2015-01-13, 14:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Du behöver inte göra den jämförelsen. Det räcker att konstatera att kristna får fördra Piss Christ och arrangerade homofilbilder med Jesus som huvudfigur. Utan terrorattentat. Tänk dig profeten Mohammed i en arrangerad bild med en dekadent homoporrskådis, som med en robust ståkuk mellan benen, jihadistskägg och läderkeps, lystet tittar över 9-åriga Ashas axel på hennes manlige slavbetjänt.

Kristna får fördra "arrangerade homofilbilder med Jesus som huvudfigur" i Uppsala domkyrka.

"Tänk dig profeten Mohammed i en arrangerad bild med en dekadent homoporrskådis, som med en robust ståkuk mellan benen, jihadistskägg och läderkeps, lystet tittar över 9-åriga Ashas axel på hennes manlige slavbetjänt" i Stockholms stora moské ....

(vilken f.ö. är tillägnad Zayed bin Sultan Al Nahyan " the principal driving force behind the formation of the United Arab Emirates, the Emîr of Abu Dhabi and first Ra’îs of the United Arab Emirates, a post which he held for over 33 years.")
Citera
2015-01-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Som jag minns var det värre än så. En av multikulti-politikerna blev hennes ovän och lyckades få henne utvisad för att ha ljugit om något när hon kom som flykting. Minns inte vad. Men det var alltså samma pk-pack som vill importera allsköns drägg som såg till att få henne utvisad.

Ja. Det var resultatet av politisk maktkamp och ministerstyre som gjorde att Hirsi Ali blev fråntagen sitt holländska medborgarskap. Jävligt ful historia.
Senast redigerad av Komposterbart 2015-01-13 kl. 15:29.
Citera
2015-01-13, 15:15
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Läste precis att Alice Teodorescu blir ny politisk redaktör på Göteborgs-Posten.
Detta måste ändå ses som en landvinning i "mediakriget" . Ett steg mot en mer invandringskritisk och politisk inkorrekt borgerlighet.

Betyder mycket för metadebatten i de svenska eliterna när sådana förflyttningar sker. Förenklar saker mentalt för många borgerliga.

Vad har vi för några ledarsidor nu som är på det spåret? Smålandsposten, Nya Wermlands tidning, Svenska Dagbladet, numera Göteborgsposten? Vilka fler?
Citera
2015-01-13, 15:23
Medlem
Rubrik:
"Uppslutningen vid den islamkritiska rörelsen Pegidas första demonstration i Norge blev skral. Men aktionen beskrivs ändå som oroväckande stor."

http://www.svt.se/nyheter/varlden/kn...amarsch-i-oslo

Här lyckas man med konsten att både äta kakan och ha den kvar...
Citera
2015-01-13, 15:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Detta måste ändå ses som en landvinning i "mediakriget" . Ett steg mot en mer invandringskritisk och politisk inkorrekt borgerlighet.

Betyder mycket för metadebatten i de svenska eliterna när sådana förflyttningar sker. Förenklar saker mentalt för många borgerliga.

Vad har vi för några ledarsidor nu som är på det spåret? Smålandsposten, Nya Wermlands tidning, Svenska Dagbladet, numera Göteborgsposten? Vilka fler?

Nja... Alice Teodorescu förespråkar en stor invandring till Sverige - man bör t.o.m. eftersträva fri invandring, om jag har tolkat henne rätt. Hon skriver (september 2014):

Citat:
Varför agerar inte dessa politiker i linje med sin övertygelse, i stället för att bara tala om människors lika värde? Och om de anser att alla människors lika värde är synonymt med att alla människor ska få samma rättigheter av den svenska staten, varför uppmanar och underlättar de inte för de 40 miljoner människor som beräknas vara på flykt att mer aktivt komma till Sverige?

Svaret är att den svenska välfärdsstatens fundament bygger på exkludering, på skillnaden mellan vi och de. Förra århundradets politiker utformade välfärdens trygghetssystem med nationalstaten som utgångspunkt och medborgarskapet som entrébiljett. Sedan dess har mycket förändrats. Rörligheten har ökat liksom skillnaderna i välstånd mellan olika delar av världen vilket gjort ekvationen än mer komplex. Vi står inför ett val, ingen vill välja.

Människor väljer inte var de ska födas, därför borde vi sträva efter att låta alla få välja var de vill leva. Men den visionen uppnås inte med tomma ord om lika värde. (min fetstil)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle19578984.ab
Senast redigerad av Meiji 2015-01-13 kl. 15:34.
Citera
2015-01-13, 15:59
Medlem
SigmenFloyds avatar
Har Tinos blogguppdatering gällande hans twitterslakt av Behrang Kianzad dryftats i tråden?

http://www.tino.us/2015/01/ur-min-ko...hrang-kianzad/

Kianzad verkar vara en synnerligen lågbegåvad och oseriös tölp. Tinos sammanställning av replikskiftet är dock lite hafsig. Någon här i tråden som har twitterkoll och kan erbjuda era intryck av debatten?

Roligt som fan när Kianzad inte kan skilja på "enskilt största grupp" och "majoritet". Vilken sopa.
Citera
2015-01-13, 16:25
Moderator
manamanahs avatar
Jens Liljestrand twittrar om Alice Teodorescus nya jobb...

Citat:
Jens Liljestrand ‏@jensliljestrand 6 minför 6 minuter sedan
Skärpning, åttaåriga muslimpojkar! GP:s nya polchef Alice Teodorescus text efter Charlie Hebdo. http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.25...ever-pa-knana-

Om man nu läser texten som Alice Teodorescus skrivit i sin helhet framkommer det att hon inte alls ger några 8-åriga pojkar skulden utan fegheten hos många som låter det fortgå:

Citat:
Som 19-åring tog jag arbete som lärarvikarie på min gamla grundskola i Lund. I en klass som hade kunnat vara en fallstudie i svenska Pisa-resultat, stack särskilt en åttaårig pojke ut. En pojke som jag i egenskap av lärare tillrättavisade då han störde övriga barn. Den förnärmade pojken svarade med att ge mig en knuff samt utbrista: Du är kvinna, du har ingen rätt att säga åt mig vad jag ska göra.

Ytterst chockad över yttrandet lämnade jag rummet i syfte att hämta någon ur den ordinarie lärarkåren. Den som stod närmast till hands tog mig åt sidan och förklarade att: Muhammed kommer från en annan kultur, hemma hos honom pratar de så med kvinnor och det får vi acceptera.

Är Liljestrand verkligen så dum att han inte kan se detta eller handlar det om ett medvetet missförstånd?

Och nej, hon jämför inte 8-åriga pojkar med terrorister. Hon gör ett exempel av en självupplevd erfarenhet. Hon visar på hur relativism ofta kommer och biter oss i baken. När vi vänder bort blicken och fegar ur blir det konsekvenser.

Å andra sidan, varför skulle man bry sig om det verkliga syftet när man kan få lite ryggdunkar på twitter...

Edit: Kul annars att så många blir heltokiga nu när Alice fick nytt jobb. Hon är ju konservativ och sådana finns det inte plats för i åsiktskorridoren.
Senast redigerad av manamanah 2015-01-13 kl. 17:24.
Citera
2015-01-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Du behöver inte göra den jämförelsen. Det räcker att konstatera att kristna får fördra Piss Christ och arrangerade homofilbilder med Jesus som huvudfigur. Utan terrorattentat. Tänk dig profeten Mohammed i en arrangerad bild med en dekadent homoporrskådis, som med en robust ståkuk mellan benen, jihadistskägg och läderkeps, lystet tittar över 9-åriga Ashas axel på hennes manlige slavbetjänt.
Kom på att jag faktiskt var och såg Serranos utställning på Malmö konsthall när den visades där.
Minns dock inte mycket av den. Står på Wiki att en galen man gav sig på konstverken med en Yxa när de hängde på kulturen i Lund 2007. Men det är ändå en milsvid skillnad mot att avrätta personalen på museet.
/
Citera
2015-01-13, 17:02
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Studio Ett idag:

Citat:
Misstänkt ubåt nära Stockholm, antisemitism i Frankrike, judisk renässans i Warszawa, "Ingen familj en ö"-adhd föräldraskap och skuld, rapport om de senaste händelserna i Paris, vem blir terrorist?, drömmen om det globala kalifatet och Pegida-demonstrationer i Oslo

Nu får Meiji m.fl. vatten på sin kvarn kanske? Men, jag hörde en del av programmet och jag får känslan av ungefär detta:

När attentatet i Paris utfördes blev det härdsmälta i huvudet på svenska journalister. Deras kollegor blev mördade. Men förövarna var de onämnbara. Ämnet som inte får belysas, för då kommer Hitler. Tillråga på allt var en gärningsman svart.
Snabbt - det går snabbt nuförtiden med facebook och twitter - värktes en strategi fram som kunde hantera situation. Hantera betyder att journalisterna får sitta på piedestal samtidigt som en låg profil ges till gärningsmännen. Offerfokus och förövarignorans. Tvärtemot vad man normalt gör alltså.
Sålunda skapades yttrandefrihetsspåret. Attentatet var ett attentat på yttrandefriheten. Det fungerade i några dagar. T.o.m. bra. Inget hat mot gärningsmännen. Sörjande anhöriga till offren och massdemo för yttrandefriheten.
Men man missade en sak. Det judiska. Döda judar. Döda för att de är judar och dödade av muslimer. Efter några dagar kommer baksmällan. Blinda av att vara cirkusens huvudattraktion, demokratins försvarare och bärarna av yttrandefriheten så glömde man judarna.
Nu måste det till bot och bättring. I SR har man idag svängt helt. Nu är det judar och antisemitism som gäller. På några timmar, alldeles nyss, fyllt radion med det judiska spåret. Inte för att några judar sitter i kulisserna och drar i trådar. Nej. Snarare för att man inser det direkt osmakliga i att ge sig själva huvudrollen från start och glömma bort sidooffren. Och allt detta för att man inte kan ta tag i den gemensamma nämnaren jihadism. Den hade nämligen förklarat båda offertyperna utan krusiduller. Men man kan fortfarande inte diskutera agendan hos attentatsmännen. Därför blir det riktigs sjukt när man i Studio Ett börjar prata om den historiska antisemitismen i Frankrike, när man i själva verket har att göra med sunniarabisk islmism, som i Frankrike är några få decennium. Jag tror knappt mina öron när farsen sätter igång. 1800-talet nämns.

Attentaten i Paris framstår alltmer som en islamistisk succé. Inte för att Västeuropas medborgare nu går runt i skräck och samhället som en konsekvens fungerar allt sämre. Nej. Istället är det Västeuropas intellektuella som bryter ihop. Den humanistiska hjärnan drabbas av demens.
Citera
2015-01-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja... Alice Teodorescu förespråkar en stor invandring till Sverige - man bör t.o.m. eftersträva fri invandring, om jag har tolkat henne rätt. Hon skriver (september 2014)
I November 2012 var hon iallafall för fri invandring. Kanske ändrat sig nu.

..."Jag är som bekant för fri invandring men det förutsätter ett system med lägre trösklar in på arbetsmarknaden"...
http://aliceteodorescu.blogspot.se/2...ska-fatta.html
Citera
2015-01-13, 17:10
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Rubrik:
"Uppslutningen vid den islamkritiska rörelsen Pegidas första demonstration i Norge blev skral. Men aktionen beskrivs ändå som oroväckande stor."

http://www.svt.se/nyheter/varlden/kn...amarsch-i-oslo

Här lyckas man med konsten att både äta kakan och ha den kvar...

Jag kollade både dagbladet och aftenposten i förmiddags. Ingen av dom beskriver uppslutningen som "oroväckande stor". Tvärtom. Uppslutningen var nästan noll.
Citera
2015-01-13, 17:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbash
I November 2012 var hon iallafall för fri invandring. Kanske ändrat sig nu.

..."Jag är som bekant för fri invandring men det förutsätter ett system med lägre trösklar in på arbetsmarknaden"...
http://aliceteodorescu.blogspot.se/2...ska-fatta.html
Som alla tokliberaler så förespråkar hon en slopad välfärdsstat & öppna gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in