Citat:
Ursprungligen postat av
brainoverflow
Håller med om allt du skriver, med reservation för att det antagligen kommer gå fortare än ett par månader. Jag tycker dock inte att det är ett problem att PK-etablissemanget inte hinner med, tvärtom. Just det är vad som krävs för att de ska bli avklädda inför folket.
När det gäller tidsperspektivet blir jag bara glad om jag har fel. Ju fortare förändringen sker desto bättre. När det gäller PK-medias problemförhållande till verkligheten är det enbart ett problem för dem; jag resonerade utifrån deras perspektiv. För oss invandringskritiker är det bara positivt ju mer omintetgjorda alla PK-muppar i etablissemanget blir. Om DN och Aftonbladet får mattan undandragen under fötterna när regeringen väl vänder i invandringsfrågan är det bara positivt. Det visar vilka idioter det är som jobbar där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bud Fox
Uppfriskande tuffa (relativt sett) frågor till Morgan J i Agenda idag, man t o m ifrågasatte huruvida Schengensamarbetets vidare fortlevnad är viktigsre än Sveriges fortlevnad.
Att Morgan J sedan inte kunde prioritera mellan dessa alternativ är ju fullkomligt skandalöst. Ett EU-traktat om passlöst resande är alltså lika viktigt som Sveriges vidare existens som vi känner det. I vilket annat land kan en minister säga sånt och sitta kvar?
Ovanligt sakliga reportage i Agenda ikväll. Bland annat börjar man nu ifrågasätta om man ska lita på syriska pass överhuvudtaget; man tar upp det faktum att det finns över 120 återvändande jihadister just nu i Sverige (hur många är egentligen medvetna om det?); och man pressar pajasen Morgan Johansson hårdare än vanligt i migrationsfrågan. Att man ens tar upp frågan om vilket land regeringen först ska prioritera får man se som en aning anmärkningsvärt. Johansson påpekar att "Sverige ska följa EU-stadgar, och
då borde andra länder göra det också". Saker som tydligen är ett imperativ för Sverige är tydligen lite mer flexibelt för andra. Hur fan kan en svensk minister resonera på det här sättet? Den svenska idiotregeringen verkar mer intresserade av att rädda EU än att ordna upp situationen för Sverige. Skrämmande.
Ett annat viktigt inslag i Agenda var intervjun med en person från Wallenberginstitutet som i princip sade emot allting som svenska så kallade "experter" i asyl- och migrationsfrågor alltid har sagt, nämligen att Sverige bryter mot folkrätt och EU-rätt om vi skärper invandringspolitiken. Ikväll fick vi svart på vitt att det är fullt möjligt att skicka tillbaka asylsökare till andra EU-länder. Detta visar hur infiltrerade svenska myndigheter är av asylaktivister och vänsterglobalister. Sverige har all rätt i världen att värna sin integritet; det försöker svensk media och stora delar av det politiska etablissemanget förvägra oss.
Moderaterna gjorde helt rätt i att inte backa från något av sina förslag från förra veckan. De fick lite skit i början men de har verkligen inte fått något drev emot sig. Nu verkar det snarare som om det är Moderaterna som kommer rädda regeringen ur den nuvarande situationen genom att det kommer bli deras förslag som till slut kommer implementeras. Frågan är bara när. Jag tycker dock det verkar som om manegen håller på att förberedas för ett regimskifte i svensk invandringspolitik.