Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
Håller med. Kampen förs mot folket. All lagstiftning i Sverige uppfyller alla krav på att tillgodose minsta lilla minoritets verkliga så väl som inbillade rättmätiga intressen. Flera myndigheter finns till bara för att ta dessa intressen till vara. Mediekriget är helt inriktat på de enskilda individer i Sverige, svenskar som invandrare, som opponerar sig mot visionen av det Nya Sverige och genomförandet av det projektet. Ingen avvikare får finnas. Alla avvikare ska letas upp och oskadliggöras. I främsta ledet för denna process går mången svensk media, där man som i fallet Aftonbladet bland annat håller rena skådeprocesser. Och som makthavare före honom i många trista samhällen gjort, har i dag Jan Helin delat med sig av sin dyrbara tid, för att dels kunna ta emot anhängarnas hyllningar, dels på ett faderligt sätt kunna tala de bångstyriga till rätta. Samtidigt som han försäkrar att han för ögonen endast har allas väl och ve. Det är hans version av att klappa söta barn på skulten och krama och pussa dem. Det är nästan så det är lite obehagligt faktiskt.
Chatten med Helin var stor humor.
Denna ordväxling speciellt:
Citat:
Kommentar från Kent
Jag tycker att det räcker nu med alla hatkampnjer mot SD!
Jan Helin: Jag har svårt att se detta som en hatkampanj mot SD. I dag har vi granskat en jurist i EU-parlamentet som driver dubbla agendor. Han har förvisso uppdrag åt en EU-parlamentariker som företräder SD, men såvitt jag förstått SD:s officiella linje så går hans inlägg på Flashback stick i stäv med den. Vi har också i dag granskat en miljöpartist som skriver insändare och debattartiklar med en linje som är Miljöpartiets, men anonymt på Flashback har han spridit helt andra budskap.
(min fetning)
Helin har publicerat oräkneliga krönikor och ledare som belägger SD med epitet som främlingsfientliga, rasistiska, fascistiska och nazistiska. Nu påstår han plötsligt att SD inte står för något av detta. Man undrar hur det står till i Helinhjärnan.
Och även om Miljöpartisten som blev uthängd visserligen försvunnit från Aftonbladets hemsida nu till förmån för maximal exponering av SD-juristen, får man ändå se det som en chockerande utveckling i mediakriget att en Miljöpartist över huvud taget blivit rasistmobbad av Aftonbladet.
Sannolikt har dataintrången inte gett den utdelning man hoppats på, så man blev tvungen att nöja sig med en Miljöpartist för att bygga momentum i drevet.
Och Off Topic vill jag också belysa att Helin övergett titeln "chefredaktör" för det engelska "publisher". Min personliga åsikt är att det inte finns något töntigare än en stockholmare som låtsas vara amerikan.