Citat:
Aldrig tidigare har de ensamkommande guldklimparna röntgats så utförligt!...
Återigen - man undrar hur det känns att läsa detta om man som aningslös svensk har köpt agendajournalistiken rakt av och triumferande delat debattinlägg av verklighetsfrånvända pk-journalister i sociala medier. Alla de som, utan att själva fördjupa sig i ämnet och ta reda på hårdfakta, propagerade för vansinnespolitiken kan nu läsa i etablerade medier att mycket av det de trodde på var en lögn. Uppgifter som per automatik har brunstämplats och avfärdats som högerextremistiska konspirationsteorier återges nu i samma medier som tidigare deltog i stämplandet.
Känner man sig sviken, lurad, förbannad?
Jag minns hur jag själv reagerade när jag började ta reda på fakta, läste myndighetsrapporter, statistik och började pussla ihop en bild av den verklighet MSM aldrig skildrade. Det var hisnande, som om min verklighetsuppfattning var i gungning och jag var på väg att lämna en sekt. Det var alltså inte efter att ha läst "alternativmedier" utan genom egen idog research. Informationen fanns där men man måste sammanställa den själv eftersom MSM inte gjorde sitt jobb och rapporterade om alla samhällsfenomen utan enbart enligt agendan.
Vissa går igenom den här processen nu och de behöver inte ens söka. Expressen serverar plötsligt den brutala verkligheten till kaffet. Det kan inte vara lätt.
Återigen - man undrar hur det känns att läsa detta om man som aningslös svensk har köpt agendajournalistiken rakt av och triumferande delat debattinlägg av verklighetsfrånvända pk-journalister i sociala medier. Alla de som, utan att själva fördjupa sig i ämnet och ta reda på hårdfakta, propagerade för vansinnespolitiken kan nu läsa i etablerade medier att mycket av det de trodde på var en lögn. Uppgifter som per automatik har brunstämplats och avfärdats som högerextremistiska konspirationsteorier återges nu i samma medier som tidigare deltog i stämplandet.
Känner man sig sviken, lurad, förbannad?
Jag minns hur jag själv reagerade när jag började ta reda på fakta, läste myndighetsrapporter, statistik och började pussla ihop en bild av den verklighet MSM aldrig skildrade. Det var hisnande, som om min verklighetsuppfattning var i gungning och jag var på väg att lämna en sekt. Det var alltså inte efter att ha läst "alternativmedier" utan genom egen idog research. Informationen fanns där men man måste sammanställa den själv eftersom MSM inte gjorde sitt jobb och rapporterade om alla samhällsfenomen utan enbart enligt agendan.
Vissa går igenom den här processen nu och de behöver inte ens söka. Expressen serverar plötsligt den brutala verkligheten till kaffet. Det kan inte vara lätt.
Ja, detta
http://www.expressen.se/nyheter/ankl...a-och-radslan/
är i sanningen en av flertalet epokgörande MSM-artiklar de senaste veckorna. Dock var rubriken så felsatt att jag trodde det var en snyftare, och det var nära att jag inte läste artikeln. Det känns som om någon på tidningen försöker mildra artikelns effekt genom den rubriken... Eller så är det en sådan mjukgörande rubrik som krävs i PK-sverige för att få publicera artikeln.
Jag ser mig själv som väldigt analytisk, och mitt "uppvaknande" började när de nyheter som media rapporterade helt enkelt inte gick att förstå, givet det som stod i artiklarna och de referensramar jag hade. Sakta gick det upp för mig att det som utelämnades, att gärningsmännen var invandrare - och hur invandrare skiljer sig från svenskar - var den saknade pusselbiten.
Men som du nämner, här ges svenskarna allt på ett fat, som det tidigare krävdes starkt personligt engagemang och mycket tid för att leta upp och förstå. Detta måste accelerera åsiktsförändringar i opinionen. Vi närmar oss något som liknar en fungerande demokrati.
Jag tror en intressant detalj kan vara att MSM vågar publicera sånt här FÖRST NU när fler partier än SD står redo att fånga upp invandringskritiska röster... Kan vi ha en intressant effekt här? Kan vissa delar av MSM ha väntat på att andra partier än "rasisterna" i SD skulle bli mer invandringskritiska - och inväntat detta innan de börjar med mer invandringskritisk rapportering? Väl medvetna om de opinionsförändringar som korrekt och sanningsenlig rapportering kommer att skapa, nu kan fångas upp även av andra än SD?
Senast redigerad av Jagvioss 2016-02-07 kl. 17:34.
Senast redigerad av Jagvioss 2016-02-07 kl. 17:34.