områden? Vad är syftet med dessa områden i det stora samhällsbygget?
Sanningen är väl att de hade ingen plan. För de har ingen plan för samhällsbygget.
Fast det stämmer inte. Projektet följer Coudenhove-Kalergis plan för ett rasblandat "pan-europa".

Citat:
Var är politikernas framtidsvisioner? Var är politikernas ideologier?
När skall ideologier och visioner återkomma i politiken?
Dagens framtidsvisioner levereras idag med kvalitetsstämpeln alt right.
Citat:
Om än situationen kan se svår ut, så skulle vi med politisk vilja till repatriering redan imorgon kunna förändra mycket. Och som ett resultat av de metapolitiska vindarnas snabba skiftningar, så ser vi även hur de politiska vindarna vänder snabbt, och när vi väl har viljan kommer ett första steg till en storskalig repatriering att vara tämligen enkelt att ta.

Det kan också vara relativt okomplicerat rent logistiskt (se Daniel Fribergs förslag till återvändnigsprogram från juni 2016); det behöver inte innebära några domedagsscenarier som ett inrikes raskrig. Faktum är att vi genom ekonomisk såväl som kulturell åtstramning, och anläggning av ekonomiska incitamentsstrukturer kan åstadkomma väldigt mycket.
https://www.altnorden.se/2017/11/07/...e-vad-vi-tror/
Citera
2017-11-07, 18:10
Medlem
Citat:
Konservativ och realist va? Jag skulle snarare beskriva henne som ondskefull. Sådan är tvångsintegrationens position, och det är inget som undkommes genom att hänvisa till hur folk har röstat efter att de blivit vilseledda utav en yrkeskår som hon själv är del av.

Nu ska vi lugna ner oss lite. Dåliga, icke-genomtänkta, defensiva, reaktiva idéer kan ofta leda till hemska resultat (något din gamle polare Adolf är ett bra exempel på). Antagligen känner hon att hon vågat stå upp rejält genom att bara påpeka att det hela kommer att ha några negativa konsekvenser.

Låt oss i stället hoppas på att hennes inlaga och efterföljande twittrande leder till vidare diskussion i media och bland folk i allmänhet. Påpekandet av faktumet att det kommer att ha dåliga konsekvenser leder lätt vidare till steget att ifrågasätta hela idén.

Citat:
Därtill är argumentet defaitistiskt. Bara det att hon talar om att offra svenska barn på mångkulturens altare som något ofrånkomlig samhällsnytta vittnar om detta. Med det sagt är tvångsintegration en medialt godtagbar position som ligger i linje med Kalergiplanens målbild.

Sanna har inte läst Kalergi-planen. Och det har nog inte Ockhamsrazor i tråden heller.
Citera
2017-11-07, 18:15
Medlem
Finns inte mycket at skiljer mellan DN och SvD nuförtiden tycker jag. Fast DN är mera öppet i sitt stöd för mass invandring, läs Wolodarskis ledarartiklar m.m. Samt stöd av Jonas Gardell i Expressen m.m. . Media krig ? Nja SVT & SR följer regeringens politik,trots allt de är statstjänstemän allihopa. TV4 inte så annorlunda. Riktigt debatt inom media för politik/ekonomin m.m. finns inte längre i sverige. Lite ohälsosamt att ha ett media som är så ikke polariserad. Behövs kanske en tredje alternativ inom media TV/tidningar...m.m. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in