Citat:
Ursprungligen postat av Joseph Göbbels
If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.
1. Lögnen. Invandring är ekonomiskt lönsam. Vi behöver den för att bevara välfärden.
2. Nu kommer verkligheten ikapp, vi har sett en orolig sommar, och folk påverkas mer och mer.
3. "Repress dissent" - Privatpersoner uthängda i media, Researchgruppensamarbete osv.
4. Sanningen är största hotet.
Jag tror vi befinner oss precis i början på den fjärde delen; vi har sett hur folk rest sig och på senare tid efter valet så har många mediakanaler bytt fot och skriver mer öppet. Vissa medier är kvar i att försöka dölja och vinkla verkligheten och vill inte riktigt inse att det egentligen är för sent för det.
Man fortsätter med "pressetik"-megafonen skrika ut att man visst ska hålla personer i okunskap. Men jag är övertygad om att vi har nått kritisk massa på folk som vet att ta till sig information från andra källor så att lögnen kan inte längre upprätthållas.
Jag tror också att iom. att det socialkonservativa partiet nu har runt 20% av väljarkåren enl. OU så har vi även passerat "bäst-före-datum" på steg 3. Det går inte att hänga ut Facebookinlägg eller Disquskommentarer och skrika fascist när väljarstödet motsvarar ungfär 1.5 miljoner väljare.
Vi har nu kommit så långt så att sanningen är största hotet. Det visade sig klart i och med vänstermedias reaktioner på IKEA-händelsen.