Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Idag har Anna Dahlberg i Expressen i sin söndagsledare det ryska hotet som tema. Judepojkarna har sagt åt henne att nu får hon byta ämne ett tag och syssla med hotet från Putin och inte från flyktingar. Hon har inte mycket att välja på om hon skall behålla jobbet.
Det är så skrämmande slående att uppenbaras av pariteten mellan det mediala angreppen på Ryssland och judarnas makt över media. Över hela västvärlden i allmänhet och i synnerhet i Sverige.
Sedan Putin och ryssarna kastade ut judarna skummas det av vrede bland semiterna i Stockholm, i London, i Amsterdam, i New York, Washington, Los Angeles och i många, många andra västliga städer.
Tips framöver: migrations- och integrationsmegaproblemen nedprioriteras i svenska medier till förmån för Putin och det ryska hotet mot Sverige och andra västliga ”demokratier”.
Jag tror inte har hon har fått några order. Jag tror att det är hennes genuina uppfattning att ryssen är ett gigantiskt hot. Det skall bli kul när hon får "kappvända" även i denna fråga om 6 år. Ledaren med den ihopknycklade valsedeln från 2010 kommer att få sällskap av hennes söndagsledare om Putin.
Jag kan inte för mitt liv förstå att hon/journalisterna gör precis samma fel igen. Den totala masshysterin som Dahlberg underblåste i mediamångkulturskriget 2010 upprepar hon nu med ryssfaran.
Den Mcarthyism som sveper över västvärlden (Trump och nationella partier undantaget) saknar motstycke.
En del av påståendena om de ryska förehavanden är så fullständigt absurda så att man tar sig för pannan.
http://www.expressen.se/nyheter/expe...ar-ns-concord/
http://www.svd.se/mystiska-ryska-tan...drat-kurs-igen
Såväl Thomas Ries som Göran Frisk får ständigt uttala sig i tidningarna och rubrikerna sätts efter deras helt motbevisade teorier
I ovanstående fall pekade de ut NS Concord som moderskeppet till den miniubåt som marinen, som vanligt förgäves, jagade i Stockholms skärgård 2014. Fartyget låg och drev mystiskt i Östersjön vilket var en tydlig indikator på att det var ett moderskepp. Det kvittade naturligtvis att ett flertal personer i rederibranschen sa att det är kutym när man väntar på last. Naturligtvis hade fartyget dessutom kopplingar till Putin. För regel 1 när det gäller att dölja att du är ett moderskepp är ju naturligtvis att skylta med ett registreringsbevis som säger att dina ägare känner Putin.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21177837.ab
"Den kan mycket väl ha använts för att sabotera undervattensledningar och kan ha använts för att rekognosera vad som händer där, vad som händer på våra örlogsbaser."
Ovanstående är Frisks uttalande om den Ubåt som hittades i skärgården 2015. Det låg ute som förstasidesnyhet i c:a 3 timmar innan Aftonbladet fattade vad alla andra hade fattat redan när ubåten hittades. D.v.s att det var den ryska Ubåten "SOM" som sjönk under 1:a världskriget.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-...ater-pa-natet/
Trollfabriken var ju ännu ett fantastiskt scoop från DN. Hand upp de som tror att Putin har en trollfabrik med 600 anställda som inte på något sätt styrs med järnhand av underrättelsetjänsten utan där man tvärtom tillåts prata med västerländsk media efter att ha fått sparken för att ha klagat på arbetsförhållandena.
Lägg därtill en mängd andra insinuanta påståenden och artiklar vars teser oftast kan motbevisas i realtid. De ständiga extrarubrikerna om de aggressiva ryska kränkningarna av svenskt luftrum är ju ren humor. Ryssarna stod för 14% av alla kränkningar i svenskt luftrum under 2015. USA, som ligger tusentals mil ifrån Sverige var det land som kränkte vårt luftrum flest gånger. Hur många av medelsvensson skulle svara ja på påståendet om att ryssarna står för 90% av alla kränkningar?
Rätt många tror jag och vems fel är det? Jo sådana som Anna Dahlbergs som lyckades ta sig ur "värdegrundssirapen" bara för att stiga in "Putinkvicksand".
Putilov var hon ju också tvungen att nämna. Putilov är, enligt min mening, helt uppenbart den han säger sig vara. D.v.s en regimkritisk ryss. SÄPO har ju inte heller haft några invändningar mot honom. Att han sedan visade sig ha en fallenhet för att ägna sig åt penningtvätt är ju irrelevant för om huruvida han är en rysk spion eller inte. Dahlberg verkar tydligen tro att ryssarna inte kan bättre än att nästla sig in i svensk politik genom att använda en person med ryskt namn och som säger att han har en rysk bakgrund.
Mediakriget om mångkulturen är inflätat i mediakriget om fakenews och (avsaknaden av)mediakriget om rysslandshotet. Det som i Sverige gör det oerhört komplicerat är att en del av de som äntligen lyckats erkänna åsiktskorridoren när det gäller mångkulturen istället är de största övervakarna av åsiktskorridoren om rysslandshotet.
Utvecklingen av mediakriget om mångkulturen kommer att påverkas extremt mycket beroende på om det kommer att uppstå ett mediakrig om rysslandshotet eller inte. De som tycker som Dahlberg kommer rimligtvis inte kunna ha den ståndpunkten någon längre tid. Hela Fakenews och rysslandsindoktrineringsteorin bygger ju på att ryssarna i första hand I Sverige sprider falska narrativ om migration och invandrare. Dahlberg kommer snart att bli varse att de som angriper henne för att hon skriver om migrationens baksidor kommer att påpeka att de baksidorna inte existerar utan bara är ryska lögner. Och hur i h-e skall hon bemöta en sådan attack?
Det är inte min mening att påstå att Ryssland inte är ett hot mot oss. En granne med den storleken och den auktoritära historien är alltid ett hot. Det är de skamlösa överdrifterna och uppenbara falsarierna jag vänder mig emot.