Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Vore intressant om någon kunde klocka taltiden. Jag fick iof också intrycket av att Suk fick mer utrymme än Arnstad. Det kan ju dock bero på inbyggt hjärnspöke, tittaren är ju van vid motsatsen.
Jag reagerade iaf på att Suk fick bre ut sig förvånande mycket. Han fick helt klart mer tid än Arnstad, och han blev inte avbruten.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Folkmördaren Peter Wolodarski vansinnig på SVT:
https://twitter.com/pwolodarski/stat...42720627232768
"Demokrat" om Arnstad. "Programledaren fördelar ordet i opartisk anda" (som något negativt). "Lögner sprids" (från DN:s chefredaktör).
Ickeantisemiterna dreglar vidare.
Haha, Wolodarski tyckte nog inte om Vavras påpekande om att de delade ut en gratistidning som visade DNs lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Kudos till aktuellt att faktiskt ta in de båda. Redaktionen hade helt klart underskattat "nazisten" Suk, och överskattat "professor" Arnstadt. Jag skrattade högt, bland det bättre jag sett i avdelningen politik. Arnstadt får nog vara med igen men förmodligen aldrig mer Suk. Som lyckades få mer klarspråk sagt på dessa få minuter än Jimmy totalt under hela hans långa partiledarkarriär. Frågan är om menigheten klarar av sanningen.
Jag instämmer. Jimme har bara 5 växlar på sin bil, olika nivåer av uttrycket "oansvarig invandringspolitik". Och utöver Jimmie finns få intellektuella SD:are som kan föra en debatt utan att göra bort sig.
Att kalla lögnare för lögnare i sta(z)i-TV som Suk gjorde är inte ofta man ser. Och Suk lär vi inte få se igen de närmaste 4 åren eller så.
Dock tror jag inte detta lilla Suk-avbräcket hotar den svenska konsensus-hegemonin. Eftersom Suk har "kopplingar" till högerextremism viftas allt han säger bort och har snart glömts.
Däremot tror jag att många folk kommer att komma ihåg Arnstads varningar om "detta kan leda till judeutrotning". Visst är det ett fånigt argument i sig, men många tycker det är skönt med förenklade världsbilder: Suk=ond, vi som inte lyssnar på Suk= goda.