2016-08-04, 21:03
Moderator
Tinuviels avatar
inlägg utbrutna och ny tråd skapad:
(FB) När började samhällskontraktet implodera?

// mod
Citera
2016-08-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
TT är MSM-bestens blod (eller åtminstone lymfa); till 55% ägt av Aftonbladet, Expressen, DN, Sydsvenskan och UNT. Man ska väl inte förundras över "språkvård" och synkronicitet i "nyhetsförmedlingen".

Om TT är MSM:s sjuka blod, så är "alternativmedierna" debattens (sannings)serum.

Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det verkar råda ett proportionellt förhållande mellan den epidemiska eruptionen sexofredanden på festivaler och trakasserierna mot Migrationsverkets anställda det senaste året; TT-artikeln förkunnar:

Citat:
Antalet rapporterade fall av trakasserier mot personalen har också ökat ordentligt, från 14 fall de första sex månaderna av 2015 till 140 samma period i år.

Citat:
Att hoten ökar beror enligt Maria Johansson framför allt på tre saker: antalet personer som skrivits in i Migrationsverkets system har nästan fördubblats, myndighetens personalstyrka har vuxit från 5 000 till 8 000 personer och samtidigt finns ett större fokus på arbetsmiljöfrågor.

http://www.nt.se/nyheter/hoten-mot-m...om4238662.aspx

"förklaringarna" varierar, men bär viss likhet; i det förra fallet är det "anmälningsbenägenheten" och "den mediala uppmärksamheten", i det senare fallet är det "större fokus på arbetsmiljöfrågor".
Kanske vore det bekvämare att minska den mediala uppmärksamheten... För MSM i vägskälet mellan mörkläggning och "upplysning" bjuder sig ett ypperligt tillfälle för de goda krafterna att bringa ljus och smacka självbelåtet: Se här vad allvarliga ämnen vi grävt fram, som vederlägger propagandan från populisterna och apolakypsens fyra ryttare!
Citera
2016-08-04, 23:52
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Visst är de "svensk identitetspolitiks" nyttiga idioter, för att tala med Adam Cwejman. Deras aggressiva identitetspolitik med udden riktad mot majoritetssvenskar, snabbar på medvetandegörandet av en på lika villkor exkluderande svensk tillhörighet.

Samma iakttagelse gör Bawar Ismail i en Expressen-ledare där han helt korrekt konstaterar om det politiska läget i USA:

Risken med vänsterns identitetspolitik är alltså att den skapar en inverterad vit/europeisk gruppmedvetenhet - vilket ju per definition inte anses var önskvärt. Därför anser Ismail och Cwejman att förortsrasifierade och feminister ska vara hyggliga och tona ned sitt agiterande för respektive ingruppers särintressen.

Vad som glöms är att vita i USA varit unika i sin relativa icke-tribalism - och att det märkliga snarare vore om en raskt krympande majoritetsbefolkning där och i Sverige inte kommer lägga sig till med minoriteternas väl inarbetade stamtänkande.

Möjligen kan man ju tänka sig att svarta och latinos gruppröstar ur ett "underläge" - men varför gör de amerikanska judarna det från den andra socioekonomiska extremen?

Vad är det annat än en rasistisk identitetshierarki att säga att vita amerikaner inte ska rösta rationellt gruppegoistiskt, när alla andra redan gör det?

Samma sak i Sverige och Europa - varför skulle t ex turkar, muslimer eller afrorasifierade snällt rätta in sig i ledet när de mästras av kurder eller judar som ser sin egen uttalade identitetspolitik som legitim? Varför acceptera en hackordning som aldrig kan försvaras, bara den påtalas?

Jag ser ju det hela som en mognadsprocess mot fragmenteringens terrorbalans mellan grupper som mycket väl genomskådar varandras dolda agendor och ingruppspreferenser.

Det intressanta är alltså att Ismail och Cwejman på ett ytligt sätt förstås är vida överlägsna hysteriskt radikaliserande separatister till vänster - men med en djupare förståelse har en sårbar position i debatten gentemot dessa. MSM:s skyddade verkstad tappar marknadsandelar - och endast där kan frågorna utan acceptabla svar, duckas för.
Visst är det så. Enda möjligheten till samexistens hade varit den hårdföra linje utan undantag för särkrav som Ismail och Cwejman förespråkar medan identitets och minoritetspolitiken som har dragits till sin spets i just vita länder ofelbart leder till fragmentering precis som du skriver. Fast frågan är hur skyddad MSMs verkstad är när agendorna börjar kollidera internt.

För ett tag sedan blev Expressens Lotta Gröning efter sin krönika om Eliassons utspel mot Sverigedemokraterna attackerad av flashback-favoriten Behrang Kianzad. Tidningen journalisten beskriver spektaklet i en artikel med rubriken "Storbråk på Facebook ledde till polisanmälan".
Citat:
Det hela började att Lotta Gröning ställde en retorisk fråga på Facebook om det inte kan vara så att rikspolischefen Dan Eliasson är ett ”hot mot det öppna och demokratiska samhället” när han ”spyr på ett demokratiskt valt parti” [Sverigedemokraterna, reds anm]. Journalisten och juristen Behrang Kianzad replikerade: ”Den enda spyan är den du står för".
http://www.journalisten.se/nyheter/s...l-polisanmalan
Grönings retoriska fråga löd i sin helhet:
Citat:
Kanske Stefan Löfven borde fundera över vad ett hot mot det öppna och demokratiska samhället innebär. Måhända kan det till och med vara Rikspolischefen Dan Eliasson? Som spyr på ett demokratiskt valt parti som ska avgå om Åkesson blir statsminister och tillråga på allt har en regering som förvarar polischefens agerande? Hör det ihop med ett öppet och demokratiskt samhälle?
https://www.facebook.com/lotta.groni...14?pnref=story
I ett samhälle med ett sunt debattklimat och fungerande medier är det en fullständigt legitim och saklig fråga. I Sverige är det däremot oerhört vågat av en MSM-journalist att uttrycka sig så och reaktionerna lät inte vänta på sig. I spetsen för hetsen mot Gröning fanns alltså Kianzad som attackerade Gröning med förolämpningar och hot inte mindre än 29 gånger, vilket resulterade i att Gröning till slut övervägde en polisanmälan.
Citat:
– Det blev så otroligt mycket. Det bara small till och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev faktiskt chockad. Jag är van att utstå påhopp, men aldrig i den här omfattningen. Jag blev utmålad som fascist, SD-anhängare, som en kärring som kissat på mig, och så vidare. Det var förtalsmässigt. Jag brukar inte bry mig, men det blev för mycket.

– Min Facebooksida blev invaderad och det är svårt att hinna med att gallra i kommentarerna för att få bort personpåhoppen och förolämpningarna.

Lotta Gröning uppger att de hot som Kianzad riktat mot henne inte handlar om olaga hot, utan till exempel hot om att ta kontakt med hennes chef, att dra in sina anhängare i tråden och hot om att polisanmäla henne.

– Jag brukar sticka ut hakan och försöker hålla väldigt högt i tak i diskussionerna på Facebook. Jag använder Facebook som ett arbetsredskap; jag får många tips därifrån, och mitt konto har blivit som en debattsida. Men det måste gå att föra en vettig diskussion. Det är inte bara jag som drabbas, det är många journalister, säger Lotta Gröning.
Gröning drabbades alltså av det s.k. goda hatet från vänster och rasifierat håll. Hon valde ändå att inte göra någon polisanmälan utan blev i stället själv polisanmäld av Kianzad .
Citat:
Hoten om att polisanmäla henne och att kontakta hennes uppdragsgivare menar han kom först efter att hon anklagat honom för att ha hotat henne.

– I en vederhäftig debatt får man som offentlig person tåla ganska mycket, men det finns en juridisk gräns. Den gränsen har Lotta Gröning överskridit när hon påstår att jag har hotat henne. Jag menar att det är förtal, säger Behrang Kianzad.

Behrang Kianzad har även kontaktat Expressens ansvarige utgivare Thomas Mattsson via mejl och frågat om han anser att Lotta Grönings agerande är lämpligt.

– Om Lotta Gröning blir kvar på Expressen efter att ha agerat som någon som agerar på Avpixlat, så ja, jag vet inte, man kanske borde lämna landet och debatten bakom sig. Att journalister som ska föreställa vara seriösa själva ägnar sig åt förtal och näthat i dagens klimat är nog droppen.

Du säger ju själv att du har varit syrlig i dina kommentarer. Känner du något ansvar för att tonläget har eskalerat till denna nivå?
– Jag har samma ansvar som en snygg tjej i kort kjol har för att hon blir våldtagen. Jag har inte gjort något av det som Lotta Gröning påstår och jag har inte gjort något olagligt. Det är jag som har blivit utsatt för ett brott.
Svenska vita journalisters symbios med rasifierade koleriker som Kianzad har byggt på att den första kategorin konstant likt curlingföräldrar står tillbaka och okritiskt applåderar separatisterna. Godhetspoängen ökar i takt med att självutplåningen tar alltmer absurda former. Till och med en gest av sympati och solidaritet kan leda till drev om "appropriering" och försök att lägga sig i kampen.

Det enda sättet att som svensk vit journalist vinna de rasifierade separatisternas acceptans är att ägna sig åt självspäkning och undergivet fjäsk. Det är signifikativt att Kianzad väljer att polisanmäla Gröning och inte de påstådda mordhoten han ska ha utsatts för efter påhoppen på Gröning. Den senare konsulterade advokater och valde därefter att inte anmäla medan "juristen" Kianzad förstås vet att hans anmälan inte kommer att leda någon vart men gör den ändå för att markera mot Grönings avsteg från agendan, inget annat.

Fast vad händer egentligen med journalister som Gröning när MSMs protegéer vänder sitt raseri mot sina välgörare? Målet med självspäkningen var förstås för de svenska vita journalisterna att till slut accepteras och kunna möta de rasifierade som jämlikar men någon gång lär de inse att det målet aldrig eftersträvades av motparten.

Den mångkulturella vision där Cantwell äter baklava med islamisterna som en av deras bröder och inte som ett redskap för duperande profitörer eller där Guillou är den enda som skonas från halshuggning under terrordådet eftersom han skrev så fina krönikor är och förblir en chimär. Alldeles för sent lär de förstå att de enda som egentligen delade visionen om mångkultur där människor samexisterar på lika villkor är just debattörer som Cjewman och Ismail.
Senast redigerad av Vimur 2016-08-04 kl. 23:54.
Citera
2016-08-05, 01:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Fast vad händer egentligen med journalister som Gröning när MSMs protegéer vänder sitt raseri mot sina välgörare?

Det är det väl ledningen och i slutledet ägarna som avgör. Vill Gris-mattson att Gröning jobbar kvar, så ser han till att det blir så. I annat fall får hon kicken och Behrang Kianzadoch hans spya får hennes jobb istället.
Men, det verkar som att pendeln har svängt. Behrang Kianzad är för sent ute. MSM tjänar inga pengar (med lögnbaldet DN som äckligt undantag) och ledningarna har nog insett att en vänsterradikalisering är spiken i kistan ännu snabbare.
Ultravänstern har ju ändå SR/SVT där dom kan få ut sitt otäcka budskap. SR/SVT får ju in pengar ändå.
Att vänstern bråkar internt är förståss bra. Och underhållande. Leif D vibbar att splittringen kommer att öka. Det blir allt svårare att förena femism med islam, allt svårare att samla t.ex. turkar och kurder under samma mångkulturella paraply.
Kriget i media om mångkulturen handlar inte så mycket om mångkulturens vara eller icke vara (även om den frågan kommit upp senaste veckorna!) utan det krigas inom den mångkulturella sfären. Precis som man kan förvänta sig.
Citera
2016-08-05, 01:48
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är det väl ledningen och i slutledet ägarna som avgör. Vill Gris-mattson att Gröning jobbar kvar, så ser han till att det blir så. I annat fall får hon kicken och Behrang Kianzadoch hans spya får hennes jobb istället.
Men, det verkar som att pendeln har svängt. Behrang Kianzad är för sent ute. MSM tjänar inga pengar (med lögnbaldet DN som äckligt undantag) och ledningarna har nog insett att en vänsterradikalisering är spiken i kistan ännu snabbare.
Ultravänstern har ju ändå SR/SVT där dom kan få ut sitt otäcka budskap. SR/SVT får ju in pengar ändå.
Att vänstern bråkar internt är förståss bra. Och underhållande. Leif D vibbar att splittringen kommer att öka. Det blir allt svårare att förena femism med islam, allt svårare att samla t.ex. turkar och kurder under samma mångkulturella paraply.
Kriget i media om mångkulturen handlar inte så mycket om mångkulturens vara eller icke vara (även om den frågan kommit upp senaste veckorna!) utan det krigas inom den mångkulturella sfären. Precis som man kan förvänta sig.
Ja, så är det förstås, men jag uttryckte mig nog lite luddigt för jag menade vad som händer rent mentalt med journalister som utplånat sig själva inför sådana som Kianzad när de får känna på raseriet som brukar drabba andra, apropå oytos inlägg som jag citerade om en ökad vit medvetenhet.

Även om många mångkulturvurmande MSM-debattörer drivs av ideologi/agenda är de knappast altruister utan förväntar sig trots allt någon form av belöning för sin godhet, sitt överseende med och hyllande av de rasifierade offerentreprenörerna. Då måste det kännas bittert att själv brunmålas av sin skyddslingar när man vidtagit alla självutplånande åtgärder för att inte bli det.

Jag känner en del vänstermänniskor som har tröttnat helt på det rasifierade snacket och slutar engagera sig eftersom rasifierade och hbtq-personer tillåts kidnappa rörelsen med sitt odiskutabla tolkningsföreträde och sina ständiga anklagelser. Precis som oyto konstaterade börjar de ta till sig mer av minoritetsgruppernas stamtänkande och reflektera över sin egen identitet som de genom åren berövats av etablissemanget.
Citera
2016-08-05, 01:53
Medlem
"Ultravänstern har ju ändå SR/SVT där dom kan få ut sitt otäcka budskap. SR/SVT får ju in pengar ändå".

Nej, sluta betala.

Färe intäkter är det enda som fungerar. Inga pengar, inga jobb i deras förljugna tidningar eller television.

Även om det börjar svänga något nu, så kör de dubbla budskap som vanligt med överhäng för PK, för de vill ha både hängslen och livrem när det går åt pipan. Journalistjobb växer inte på träd. Tvärtom. De vill ju så gärna "gräva", vara oberoende granskare men är inte bättre än horor. Allt måste ju säljas.

Men ni som känner er er maktlösa mot "makten", säg upp TV-licensen och köp inte deras tidningar.

Det räcker om de de 5 smartaste på Flashback recenserar vad som står i i DN och Aftonbladet i deras 400 ex. dagliga upplaga i framtiden.

Kom ihåg att den verkliga makten, använder just media, och media är maktens lakejer. Samtidigt lever de i symbios. Media styr makten, så de skiträdda politiker som vi har nu, har vi sluppit tidigare.

De som vill läsa om kattungar eller mulitikulti med dans och batikflätning av könshår kommer naturligtvis förutsätta läsa MSM.

Ca 300 stycken.
Senast redigerad av Lagring 2016-08-05 kl. 02:22.
Citera
2016-08-05, 12:29
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Ja, så är det förstås, men jag uttryckte mig nog lite luddigt för jag menade vad som händer rent mentalt med journalister som utplånat sig själva inför sådana som Kianzad när de får känna på raseriet som brukar drabba andra, apropå oytos inlägg som jag citerade om en ökad vit medvetenhet.

Även om många mångkulturvurmande MSM-debattörer drivs av ideologi/agenda är de knappast altruister utan förväntar sig trots allt någon form av belöning för sin godhet, sitt överseende med och hyllande av de rasifierade offerentreprenörerna. Då måste det kännas bittert att själv brunmålas av sin skyddslingar när man vidtagit alla självutplånande åtgärder för att inte bli det.

Jag känner en del vänstermänniskor som har tröttnat helt på det rasifierade snacket och slutar engagera sig eftersom rasifierade och hbtq-personer tillåts kidnappa rörelsen med sitt odiskutabla tolkningsföreträde och sina ständiga anklagelser. Precis som oyto konstaterade börjar de ta till sig mer av minoritetsgruppernas stamtänkande och reflektera över sin egen identitet som de genom åren berövats av etablissemanget.

Lotta Gröning hade stöd av flera inom etablissemanget. Bland annat Paula Neuding, Ivar Arpi och Hanif Bali. Inte helt oviktiga namn. Leif GW Persson ondgjorde sig också i samma tidning som Gröning över Dan Eliasson. På det stora hela lär ju Gröning ha vunnit tvisten.

Tycker det är lite tramsigt av Gröning att reagera så mycket på Kianzad. Hon ger honom den typ av uppmärksamhet som han söker. Kianzad kan helt enkelt inte föra en saklig diskussion utan enbart spotta och fräsa. Ideologin bakom mångkulturprojektet och därtill identitetspolitik är i stort sett över.

Vilka chanser har då den vita medvetenheten att växa sig starkare? Igår ställde regeringen upp i en presskonferens för att förtydliga de nya hårda asylreglerna. Det om något markerar att alla har inte rätt till Sverige. Vänstern får yla bäst de vill, men regeringen har sagt ifrån och kommer inte att ändra sig. Snarare kommer man, eller snarare tvingas till att skruva åt hårdare. Det lär inte heller stanna där. Vi lär få se allt tuffare åtgärder inför varje ny budget. Samtidigt har alla partier, utom Vänstern, klargjort att det är svenska värderingar som ska gälla. Allt det här lär stärka den så kallade vita medvetenheten som du och oyto talar om.

Britta Svensson i Expressen idag:

Citat:
Det är inte bra att se de svenska värderingarna som så självklara att vi glömmer att prata om dem. De är ju tydliga, till och med extrema, i ett globalt perspektiv.

Det handlar om "en stark, näst intill helig betoning av personlig integritet och individuell autonomi tillsammans med starkt förtroende och stor respekt för andra", enligt en artikel i tidskriften Forskning och framsteg.

Det hela är tämligen rationellt. Ett företag som ratar sina kunder går i konkurs. Samma logik gäller också politik och media. Har svårt att tänka mig att expressen och DN skulle återta samarbetet med research-gruppen. Det börjar bli rätt många inom etablissemanget som nu kan ge svar på tal och argumentera mot alla dessa stolligheter: det innebär numer även en risk för vänstern att häva ur sig det ena och det andra. Då är det frågan om redaktionerna tycker att det är värt detta? Än så länge skapar det en bra dramaturgi, men om den ena sidan uppenbarligen bara framför korkade argument är det inte lika roligt längre att upplåta sin arena för dueller.
Citera
2016-08-05, 19:07
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Har svårt att tänka mig att expressen och DN skulle återta samarbetet med research-gruppen.

Inte jag. Särskilt inte DN, som ju faktiskt tjänar pengar. Att expRGessen inte samarbetar med dom just är bara kommersiellt. Ideologist har dom inga problem med det.
T.ex. Lotta Grönings krönika publiceras ju inte för att man bytt politisk inriktning, utan för att ha en chans att få in pengar.
Citera
2016-08-05, 20:48
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:

Blev nästan lite chockad att två debattörer idag använde min gamla käpphäst - könsstympningen - i sitt resonemang. Här är den andra:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article23267474.ab

Kulturellt förankrad könsstympning är total kryptonit för PK-haveristerna som tror hela världen består av svenskar med olika hudfärger, språk, musik och kryddor.

Det glädjer mig att idiotin är på reträtt.
Citera
2016-08-05, 21:00
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Blev nästan lite chockad att två debattörer idag använde min gamla käpphäst - könsstympningen - i sitt resonemang. Här är den andra:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article23267474.ab

Kulturellt förankrad könsstympning är total kryptonit för PK-haveristerna som tror hela världen består av svenskar med olika hudfärger, språk, musik och kryddor.

Det glädjer mig att idiotin är på reträtt.

Det ska mycket till för det. Det som skett är att folk har börjat ompröva positionerna en aning. Tidigare räckte det med att spy ur sig meningslösa plattityder utan substans för att bli godkänd av PK-packet. Nu har toleransen för den typen av utsvävningar minskat radikalt, även bland många journalister. Idiotin har blivit alldeles för uppenbar, och ingen har längre något att vinna på att vara den mest uttalade godhetsaposteln. Det som krävs då är att debattörerna börjar precisera sig en aning kring vad dom faktiskt vill åstadkomma med invandringen och hur den ska hanteras. Ur detta uppstår oundvikligen meningsskiljaktigheter eftersom svaren inte är givna. Det räcker inte bara att säta att "enkla jobb" ska lösa problemen, eftersom det uppenbarligen inte kommer fungera. Numera är det okej med invandring så länge den är lagom stor och så länge dom som kommer hit får lära sig att i Sverige skakar kvinnor och män hand med varandra. Än så länge finns det inga uttalade ambitioner att kräva att asylsökare ska förstå att sexuella övergrepp inte är okej, men dit kommer vi nog så småningom.

Ingen journalist har ännu kommit till insikt att massinvandringen från tredje världen är dålig i sig, oavsett vad man försöker lära ut om "svenska värderingar" till nysvenskar. Allt tjat om vad som gäller i Sverige är en meningslös diskussion om symptomen, inte dom grundläggande problemen.
Citera
2016-08-05, 21:08
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Lotta Gröning hade stöd av flera inom etablissemanget. Bland annat Paula Neuding, Ivar Arpi och Hanif Bali. Inte helt oviktiga namn. Leif GW Persson ondgjorde sig också i samma tidning som Gröning över Dan Eliasson. På det stora hela lär ju Gröning ha vunnit tvisten.

Tycker det är lite tramsigt av Gröning att reagera så mycket på Kianzad. Hon ger honom den typ av uppmärksamhet som han söker. Kianzad kan helt enkelt inte föra en saklig diskussion utan enbart spotta och fräsa. Ideologin bakom mångkulturprojektet och därtill identitetspolitik är i stort sett över.

Vilka chanser har då den vita medvetenheten att växa sig starkare? Igår ställde regeringen upp i en presskonferens för att förtydliga de nya hårda asylreglerna. Det om något markerar att alla har inte rätt till Sverige. Vänstern får yla bäst de vill, men regeringen har sagt ifrån och kommer inte att ändra sig. Snarare kommer man, eller snarare tvingas till att skruva åt hårdare. Det lär inte heller stanna där. Vi lär få se allt tuffare åtgärder inför varje ny budget. Samtidigt har alla partier, utom Vänstern, klargjort att det är svenska värderingar som ska gälla. Allt det här lär stärka den så kallade vita medvetenheten som du och oyto talar om.

Det hela är tämligen rationellt. Ett företag som ratar sina kunder går i konkurs. Samma logik gäller också politik och media. Har svårt att tänka mig att expressen och DN skulle återta samarbetet med research-gruppen. Det börjar bli rätt många inom etablissemanget som nu kan ge svar på tal och argumentera mot alla dessa stolligheter: det innebär numer även en risk för vänstern att häva ur sig det ena och det andra. Då är det frågan om redaktionerna tycker att det är värt detta? Än så länge skapar det en bra dramaturgi, men om den ena sidan uppenbarligen bara framför korkade argument är det inte lika roligt längre att upplåta sin arena för dueller.

Nej regeringen kommer inte att backa, olägenheten med det myckna asylinvandrandet är för uppenbar. Detta t ex, uppenbart ohållbart för de allra, allra flesta:
Citat:
Arbetsförmedlingens pengar för att klara etableringsuppdraget för nyanlända räcker inte. De 1,4 miljarder som myndigheten fått för personal för uppdraget kommer inte att räcka och AF kommer att behöva leva på kredit resten av året.
Citat:
Totalt har Arbetsförmedlingen i år tilldelats 9 miljarder kronor till etableringsuppdraget. 5 miljarder av dessa är ersättningspengar till deltagare. 2,6 miljarder ska gå till kostnader för olika program för deltagarna, exempelvis utbildning och 1,4 miljarder ska användas till personalkostnader.
Citat:
Enligt ekonomichefen kommer de föreslagna anslagen för år 2017–2019 inte heller att räcka.
– Vi gör bedömningen nu att vi skulle behöva 7,5 miljarder till under dessa år, till personalkostnader, ersättning till deltagarna och till kostnader för olika program för deltagarna, säger han.
http://tt.omni.se/8853c902b98b9f9797...96e4ecbddadab9

Så mycket pengar för att rusta hundratusentals nya invånare till dugliga icakassepackare, kaffebrödshämtare, busktrimmare och liknande minimalviktiga uppgifter är helt enkelt inte försvarbart.
Citera
2016-08-05, 21:18
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Det ska mycket till för det. Det som skett är att folk har börjat ompröva positionerna en aning. Tidigare räckte det med att spy ur sig meningslösa plattityder utan substans för att bli godkänd av PK-packet. Nu har toleransen för den typen av utsvävningar minskat radikalt, även bland många journalister. Idiotin har blivit alldeles för uppenbar, och ingen har längre något att vinna på att vara den mest uttalade godhetsaposteln. Det som krävs då är att debattörerna börjar precisera sig en aning kring vad dom faktiskt vill åstadkomma med invandringen och hur den ska hanteras. Ur detta uppstår oundvikligen meningsskiljaktigheter eftersom svaren inte är givna. Det räcker inte bara att säta att "enkla jobb" ska lösa problemen, eftersom det uppenbarligen inte kommer fungera. Numera är det okej med invandring så länge den är lagom stor och så länge dom som kommer hit får lära sig att i Sverige skakar kvinnor och män hand med varandra. Än så länge finns det inga uttalade ambitioner att kräva att asylsökare ska förstå att sexuella övergrepp inte är okej, men dit kommer vi nog så småningom.

Ingen journalist har ännu kommit till insikt att massinvandringen från tredje världen är dålig i sig, oavsett vad man försöker lära ut om "svenska värderingar" till nysvenskar. Allt tjat om vad som gäller i Sverige är en meningslös diskussion om symptomen, inte dom grundläggande problemen.

Förvisso. Men all form av nyansering är ändå ett steg i rätt riktning

Cantwell gör ett försök att förstå varför det råder medietystnad kring ett bestialiskt asylrelaterat dubbelmord.

Morden som media glömt i sommar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle23287280.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Cantwell
På åhörarläktaren sitter utsända från Länstidningen i Södertälje, SVT Stockholm och Aftonbladet. Inget gigantiskt medieuppbåd, men så har det också rapporterats anmärkningsvärt lite om dessa fasansfulla mord.
Möjligen har de senaste månaderna varit för nyhetsintensiva för att ge de sommarslimmade redaktionerna tillräckligt med tid för dessa bestialiska brott: Terrordåden, Brexit, kuppförsöket i Turkiet, Clinton och Trump, EM i fotboll.
Möjligen är det så illa att tidningar, radio och tv inte är särskilt intresserade när två unga asylsökande från länder långt borta hittas knivhuggna till döds i en lägenhet.

Jadu, Osin. Vad kan det bero på att svensk media inte vill rikta strålkastarljuset mot våldsbrottsligheten det världsunika asylinvandringsexperimentet för med sig? Där har du nåt att klura på!

Under tiden kan du väl skriva en ny krönika på temat att vi aldrig varit tryggare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in