2015-09-08, 21:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce
Drevet mot Marcus Birro fortsätter.

https://www.facebook.com/marcus.birr...33252806719400

Birro är en skribent som hade varit dyrkad, om han haft ett vänsterperspektiv. Han skriver med målande drag och ofta känslofyllt, jagcentrerat och inte utan offerkofta. Med perspektiv ur ett kristet högerperspektiv gör det honom till en perfekt måltavla för medieetablissemanget.

Att skriva för kristna tidningar som Dagen är väl okej, alla vet att kristna är stolliga men dom får ha sina tidningar så länge dom inte avviker för mycket från värdegrunden. Men Gud nåde(!) den som gör som Birro och skriver om islam, Gud, kristna i Mellanöstern, familj och så vidare ur ett annat perspektiv.

Det fulaste man kan göra är att stjäla sin motståndares problemformuleringsperspektiv. Det är det som SD gjort mot den samlade vänstern - helt plötsligt finns det två perspektiv som båda går ut på att samhället är på väg mot förfall, men som konkurrerar med varandra. Politiskt sett är det svårt att stänga ute sina motståndare, det är till syvende och sist väljarna som ser till vilka som får ta plats.

Men gäller det journalister eller skribenter är det mycket enklare, eliten är mer homogen och samlad, dissidenter får från början lära sig veta hut, folk får skrivförbud i vissa frågor. Birro har lunchat med bannlysta politiker och deltagit i suspekta podcasts - han ska helt enkelt aldrig få komma tillbaka in i värmen igen.
Just det att han använder känsloargument gör honom så farlig för postmarxisterna & svinen på Bonniers. På samma sätt som Julia Caesar så använder han deras eget vapen, vänt tillbaka mot de ondskefulla demagogerna, vilket gör hatet & motreaktionen så mycket kraftigare.
Citera
2015-09-08, 21:39
Medlem
Artikel i New york times skildrar flyktingsituationen i Sverige på ett nyktert och objektivt sätt. Gruppvåldtäkter, IKEA-mordet och identitetsstölder bland flyktingar nämns ohämmat.

http://www.nytimes.com/2015/09/08/wo...king.html?_r=0
Citera
2015-09-08, 21:40
Medlem
densistasovjets avatar
Är det inte så att de sista veckornas intensiva mediarapportering om flyktingkatastrofen som pågått från Syrien i 4 år och Afghanistan hur länge som helst och tjja ni vet, krig har pågått hela tiden.

Kan vi jämföra den med Hitlers Ardenneroffensiv, de sista krafterna. Skicka ut de sista lojala soldaterna att slåss mot en övermäktig fiende ( i vårt fall verkligheten ) och att det efter
denna kommer endast de mest fanatiska stå upp och försvara medias agerande.

Om jämförelsen stämmer så har vi bara månader kvar. Sista bastionen är ju förstås SVT/SR men där verkar folk äntligen har förstått att de kan rösta med fötterna och gör så i allt högre utsträckning.

Ridå snart för alla godhjärtade publishers.
Citera
2015-09-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det är en riktigt bra artikel av Arpi, en summering av ett över flera årtionden upprepat beteende som inte bär frukt; en vädjan förgäves. En resumé av ett hopplöst förhållningssätt. Den som inser det kan se den sortens vädjanden som lyteskomisk drift med ovetande och naiva eller cyniskt missbruk av dödfödda idéer i en moralistisk förpackning för den inrikes politiska scenen, ämnad att vinna tid eller hösta in lite humanitära poäng.
På SVT Aktuellt sågs nyss Merkels och Löfvens möte med pressen i Berlin. På frågan om hur Tyskland och Sverige ska förmå östeuropeiska länder att så att säga ta ansvar (dvs ta emot fler migranter). Merkel svarade att hon inte gärna hotar men ej heller låter någon frånsvära sig så kallat ansvarstagande. Löfven lät som en skolpojke när han hoppades på det positiva incitamentet för mottagarländerna, att det behövs immigration för att möta de åldrande befolkningarna (rädda pensionerna?). Jag undrar hur det välbeprövade argumentet låter utomlands. I svensk offentlighet är det ju ett PK-axiom lika oifrågasatt som elefanten osynliggjorts och den nakne kejsaren "ekiperats".

Replacement migration:

Citat:
Two reasons make replacement migration unnecessary. The first reason is that there is nothing inherently wrong with a declining population. Although countries with declining populations may suffer economic consequences, such populations can establish durable equilibriums with their environment. This is the theory of degrowth which promotes downscaling of production and consumption.

The second reason is that the receiving country stimulates women to give birth to more children. An increased fertility rate counters the need for replacement immigration.

Replacement migration may also be illegal. Replacement migration is at odds with the right of a people to exist as a specific homogeneous group of people in a specific homeland with specific cultural traditions as specified in the UN convention on the rights of indigenous peoples. And the European peoples can rightfully claim to be indigenous peoples in their homelands. If unchecked replacement migration may reach levels that can lead to the genocide of the original people as specified in the UN convention on prevention of genocide.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Replacement_migration
Senast redigerad av Kinuski 2015-09-08 kl. 21:58.
Citera
2015-09-08, 22:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
HD/Sydsvenskan kör vidare med ett pekoral från den kvoterade professorn Fredrik Saboonchi.
Citat:
De människor som tycker att de har företräde att definiera vad rasism är tillhör de grupper som har möjlighet att höras mest. Och de är själva inte påverkade, säger Fredrik Saboonchi.

http://unvis.it/www.hd.se/mer/inpa-l...-har-fordomar/

Jag kan tycka att man börjar gå på tomgång & tugga om gamla lögner utan att egentligen komma med något intressant längre. Är det slut på nyproduktionen inom propagandaindustrin?
Citat:
professor i hälsopsykologi vid Röda Korsets högskola.
Citera
2015-09-08, 22:31
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
På judeägda Dagens Nyheter fortsätter man våndas över svenskarnas uppvaknande i sin samtid:

http://www.dn.se/ledare/signerat/eri...-den-gode-ond/

Ordspråket "vägen till helvetet kantas utav goda intentioner" gäller förstås nu som då. Till skillnad från Erik Helmerson och hans kollega Kristoffer Ahlström välkomnar jag dock det breda ifrågasättandet utav den förmenta godheten. Att det nu inom loppet av bara några dagar har skrivits två ängsliga krönikor i Dagens Nyheter på detta tema tar jag som att kosmopoliterna nu börjar ser detta som ett allvarligt problem, för att inte säga hot. Uppenbarligen stiger nu ängsligheten hos MSM? Bär likt febern hos en Ebolasmittad. Det är definitivt att ära med ett synnerligen kallt leende

Det ordspråket är väl valt, med tanke på dagens politik. Med politik menar jag då även vad som skrivs i media. På Dagens Nyheter, och hos dess ägare, oroar man sig för att svenskarna ska bli lika cyniska och egenkära som många nya svenskar och så kallade flyktingar helt klart är. När svenskarna börjar uppskatta sin egen identitet, sin egen historia, sitt eget urpsung och sitt eget språk, på samma sätt som alla nya svenskar har en självklar rätt att göra, att värna det egna, så är det många i de högre sfärerna i Sverige som börjar bli ängsliga. När svenskar med hånflin visar att de börjat genomskåda det inkonsekventa i att alla som inte är svenskar har rätt till inte bara sin identitet utan också till vår svenska identitet, då börjar man bli ängsliga. Och det är väl det hela denna floskulösa känslokampanj går ut på att bekämpa. Jag och andra svenskar imponeras dock inte av kampanjen. Vi hånler när tillfälle för det ges. Och tydligen blir man då på Dagens Nyhter ängsliga, när vi svenskar börjar tillägna oss de nya svenskarnas och de så kallade flyktingarnas förhållningssät till det egna. Vägen till det de goda ser som det svenska helvetet är sannerligen kantad av "goda" intentioner.

Lägger man det demagosiska åt sidan, är Dagens Nyhter bara patetiska. Dagens Nyhters reaktion på senaste tidens närmast religiösa hällöreri vad gäller de så kallade flyktingarna, är bara patetisk. Och jag undrar, varför är man rädd för mig svensk? Det överskott jag svensk producerar tvekar man inte att använda för att fördela ut på allt annat än mig svensk. Min identitet, mitt eget, är man livrädd för. Mitt leende tolkar man som hån. Tror man på Dagens Nyheter att denna godhetsorigie kan upprätthållas utan mig? Förmodligen tror man det på Dagens Nyheter, andra frälsta medier och inom med dem associerade politiska sammanhang. Man kan ju testa anser jag, att låta mig ond svensk avstå från att bidra till denna godhetsorige, och se hur det går. Skäll på mig, anklaga mig. Säg att jag saknar historia, att jag inte finns, att min identitet är allas identitet, anklaga mig för att vara rasist som vill att Sverige ska förbli svenskt. Håna mig, förakta mig och se samtidigt hur man klarar sig utan mig svensk i Sverige. Säg att jag ingen bakgrund har, att jag inte existerar, att jag ingen historia har. Jag svensk behövs inte i Sverige. Jag ska i mitt eget land integreras med alla som inte är svenskar. Och inte bara det, jag ska försörja dem och då också skämmas för att jag tvingas försörja dem. Sålunda resonerar man på Dagens Nyhter. Föraktet för mig svensk är där grundmurat. Deras misstag är så klart att man tror att jag och andra svenskar går med på Dagens Nyhters synsätt. Att vi accepterar deras svenskförakt. Det gör vi nämligen inte. Och det gör fler ledarredaktioner än Dagens Nyheters ängsliga. På Aftonbladet är man uppenbarligen skräckslagna för att att det finns svenskar i Sverige.

Nu har jag raljerat ganska rejält, men när det gäller kampanjen för Sveriges öppenhet, så kommer den att pågå ett bra tag framöver. Rädslan för oss svenskar och vår vaknande självkänsla är på vissa håll i landet så stor, att man trots sitt beroende av vår välvilja, kommer att fortsätta ända fram till valet 2018 fortsätta kampanja för vår om inte icke-existens, så väl vårt självavskaffande. Mångkulturen kräver det. Vägen till helvetet är sannerligen kantad av de allra godaste avsikter.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-09-08 kl. 22:40. Anledning: rättstavning
Citera
2015-09-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
HD/Sydsvenskan kör vidare med ett pekoral från den kvoterade professorn Fredrik Saboonchi.

http://unvis.it/www.hd.se/mer/inpa-l...-har-fordomar/

Jag kan tycka att man börjar gå på tomgång & tugga om gamla lögner utan att egentligen komma med något intressant längre. Är det slut på nyproduktionen inom propagandaindustrin?

Detta har han ju rätt i:
"De människor som tycker att de har företräde att definiera vad rasism är tillhör de grupper som har möjlighet att höras mest."

Men vilka tycker sig har företräde och hörs mest? Ja det är ju han själv med DN, SvT, SR, lokaltidningar, politiker-skrået, övriga journalister, ledarskribenter, komiker, operasångerskor, etc. Ja de som är mediala. inte underligt att folk blir förbannade och vänder sig bort från dem, de representerar bara sig själva samtidigt som de menar att det är andra som hörs mest.
Citera
2015-09-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just det att han använder känsloargument gör honom så farlig för postmarxisterna & svinen på Bonniers. På samma sätt som Julia Caesar så använder han deras eget vapen, vänt tillbaka mot de ondskefulla demagogerna, vilket gör hatet & motreaktionen så mycket kraftigare.

Nu får vi ta och sansa oss lite. Om Marcus Birro i framtiden kommer att förknippas med SD:s mission så är det sannerligen inget plus. Mediakriget från invandringskritikernas håll bör bedrivas utan Birro.
Marcus Birro och Arnstad är samma personlighetstyper. Lättkränkta känslomänniskor med grandios personlighet och det är sannerligen ingen personlighetskombination som är vanlig i Sverige.
Marcus Birro är känd för att dela ut stenhårda käftsmällar för att själv bryta ihop för minsta kritik.
Många och långa var de självömkande artiklar där han i princip beskrev mild kritik mot honom som rent näthat.
Enormt självcentrerad och konfliktsökande och har i princip hela sitt liv varit i en ständig konflikt med allt och alla.

Det skall dock inte rendera honom ett livslångt näringsförbud som diverse vänsteranarkister tycker att han förtjänar.
Citera
2015-09-08, 22:49
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Nu får vi ta och sansa oss lite. Om Marcus Birro i framtiden kommer att förknippas med SD:s mission så är det sannerligen inget plus. Mediakriget från invandringskritikernas håll bör bedrivas utan Birro.
Marcus Birro och Arnstad är samma personlighetstyper. Lättkränkta känslomänniskor med grandios personlighet och det är sannerligen ingen personlighetskombination som är vanlig i Sverige.
Marcus Birro är känd för att dela ut stenhårda käftsmällar för att själv bryta ihop för minsta kritik.
Många och långa var de självömkande artiklar där han i princip beskrev mild kritik mot honom som rent näthat.
Enormt självcentrerad och konfliktsökande och har i princip hela sitt liv varit i en ständig konflikt med allt och alla.

Det skall dock inte rendera honom ett livslångt näringsförbud som diverse vänsteranarkister tycker att han förtjänar.

Du må ha rätt i det du skriver, men de båda är bra att ha, var en på sitt sätt. Birro är dock att föredra. Visserligen kan han kritiseras för att vara känslosam, men känsloargument går uppenbarligen hem i stugorna. Arnstad är inte alls likadan. Han går hem på ledarsidor och i politiska ledarskikt, men inte i några som helst stugor. I alla stugor fattar man att han är i det närmaste att betrakta som galen, som en särling i betydelsen byfåne. Och Birro gillar kanske inte oss svenskar, men hans egos kränkthet går att använda och Arnstads galenskap borde kunna utnyttjas bättre än den görs. Min uppfattning är att de båda fyller sin sverigevänliga funktion, var och en på sitt sätt. Går så klart att tycka annorlunda, men så tycker jag. Allt gott.
Citera
2015-09-08, 22:50
Medlem
Nu är det tydligen passande att börja saluföra idén om "bussning av skolbarn". Daniel Westin i AFA-Bladet idag:

Citat:
I det fria valets skola får de svaga eleverna sämre chanser. Men inte heller de ambitiösa eleverna lär sig mer – kunskapsnivån sjunker även för dem. Just det där visar ju också Pisa-undersökningarna från de sista åren: resultaten sjunker även för högpresterande elever trots att deras föräldrar valt att isolera dem i elitskolor.

Så kan ske bör man lyssna på denna stolle?

Citat:
I helgen framträdde Anna Ekström, generaldirektör för Skolverket och ordförande för regeringens skolkommission, i SVT:s Agenda. Hon öppnar för att förändra den svenska modellen, som andra experter kallat "anarkistisk" och "extrem".
I SVT funderade Ekström, utan att komma med skarpa förslag ännu, kring hur man kan kombinera det fria valet utan att underminera likvärdigheten. Kraftigt viktad skolpeng? Lottning snarare än kö till skolorna? Bussa elever?

Det framstår ju som självklart att de svenska barnen skall ta på sig det pedagogiska ansvaret för Menabarnen.

Citat:
Men om vi vill ha en skola där alla har samma möjligheter, oavsett bakgrund och oavsett var man bor i landet, så måste vi faktiskt ta itu med det helt oreglerade skolvalet.

Ardenneroffensiven är ju verkligen passande för vansinnet just nu!

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle21382441.ab
Citera
2015-09-08, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Nu är det tydligen passande att börja saluföra idén om "bussning av skolbarn". Daniel Westin i AFA-Bladet idag:

Så kan ske bör man lyssna på denna stolle?

Det framstår ju som självklart att de svenska barnen skall ta på sig det pedagogiska ansvaret för Menabarnen.

Ardenneroffensiven är ju verkligen passande för vansinnet just nu!

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle21382441.ab

Det där är skitsnack från båda sidorna. Vänstern vill bara ha kontroll och använder detta som ett argument om än ett dåligt sådant. Folk i allmänhet har inget som helst emot att sätta barnen i en skola med många flyktingar. Har haft uppe frågan regelbundet och ingen, absolut ingen har uttryckt något som helst negativt med att placera sina barn i en skola med invandrare.

Således är frågan död. Det finns inget att diskutera. Punkt.
Citera
2015-09-08, 23:16
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Jag svensk behövs inte i Sverige. Jag ska i mitt eget land integreras med alla som inte är svenskar. Och inte bara det, jag ska försörja dem och då också skämmas för att jag tvingas försörja dem. Sålunda resonerar man på Dagens Nyhter. Föraktet för mig svensk är där grundmurat. Deras misstag är så klart att man tror att jag och andra svenskar går med på Dagens Nyhters synsätt. Att vi accepterar deras svenskförakt. Det gör vi nämligen inte. Och det gör fler ledarredaktioner än Dagens Nyheters ängsliga. På Aftonbladet är man uppenbarligen skräckslagna för att att det finns svenskar i Sverige.

Nu har jag raljerat ganska rejält, men när det gäller kampanjen för Sveriges öppenhet, så kommer den att pågå ett bra tag framöver. Rädslan för oss svenskar och vår vaknande självkänsla är på vissa håll i landet så stor, att man trots sitt beroende av vår välvilja, kommer att fortsätta ända fram till valet 2018 fortsätta kampanja för vår om inte icke-existens, så väl vårt självavskaffande. Mångkulturen kräver det. Vägen till helvetet är sannerligen kantad av de allra godaste avsikter.
Ja, alltså du behövs ju till den grad att du ska jobba och försörja icke-svenskar. Därutöver är du som svensk tämligen ointressant annat än som hatobjekt enligt dessa godhjärtade karaktärer. Visst kommer de fortsätta driva kampanj mot oss. Likväl kommer rädslan öka och paniken bland redaktionerna att spridas i takt med att det vi känner som krympandets radikalisering fortskrider. Ekonomiska resurser och samordning lider de förstås ingen brist på. Därför finner jag det minst sagt intressant att en förhållandevis sätt resurssvag (ja, i ekonomiska termer dvs) rörelse som den Sverigevänliga får sådan genomslagskraft bara genom att genomskåda skenheligheten i det goda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in