Citat:
Ursprungligen postat av
Grävulen
Ja, du har helt rätt. Det beror på att Våldoarski har fått lära sig hur man ljuger på Harvard i USA. Det gör att han känner en viss stolthet över sina lögner ungefär som en advokat i en film som drar en vals, alla vet att han ljuger och drar en vals men han får respekt och vinner målet och är en hjälte ändå. Våldoarski har tittat på för mycket amerikanska filmer.
Nu ska jag gammal gubbe berätta en historia för dig. Vare sig du vill eller inte. Nu är det så, att som gammal vit medelålders man, och därmed alla onda sagors orsak och skurk, så vill jag bara berätta att jag minns allt mycket tydligt från det svenska sjuttitalets mitt och framåt. Så, förr i tiden fanns i debatten inga polska judar, som Peter Wolodarski, eller Pidde Woldemortski som jag valt att kalla honom. Då var alla debattörer svenskar. Då fanns vi svenskar utan att skämmas för oss. Vi fanns och behövde inte i nåt slags postkolonial skamkulturell skugga skämmas för vår egen existens. I dag är det annorlunda.
I dag är det som sagt så klart annorlunda. I dag sätter polska judar agendan, utan en droppe svenskt blod i ådrorna och utan varje annan historisk koppling till Sverige, än att hans föräldrar flyttade hit från Polen. Har själv judiskt påbrå - shalom - det är inte det, men polacker, nä de är inte svenskar. Inte ens när de är judar. Den polska historian, den judiska historian, är jätteviktiga, för Pidde Woldemortski. Det svenska är skräp och avskräde. Så tycker Pidde Woldemortski. Hit har han kommit för att skapa nåt nytt. Alla vi svenskar skiter han fullkomligt i. Han kallar sig gärna svensk, men skiter samtidigt i all svensk historia. På det sättet är han i dag, denne Pidde Woldemortski, chefredaktör och agendasättare i sitt approprierade hemland Sverige, som han egentligen inte har nån som helst anknytning till, ungefär som Brezjnevs dotter. Såg nämligen för cirka 20 år sedan henne i en intervju.
Har letat och letat, men inte kunnat hittat den engelskspråkiga och rysköversatta intervjun på Internet. Men sett den har jag. Även om jag inte kan vederläggas. Där satt Breznjevs dotter och grät. Grät och grät. Det fantastiska land man byggt, hur kunde det raseras? Varför tyckte man illa om henne och hennes far och hans kollegor? Varför? De alla goda ville ju alla väl. De hade ju alla haft de så bra så bra. Inte minst Breznjevs dotter själv. Hade haft det bra. Det hela måste ju har varit ett missförstånd. En konspiration rentav, mot diktaturen i Sovjetyssland, med satelitstater. Liksom det i dag är en konspiration mot det mångkulturella Sverige. En konspiration att nån ens protesterar emot detta vårt svenska paradis. Visst måste det vara en konspiration? Visst tycker man så, även på de mest frisprå¨kiga liberala ledarsidorna och Internet-sidorna? Ja, uppenbart visst tycker man just och precis exakt så. Mångkultur och anti-svenskhet är jättebra. Att allt mer och mer inte funkar som det ska i Sverige, är en konspiration från de elaka svenskarnas sida.
Tycker mig känna igen samma reaktion hos inte bara Pidde Woldemortski på Dagens Nyheter, utan hos många andra inom främst liberal media i dagens Sverige. Samma reaktion, som reaktionen hos Breznjevs dotter. Samma tårögda rektion kan du i dag se hos många svenska politiker, jounarlister och diverse underhållare. De kommer utan undantag att sjunga mångkulturens lov. Förstå ingenting, när allt rasar omkring dem. För rasa kommer det att göra. Tro mig. Rasa kommer det att göra. Eller är det rassa det kommer att göra? Hur som helst, så kommer tårarna att vara många, när det väl rasar. Eller rassar. Hur som, håll utkik efter tårarna.
Skojar bara. Men bara lite, lite. Men det måste man få lova att göra ibland.