Citat:
Ursprungligen postat av
nin
-För det första så framstår de som det enda oppositionspartiet.
-Decemberpartiernas beslutet visar även för svenska folket, att de 6 (7) andra partierna har en fråga som är viktigare än allt annat.
Detta, mina vänner, är en jackpott.
Jag vill påstå att möjligheten att förändra folkets syn på SD är ännu större.
För det första är nu inte SD bara det enda oppositionspartiet, och det enda invandringsrealistiska alternativet.
Man är det enda demokratiska alternativet! Man är det enda partiet som inte ingår i en motbjudande maktkartell med syfte att kortsluta svensk parlamentarism. Detta går förstås inte att betona tillräckligt.
För det andra betyder detta, om det utnyttjas rätt, att Sexpackets "moraliska makt" är helt förbrukad. Att framhålla sig själva som ett moraliskt föredöme samtidigt som man pissar på sina väljare och öppet makthungrigt attackerar demokratin framstår inte som trovärdigt. Detta är ett grundskott till hela den falska mångkulturskonstruktionen,
som ju helt bygger på falsk moralism. Nu kan VARJE argument besvaras med ett artigt "jag är ledsen, men jag accepterar inte moralkakor från antidemokrater".
Man kan förstås utveckla detta ytterligare med brutet samhällskontrakt och öppet förnekande av folket, men där går det förstås att villa in sig i hur långa diskussioner som helst. Men man kan definitivt använda sig av det enkla förkastandet: makten har bevisat sig vara något annat än folkets företrädare. Då behöver inte folket känna lojalitet till något makten är eller påstår.
Så, för att förkorta bör nu SDs attityd vara som följer: 1) Vi hade rätt hela tiden. 2) Ni erkänner genom er förnekelsepolitik och ert demokratiförakt att vi har rätt, dvs ni är rädda för det folk ni förnekar. 3) Ni saknar både demokratisk legitimitet och moralisk grund.