2015-10-26, 21:36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
SJ-historien, d.v.s. att regeringen plundrade SJ för att finansiera invandringen, läcktes ursprungligen till Chang Fricks Nyheter Idag. Jag skrev om det då i tråden eller i någon annan tråd.

Detta visar en mycket intressant tendens som även Sanandajis avslöjande visar nämligen att whistelblowers i allt högre utsträckning undviker att läcka till MSM, kanske därför att man inte tror att MSM vill skriva om sådant som är problematiskt för regimen, i synnerhet när det handlar om invandring.

En annan förklaring kan vara att man är uppriktigt rädda för MSM som man anser står på regimens sida och att man därför kanske kan råka illa ut om man avslöjar saker som är besvärande för regimen.

Att detta inte är hjärnspöken visas av Lena Mellins krönika idag där hon tar ära och heder ur den som läckt mejlen och antyder att personen är främlingsfientlig. Detta tas upp av Tino Sanandaji idag på Facebook.

På sikt innebär detta naturligtvis MSM:s död. Om folk vänder sig till Nyheter Idag och Tino Sanandaji med sina avslöjanden så finns det naturligtvis inget skäl att läsa MSM.

Det kan vara så enkelt att läckorna sympatiserar med Tino et al i invandringsfrågan. Lite svårt att vara rakryggad på regeringskansliet och dylika ställen. Men en passning i det dolda kan man göra.

Inte heller otroligt att det finns ett kontaktnät från studietiden som lever i kulisserna.
Citera
2015-10-26, 21:49
Medlem
Jag tycker detta alster har flugit under radarn och förtjänar uppmärksamhet. Lotta gröning (autostavningen på telefonen insisterar på 'galning',,,) är vad jag klassar som en gammal hederlig 'riktig' sosse. Inte för att jag sympatiserar men hellre en 'riktig' sosse än vad nu de nya 'sossarna' är för något.

Ett desperat skrik på.... Ja vadå egentligen? Stop the madness! Lotta förstår att 'flyktingar' vägrar kliva ur bussarna när vårt mottagande kollapsat. När den utmålade drömbilden inte är i närheten av att leverera. Varför skickar Sverige dessa'falska' signaler till flyktingsmugglarna undrar lotta. Jag ser detta som en brutal kapitulation från någon som helst skulle vilja ägna sig åt 'vanlig' sossepolitik men som nu inser att det finns bara en enda överskuggande fråga.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...e-protesterar/
Citera
2015-10-26, 22:01
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Är väl måhända mer intressant med den ursprungliga källan:

Intressant ordval av Arpi - 'raskamp'. Ett intressant, ehuru ganska radikalt, ordval kommandes från en ledarskribent för SvD, me

Min reflektion - inget nytt under solen, det är väl huvudsakligen det som DN, Aftonbladet och Expressen handlat om de senaste 10 åren...

Det som jag egentligen försökte få fram med mitt inlägg om artikeln imorse sammanfattar Arpi elegant:

En än mer radikal take på diskursen hade, måhända, varit att uppmärksamma den gamla C-uppsatsen som once upon a time nämndes i DN...
http://www.dn.se/nyheter/sverige/inv...nskar-med-ran/
Min poäng var mediekriget. All heder åt Ivar A, men genom att NI tar upp saken - samtidigt som ingen annan media går i polemik till stöd för AB-skribenterna - är i min värld ett skifte jämfört med tidigare.
Citera
2015-10-26, 22:09
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Min poäng var mediekriget. All heder åt Ivar A, men genom att NI tar upp saken - samtidigt som ingen annan media går i polemik till stöd för AB-skribenterna - är i min värld ett skifte jämfört med tidigare.

Lustigt - jag upplevde det precis tvärt om. Det anmärkningsvärda var Arpis ton i egenskap av SvD-skribent, inte att NI uppmärksammade att någon dissade de intersektionalist-kommunist-postmarxist-rasifierade-whatever...
Citera
2015-10-27, 08:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Dagen har varit en intressant studie i hur media beter sig. Det började i morse med Tino Sanandajis whistleblowerpost på facebook. Senare tog radion upp det - utan att nämna Tino. Svd gjorde tydligen samma sak, vilket noterades på facebook. Nu på eftermiddag kväll så nämndes helt plötsligt Tino Sanandaji i radion när nyheten presenterades.

Han är en jävla finne i röven på etablissemangsmedia. De vet inte hur de ska hantera karlfan. Han har rätt i sak, beslår andra med faktafel, är kurd och har fullständigt fel åsikter ovanpå det. Tänk om man kunde höra diskussionerna på redaktionerna: "Ska vi nämna Sanandaji? Hur kör vi det här spåret med invandringskostnaderna? Oj, oj, oj. Hade det varit Jomshof hade vi kunnat dra de vanliga valserna. Men han är ju kurd, denna Sanandaji! Är han verkligen värd att tas på allvar? Vi kan inte framställa honom som rasist, nej. Men knappast som seriös heller. Fast han är ju seriös. Doktor å allt. Voj, voj."

Man vrider sig som metmaskar på kroken.
Jag har ju tidigare skrivit om att Tino måste vara jävligt försiktig. Detta har bara accentuerats nu när folk på Rosenbad börjar läcka interna dokument till honom. Det sitter säker 5-10 pers på heltid & gräver skit på honom, försöker hacka hans dator & rotar i hans sopor. Inte bara AFA, Researchgruppen & svinen på Bonniers, nu har han även regeringen efter sig. Man kan ju inte låta bli att fundera på vem som är de nutida sossarnas Ebbe Karlsson.
Citera
2015-10-27, 08:42
Avstängd
sherms avatar
TT/SvD publicerar idag en uppfostrande artikel där Vice Chefsåklagare Eva Morén intervjuas. Skolmorden i Trollhättan, får vi veta, är inte som IKEA-morden:
"Dubbelmorden på skolan i Trollhättan och på Ikea i Västerås är inga paralleller." Orsaken till varför man går ut med förklaringen är tydligen detta:
"Andra debattörer har haft svårt att se skillnad på skolattacken förra veckan och dådet på Ikea i Västerås i augusti."

"Enligt vice chefsåklagare Eva Morén fanns inte hatbrottsmotivet i utredningen av Ikeamorden.

– Inget i vårt ärende talar för att den misstänkte har gått efter hudfärg utan det handlar snarast om slumpmässigt valda offer. I Trollhättan har man hittat uppgifter som tyder på att han var direkt ute efter att döda personer med utländsk härkomst, säger hon till TT."
http://www.svd.se/trollhattan-inte-s...-i-trollhattan

Här kan och bör en återkoppling göras:
"Att mörda svenskar skulle få större uppmärksamhet. Det var därför Abraham Ukbagabir medvetet valde ut den 55-årige kvinnan och hennes son vid dådet på Ikea. ”De såg svenska ut”, säger han."
http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-m...ag-svenska-ut-

VC:n förklarar här motivet i termer av besvikelse och menar på att dådet var något "som han gör för att visa att han är desperat."
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/si...s-ikeamordaren

Av TT/SvD får vi dessutom veta att skolmorden kan uppgraderas till terrorbrott om nya uppgifter tillkommer. Detta gäller dock inte när svenskar mördas pga sitt utseende.

I TT/SvD väljer man dessutom att endast publicera en utav två mördares namn, ni kan gissa vilket. Det hela bildsätts med tända ljus i Trollhättan.

Kan den svenskfientliga agendan bli mer uppenbar?
Citera
2015-10-27, 09:38
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Hörde nyss Expos Alexander Bengtsson (och Mona Sahlin) på radion. Han drog en klar och tydlig parallell mellan å ena sidan att beskriva Sverige i termer av systemkollaps och att landet är fullt, och å andra sidan...terrorism. Han ansåg att det var dags att börja beskriva det som sker som terrorism (bränder).

rympandets radikalisering... Snart kommer väl makten och dess medlöpare att börsja beskriva mig - och er - som subversiva krafter. Eller varför inte kontrarevolutionärer?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6287996

F.ö. så har det på facebook formligen exploderat delningar av läsvärda texter sista tiden. Texter som nästan för varje dag, om än i små steg, blir järvare i sin konfrontation med PK-etablissemanget. Ni som inte har ett facebookkonto - skaffa det! Det är en order! Följ Sjunnesson, Roger Sahlström, Thomas Gür, m.fl. Det gäller både sådant som publiceras i sin korthet på facebook, liksom länkar till texter på andra sidor.

Jag läser ingen tidning längre. På morgon kikar jag på facebook och där finns redan vid niosnåret tillräckligt mycket att läsa, om än ligganes på olika bloggar, tidningar och konton.

Två bra texter som kom till min kännedom via facebook idag:

http://detgodasamhallet.com/2015/10/...evant-begrepp/ (Åtala ensamkommande för bedrägeri i förekommande fall)

http://detgodasamhallet.com/2015/10/...zon/#more-2722 (rättstatens haveri i migrationens spår)
Citera
2015-10-27, 09:51
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har ju tidigare skrivit om att Tino måste vara jävligt försiktig. Detta har bara accentuerats nu när folk på Rosenbad börjar läcka interna dokument till honom. Det sitter säker 5-10 pers på heltid & gräver skit på honom, försöker hacka hans dator & rotar i hans sopor. Inte bara AFA, Researchgruppen & svinen på Bonniers, nu har han även regeringen efter sig. Man kan ju inte låta bli att fundera på vem som är de nutida sossarnas Ebbe Karlsson.

Jag vet inte om det funkar så idag. Spontant tänker jag att maktens vicesheriffer, handgångne män, torpeder och capos, måste känna att makten är en häst att satsa på i det långa loppet. Vem vill satsa på socialdemokratin idag? I den mån det fifflas, grävs, snokas, så mste nog politikerna göra det själva. Och det tror jag inte är speciellt effektivt.

Media däremot, kan väl vara ett hot mot Sanandaji. Men där tror jag kurdiskheten är som ett kamouflage som effektivt hindrar journalisterna att gräva i Sanandajis byk. Jag tror f.ö. inte att han har någon smutsig sådan.

Kuriosa: Pascalidou firar nya vansinnestriumfer i Ring P1 idag. Att denna bedrägliga tjuvkona får fortsatt utkomst från licenspengar, är ett hån mot befolkningen.
Citera
2015-10-27, 10:18
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Man är nog nöjd om man lyckas skandalisera honom så pass mycket att han inte längre har respekt i gammelmedia. Skandaliserar man honom till att bli "SD:s och Flashbacks rasse-ekonom" så spelar det ingen roll vem som visslelblåser till honom. Det kommer att betraktas som rasistpropaganda i det offentliga samtalet.

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
TT/SvD publicerar idag en uppfostrande artikel där Vice Chefsåklagare Eva Morén intervjuas. Skolmorden i Trollhättan, får vi veta, är inte som IKEA-morden:
"Dubbelmorden på skolan i Trollhättan och på Ikea i Västerås är inga paralleller." Orsaken till varför man går ut med förklaringen är tydligen detta:
"Andra debattörer har haft svårt att se skillnad på skolattacken förra veckan och dådet på Ikea i Västerås i augusti."

"Enligt vice chefsåklagare Eva Morén fanns inte hatbrottsmotivet i utredningen av Ikeamorden.

– Inget i vårt ärende talar för att den misstänkte har gått efter hudfärg utan det handlar snarast om slumpmässigt valda offer. I Trollhättan har man hittat uppgifter som tyder på att han var direkt ute efter att döda personer med utländsk härkomst, säger hon till TT."
http://www.svd.se/trollhattan-inte-s...-i-trollhattan

Här kan och bör en återkoppling göras:
"Att mörda svenskar skulle få större uppmärksamhet. Det var därför Abraham Ukbagabir medvetet valde ut den 55-årige kvinnan och hennes son vid dådet på Ikea. ”De såg svenska ut”, säger han."
http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-m...ag-svenska-ut-

VC:n förklarar här motivet i termer av besvikelse och menar på att dådet var något "som han gör för att visa att han är desperat."
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/si...s-ikeamordaren

Av TT/SvD får vi dessutom veta att skolmorden kan uppgraderas till terrorbrott om nya uppgifter tillkommer. Detta gäller dock inte när svenskar mördas pga sitt utseende.

I TT/SvD väljer man dessutom att endast publicera en utav två mördares namn, ni kan gissa vilket. Det hela bildsätts med tända ljus i Trollhättan.

Kan den svenskfientliga agendan bli mer uppenbar?

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Hörde nyss Expos Alexander Bengtsson (och Mona Sahlin) på radion. Han drog en klar och tydlig parallell mellan å ena sidan att beskriva Sverige i termer av systemkollaps och att landet är fullt, och å andra sidan...terrorism. Han ansåg att det var dags att börja beskriva det som sker som terrorism (bränder).

rympandets radikalisering... Snart kommer väl makten och dess medlöpare att börsja beskriva mig - och er - som subversiva krafter. Eller varför inte kontrarevolutionärer?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6287996

F.ö. så har det på facebook formligen exploderat delningar av läsvärda texter sista tiden. Texter som nästan för varje dag, om än i små steg, blir järvare i sin konfrontation med PK-etablissemanget. Ni som inte har ett facebookkonto - skaffa det! Det är en order! Följ Sjunnesson, Roger Sahlström, Thomas Gür, m.fl. Det gäller både sådant som publiceras i sin korthet på facebook, liksom länkar till texter på andra sidor.

Jag läser ingen tidning längre. På morgon kikar jag på facebook och där finns redan vid niosnåret tillräckligt mycket att läsa, om än ligganes på olika bloggar, tidningar och konton.

Två bra texter som kom till min kännedom via facebook idag:

http://detgodasamhallet.com/2015/10/...evant-begrepp/ (Åtala ensamkommande för bedrägeri i förekommande fall)

http://detgodasamhallet.com/2015/10/...zon/#more-2722 (rättstatens haveri i migrationens spår)

Jag tror det finns många starka krafter som vill terrorstämpla såväl Trollhättedådet som regimkritik i allmänhet. Något jag har skrivit om flera gånger är att det kommer bli nödvändigt för Sverige att transformeras till ett auktoritärt och strikt åsiktskontrollerat samhälle om regimen ska klara av att hålla ihop det. Att hitta ursäkter - terrorism - för att stänga ner alternativmedia, tysta skribenter som t.ex. Johan Westerholm och att sätta juridiska krokben för SD torde ha hög prioritet hos makten.

Det kan gå väldigt snabbt nu.
Citera
2015-10-27, 10:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Man är nog nöjd om man lyckas skandalisera honom så pass mycket att han inte längre har respekt i gammelmedia.

Det kan gå väldigt snabbt nu.

Jag tror faktiskt tvärtom. Gammelmedia blir mer och mer betydelselöst. Du nämner själv ang. Tino Sanandaji sossen Johan Westerholm, som brukar hänvisa till Tino. Vi har den mer eller mindre berömda debatten mellan Westerholm och Hanif Bali i Almedalen 2015 (Youtube: http://tinyurl.com/odab8ep).

Hanif Bali sitter i partistyrelsen för M. Kan inte tänka mig något mer "etablisemangigt". Jag tror även "makten" är splittrad. Vissa inom "makten" vill säkert införa en totalitär (mer än vi redan har) regim, men många vill nog annorlunda.

Så vi har etablisemangspersoner i det mest gammelmediekreddiga sammanhang som redan hänvisar till Tino Sanandaji. Och Tino själv tycker jag har det mest "immaculate" CV, väletablerad invandrare, civilekonom från handels, studier på ansedda utländska universitet osv. Mycket bättre "credentials" än nån jävel på Expo eller inom regeringen med 2-årig social linje som skall sätta honom på plats.

Jag tror det blir svårt att införa den "totalitärism" som behövs, för att svensken i gemen är relativt högutbildad och kommer när gränsen är nådd att ifrågastätta saker som inte går att bortförklara. Vi går redan mot en DDR-krasch i Sverige tror jag...

Samtidigt tycker jag mig ha märkt en substantiell avmattning från regimmedia, en uppgivenhet har infunnit sig i den regisserade migrationskrisens spår...där vi ser mer "utrymmet för innovationsrikedom har aldrig varit större" osv.... rent jävla snömos från rabieshundarna. Det är som dom vet att trots de löddrande rabieskäftarna så är det meningslöst att bita.

Kraschen kan komma redan innan jul.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-10-27 kl. 10:40.
Citera
2015-10-27, 10:51
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så vi har etablisemangspersoner i det mest gammelmediekreddiga sammanhang som redan hänvisar till Tino Sanandaji. Och Tino själv tycker jag har det mest "immaculate" CV, väletablerad invandrare, civilekonom från handels, studier på ansedda utländska universitet osv. Mycket bättre "credentials" än nån jävel på Expo eller inom regeringen med 2-årig social linje som skall sätta honom på plats.

Tino försöker själv tona ner sin egen auktoritet och menar att det han skriver är skåpmat bland nationalekonomer och i vissa fall endast kräver mellanstadiematte. Han säger inte "lita på mig", utan "lita på officiell statistik, grundläggande nationalekonomi och enkel matematik".
Citera
2015-10-27, 11:39
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Det är ganska uppenbart att vi är i en helt ny era men det var inte en omsvängning i medierna som låg bakom, trots vissa föregångare som t ex ledarsidan på GP. Istället var det politikerna som öppnade upp för en mer verklighetsanpassad debatt (efter att de själva till slut gjort bekantskap med just verkligheten). KD-stämman, M-stämman och MÖK har helt ritat om spelplanen.

Se till exempel nedan citat från ett moderat kommunalråd i en liten kommun i Bohuslän. De är från en debatt med socialdemokraterna på debattsidan i Bohusläningen. För bara några månader sedan skulle det ha renderat mediedrev och åtminstone i sociala medier skulle det påståtts att det var SD-politik och rasism. För något år sedan skulle MUF krävt uteslutning.

Idag är det som skrivs nedan endera socialdemokratisk (och de facto miljöpartistisk) regeringspolitik eller åtminstone moderat politik (gränskontrollerna). Det går därmed inte länge att angripa kommunalrådet i fråga med rasismanklagelser utan att också dra in Svetsaren, AKB, Fridolin och alla de andra. Vilket helt enkelt skulle bli för absurt.

Flera tidigare tabun är nu med andra ord borta. Volymer, gränskontroller, TUT och utvisningar av papperslösa är det nu helt rumsrent att ha åsikter om. Under den närmaste tiden kommer vi att se hur detta drivs betydligt längre än bara antydningar. Det kommer att komma preciseringar angående volymerna (ett realisternas race to the bottom), konkreta förslag om hur TUT och utvisningar skall utformas osv. Nu när det till slut går att debattera i "offentliga" medier.

"Sverige behöver en mer restriktiv migrationspolitik annars kommer den svenska välfärdsmodellen att monteras ner steg för steg. Huvudregeln måste vara tillfälliga uppehållstillstånd, skärpta krav på anhöriginvandring. De som fått avslag på sina asylansökningar måste avvisas från landet. Gränskontroller måste omedelbart införas."
http://bohuslaningen.se/asikt/debatt...-maste-inforas
Senast redigerad av Motvillig1.2 2015-10-27 kl. 11:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in