Två väldigt viktiga inlägg från igår kräver belysning, vilket jag härmed dristar mig till, även om jag lär bli föremål för moderator-agerande då detta antagligen anses offtopic.
Dessa inlägg berör de antagligen 2 mest sannolika anledningarna till varför vi lider under ett väldigt snart irreversibelt folkutbyte.
Alltså fruktansvärt viktigt. Mina fetningar:
Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
I dag tycks bland många i Sverige finnas en syn på rättigheter, som är helt frikopplad från möjligheten att tillgodose rättigheterna. Rättigheterna anses i sig vara så starka, att de måste tillgodoses, även om de materiella förutsättningarna inte finns för att tillgodose dem. Alla som vill har rätt att resa till Sverige och bosätta sig här, och har då rätt att ta del av den svenska välfärdens alla delar. Kan Sverige inte ge alla det de enligt detta synsätt har rätt till, så är det fel på Sverige. Sverige måste tillgodose allas rättigheter. Att de matieriella förutsättningarna i Sverige rent praktiskt inte tillåter detta, är i dagens Sverige ointressant. Det tycks hos många i dagens Sverige saknas en förståelse för att resurserna är begränsade. Det tycks som om bara påpekandet av detta faktum, påpekandet av resursernas ändlighet, i sig är rasistiskt eller främlingsfientligt.
Kanske beror detta synsätt på att många i dagens Sverige vuxit upp i ett samhälle där allt hela tiden finns. Det betraktas som en självklarhet att allt bara hela tiden finns av sig självt. Att det krävs en arbetsinsats för att någonting alls ska kunna fördelas, det är man helt ovetandes om. Och har man ett sånt synsätt, så är det så klart naturligt att påstå, att Sverige helt reservationslöst måste dela med sig av det svenska välståndet till alla i hela världen. Välståndet i Sverige finns nämligen av sig självt och helt spontant, här i Sverige. Det svenska välståndet är inte skapat av någon. Det svenska välståndet är en naturresurs. Som bär eller frukt man bara kan plocka efter eget behag. Och tillgången på välståndet ses som outtömlig. Att undanhålla andra detta självklara, detta som bara finns helt av sig självt, är rasisitiskt och främlingsfientligt. När detta synsätt ifrågasätts, rubbas de godas cirklar.
Ovanstående fick min omedelbara uppmärksamhet då det är väldigt likt min egen uppfattning om massinvandringens primära orsak, vilket jag tjatat om i alla år. Hittade följande från 2008, vilket jag möjligen har länkat till tidigare. Men vars aktualitet fortsätter vara hundraprocentig:
(FB) Varför ses invandringen som human?
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
I grund och botten kommer det ner till en enda sak:
Sverige är (har varit rättare sagt) alldeles för bra, och svenskarna har det (hade) likaledes för bra.
Vi har arbetat upp en global skuld, som våra landsförrädande politiker nu ser till att betala av.
Skulden består i av att vi har (haft) ett av världens tryggaste, renaste, rikaste länder, medan resten av (den stackars) världen lever i misär.
Så genom att låta kamelryttarna och getherdarna få flytta hit i miljontal och få ta del av den svenska standarden, så betalar vi på den enorma skuld vi har till den primitiva världen.
Våra landsförrädande politiker höjer amorteringstakten för varje år, och släpper in allt fler primitiver med bidrag i bajsbrun blick.
Inte förrän en infödd svensk med 20, 30, 40 år av arbete bakom sig är nere på samma standard som en nyanländ getskändare, så kommer amorteringen att upphöra.
Vi ska ner på samma globala snitt som resten av planeten innan landsförrädarna ger sig.
Nästa inlägg berör suspect # 2 som anledning till massinvandringen. Finns ingen anledning att fetstila något då varje ord är vägt på guldvåg:
Citat:
Ursprungligen postat av
LuktenUtavBajs
Finns det verkligen människor som tror att det finns en räkmacka kvar för vissa när det bor 10-15 miljoner muslimer i Sverige? Tror de att en Securitas-vakt vid en vägbom ska kunna stoppa mobbar med automatvapen och granatgevär som ska hämta högerliberalens BMW, iPhone och dotter i hans gated community? Tror de att det kommer att finnas polis eller rättsväsende som kommer att hjälpa dem på samhällspyramidens topp när Sverige slutgiltigt kollapsar? Är det inte samma naivitet som vänstern lider av, d.v.s. att det blir bättre än det är nu med en överväldigande majoritet muslimska, arga, unga män i Sverige? Därför tror jag inte riktigt på foliehattarna som hävdar att Alliansens syfte var att rasera välfärden med massinvandringen så att man själv tjänar på det genom att städhjälpen blir billigare. Så jävla dum kan väl ingen vara?
Så jävla dum kan väl ingen vara är alternativ ett av två. Det andra alternativet säger underskatta inte kortsiktigheten, egoismen och narcissismen hos en högerliberal, eller gammelmoderat för den delen.
Det goda liv som en höginkomsttagare i Sverige kunnat leva de sista 15 åren, ridande på bostadsbubblan, rut&rot, Schweinpeltz nedmontering av välfärden för underklassen osv, har lett till odlande av självintresse som förblindar och omöjliggör förståelse av världen utanför den egna bubblan av överflöd.
Snarare så har man utökat sina kravlistor på ökade förmåner, där odödlighetskänslan och lusten efter mer, Mer, MER, inte längre kan kontrolleras. Så varför inte låta "invandrare" välla in och slåss om smulorna som ramlar ner från våra slottsmurar? Trampa omkull varann för att få städa våra toaletter för 25 spänn timmen? Vi högerliberaler och gammelmoderater kommer ju alltid ha kvar får levnadsstandard!
Jag tror att vi måste lämna utrymme för möjligheten att "folk" faktiskt kan vara så jävla dumma.
Kopplingen till trådämnet är förstås det faktum att den journalistiska livsuppgiften att värna folkutbytet och massinvandringen utgår från dessa faktorer. Journalisten, i sin koma av världsförbättrarhybris och globala utjämnningskamp, använder sin maktposition till att agitera för att alla onda vita människor måste bli av med vad de ser som ett orättfärdigt överflöd.
Suspekt # 2 kommer i form av att agitatorerna i form av chefredaktörer, tidningsägare, ledarskribenter och även fotfolket av journalisterna faktiskt är höginkomsttagare och vare sig de vill det eller inte ingår i den grupp av individer som tror att de kan fortsätta vara det när inbördeskriget kommer.
Vad vanligt folk måste förstå, är att oavsett vilket av de 2 misstänkta som är huvudanledningen till massinvandringen, så kan ulandsinvånarens standardhöjning bara komma från en standardsänkning av värdbefolkningen. Folk har fortfarande inte fattat hur omfattande denna standardsänkning kommer att bli, och detta kämpar journalisterna (bland annat) för att undanhålla för svenskarna så länge som möjligt.