Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Men det förklarar inte varför de agerar som de gör. Du förklarar varför de inte förmår förändra sin politik. Men varför för de en sådan politik från första början? Vad är det som gör att det stora arbetarpartiet anser att det bästa utvecklingen för sina kärnväljare är att förändra landet till ett nordligt Libanon?
Jag förstår det inte. Jag finner inget logiskt skäl, någon fördel eller någon form av moralisk argument som kan förklara varför.
Att de saknar vilja alternativt förmåga att lägga om kursen är vi ense om men hur i helvete hamnade de i den politiska ståndpunkten att all världens människor skall till Sverige, och bli försörjda här?
En teori så god som någon är att man helt enkelt bytte ståndpunkten att invandringen måste anpassas efter förhållandena i Sverige, mot ståndpunkten att förhållandena i Sverige måste anpassa sig till i princip fri invandring. Den fria invandringens princip tillsammans med den närmast religiösa tron på mångkulturen, motiveras i sin tur på olika sätt av olika personer.
Några menar att svenskar inte finns på riktigt och att vi därför inte har rätt till vårt land.
Andra menar att alla nationer och gränser är konstruktioner och onaturliga och därmed illegitima, rentav ett uttryck för ondska. Att sånt som fri sjuk- och tandvård för de nya svenskarna, tillsammans med dess finansiering, också bara är en onaturlig konstruktion bekommer dem däremot inte alls i frågan om onaturligheter som man kan strunta i. Kontruktionerna svenskt medborgarksap och passhandling är inte heller de konstruktioner som de av nån märklig anledning anser vara nåt man kan strunta i.
Ytterligare andra är gamla frihetsfrontare som egentligen inte är annat än anarkister, utom när det gäller sig själva, sina barn och sina egna inkomster och ägodelar såklart.
Kommunisterna från 68 å sin sida vill med fri invandring och mångkultur krossa de svenska fascistiska och kapitalistiska institutionerna. Som bland annat polis, domstolar och utbildningsväsende. Den fria invandringen och allt åt alla och mångkulturen är ett medel i revolutionen.
Sen finns det en massa andra som bara är dumma i huvet rent allmänt och som på riktigt tror att de kan frälsa världen genom fri tillgång till allt i Sverige. Och inte bara kan frälsa världen, utan också rädda världen. Hela världen. Dessutom anser alla dessa att de har rätt att tvinga alla andra att delta i frälsandet och räddandet. Vad de anser om eventuella utomjordingars vedermödor vet jag inte, men vi i Sverige bör nog tacka försynen att stollepellarna inte fått nån kontakt av tredje graden, om man säger så.
Sen har vi alla utlänningar som springer runt och påstår att de är svenskar och blir jättekränkta när nån säger emot. Och samtidigt ska svenskarna respektera deras utlänningshet. Och sen springer dessa utlänningar hem till sig själva och skiter fullständigt i allt som är svenskt och svenskar föraktar och skiter de särskilt i, med ett hånflin.
Och det finns ytterligare andra med helt egna skäl att vara för den förda politiken. Det de alla har gemensamt är dock i praktiken ett närmast bottenlöst förakt för Sverige och svenskar och en fanatiskt religiös tro på att allt i världen blir jättebra om de får som de vill.
Men egentligen ska du inte leta efter nåt rationellt skäl till den förda politiken. I vart fall inte nåt rationellt skäl utifrån din sakliga syn på det hela. Det är bara att acceptera att det är ren galenskap från början till slut. Den enda röda tråden är idiotin. Människans historia är full av sånt och vi i dagens Sverige är inte fundamentalt annorlunda än föregående generationer. Vi är inte immuna mot kollektiv galenskap.
Och vidare har
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
ovan i tråden hänvisat till nåt engelskspråkigt där delar av det hela kallas ungefär för dumskallig närsynthet. Och det är väl också det en förklaring så god som någon.
I övrigt har jag funerat på det där med fake-news. Finns det några bra exempel på fake-news där mostsåndare till idén om den fria invandringens helighet genom falska nyheter lyckats påverka opinionen eller allmänna val eller liknande? De enda svenska exmpel falska nyheter jag kan komma på är sånt som Dagens Nyheters rövarhistoria om de rasistiska brandmännen i Boden och den av tungomålstalande anstrukna berättleslen om att Sundsvall gör jättevinst på invandringen. Men jag har väl som vanlgit missat massor.