2015-11-29, 18:10
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Edit: Visst är det bra att minska utsläppen, men står det i proportion till jordens egna klimatcykler? Det är skottpengar på de som vill debattera klimatfrågan utifrån andra än de redan fastställda premisserna. Människan är boven, punkt. Ja det kanske hon är, men kan det finnas andra orsaker som inte har beaktats i klimathysterin?

Angående ditt tillägg, nu när tråden har betat av lite på filosofiska spörsmål i sistone.

Klimatfrågan har i allt väsentligt bara fått fotfäste i kulturer som har internaliserat humanismen. Själva idén är ju att människan är Gud. Som en förklaring bara.
Senast redigerad av Onanizt 2015-11-29 kl. 18:10. Anledning: slant
Citera
2015-11-29, 18:12
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Nu ska tydligen Expressen dra igång sin egen tiggarjournalistik. Att DN körde på i nästan två år hindrar tydligen inte Expressen från att göra en egen satsning; Magda Gad har varit i Rumänien och hälsat på. Exakt vad finns det att skriva om tiggeriet som inte redan avhandlats 1000 gånger redan i alla svenska tidningar? Regeringen har redan klargjort att tiggarna ska hjälpas i Rumänien, inte i Sverige. Visumtvång för alla rumäner och bulgarer borde genast bli obligatoriskt för att få bort alla tiggare i Sverige.

Ett utdrag ur den första artikeln i den kommande serien som alltså ska pågå i flera veckor.

Den första fetningen:
Nu tycks ju infallsvinkeln för Expressen, givet ditt citat, vara en smula annorlunda än den för Asylsvenskan och DN...

Andra fetningen:
Precis det som citerades?

Sen kan man ju åter konstatera att det är så dags att komma med dessa tämligen välkända fakta nu, men bättre sent än aldrig...
Citera
2015-11-29, 18:37
Medlem
Citat:
Det där är åsiktskonsumentupplysning som heter duga. En journalistisk insats med införstådd åsiktspluralism i demokratins anda? Vi får väl se vad artikelseriens summa blir budskapsmässigt. (När verkligheten är ful finns det för agendamakarna alltid möjlighet att relativisera och leka med alternativa scenarier som är ännu värre än verkligheten. Skönheten är att bejaka det fula och vara pragmatisk med verklighetens förutsättningar.)

---

Susanna Birgersson dabbar sig genom att traska i invanda spår om intentionens företräde framför realpolitiken, högaktade fördomar framför adekvata jämförelser med andra mottagarländer (av vilka Sverige inte har någon jämlike i kvantitet för ett välfärdsland!):

Citat:
Vad kommer hända med Sverigedemokraterna? Har partiet förlorat sin plats i det politiska landskapet när självaste regeringen nu inför åtgärder som syftar till att kraftigt reducera asylinvandringen?

Citat:
”En ansvarsfull invandringspolitik” har ju aldrig varit Sverigedemokraternas mål. Det har varit benämningen på en politik som bara är ett första steg på väg mot något annat: ett antiliberalt, kulturellt homogent, nationalkonservativt och mer eller mindre auktoritärt samhälle.
Helt plötsligt har övriga partier kommit att inta alla möjliga positioner i invandringspolitiken. De gångna årens parentetiska konsensus kommer sannolikt aldrig att återuppstå. Det enorma politiska utrymme som lämnats öppet åt SD är lyckligtvis historia. Partierna kommer att ge olika svar på frågan: ”Hur mycket invandring tål Sverige?” – men frågan är hädanefter legitim. Aldrig mer kommer det att vara SD mot resten när det gäller invandringspolitiken.

Nja, det ansvarsfulla består ju i att harmonisera politiken till omvärlden, så att den svenska exceptionalismens pull försvinner. Detta tvingas nu Sjuklövern (plus minus MP, C och V) skriva under på, om än motvilligt. Fortfarande skiljer intentionen bakom åtstramningen. Den som regeringen nu sent och för litet nyligen föreslagit. Flodens takt istället för tsunami, resultatet blir likväl drunkning. Man kan fråga sig om inte tsunamivolymen är att föredra, eftersom krisen medger möjligheten till en drastisk kursändring, nödtvunget.

Vad Susanna Birgersson inte fattar eller bryr sig om, är att det är en fullständigt legitim hållning att vilja skona Sverige från massinvandringens kostnader, kaos och omvälvande effekter på samhället, på stabiliteten och välfärdsnivån. Kvotflyktingar, där stannar ansvaret.
Citera
2015-11-29, 18:47
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Den första fetningen:
Nu tycks ju infallsvinkeln för Expressen, givet ditt citat, vara en smula annorlunda än den för Asylsvenskan och DN...

Andra fetningen:
Precis det som citerades?

Sen kan man ju åter konstatera att det är så dags att komma med dessa tämligen välkända fakta nu, men bättre sent än aldrig...

Ok; om tiggarromer som kommer till Sverige börjar utmålas som tjuvar och bedragare av Expressen kan man säga att de har hittat en ny vinkel som gammelmedia inte skrivit om tidigare. Annars inte. Framförallt är det lokalpressen som har tagit upp en mer nyanserad bild av det hitresta tiggeriet, för att uttrycka mig diplomatiskt. DN m.fl. älskade ju att lyfta fram personer som Anna Silver när de rapporterade om tiggare.

Kanske har godhetshysterin i Sverige dämpat sig en aning så att en mer balanserad bild av tiggeriet kan erkännas. Frågan är vad har för betydelse, en majoritet vill ju redan förbjuda tiggeriet.
Citera
2015-11-29, 19:11
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ok; om tiggarromer som kommer till Sverige börjar utmålas som tjuvar och bedragare av Expressen kan man säga att de har hittat en ny vinkel som gammelmedia inte skrivit om tidigare. Annars inte.

Precis - den här klarsyntheten kring 'romproblematik' har väl knappast märkts av i rikstäckande media sen Guillou ägnade ett avsnitt av Rekordmagazinet (?har jag för mig?) på 80-talet?

Citat:
Framförallt är det lokalpressen som har tagit upp en mer nyanserad bild av det hitresta tiggeriet, för att uttrycka mig diplomatiskt. DN m.fl. älskade ju att lyfta fram personer som Anna Silver när de rapporterade om tiggare.
Helt överens. En än mer intressant skillnad är ju romregistret - SmP närmast försvarade Romregistret, så det skall bli intressant att se om katten kommer att släppas ur kassen även kring problematiken kring våra inhemska romer. Som ju, de facto, var den faktiska anledningen till sagda register...
Citat:
Kanske har godhetshysterin i Sverige dämpat sig en aning så att en mer balanserad bild av tiggeriet kan erkännas. Frågan är vad har för betydelse, en majoritet vill ju redan förbjuda tiggeriet.
Realpolitiskt kan det naturligtvis ha en påtaglig betydelse. Om en del av journalistiken släpper sargen så är det ju inte (fullständigt) osannolikt att svenska politiker börjar drista sig till att faktiskt bry sig om vad väljarkåren tycker?
Citera
2015-11-29, 20:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Jeddak
Låt mig bidra med en reflektion kring två i mediakriget förekommande kombattanter: pragmatikern och utopisten. De har naturligtvis redan uppmärksammats flertalet gånger av skribenter i tråden (och i sällsynta fall MSM) men jag tror att diskussionen kring dem ännu inte är uttömd.

Pragmatikern och utopisten har främst kunnat identifierats genom sina respektive tillvägagångssätt ställda inför ett problem.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Bra text! Jag har bara en invändning. Du skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Min-Jeddak
Mediakriget har på ett smärtsamt vis synliggjort att dagens Sverige helt kommit att domineras av utopister. I ett land med ett av Europas anrikaste socialdemokratiska partier, omgivet av uppenbart pragmatiska grannländer, i en period av fred, stabilitet och välstånd, lämnade plötsligt samtliga pragmatiska krafter i det politikomediala etablissemanget walk-over till utopisterna.

Utopisternas machtübername inträffade inte "plötsligt" utan det genomfördes sakta, gradvis och smygande.

Jag skulle vidare tro, att alla är överens om, att det är ett efterkrigsfenomen.

Olika skribenter väljer sedan olika förklaringsmodeller för, varför pragmatikerna överflyglades och därefter antingen marginaliserades, utrensades och förföljdes eller gav upp (inför risken att bli marginaliserad, utrensad och förföljd).

Jan Gillberg (DSM) lyfter fram 68-generationen, som blev "Gramsci-vänstern" och dess högst medvetna marsch genom institutionerna inte minst Journalisthögskolan.

Anders Isaksson skriver, att det nog var en oundviklig utveckling, då LO ansåg, att när kriget tog slut, så var det skördetid! SAP hade inte kunnat - ens om man försökt - kupera kraven från LO och "de stigande förväntningarnas missnöje" på alltid mer, aldrig nog.

Magnus Ivarsson beskriver utvecklingen som en följd av ett generationsskifte inom socialdemokratin. Akademivänstern/Palmegenerationen överflyglade och skuffade äldre, pragmatiska socialdemokrater åt sidan.

Jag instämmer i alla tre förklaringsmodeller ovan, ty den ena förklaringen utesluter naturligtvis inte den andra, utan de samverkar och det finns fler centrala faktorer. Man kan komplettera med Inger Enkvists observation, att "Sverige har förstört sitt skolsystem" (LÄNK till en mycket läsvärd översikt).

Svenska politiker - med socialdemokraterna i spetsen - krossade kunskapsförmedlingen i skolan och uppdrog samtidigt åt förskolan och skolan att från späda barnben (från ca ett års ålder!) systematiskt forma (läs indoktrinera) gemene svensk till att omfamna den förkunnade, anbefallda statliga utopin (och vara omedveten om vikten av accountability). En kommentar från nätet om lärarutbildningen:

Citat:
Under den utbildningen jag gått så har de som undervisat på lärarkurserna uteslutande varit föredetta förskollärare som börjat forska på högskolan. Det enda jag kommer ihåg från lärar-kurserna är hur viktigt det är att ständigt utgå ifrån Värdegrunden. Råkade man fundera hur alla dessa exempel från förskolan kunde användas på Gymnasiet, fick man till svar att ”det är extra viktigt för oss blivande gymnasielärare att lyssna och ta till oss av dessa, då Förskolan har kommit så mycket längre i värdegrundsarbetet”. Man lärde sig snabbt vad som eftersöktes och anpassade sig till det helt enkelt.

-----

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Klockrent inlägg Min-Jeddak! Du fördjupade förståelsen för frågan som Johar Bendjelloul ställde till Åsa Romson i lördagsintervjun. Hon vill framstå som en utopist men är just nu tvingad att agera mer som en pragmatiker. Johar försöker få klarhet i var hon egentligen står.

Bendjelloul: "Ja det låter som en .. idealistisk hållning, skulle du beskriva dig som mest idealist eller mest pragmatiker?"

Hon vill först inte svara men glider sedan in på regeringen och arbetet med med miljön (den komplicerade asylfrågan försvinner ur sikte). Att vara idealist är för Romson att prata om vad man tycker är bra och dåligt och en pragmatiker är någon som agerar, kommer med lösningar. Romson tycker det är bra även om det inte är hon själv som har föreslagit lösningarna bara det blir en praktisk förlängning av hennes färdiga ideal.

Romson
: "Ja det får nog andra bedöma, jag tror att jag har ett ideellt hjärta men som alla som ska kunna axla ansvar i den här nivån och sitta i en regering så måste man självklart vara pragmatiker. Det är trots allt målet och lösningarna man vill se, att bara ha fått yttra sin åsikt om att det här är dåligt eller det här är bra, det ger ju inte effekt. I klimat- och miljöpolitiken som jag ju är engagerad allra mest i så är det ju uppenbart så att hittar vi lösningar som gör att vi faktiskt minskar utsläppen så då tycker jag att dom är bra även om det inte är jag som har föreslagit dom." http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3071 (25:45 min)

Jag uppfattar Romson precis som Min-Jeddak beskriver en utopist, nämligen den som redan sitter inne med de "goda" och "rätta" lösningarna.

Åsa Romson är givetvis en utopist. Utöver övertygelsen, att hon redan sitter inne med de "goda" och "rätta" lösningarna, så är utopisten bergfast övertygad om, att utopisten förfogar över gränslöst med resurser. Det finns därför INGA begränsningar för utopistens handlingsutrymme - vare sig materiella eller andra begränsningar - det är bara att köra så det ryker på den inslagna vägen mot ett nytt Jerusalem.

I regeringsställning har Romson & Fridolin dock till sin förtrytelse tvingats ta ställning till konkreta resursbegränsningar - men den upplevelsen har naturligtvis inte förändrat deras grundpersonligheter. Niklas Svensson twittrar vad Romson säger i Lördagsintervjun och Thomas Gür kommenterar chockerat: "En pyramidal politisk omogenhet" och kompletterar med en bild på Gurra och Diesel.

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Debatten mellan Erik Rosén och Alice Teodorescu är ett åskådligt exempel på en debatt mellan en utopist och en pragmatiker. Utopisten Rosén framför, att "det är en falsk motsättning" att välja mellan välfärdstaten och massinvandring, "tvärtom har vi råd med både-och, vi är ett av världens rikaste länder" - medan pragmatikern Teodorescu framhåller, att "svenska folket är svårövertygade om att förändra" välfärdsambitionerna pga Sveriges "DNA, en egalitär ambition", vilken kringskär handlingsutrymmet för svenska politiker.

https://www.youtube.com/watch?v=qHX5VIO8Mc0
Senast redigerad av Meiji 2015-11-29 kl. 20:44.
Citera
2015-11-29, 20:24
Medlem
Sixts avatar
Kvällens Agenda kommer ta upp omsvängningen i invandringspolitiken. Dessvärre är Jimmie Åkesson sjuk, så han har ställt in sin medverkan. Det kan bli intressant att se hur Fridolin kommer försöka slingra sig ur det här som den hala ål han är. Svantesson har varit ganska stabil hittills så det ska bli intressant att höra hur hon resonerar.

Citat:
Gustav Fridolin kallar den nya flyktingpolitiken för "skit". Varför har då Miljöpartiet gått med på den?

Moderaterna vill värna asylrätten men samtidigt stänga gränsen för nästan alla flyktingar. Hur går det ihop? I studion Elisabeth Svantesson (M), andre vice ordförande.

Flera partier vill minska invandringen kraftigt - varför ska invandringskritiska väljare rösta på just Sverigedemokraterna? Programledare: Anders Holmberg
Senast redigerad av Sixt 2015-11-29 kl. 21:01.
Citera
2015-11-29, 21:02
Medlem
Ilskan som grundaffekt är evolutionär, den ser till att försvara individens integritet, att hävda sig. En för artens överlevnad viktig resurs. Besvikelse, indignation och ilska blandade sjuder i befolkningen. Får hoppas att den leder till vrede, eftersom den tillbakahållna ilskan som är vanlig leder endast till knutna nävar i fickorna, flykt eller defaitism om den inte ges konstruktivt utlopp. Ännu har tydligen inte ilskan nått nivån vrede, ursinne, och rädslan att förlora något väger tyngre än den moraliska gärningen att med vredens kraft ta tillbaka vad som stulits. Här är ett anonymt inlägg av "Anders, akademiker och företagsledare", förmedlat av Arnstberg, som ger en vink av ilskan och besvikelsen som sjuder; det kunde vara hämtat från Flashback:

Citat:
Men även om jag accepterar att betala för dem som inte gör rätt för sig finns det givetvis en gräns för hur mycket vi som arbetar, sköter oss, och betalar skatt kan överföra till dem som inte gör det. Med dagens samhällssystem kan kanske 50 % arbetande på detta sätt ta hand om 15 % bidragsberoende, 30 % pensionärer, och 5 % livsstilskriminella. De exakta proportionerna kan vara annorlunda, men det spelar ingen roll. Under alla omständigheter kollapsar samhällsekonomin när den tärande proportionens kostnader blir större än vad den närande proportionen kan producera.

Citat:
Ett land som Sverige, som schablonmässigt ger försörjningsbidrag till asylsökande, innebär givetvis en särskilt stark lockelse för dem som har låg utbildning och kompetens, och därmed svårt att försörja sig i sina hemländer. De som har högre humankapital tenderar att i stället emigrera till USA och Kanada, där de möter mycket högre krav, men också större potential att nå framgång, tack vare lägre skatter.

Citat:
De flesta som fortfarande säger att de vill betala, menar i själva verket att de vill att andra ska betala. Resten vet antagligen inte vad de tar ställning till. De vet kanske inte hur mycket risken att kvinnor våldtas har ökat på grund av invandringen. De vet kanske inte hur många miljarder det kostar att hålla dömda invandrare och utländska medborgare i fängelse. De har kanske inga begrepp om hur mycket dagliga skolbränder, rån och vandalism kostar av våra skattepengar, och hur stor andel av detta som utförs av första och andra generationens invandrare. [...] De som är journalister eller politiker är tvungna att tycka så för att behålla sina jobb, eftersom den subkultur där de befinner sig belönar dem som i stenhård konkurrens med andra förefaller vara allra mest altruistiska mot dem som beter sig allra sämst. Så kan man naturligtvis bara göra om man slipper betala själv.

Citat:
Den svenska politiken och mediavärlden har blivit korrumperad. Politikerna förstår inte att de ska verka för medborgarnas bästa, och medierna förstår inte att de ska bevaka allmänhetens intressen gentemot dessa politiker. I stället tycks politikerna ha fått den befängda idén att överbjuda varandra i att skänka bort medborgarnas gemensamma egendom till människor från andra länder. [...] Staten omsätter stora belopp som ska gå till våra gamlas pensioner, våra barns skolgång, och vår vård och trygghet om vi blir sjuka. Det är vad vi har betalt världens högsta skatter för, och det är ett skamligt svek mot väljarna att förskingra dem till sådant, som vi inte kommit överens om. Det är väldigt lätt att vara generös med andras tillgångar, men det är just det politiker inte ska vara. De har ett extra stort förtroende att förvalta i ett välfärds- och högskattesamhälle, men har generellt missbrukat detta förtroende i decennier. Enda skälet att de inte blivit påkomna är att de, i symbios med journalisterna, dolt sitt bedrägeri på alla upptänkliga sätt.

Mitt förtroende för svenska politiker är helt förbrukat. Ni har lurat mig och ni har förskingrat det mesta av det land som mina föräldrar byggde upp. Jag kommer inte att rösta på en enda företrädare för något sjuklöverparti förrän alla nu aktiva politiker har lämnat sina uppdrag, och en ny generation har bevisat i både ord och handling att de ser till svenska medborgares intressen framför resten av världen.

Citat:
Med dagens invandringssituation kommer en majoritet av Sveriges röstberättigade befolkning att vara muslimer inom några decennier, och jag tänker definitivt inte leva under sharia. Om det inte blir en väldigt snabb uppryckning när det gäller att återta och med kraft upprätthålla västerländska värderingar i Sverige, och på livstid utvisa alla som inte delar dessa, så tvingas jag och min familj med sorg i hjärtat att emigrera till ett land som till skillnad från Sverige kan erbjuda ett anständigt samhällskontrakt och hopp om en trygg framtid.

https://morklaggning.wordpress.com/2...et/#more-14071

Inlägget tar upp flera aspekter av det som avhandlats på tråden, t ex sortens invandring till Sverige, "generositeten" med andras pengar (stölden), politiker- och medieklassens korrupta symbios, samhällskontraktet, befolkningsutbytet och det förlorade förtroendet för politikerna och MSM. Här står ett par evolutionära instinkter i konflikt med varandra: rädslan vs ilskan. Desperationen måste öka, för att vreden ska ta överhanden. Kanske en kommande kris medför ett lagom fall i Maslows behovstrappa och den erforderliga vreden släpps lös. En motståndsrörelsen minns jag att Arnstberg efterfrågat i något blogginlägg under hösten; det om något är kontrollerad ilska. Kontrollerad i positiv bemärkelse, till skillnad från den ängsliga anpassningens hämning.

Efter regeringens omtalade presskonferens den senaste veckan, så har det uppstått dels en MP-orienterad svekdebatt med potentialen till en annan sorts regeringskris än den impotens som redan kännetecknat regeringens första år vid makten, dels tjafs från vänsterhåll och liberalt håll om "skadeglädje" beträffande föreslagna skärpningar i asylinvandrings- och anhöriginvandringspolitiken. Nu hoppas jag på frustrationen inför en som det ska visa sig förmodligen verkningslös politik för att stävja massimmigrationen. Och om det inte är nog så kommer integrationsnotan och undanträngningseffekterna garantera missbelåtenhet och ilska. Det är något potentiellt explosivt som politikerna satt på jäsning.
Citera
2015-11-29, 21:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Kvällens Agenda kommer ta upp omsvängningen i invandringspolitiken. Dessvärre är Jimmie Åkesson sjuk, så han har ställt in sin medverkan. Det kan bli intressant att se hur Fridolin kommer försöka slingra sig ur det här som den hala ål han är. Svantesson har varit ganska stabil hittills så det ska bli intressant att höra hur hon resonerar.

Svantesson står på sig tämligen väl. Hon ger som sagt ett tämligen stabilt intryck och kanske, kanske får hon hållas utan att behöva löpa gatlopp i media. Intressant nog får Frigolit en del spetsiga frågor av intervjuaren. Så klart vill inte Frigolit svara varken på frågan om dessa åtgärder kommer att räcka, eller om MP är beredd att göra mer. Nu visar man faktiskt på att MP har haft ett avgörande oavsett regering, dvs att man försöker nagla fast MP vid den kris som Sverige nu står inför. Detta är mycket ovanligt. Inte minst intressant påtalar man att det varit farligt att ifrågasätta massinvandringsdoktrinen och visa upp hur Billström fick pudla om "volymer". Agenda lyfter sig litet i håret i kväll, faktiskt.
Citera
2015-11-29, 21:44
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Svantesson står på sig tämligen väl. Hon ger som sagt ett tämligen stabilt intryck och kanske, kanske får hon hållas utan att behöva löpa gatlopp i media. Intressant nog får Frigolit en del spetsiga frågor av intervjuaren. Så klart vill inte Frigolit svara varken på frågan om dessa åtgärder kommer att räcka, eller om MP är beredd att göra mer. Nu visar man faktiskt på att MP har haft ett avgörande oavsett regering, dvs att man försöker nagla fast MP vid den kris som Sverige nu står inför. Detta är mycket ovanligt. Inte minst intressant påtalar man att det varit farligt att ifrågasätta massinvandringsdoktrinen och visa upp hur Billström fick pudla om "volymer". Agenda lyfter sig litet i håret i kväll, faktiskt.

Anders Holmberg har flera gånger i tråden nämnts som en för SVT ovanligt objektiv journalist, redan före "peak värdegrund" (dvs. september 2015).

Låt mig kvalificera mitt beröm till Holmberg. Hans omsorg är enbart om flyktingar. Alla i studion är fromt eniga om att Sverige skall fortsätta vara generöst. Inte en tanke går till den majoritet i landet som inte vill vara med om detta.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2015-11-29 kl. 22:24.
Citera
2015-11-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Anders Holmberg har flera gånger i tråden nämnts som en för SVT ovanligt objektiv journalist, redan före "peak värdegrund" (dvs. september 2015).

Var inte det mannen som frågade Jimmie Åkesson "Varför är omsorgen om Sverige och svenskarna så viktig för dig?" med ett helt seriöst tonläge?
Citera
2015-11-29, 22:33
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Kul att Agenda laddade upp rejält med flyktingsnyft innan intervjun med Fridolin. Bra att de tog upp att det länge varit uppenbart att EU inte har någon lust att bedriva svensk flyktingpolitik. Det enda Fridolin hade att komma med var att "om EU hade gjort mer....bla bla bla". I en annan verklighet hade kanske Miljöpartiets invandringspolitik funkat, men att drömma om alternativa verkligheter som politiker är det sista man ska göra.

Agenda gjorde också en liten tillbakablick. Billströms gatlopp i media för att han tog upp ett konkret problem och den tabubelagda diskussionen om volymer är det nog många som kommer ta sig en funderare kring om det var så lämpligt. Intressant att den tidigare åsiktskorridoren gjordes synlig. Reinfeldt framstår verkligen som en psykopat.

Den där Turkietkännaren gick inte av för hackor. Äntligen är det någon som tar upp det uppenbara i för svenska journalister, nämligen att hela "flyktingkrisen" är orkestrerad av Turkiet i syfte att utpressa Europa om eftergifter för sin politiska agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in