Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Haha... mer av sånt' här... det går verkligen hem i stugorna -
not.

Feministiskt Initiativ kommenterar den mångkulturella utvecklingen i Sverige: Svenska män är värst, när det gäller sexuella trakasserier:
http://www.metro.se/metro-debatt/sta...h!68Z4qgTXGKs/
Är slutledningsförmågan hos ledande feminister verkligen så här dålig? Det är väl klart att vi får en högre andel sexbrott när våra definitioner är långt mycket snävare än i många andra länder, där det t.ex. kan vara lagligt att våldta sin partner.
Sen är det givetvis ett problem med svenska män som sextrakasserar också, men detta beror ju till stor del på att vi har ett samhälle där kvinnan har stora friheter och ska vara jämställd mannen, något som givetvis skapar större friktionsytor än i ett patriarkalt samhälle. Skulle vi ha ett samhälle likt valfritt mellanösternland med undergivna kvinnor gömda i tält så skulle troligen inte dessa svenska män trakassera i samma utsträckning heller. Att påstå att Sverige och svenska män är värre än patriarkala länder i MÖ är egentligen fullständigt barockt!
Jag undrar när det kommer gå upp för kvinnorna att den västerländske mannen i själva verket är hennes bästa vän och garanten för hennes fortsatta, relativa, frihet och jämställdhet? Varför lierar de sig överhuvudtaget kvinnoförtryckande kulturer på detta viset?
Det känns uppfriskande att mediakriget äntligen verkar röra på sig, det finns så oerhört många syntax-error som den här ovan, och otaliga andra exempel som dryftats i denna tråden sen dess start, som jag verkligen ser fram emot ska börja debatteras.
Sverige verkar lite "shell shocked", jag observerar att i mitt, företrädesvis "PK-stockholmska/alterntiv-vänster", facebookflöde så ser jag allt mindre flykting/tiggarsnyft, och de få som delar får knappt några likes längre. Det är inte lika kul att "engagera sig" när man inte längre får sina godhetspoäng och ryggdunk får man anta.