Citat:
Punkt 2 för mig in på det jag skulle vilja nämna om mediakriget, nämligen att ingen i media tycks nämna några åtgärder för att komma tillrätta med de problem man är väl medvetna om, men som man inte kan yttra sig om annat än med komplicerade omskrivningar. Ni vet vad jag menar. "Killgäng", "unga grabbar", "svensk medborgare", med mera. Nu har visserligen ett par blaskor tagit bort den värsta censuren, och man har skickat fram självaste Glenn Hysén i frontlinjen, men lösningarna lyser alltjämt med sin frånvaro. Jag ger inte ett ruttet lingon till den som ständigt ältar problem men aldrig kommer med en lösning. Observera nu att jag inte räknar Alice Teodorescus tes om att massinvandring är bra och lönsam, eftersom vi måste uppfinna en massa låglönejobb utan "trösklar" till nysvenskarna, som en lösning. Teodorescu är snarare en del av problemet än en del av lösningen.
När media går ut och tar bladet från munnen och beskriver lösningar på massinvandringsproblematiken så ska jag tro på er när det gäller om det pågår ett mediakrig eller ej. Jag kanske till och med skulle kunna vara beredd att bli rekryterad som mediakrigare. Tala bara om var mobiliseringsförrådet ligger när det är dags.
När media går ut och tar bladet från munnen och beskriver lösningar på massinvandringsproblematiken så ska jag tro på er när det gäller om det pågår ett mediakrig eller ej. Jag kanske till och med skulle kunna vara beredd att bli rekryterad som mediakrigare. Tala bara om var mobiliseringsförrådet ligger när det är dags.
På denna punkt är jag helt enig. För att citera mig själv från igår i denna tråd.
Citat:
Fram tills någon skribent förespråkar återvandring för folk utan riktiga asylskäl och kräver egenförsörjning som villkor att få stanna i Sverige har det i grunden inte skett någon förändring av verklighetsbeskrivningen i media.
Det är 2017 nu. Kommer det bli året då den enda verkliga lösningen på Sveriges problem, repatriering, kommer dyka upp på agendan? Sannolikt inte. Och innan så sker kommer "mediekriget" enbart vara en sysselsättning för folk med för mycket fritid.
Det är 2017 nu. Kommer det bli året då den enda verkliga lösningen på Sveriges problem, repatriering, kommer dyka upp på agendan? Sannolikt inte. Och innan så sker kommer "mediekriget" enbart vara en sysselsättning för folk med för mycket fritid.
Expressens ledarsida har blivit pumpen för samling när det gäller att älta problem som massinvandringen skapar för Sverige, utan att komma med ett uns till förslag till lösningar. Nu har ännu en spricka öppnats i PK-fasaden i Sverige, nämligen föreställningen om att landet blir så mycket tryggare.
Citat:
Dags att överge trygghetsmyten
Det har länge sagts att Sverige bara blir tryggare och tryggare. Men nu ökar det dödliga våldet igen.
Många debattörer har länge drivit tesen att Sverige bara blir tryggare och tryggare. Fler skjutningar, helt nya typer av attacker med handgranater och ökad social oro i utanförskapsområden har avfärdats med att det dödliga våldet i stort trots allt minskar. Häromåret skrev DN:s ledarredaktion rentav raljant om att "trygghetsskeptikerna börjar bli som klimatförnekarna".
Våldet är inte jämnt fördelat över samhället. Det är utanförskapsområden som står för ökningen av anmälda skjutningar de senaste åren. Det är därför morden trots allt inte får större uppmärksamhet, menar Carolina Sinisalo vars 15-årige son Robin sköts ihjäl i Stockholmförorten Akalla mitt på blanka eftermiddagen i januari ifjol.
Det har länge sagts att Sverige bara blir tryggare och tryggare. Men nu ökar det dödliga våldet igen.
Många debattörer har länge drivit tesen att Sverige bara blir tryggare och tryggare. Fler skjutningar, helt nya typer av attacker med handgranater och ökad social oro i utanförskapsområden har avfärdats med att det dödliga våldet i stort trots allt minskar. Häromåret skrev DN:s ledarredaktion rentav raljant om att "trygghetsskeptikerna börjar bli som klimatförnekarna".
Våldet är inte jämnt fördelat över samhället. Det är utanförskapsområden som står för ökningen av anmälda skjutningar de senaste åren. Det är därför morden trots allt inte får större uppmärksamhet, menar Carolina Sinisalo vars 15-årige son Robin sköts ihjäl i Stockholmförorten Akalla mitt på blanka eftermiddagen i januari ifjol.
http://www.expressen.se/ledare/patri...rygghetsmyten/
Jaha, ok. Samhället blir mer otryggt har Expressen kommit fram till. Det var ju en nyhet. Gå ut en fredagskväll i valfri stad i Sverige och ni ser horder med kringdrivande arabiska män som blänger surt på alla som passerar. Väldigt många upplever en ökad otrygghet, vilket är en förklaring till att folk ändrar beteendemönster.
Vad föreslår Patrick Kronqvist för lösningar på problemen med det ökade våldet i alla dessa "utanförskapsområden"? Jo, mer debatt så klart.

Citat:
Som om bilden av verkligheten skulle vara ett mer angeläget ämne än att fyra av tio boende i de värst drabbade bostadsområdena är rädda för att gå ut ensamma om kvällen. År 2017 hoppas jag på en debatt om vilka åtgärder som faktiskt kan vända den här fruktansvärda utvecklingen.
Det här är mediekriget i ett nötskal. Någon konstaterar att vi har problem som ganska enkelt går att koppla till invandringen, och sedan är det bra med det. Inget om hur problemen faktiskt uppstod, ingenting om hur en hållbar lösning ser ut. Jämfört med sådana här "insikter" föredrar jag de som ältar på i det invandra PK-spåret. De hjälper bara till att förstärka bilden av den insiktslösa eliten. Halvmesyrer är aldrig någon lösning.