Citat:
Ursprungligen postat av
Sixt
På SD-hatandets bastion Aftonbladet tycks nu verkligheten göra sig påmind trots att de befinner sig i de högsta av elfenbenstorn med goda avstånd från den av vanliga medborgare upplevda verkligheten. I självgodhetens högborg har man nu insett att det blåser en annan vind över samhället och att nya stämningar är på uppgång. Avståndet från verkligheten gör dock att alla ansträngningar att försöka förstå och ta till sig den nya situationen i slutändan ändå bara blir fel. Tendensen att bara återfalla i gamla tankevanor är alldeles för stark.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21262211.ab
Lena Mellin försöker artikulera ett svar på varför SD går framåt i opinionen. Det tycks uppenbarligen råda någon form av allvarlig kunskapsbrist högst upp i det svenska åsiktsetablissemanget. Ibland undrar jag verkligen om den här kunskapsluckan existerar eller om det är ett försök av journalister att diskutera frågor utan att blanda in oönskad fakta i analysen. Försöker de framställa sig själva som mer korkade och okunniga än vad de faktiskt är? Ibland är det väldigt svårt att veta svaret på den frågan.
Lena Mellin vill alltså satsa mer på historieberättande. Hon lever i föreställningen att SD-väljare vill leva kvar på 50-talet och ha en värld som inte förändras. Det är uppenbarligen hennes förklaring till varför folk är så rädda.
Som man ganska enkelt kan konstatera om man undersöker frågan lite närmare handlar inte SD:s tillväxt om att folk är rädda för att det kommer människor från andra länder och arbetar i Sverige. Det kanske finns några få sådana personer här och var, men de representerar inte +20% av befolkningen.
Problemet är alla invandrare som inte arbetar. Problemet är den stora överrepresentationen av utrikesfödda hushåll som lever på socialbidrag. Problemet är invandrarkriminaliteten. Problemet är alla kriminella invandrare som inte utvisas ur Sverige. Problemet är förnekelsen och den politiska oviljan att ens vilja erkänna att det finns problem med invandring. Problemet är alla lögner som politiker och journalister häver ur sig för att trycka undan folk som försöker påpeka att Sveriges invandringspolitik inte fungerar. Det måste krävas en hjärna hårt söndertvättad av frätande PK-kemikalier för att inte begripa detta.
Istället för att konstatera fakta och beskriva verkligheten vill journalister som Lena Mellin skapa "historier" och "narrativ" i syfte att tala om för folk att deras vardagsupplevelser inte är sanna. Det journalister ska ägna sig åt är att berätta den
Stora, Sanna Historien om nybyggarlandet Sverige. I den sagan finns inga kriminella invandrargäng, brinnande förorter eller religiösa extremister. I den sagan är det den snälle Ahmed och den hippe Ali som kommer till Sverige och talar om för alla korkade svenskar hur "ute" och provinsiell deras världsuppfattning är.
Problemet med den här inställningen till verkligheten är att den inte går hem hos särskilt många utanför seminarierummet på genusvetenskapliga institutionen på Södertörns Högskola. Historiska narrativ och berättelser fungerar när de utgör en beskrivning av tidsepoker och händelser som ligger
utanför individens direkta erfarenhet. Narrativet om den svenska stormaktstiden kan göras till föremål för olika ideologiska och textuella tolkningar. Människors vardagsupplevelser om mångkulturen kan
inte det. Människor läser inte tidningar för att de vill ha en uppfattning om hur mångkulturen påverkar Sverige. Det märker folk i sitt vardagliga liv. Folk som Lena Mellin kanske inte upplever några negativa aspekter av invandringen; det gör henne till en representant för en allt mindre andel av den svenska väljarkåren. Det visar enbart vilket insnöat och privilegierat liv hon lever.
Skulle SD inrikta sin politik på att sparka ut invandrare som arbetar i Sverige skulle de knappt väljas in i kommunfullmäktige i Sjöbo. Det hela handlar inte om invandrare som bidrar till samhället. Det handlar om alla invandrare som
inte gör det. End of story.
Identitetstjuvarna
Du behöver inte undra. Identitetstjuvarna är de som i dag styr Sverige.
Aftonbladet består bara av identitetstjuvar. Det är finnnar, kurder, turkar och palestinier, som stjäl den svenska identiten. Identititetstjuvar är vad de är. Ena stunden är man sin särart, och kräver betalning och uppskattning av svenskarna. För att man är assyrier, kurd, finne, zigenare och polsk jude, som chefredaktören för Sveriges malligaste morgontidning. En identitetstjuv av rang. Polsk jude som låssas han är svensk. Jude ocxh pollack. Iklär sig min svenska identitet. Kurder, palestinier, kurder och judar, eritrianer och somalier, stjäl min identitet. De stjäl utan varje skam i kroppen, min svenska identitet. Vin svenskar finns inte. Enligt kurderna, judarna, assyrierna och palestinierna. Samtidigt finns alla alla dessa tjuvar, identitetstjuvar.
Kan bara säga att jag svensk, börjar bli irriterad. Peter Woldemortski, den polske juden, får låssas hur mycket han vill att han är svensk. Tillsammans med kurder och andra. Svenskar är de inte. Identitetstjuvar är de. Jag är svensk. Sen får mångkulturalisterna och aidentitetststjuvarna säga vad de vill. Särskilt får de identitetstjuvar som är judar, palestinier, och annat löst pack, säga vad de vill.
Särskilt goillar jag kurder och assyrier. De påstår sig vara svenskar. Ogillar och hatar svensk natioalism. Men är kurdiska och assyriska supernationalister. Samer och finnar i Sverige är likadana. Det är superroligt. Vi svenskar finns inte. Men alla andra finns. Särskilt finns alla andra, när vi svenskar ska försörja alla de andra. Då finns vi svenskar jättemycket. När det blir fråga om hemlandet, finns vi svenskar inte. Då är vi judar, palestinier, kurder, assyrier och zigenare. Då finns vi svenskar inte.
Och varje svenskahatare till skillnad från dem på Aftonbladet, det kommer du aldrig att hitta. Förutom förre statsminiustern Reinfeldt och nuvarande DN-redaktören, polske juden Woldemortski. Hata Sverige. Hata svenskarna. De finns inte. Vi finns inte på riktigt. Förakta oss. Men alla andra finns. Och svenskarna som inte finns, ska försörja alla de andra. Då finns vi!
Hur väcker man svensk natiionalism?Hur gör man? Jag frågar den polske juden Petewr Woldemortski? Hur gör man när man skapar svensk nationalism?
Överdriver så klart. Skojar bara. Inte kan man vara allvarlig. Då kan ju utlänningarna bli oroliga.

Du behöver inte undra. Identitetstjuvarna är de som i dag styr Sverige.
Aftonbladet består bara av identitetstjuvar. Det är finnnar, kurder, turkar och palestinier, som stjäl den svenska identiten. Identititetstjuvar är vad de är. Ena stunden är man sin särart, och kräver betalning och uppskattning av svenskarna. För att man är assyrier, kurd, finne, zigenare och polsk jude, som chefredaktören för Sveriges malligaste morgontidning. En identitetstjuv av rang. Polsk jude som låssas han är svensk. Jude ocxh pollack. Iklär sig min svenska identitet. Kurder, palestinier, kurder och judar, eritrianer och somalier, stjäl min identitet. De stjäl utan varje skam i kroppen, min svenska identitet. Vin svenskar finns inte. Enligt kurderna, judarna, assyrierna och palestinierna. Samtidigt finns alla alla dessa tjuvar, identitetstjuvar.
Kan bara säga att jag svensk, börjar bli irriterad. Alla andra får vara vad de vill, stört mig inte, så länge de nte stjäl min identitet. Då blir jag irriterad.
Överdriver så klart. Annars når man inte fram. [b]er om ursäkt för stav stav- och syftningsfel.