Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymKostym
En annan sak är att regimmedia ignorerar sambanden mellan Sveriges i praktiken kaotiska "flykting" mottagande och landets säkerhet. Något som tas upp i övriga länder.
Exempel på vad regimmedia gör nu:
* I USA pratar om att man inte borde ta emot "flyktingar" från MENA pga säkerhetsrisker. Detta utmålas av SR som en "religiös höger" kategoriskt. Man avfärdar logiken kategoriskt, utan något resonemang eller motivering.
* Man ljuger direkt om att detta var "helt oväntat". Man pratar överhuvud taget inte om att Frankrike men även Sverige är mer utsatt än t.ex. Polen m.fl länder just pga den stora andelen av befolkningen med ursprung i mellanöstern.
* Man frågar aldrig om hur stor risken för terror är i Sverige, och man ignorerar konsekvent kopplingen till att islamismen växer i Sverige. Man har ju själva rapporterat om "no go" zoner i Sverige, där shariapolis verkar.
* Man ignorerar att prata om vapeninflödet till Sverige. Granater mm. Och kopplingen till att polisen är överbelastad.
* Risken för terror är växande i Sverige, speciellt i Stockholm (många människor). Detta pratar man aldrig om. Återigen, ingen koppling till pressen på Sveriges polis/tull pga massinvandring.
Lita inte på svensk miljöparti-media.
Jag är väl den siste att normalt ställa mig i försvarsställning för SVT.
Men.
Faktum är att jag noterat en viss glidning under Rapports sändningar om (och från) Paris - man har systematiskt refererat till en av gärningsmännen som 'fransk medborgare' och man har flera gånger detaljerat hur en av gärningsmännen tog sig in i Schenegen via Grekland i september.
Jag tycker även att man tämligen väl belyst risken för terrorbrott i Sverige.
Noterbart är också hur Jomshof fått utrymme i dagens sändningar.
Så en viss tillnyktring kan eventuellt skönjas, i kölvattnet av den gångna natten - men ytterst håller jag med dig om att de har mycket kvar att bevisa.