Citat:
Tack, ett ord i rättan tid. När folk agerar destruktivt eller bakvänt på individnivå så brukar det sällan ligga en plan bakom utan det är i regel bara ren tanklöshet, bekvämlighet och ibland ren dumhet.
Så är det säkert även på samhällsnivå, jag tror inte för ett ögonblick att Schyman, Ernman, Ferm mfl är styrda av någon superskurk. De styrs nog snarare av dumhet, flockbeteende och ibland av ideologi.
Varför går våra nordiska grannar fria från denna superskurks planer samtidigt som just Sverige tycks vara i epicentrum? Nej, jag köper inte några internationella masterplans, inte i annan form än ideologier som kulturmarxism i alla fall.
Så är det säkert även på samhällsnivå, jag tror inte för ett ögonblick att Schyman, Ernman, Ferm mfl är styrda av någon superskurk. De styrs nog snarare av dumhet, flockbeteende och ibland av ideologi.
Varför går våra nordiska grannar fria från denna superskurks planer samtidigt som just Sverige tycks vara i epicentrum? Nej, jag köper inte några internationella masterplans, inte i annan form än ideologier som kulturmarxism i alla fall.
Givetvis finns det ingen global masterplan där målet är att krossa Sverige eller EU.
Däremot finns det starka krafter som gärna ser att Sverige och EU får minskat politiskt inflytande i globala frågor. För hur skulle det se ut med en hel kontinent med sunda finanser, sund feminism, sund miljöpolitik och sund social trygghet. Andra länder skulle tappa både i anseende och inflytande.
Att hjälpa till att bejaka kaos och sönderfall i Sverige och Tyskland är ett medel inte målet.
Sverige och Tyskland är de två länderna med historiskt störst överskott i handelsbalansen.
Att försvaga Euron är ett mål och medlen är Grekland, Spanien och andra utpekade länder.
Ett ytterst effektivt sätt är att "hjälpa till" att radikalisera grupper som orsakar spänningar i samhället.
Det är precis samma strategi som använts på Islamska fundamentalister för att försvaga statsbildningar i i Mellanöstern som nu används på bred front i Europa men med andra aktörer.
Vi ser det om och om igen. Rörelser som radikaliseras med hjälp av duktiga idioter som Schyman, Ernman, Ferm är spelade och utnyttjade av krafter som använder dem och andra metoder som medel för att uppnå globala politiska mål. MEN INTE I NORGE ELLER DANMARK!
Och det är i den kontexten kriget om mångkulturen aka "liberala värden" mellan DN och Expressen skall ses.
Det är ingen slump att det kriget har brutit ut på allvar efter att Trump vann. För nu gäller det att positionera sig rätt.
Se det som DN är Clintons tidning. Liberals.
Expressen följer USA regim vilken den nu än är.
Och det är en kamp som är ett inbördeskrig mellan globalisterna.
Edit:
Glömde att nämna Aftonbladets roll i detta spel:
Provokatör. Inget annat. När man väl inser det blir Lindbergs texter både förståeliga och förutsägbara och är dessutom ett hot mot rikets säkerhet. Om man tar dem på allvar.
Senast redigerad av longbow4y 2016-12-27 kl. 11:44.
Senast redigerad av longbow4y 2016-12-27 kl. 11:44.